Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237713 keer)

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #520 Gepost op: 9-01-2012, 17:23:00 »
« Laatst bewerkt op: 9-01-2012, 17:24:43 door Biersteker »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #521 Gepost op: 9-01-2012, 17:27:16 »
ik denk dat daar de test is gemaakt, je ziet het vlak daarvoor namelijk...
Citaat EMIBH
Zoals ik al in het off-topic-topic gezet had speelde de test en executie zich af in "Húsið á Eyrarbakka", een lokaal volksmuseum. (Website: http://husid.com)


Niet in die kerk dus.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #522 Gepost op: 9-01-2012, 17:33:10 »
Misschien moeten we even wachten tot die opdracht is geweest? Nu kunnen we er niks over zeggen :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #523 Gepost op: 9-01-2012, 18:01:29 »
Nog een theorie waarom Williams de mol NIET is...

Je ziet dat de mol aankomt op 2:55,
Deze afbeelding laat zien dat als hij de mol was, hij 500m moet lopen, een normaal mens doet daar 6 min over (Te lang dus), als je rent kan het sneller, maar hij moet nog dat beekje over... Dus om dat op tijd te komen...

Spoiler: "Spoiler ivm layout forum" (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2012, 18:07:46 door Sprien, Reden: afbeelding onder spoiler gezet ivm layout »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 1
« Reactie #524 Gepost op: 9-01-2012, 18:33:23 »
Nog een theorie waarom Williams de mol NIET is...

Je ziet dat de mol aankomt op 2:55,
Deze afbeelding laat zien dat als hij de mol was, hij 500m moet lopen, een normaal mens doet daar 6 min over (Te lang dus), als je rent kan het sneller, maar hij moet nog dat beekje over... Dus om dat op tijd te komen...

Spoiler: "Spoiler ivm layout forum" (klik om te tonen/verbergen)

Op die manier zou Anne-marie een goede molkandidaat kunnen zijn. Zij liep immer richting het beekje waar William heen moest, ging nog even kletsen en ging toen weer verder terug richting vliegtuig en zij kwam als 1e aan bij het vliegtuig (na ongeveer een uur)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #525 Gepost op: 9-01-2012, 18:35:02 »
Op die manier zou Anne-marie een goede molkandidaat kunnen zijn. Zij liep immer richting het beekje waar William heen moest, ging nog even kletsen en ging toen weer verder terug richting vliegtuig en zij kwam als 1e aan bij het vliegtuig (na ongeveer een uur)
Nee, Anne-Marie stapt uit op een plek met een andere omgeving dan waar de mol uitstapt :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #526 Gepost op: 9-01-2012, 18:54:48 »
Nee, Anne-Marie stapt uit op een plek met een andere omgeving dan waar de mol uitstapt :)

De mol is waarschijnlijk gewoon weer bij het vliegtuig opgehaald en ergens anders afgezet. Ik denk niet dat we hier iets uit kunnen halen.  ::)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline eriw85

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #527 Gepost op: 9-01-2012, 18:55:48 »
Ik ga voorlopig voor mijn gevoel voor maarten.
Deels door de volgende dingen in de eerste aflevering:

 - "De eerste klap is een daalder waard" :
   Maarten gaf in het stukje over hem de eerste klap tegen het bord met het open zwemmen
   en won hiermee een daalder -> munt -> medaille mee
 - Aflevering "eerste twee uur" , hij zwom in net iets minder als twee uur
 - In de intro de tijd op de klok van 1:15 (maarten zwom 1:51)
 - Intro werden nog een "bootopdracht" en "duikopdracht" getoond. Alletwee met water te
   maken
 - heb hem nergens op kunnen betrappen waarom hij de mol niet zou kunnen zijn ( ja het verscheuren van de -500 euro, maar als hij als mol dat weet dat dat zo niet werkt doet hij hier niks kwaad mee )
 - Er wordt zoveel met cijfers gedaan in de tweets etc. dat kan alleen een wiskundige (maarten ) oplossen  ;)
 - Dan nog de foto van art in de avrobode die al eerder hier werd gezegd dat het lijkt op
   een min en een = (is) teken, dus minis. Maar het zijn natuurlijke ook wiskundige tekens

Tot zover mijn verdenkingen voor maarten  ::vergroot::

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #528 Gepost op: 9-01-2012, 18:59:29 »
Over die daalder.
De daalder is een historische munt, die voor het eerst rond 1500 werd geslagen in Joachimsthal in Bohemen van zilver uit de mijnen aldaar. (Bron: Wikipedia, Daalder)
Daarom verdenk ik juist Marit van Bohemen

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #529 Gepost op: 10-01-2012, 01:22:00 »
Bij de gletsjer stuurde Frits Anne-Marie naar locatie 5 maar ze kwam uit op locatie 4 (28:19). Ik heb uitgerekend wat de afstand tussen de twee locaties is en kwam uit op 77 m. Ik geloof er niks van dat iemand per ongeluk zo ver afdwaalt. Misschien is Frits de Mol en heeft hij Anne-Marie verkeerd gestuurd. Misschien is Anne-Marie de Mol en is zij bewust niet naar de locatie met de vrijstellingen gelopen. Als ze geen van beide de Mol zijn dan heeft Anne-Marie iets vreemds gedaan. Mollen om de verdenking op haar te laden? Maar dat komt niet overeen niet met haar behulpzame houding bij de Dakota en op de brug.

Offline GeckoGuy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #530 Gepost op: 10-01-2012, 10:34:03 »
Goed gezien!
Ik vond ook Anne-Marie de hele uitzending nogal vreemd, de ene opdracht verpeste ze en de andere kwam door haar goed. Bij de vrijstelling-schiet opdracht kun je er niet veel over zeggen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #531 Gepost op: 10-01-2012, 10:45:15 »
Bij de gletsjer stuurde Frits Anne-Marie naar locatie 5 maar ze kwam uit op locatie 4 (28:19). Ik heb uitgerekend wat de afstand tussen de twee locaties is en kwam uit op 77 m. Ik geloof er niks van dat iemand per ongeluk zo ver afdwaalt. Misschien is Frits de Mol en heeft hij Anne-Marie verkeerd gestuurd. Misschien is Anne-Marie de Mol en is zij bewust niet naar de locatie met de vrijstellingen gelopen. Als ze geen van beide de Mol zijn dan heeft Anne-Marie iets vreemds gedaan. Mollen om de verdenking op haar te laden? Maar dat komt niet overeen niet met haar behulpzame houding bij de Dakota en op de brug.

Daarbij komt nog dat Liesbeth op nog weer een andere plaats liep te zoeken. Heeft Anne-Marie haar verkeerd gestuurd of is zij ook weer zelf verkeerd gelopen?
Allemaal vreemde zaken waar Anne-Marie op e.o.a. manier bij betrokken is.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 10:47:27 door tureluurs »

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #532 Gepost op: 10-01-2012, 13:22:53 »
Op zich een mooie aflevering, maar de makers proberen er wat mij betreft iets te geforceerd een film van te maken. Het komt ook wat moeizaam op gang met twee soortgelijke opdrachten achter mekaar. Misschien was het beter geweest als de tweede en derde opdracht waren omgedraaid (de vrijstellingen dan even weggedacht).

De groep spreekt me niet echt aan. Deze is wat uitgebalanceerder dan vorig jaar, maar de karakters vind ik óf storend óf totaal niet boeiend. Alleen Tim heeft me positief weten te verrassen. Verder kan ik moeilijk wennen aan Art als presentator, wat waarschijnlijk komt door zijn jonge uitstraling.

Ik vermoed dat Anne-Marie de mol is. Bij de eerste opdracht vond ze weliswaar als eerste het vliegtuig, maar behalve een paar keer staan gillen heb ik haar verder niets zien doen om ook andere kandidaten daarheen te brengen. Bij de tweede opdracht loopt ze verkeerd, waarbij ze dat weleens zou kunnen doen om Frits de vrijstellingen te laten vinden en zo zelf bij de laatste opdracht niet in de groep terecht te komen die de vrijstellingen moet verdedigen. En bij de laatste opdracht zit ze op de ideale positie voor de mol. Én ze heeft de kans om twee medestanders af te schieten én ze kan de tegenstander die het meeste geld oplevert door laten gaan.

Kandidaten die ik (voorlopig) afschrijf als mol zijn Frits, Dio, Liesbeth, Hadewych, Maarten en Marit. Frits komt mij iets te vaak in beeld en lijkt me bovendien iets te veel op Patrick. Dio, Liesbeth, Hadewych en Maarten heb ik verder niets zien uithalen wat in de laatste aflevering terug zou kunnen komen als molactie en Marit loopt met haar actie op de brug te veel risico om geld in de pot te brengen. William en vooral Tim houd ik nog wel in de gaten.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline ThomasMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #533 Gepost op: 10-01-2012, 14:14:38 »
Geweldig dat WIDM weer begonnen is. Blijft toch altijd geweldig om dit forum met alle theorieën door te lezen  ::bravo::
Leuke eerste aflevering, waabij vooral de eerste opdracht erg mooi was.

Zelf verdenk ik Frits als mol. Hieronder een aantal handelingen van Frits die mij opvielen:

Opdracht 1 Dropping

Anne-Marie komt Frits tegen en zegt dat ze richting het vliegtuig moeten gaan. Frits weigert met haar mee te gaan en gaat de andere kant op. Waarop Anna-Marie zegt: "Dat vliegtuig staat er niet voor niets Frits'' Dan loopt Anna-Marie alleen richting het vliegtuig en op het laatst is Frits uiteindelijk toch ook nog naar het vliegtuig gekomen.

Wanneer Art zegt dat de kandidaten 3 uur hebben rondgelopen, zegt Frits: "3 uur, weet je het zeker?'' Alsof Frits weet dat de tijd terug gezet is...

Opdracht 2 Gletsjer

Frits staat voor de Mol op een zeer goede positie. Hij maakt gebruik van het kompas en begeleid de anderen naar de kokertjes. Hoewel het duidelijk is dat de opdracht heel precies uitgevoerd moet worden, wordt er niet goed gebruik gemaakt van het kompas.

Maarten zegt tegen Frits dat er heel precies getekent moet worden, anders is het een gok en worden er misschien wel negatieve kokertjes gepakt. Frits zegt dan: "Het is sowiezo een blind gok."

Verder loopt Frits rechtstreeks naar de vrijstellingen toe, alsof hij wist dat ze er lagen. Misschien heeft hij Anna-Marie expres de verkeerde kant op gestuurt.

Opdracht 3

Frits voor de opdracht: Ooh, we gaan de slag om Arnhem naspelen een brug te ver.

Verder is Frits een zeer goed paintballer, misschien voor de opnames geoefend?


Sommige punten zijn misschien wel erg ver gezocht, maar het zijn maar suggesties  ;D
Ben bang dat ik nu al in een tunnel zit :-\\

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 1
« Reactie #534 Gepost op: 10-01-2012, 15:28:46 »
Sommige punten zijn misschien wel erg ver gezocht, maar het zijn maar suggesties  ;D
Ben bang dat ik nu al in een tunnel zit :-\\

Ik balanceer op de rand van een tunnel of ik stort er volledig in op donderdag of ik verruim mijn zicht nog eventjes.

Iets wat mij opviel, gewoon opviel niets direct verdacht of zo.
Als Art zegt dat ze tweetallen moeten maken zie je iedereen wel contact maken met iemand in de groep (zelfs Marion en Dio), maar de twee die elkaar totaal niet aankijken en toch bij elkaar belanden zijn Marit en  Hadewych.

Een ander iets wat me opviel was het gedrag van Art na afloop van opdracht 1. Net voor hij wegdraait maakt hij een knikje met zijn hoofd en kijkt hij nog een keer naar rechts.
Daarbij vond ik het opvallend dat Marit steeds met haar handen voor haar mond zit en aan haar gezicht zit vanaf het moment dat Art de aankondiging maakt voor afl.4

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #535 Gepost op: 10-01-2012, 15:35:06 »
Ik neig ook naar Frits, maar 1 ding zit mij behoorlijk dwars

Het lijkt mij als mol namelijk helemaal niet zinvol om de vrijstellingen te vinden... Als een kandidaat deze vind weet je dat hij of zij deze vrijstelling toch wel verdedigd op de brug, en dan kun je als mol zorgen dat er geen geld in de de pot komt. Dan heb je zegmaar 4 mensen die baat hebben bij de vrijstellingen en anders maar 3 ;)
You'll never walk alone

Offline ThomasMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #536 Gepost op: 10-01-2012, 15:58:45 »
Ik neig ook naar Frits, maar 1 ding zit mij behoorlijk dwars

Het lijkt mij als mol namelijk helemaal niet zinvol om de vrijstellingen te vinden... Als een kandidaat deze vind weet je dat hij of zij deze vrijstelling toch wel verdedigd op de brug, en dan kun je als mol zorgen dat er geen geld in de de pot komt. Dan heb je zegmaar 4 mensen die baat hebben bij de vrijstellingen en anders maar 3 ;)

Ja dat is waar. Maar nu kon Frits wel onafhankelijk in zijn eentje ervoor zorgen, dat het hoogste bedrag niet in de pot kwam. Wanneer hij de vrijstelling niet gepakt had, was hij bij de brugopdracht ook nog afhankelijk geweest van zijn medekandidaten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #537 Gepost op: 10-01-2012, 16:04:53 »
Ja dat is waar. Maar nu kon Frits wel onafhankelijk in zijn eentje ervoor zorgen, dat het hoogste bedrag niet in de pot kwam. Wanneer hij de vrijstelling niet gepakt had, was hij bij de brugopdracht ook nog afhankelijk geweest van zijn medekandidaten.

Dat is ook waar  :P
You'll never walk alone

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 1
« Reactie #538 Gepost op: 10-01-2012, 16:51:14 »
Over de kokerzoekopdracht
Naast het vinden van de vrijstellingen viel mij ineens nog wat op
Hadewych benoemt in haar biecht nadrukkelijk 5 plaatsen en 5 kokers en uiteindelijk vind zij op haar plaats maar 3 kokers. Die 3 kokers komen uiteindelijk allemaal mee naar beneden want Marit neemt er 3 mee (1 voor Marion en 1 voor Liesbeth)

Het spreekt meer in het molvoordeel van Marit, maar het is wel een klein beetje opvallend te noemen.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #539 Gepost op: 10-01-2012, 19:19:09 »
Is het iets nieuws dit jaar dat je de aflevering de dag voordien al kan bekijken op wieisdemol.avro.com? Dit kwam via de Mol-mail en je kan de hele aflevering, tot aan de executie, bekijken. (Dus de executie niet lijkt me).

Best straf vind ik dat, vraag me af waarom ze dat doen. Dan kijkt toch bijna niemand meer naar tv? Art twittert dit ook: "Overmorgen is 't zover; afl. 2#widm! Kun je niet wachten? Morgenavond staat ie al online (tot aan de executie) op wieisdemol.avro.nl !!"


Ook was er een filmpje bij met wat volgens de kandidaten goede eigenschappen van de Mol zijn. Het valt me op dat Dio de enige is die de ideale eigenschappen niet zegt, maar wel de dingen van de anderen bevestigd dat die bij hem passen. Wat nog opvalt is dat Tim zegt: ok, die jongen, euhmmm of dat meisje, is gewoon dom. Hij lijkt zich hier te mispreken dat hij denkt/weet dat de Mol een man is/is zelf de Mol. http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_eigenschappen_mol
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 19:27:05 door Nys-Fan »
Lomperik..