Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237798 keer)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #440 Gepost op: 8-01-2012, 14:28:38 »
Ik heb een klein gedeelte van mijn uitwerking al op mijn Overleg-pagina van Molpedia gezet, ik heb al meer, maar dat moet ik nog uittypen. (Lang leven pen en papier...)


Ik probeer dit zo gedetailleerd mogelijk te doen dus als je iets ziet dat niet klopt of beter geschreven kan worden, dan zeg het a.u.b. even.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 16:25:58 door Lukie4, Reden: link verwijderd »
臥底 是 谁?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #441 Gepost op: 8-01-2012, 14:28:50 »
Daar staat dat Dio de Mol is volgens jou. Dat is elk jaar zo, hoe je de test invult, dan staat er bij die persoon dat dat jouw Mol is.

Dit komt uit de aankondiging van de aflevering. Kijk maar terug. (eerste 15 seconden)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #442 Gepost op: 8-01-2012, 14:41:18 »
Dan nog, daar staat dat Dio de Mol is volgens degene die de test heeft ingevuld. Ze wilden vast gewoon even een leuk shotje hebben en hebben daar even snel die test ingevuld en toevallig kwam daar Dio uit. Ze zijn echt niet zo slordig dat ze meteen de Mol bekendmaken.
Kans is trouwens groot dat dat beginstukje helemaal niet door iemand is gemaakt die weet wie de Mol is, kan ook gewoon zijn verdenking zijn, of die vindt het leuk om molloten te stangen.
The British are not impressed.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #443 Gepost op: 8-01-2012, 14:43:34 »
Dan nog, daar staat dat Dio de Mol is volgens degene die de test heeft ingevuld. Ze wilden vast gewoon even een leuk shotje hebben en hebben daar even snel die test ingevuld en toevallig kwam daar Dio uit. Ze zijn echt niet zo slordig dat ze meteen de Mol bekendmaken.
Kans is trouwens groot dat dat beginstukje helemaal niet door iemand is gemaakt die weet wie de Mol is, kan ook gewoon zijn verdenking zijn, of die vindt het leuk om molloten te stangen.
Well, Art zei in een 'interview' (beter: gesprekje) met Gerard Ekdom dat we vanaf seconde één op moesten letten. Desondanks lijkt het me een erg grote hint. Maargoed, we zullen zien hoe dit stukje er komende weken uitziet, hetzelfde?
臥底 是 谁?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #444 Gepost op: 8-01-2012, 14:45:40 »
Dan nog, daar staat dat Dio de Mol is volgens degene die de test heeft ingevuld. Ze wilden vast gewoon even een leuk shotje hebben en hebben daar even snel die test ingevuld en toevallig kwam daar Dio uit. Ze zijn echt niet zo slordig dat ze meteen de Mol bekendmaken.
Kans is trouwens groot dat dat beginstukje helemaal niet door iemand is gemaakt die weet wie de Mol is, kan ook gewoon zijn verdenking zijn, of die vindt het leuk om molloten te stangen.

En voor de getallen hebben ze even 80.000 mensen ingehuurd om het ook in te vullen?

 ::)

Er zit zoiezo een gedachte achter lijkt me...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #445 Gepost op: 8-01-2012, 14:46:19 »
Als Dio de mol is..  ::ohno:: Vind ik de hints wel erg makkelijk dit jaar. In de eerste aflevering zijn er al een stuk of 20 hints gevonden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #446 Gepost op: 8-01-2012, 14:47:36 »
Well, Art zei in een 'interview' (beter: gesprekje) met Gerard Ekdom dat we vanaf seconde één op moesten letten. Desondanks lijkt het me een erg grote hint. Maargoed, we zullen zien hoe dit stukje er komende weken uitziet, hetzelfde?
Dat zei hij als antwoord op de vraag of hij wist wie de mol was.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #447 Gepost op: 8-01-2012, 14:58:53 »
Dat Liesbeth verkeerd loopt (op de gletsjer), staat vast.

Het probleem blijkt bij Anne-Marie te liggen. Ze heeft een positie doorgegeven waar geen kokers lagen. Bij haar komen ook nooit kokers in beeld (28:33). Zie hieronder het kaartje van Liesbeth met de verkeerde positie (pijl 119 meter) al erop getekend (31:41).



Dus Anne-Marie was aan het mollen op de gletsjer. Maar waarom?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #448 Gepost op: 8-01-2012, 15:03:56 »

Dus Anne-Marie was aan het mollen op de gletsjer. Maar waarom?

De meest voor de hand liggende reden is omdat ze de mol is natuurlijk  ;)
Er is helemaal geen aandacht aan besteed in de uitzending, extra reden dit te denken dus.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #449 Gepost op: 8-01-2012, 15:05:16 »
En voor de getallen hebben ze even 80.000 mensen ingehuurd om het ook in te vullen?
Data is gemakkelijk aan te passen, daar heb je geen 80000 mensen voor nodig.
Kan ook nog gewoon oude data zijn.
Kan ook gewoon een mockup zijn.

Je vertrouwt er teveel op dat wat je ziet ook allemaal echt is. Een molloot moet iets sceptischer zijn.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #450 Gepost op: 8-01-2012, 15:06:08 »
Dat zei hij als antwoord op de vraag of hij wist wie de mol was.

Hij komt er toch echt zelf mee. Tip: Opletten vanaf de eerste seconde!

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #451 Gepost op: 8-01-2012, 15:16:24 »
Ik heb de aflevering inmiddels 2x in HD bekeken en ik moet zeggen dat het Ijslandse landschap dan een stuk beter overkomt en neem een deel van mijn kritiek uit mijn vorige post terug.

Er vanuit gaande dat de foto die achter de foto met het vliegtuig zit als de mol zijn envelop opent, inderdaad bij de mol terecht is gekomen, dan kan je meteen al een aantal kandidaten wegstrepen. Met de rest van de aflevering er bij, blijven er twee hoofdverdachten over...

Tim zou het kunnen zijn, al vindt ik hem in opdracht 2 en 3 niet heel verdachte dingen doen. Maar bij opdracht 1 zegt hij nadat hij zijn kaartje leest: "... ik zie het niet" (oid). Vervolgens zegt hij in dezelfde opdracht in de biecht "ik wist niet dat het een gehieme aanwijzing was" (oid). De combinatie van die twee uitspraken is opvallend.

Mijn nummer één verdachte is Marit. Vooral in opdracht 2 is zij verdacht. Zij roept Marion terug die nog naar de kokers aan het zoeken is en neemt er later ook één mee voor Liesbeth. Ze pakt dus 3 kokers en komt super sympatiek over op de andere kandidaten... maar als mol weet ze vast in welk kokertje het geld zit. Ze kan dus een negatieve koker en twee lege kokers mee brengen, waardoor de kans een stuk kleiner is dat ze in de plus eindigen.
Opdracht 3 is gewoon verwarrend en kan ik niet zo veel uit afleiden.
Marit heeft ook de reacties en gezichtsuitdrukkingen van een mol bij het openen van de kokertjes na opdracht 2 en bij de executie.
Marit is mijn mol!.. nu.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #452 Gepost op: 8-01-2012, 15:18:33 »
Het probleem blijkt bij Anne-Marie te liggen. Ze heeft een positie doorgegeven waar geen kokers lagen. Bij haar komen ook nooit kokers in beeld (28:33). Zie hieronder het kaartje van Liesbeth met de verkeerde positie (pijl 119 meter) al erop getekend (31:41).



Dus Anne-Marie was aan het mollen op de gletsjer. Maar waarom?

Foto in HD is wat duidelijker ;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #453 Gepost op: 8-01-2012, 15:20:41 »
Ik heb de aflevering inmiddels 2x in HD bekeken en ik moet zeggen dat het Ijslandse landschap dan een stuk beter overkomt en neem een deel van mijn kritiek uit mijn vorige post terug.

Er vanuit gaande dat de foto die achter de foto met het vliegtuig zit als de mol zijn envelop opent, inderdaad bij de mol terecht is gekomen, dan kan je meteen al een aantal kandidaten wegstrepen. Met de rest van de aflevering er bij, blijven er twee hoofdverdachten over...

Tim zou het kunnen zijn, al vindt ik hem in opdracht 2 en 3 niet heel verdachte dingen doen. Maar bij opdracht 1 zegt hij nadat hij zijn kaartje leest: "... ik zie het niet" (oid). Vervolgens zegt hij in dezelfde opdracht in de biecht "ik wist niet dat het een gehieme aanwijzing was" (oid). De combinatie van die twee uitspraken is opvallend.

Mijn nummer één verdachte is Marit. Vooral in opdracht 2 is zij verdacht. Zij roept Marion terug die nog naar de kokers aan het zoeken is en neemt er later ook één mee voor Liesbeth. Ze pakt dus 3 kokers en komt super sympatiek over op de andere kandidaten... maar als mol weet ze vast in welk kokertje het geld zit. Ze kan dus een negatieve koker en twee lege kokers mee brengen, waardoor de kans een stuk kleiner is dat ze in de plus eindigen.
Opdracht 3 is gewoon verwarrend en kan ik niet zo veel uit afleiden.
Marit heeft ook de reacties en gezichtsuitdrukkingen van een mol bij het openen van de kokertjes na opdracht 2 en bij de executie.
Marit is mijn mol!.. nu.
De plek waar je Tim ziet staan lijkt tevens erg op de plek waar de mol uitstapt... Hint?
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #454 Gepost op: 8-01-2012, 15:34:15 »
Volgens mij is er 1 sluitende, en uitermate logische, verklaring voor het feit dat Liesbeth en/of Anne-Marie verkeerd lopen op de gletsjer.





Het zijn vrouwen.  ::cheerleader::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #455 Gepost op: 8-01-2012, 15:35:01 »
Volgens mij is er 1 sluitende, en uitermate logische, verklaring voor het feit dat Liesbeth en/of Anne-Marie verkeerd lopen op de gletsjer.





Het zijn vrouwen.  ::cheerleader::
Haha, misschien zoeken we gewoon te ver  ::rofl::  ::vergroot::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #456 Gepost op: 8-01-2012, 15:35:36 »
Haha, misschien zoeken we gewoon te ver  ::rofl::  ::vergroot::
Volgend jaar een nieuw programma bij de Avro: Wie is de Vrouw?
臥底 是 谁?

Offline Mrcl_92

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #457 Gepost op: 8-01-2012, 16:04:11 »
Op basis van de tweede foto van de mol achter de foto van het vliegtuig, kun je eigenlijk al een aantal kandidaten wegstrepen. Je ziet duidelijk een donkerblauwe berg die naar rechtsboven toeloopt en een dikke groene lijn (vegetatie) ongeveer 1 cm onder de berg. De foto van Maarten (en die van Marion, maar die zit er natuurlijk niet meer in) hebben we als enige niet gezien in de aflevering. Daarnaast zijn er een aantal foto's moeilijk te beoordelen, omdat er geen close-up van gemaakt wordt. Dit zijn die van Dio (te zien in het introfilmpje), Marit en William. Echter, toen ik nogmaals naar de foto van Dio keek, zag ik duidelijk bij zijn rechterhand (op 06:42) zijn envelop met nog iets erin (foto van de dakota? molbrief?). Aangezien bij de rest van de kandidaten er niks in de envelop zat op de foto na, verdenk ik hem sterk. Oordeel zelf.

Op basis van gedrag in de eerste aflevering ging mijn eerste intentie uit naar Anne-Marie als mol. Alleen komt haar foto vrij goed in beeld tijdens de aflevering, en deze foto komt eigenlijk niet echt overeen met die van de mol.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #458 Gepost op: 8-01-2012, 16:10:41 »
De mol heeft 2 foto's.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #459 Gepost op: 8-01-2012, 16:49:11 »
Ook heb je deze afbeelding waar iemand (volgens sommigen uit het perspectief van de Mol) naar het CV van dio kijkt. Hierachter zie je toch wel degelijk de foto van de Mol met de foto van de dakota. Hieruit kunnen we toch besluiten dat dit de Mol is die naar het CV van DIO kijkt. Dit kan en tip zijn om te duiden dat Dio de Mol is, maar ik vraag me af waarom de Mol naar de CV van zichzelf zou kijken.

http://dl.dropbox.com/u/27041159/Demol/mol3.png

Overigens nog een vraag. Dat rechtsboven op de screen, zou dat de schaduw van haar van de Mol zijn ? Zoja, dan is het alvast niet Dio of Anne-Marie, maar lijkt het wel Tim.

De Mol heeft dan wel 2 foto's, maar op deze screen (hieronder de link) zien we de foto van Dio). Hij staat dan wel alleen voor het vliegtuig wat niet klopt met de aflevering, maar er is op zijn foto toch alleen een horizoen te zien, en geen berg en vegetatie. Zijn foto is dus van de andere kant van de berg.

http://i1237.photobucket.com/albums/ff468/Nys-Fan/horzirnt.jpg

We kunnen Dio afstrepen als Mol?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 16:53:25 door Nys-Fan »
Lomperik..