Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266316 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #740 Gepost op: 25-02-2012, 18:04:05 »
Nu Hadewych in de finale zit (en dus niet is afgevallen zoals sommigen in de soep konden lezen) lijkt het me zonde om dit niet verder uit te zoeken. Dus: is er iemand die aflevering 1 in HD heeft en makkelijk screenshots kan maken van 28:07 en 31:08? Dan kunnen we hopelijk lezen wat er op de kaarten van Hadewych en Dio staat en krijgen we misschien wat meer duidelijkheid over hoe het zo mis heeft kunnen gaan bij Marion en Marit op de gletsjer. Molactie van Hadewych of niet?
Marion was toen al afgevallen in deel 1. Als ik kijk naar een molactie van Hadewych dan vind ik het frappant dat ze gelijk 55 stappen wil doen. 5 + 5 = 10 afleveringen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #741 Gepost op: 25-02-2012, 18:23:34 »
Sorry, maar ik snap hem niet. Zou je hem misschien iets uitgebreider kunnen uitleggen?
Want als je door deze hint zeker weet dat ze de mol is, word ik wel heel erg nieuwsgierig. ;D
De letters die ik gevonden heb staan veelal op de mouwen bij het raften. Dan zijn er nog in haar oorbellen letters.
Ze vertelde uitgebreid over haar dromen, vond ik te opvallend.
Al met al, als je oplet dan is haar naam al te ontcijferen.
Kijk bv naar die balkenopdracht. Daar staat gewoon een H en een A (moet je wel goed kijken). Afleidingsmanoevre is dat het een vis moet zijn. Niemand zag er een vis in, ik ook niet. Ik zag die letters.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #742 Gepost op: 25-02-2012, 18:36:36 »
Oke, bedankt.
Zou je, als het niet te veel moeite is, op een rijtje kunnen zetten waar je welke letter gezien hebt?
Ik heb tot aflevering 5 alles uitgeplozen, dus ik wil eerst de volgende afleveringen nog kort samenvatten op mijn papier en zonodig hier vermelden.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #743 Gepost op: 25-02-2012, 19:26:49 »
Hadewych zegt in aflevering 5 hoe heet de minnares van Pacasa eh Picasso.
Picasa is een fotoprogramma en juist daar heeft Hadewych met de foto van Frits te maken en dat ze Liesbeth en Marit omgooit.
Dit betekent dat bewust eerst Marit moest komen en dan Liesbeth, voeg de letter o van nu in deze aflevering toe en je krijgt mol.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #744 Gepost op: 25-02-2012, 20:58:43 »
Sinds de bekendmaking van de kandidaten denk ik al dat Hade de Mol is.

Hebben jullie na de aflevering "Geen toneel" ook de website van basisschool "de Plankier" bezocht? Er staat een filmpje op wat mij deed denken aan Hadewych.

De sfeer van locaties en opdrachten doen mij ook steeds denken aan Hade (vanwege haar films).

Qua profiel is ze geschikt: actrice, lief, spontaan, prachtige sprekende ogen, leuke (glim)lach.
Amandla Awethu

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #745 Gepost op: 25-02-2012, 22:58:25 »
En hints door het programma heen. (b.v. De toekomst zou wel een eens zonnig kunnen zijn; Hoe heet de gletsjer? Nou, Iets met 'sol')
Sólheimajökull :)

Sorry voor de zo korte reactie maar dit wist ik toevallig nog :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #746 Gepost op: 25-02-2012, 23:19:12 »
"De Son sakt in de see"
https://twitter.com/#!/Hademini/status/173391128589115392

Het kan ook 'oog' betekenen als in 'i' op het bord:




(Maar heeft toch geen zin om verder uit te werken.)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 23:21:39 door Avogadro »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #747 Gepost op: 26-02-2012, 00:01:16 »
Ik had het gevoel dat Hadewych acteerde bij de laatste executie...Leek een beetje overdreven. Het was natuurlijk wel de belangrijkste executie maar toch. Zo zijn er meer momenten dat ik dacht nu speel je toneel.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #748 Gepost op: 26-02-2012, 00:46:48 »
Tav kwartetten; vreemde zet Hadewych!!

...Hadewych heeft inmiddels de harten Anne-Marie kaart te pakken.
Deze pakt ze van de stapel op 38.40 (avro herh.).
Daarna vraagt Tim aan Hadewych of zij klaveren Marion heeft..(39.33);"Nee".

Volgens de regels is Hadewych nu weer aan de beurt en kan zij Anne-marie uit het spel spelen.
ze weet dat Anne-marie de 3 resterende AM-kaarten heeft.

Vraag; waarom doet Hadewych dit niet?
Er wordt geknipt en de volgende vraag is van Anne-marie, claimt de harten AM kaart.

Dit terwijl Hadewych er nog zo op hamert dat AM zo gevaarlijk speelt/speelde.

Denkt Hadewych dat Tim misschien toch op haar zit en AM niet, dat het dus veiliger is voor haar (als Mol) om AM mee te nemen naar de finale?
Of heeft zij als kandidaat dezelfde Mol als Tim en weet zij dat en biedt het haar meer kans op winst als Tim dus misschien niet meegaat...heel slim, maar o zo pijnlijk als je je best friend niet helpt.

Vreemde zet van Hadewych imho!
« Laatst bewerkt op: 26-02-2012, 00:49:59 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #749 Gepost op: 26-02-2012, 00:49:41 »
Huh, maar zij speelden dat kwartetten toch gewoon met de klok mee?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #750 Gepost op: 26-02-2012, 00:52:36 »
Regels zijn dat de gevraagde (als deze de kaart niet heeft) zelf mag gaan vragen.
Het is mij niet duidelijk of deze regels hier aangepast zijn.

Het begint wel met de klok mee vanuit Art gezien, Liesbeth is (weer) de eerste.
Omnia vincit amor

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #751 Gepost op: 26-02-2012, 00:52:56 »
Huh, maar zij speelden dat kwartetten toch gewoon met de klok mee?

Of er waren stukken tussenuit gemonteerd.
Er werd lang niet altijd doorgevraagd door de persoon die de vraag kreeg, in ieder geva).
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #752 Gepost op: 26-02-2012, 01:00:40 »
Of er waren stukken tussenuit gemonteerd.
Er werd lang niet altijd doorgevraagd door de persoon die de vraag kreeg, in ieder geva).
Er is idd in geknipt.
Dat blijkt o.a. uit bovenstaand stukje mbt Hadewych's vreemde zet (mits ze niet met de klok meespeelden, wat geen kwartetregel is).
Misschien is er zo ingeknipt dat dit juist niet zo opvalt.
Gekke is dus dat als er volgens de regels gespeeld zou zijn; Hadewych aan de beurt was met de AM harten kaart in haar hand en hier niks mee deed...
Omnia vincit amor

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #753 Gepost op: 26-02-2012, 01:08:57 »
Er is idd in geknipt.
Dat blijkt o.a. uit bovenstaand stukje mbt Hadewych's vreemde zet (mits ze niet met de klok meespeelden, wat geen kwartetregel is).
Misschien is er zo ingeknipt dat dit juist niet zo opvalt.
Gekke is dus dat als er volgens de regels gespeeld zou zijn; Hadewych aan de beurt was met de AM harten kaart in haar hand en hier niks mee deed...

Ik zat idd in mijn hoofd mee te spelen, en mijn gedachte was inderdaad ook, nu kan ze AM haar kwartet vragen, want zij heeft 3 kaarten van haarzelf in handen.
Wat niet gebeurde.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #754 Gepost op: 26-02-2012, 01:21:14 »
!!!!
39.40   Alleen Mollogo/vrijstelling  in beeld zwarte achtergrond..

 Tegelijkertijd hoor je Anne-Marie vragen:

"Hadewych??"...

Brrrr....goosebumps! Hint?
Het is erg fraai gemonteerd!

*sorry voor dubbbele post, maar moet hier natuurlijk*.
Omnia vincit amor

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #755 Gepost op: 26-02-2012, 01:24:51 »
Applaus voor Loebas, nogmaals. ::oink:: ::bravo::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #756 Gepost op: 26-02-2012, 01:25:09 »
Wat ik wel raar vond trouwens.. Is dat Hadewych harten Anne-Marie trok.. En Anne-Marie gewoon wist zonder enige aanleiding dat Hadewych die kaart had..

En die "hint" is echt goed ja.. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #757 Gepost op: 26-02-2012, 02:09:43 »
Tja.
Wat mij betreft is het een 'anything goes' op dit moment.
Degene die het meest 'logisch' was wat mij betreft (op een aantal punten) is weer vertrokken.
De vraag is dus vervolgens hoeveel belang gehecht moet worden aan mogelijk 'Mols' op te vatten reacties in opdrachten en hints.

Als we de mol vrijwel zuiver door hints moeten vangen (i.e. hoog kijk omhoog) vind ik dat toch wel een bijzonder teleurstellend resultaat imo. Niet om het een of ander, misschien heeft ze wel e.e.a. gedaan (best mogelijk), maar ook daar zal het miniem zijn anders was het sws wel opgevallen, door iemand, ergens. Ze verkeert niet echt in de ideale molsposities. Wel ben ik gaan twijfelen over haar reacties tot op zekere hoogte. De vraag is of die 'neppige' reactie op alles geldt.

Maar goed ik sluit haar nog niet uit. Wil echter wel aangeven dat bepaalde mogelijke en goede molsacties niet benutten bijzonder flauw is met name wanneer zo goed als niemand haar verdacht, dus wat mij betreft : leuke potentiële mol, goede acteerprestatie wat reacties maar zeer zeer matige mollenacties.

Zal afl 10 afwachten maar perfecte molsacties laten lopen zonder dat je ooit echt verdacht bent??
Welke mol doet dat tenzij dat een nieuw motto geworden is van de serie...?? In welk geval ik me ernstig af ga vragen hoe we de mol nog van een kandidaat kunnen onderscheiden in toekomst??  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #758 Gepost op: 26-02-2012, 03:07:10 »
Er is idd in geknipt.
Dat blijkt o.a. uit bovenstaand stukje mbt Hadewych's vreemde zet (mits ze niet met de klok meespeelden, wat geen kwartetregel is).
Misschien is er zo ingeknipt dat dit juist niet zo opvalt.
Gekke is dus dat als er volgens de regels gespeeld zou zijn; Hadewych aan de beurt was met de AM harten kaart in haar hand en hier niks mee deed...
Ze speelden (tegen de kwartetregels in, ik weet het) met de klok mee, de eerste zetten (tot aan het eerste kwartet) zijn redelijk goed te volgen (er is maar één beurt tussenuit geknipt, namelijk een beurt van Tim, we zien hem wel nog net een kaart pakken). Zie mijn overzicht bij deze post:
Hier is hij dan... 427 kolommen aan informatie, 427 kolommen die me koppijn bezorgd hebben.

Ik heb geprobeerd de zetten zo kloppend mogelijk onder elkaar te zetten gebaseerd op de kaarten die we te zien krijgen en de beurten die we horen.
Er zitten nog fouten in (voornamelijk na het grijs gekleurde blok rond kolom 191), maar dat komt door het knip- en plakwerk van de montagemannen en/of -vrouwen.
臥底 是 谁?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #759 Gepost op: 26-02-2012, 10:54:19 »
@Tsubasa

Moet ik er mee stoppen, ja of nee? Wat mij betreft liever niet.

(Ik denk dat ik gewoon op twitter ga.)

Ik snap niet precies waar je mee moet stoppen? Als je het gevoel hebt dat ik je ergens voor tegenhoud, dat is niet mijn bedoeling hoor! Ga dus vooral door. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!