Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248723 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #340 Gepost op: 10-02-2012, 00:31:54 »
Werd de klok niet gewoon door de mol teruggezet zodat ze een uur minder de tijd hadden voor de opdracht?? Ook al wisten ze niet precies hoeveel tijd ze hadden, een uur eraf is altijd goed voor de mol. Ik vind je hint van 3-1=2 overigens wel goed!


die hint was al langer bekend, neemt niet weg dat ik hem nog steeds ijzersterk vind zeker vanuit mijn Tim tunnel :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #341 Gepost op: 10-02-2012, 00:33:34 »
ik had Tim al als mol ingevuld op hyves voordat aflevering 1 was geweest... alleen al aan de hand van zijn foto..William was mijn tweede verdachte die werd winnaar en liesbeth werd afvaller... die 3 vielen mij het meeste op...
na de eerste aflevering werd  Tim hoofdverdachte.. vooral vanwege zijn voeten en zijn afwachtende gedrag..
Ik vind Tim best een goede mol en een leukere mol als Liesbeth..
De 3  mensen die ik als eerste heb ingevuld zijn alle 3 bij mij nog steeds verdacht.. en ik zou het eigenlijk het leukst vinden als William de mol zou zijn..
maar ik neig toch meer naar Tim en zeker ook naar Liesbeth(ookal hoop ik dat niet)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #342 Gepost op: 10-02-2012, 01:38:04 »
Zien we in dat volgende week stukje nou Tim's Nyoman momentje? Met zijn "niemand kan Engels".  ::vergroot::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #343 Gepost op: 10-02-2012, 01:54:24 »
waarom is de snoer van liesbeth te kort?
Omdat het HET snoer is. Het is één letter langer dan de, dus met de juiste grammatica had ze het wel gered.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #344 Gepost op: 10-02-2012, 09:05:28 »
Wel opmerkelijk dat je bij de visopdracht een keer 3 balken moest verplaatsen, en daarna eentje minder, namelijk 2 balken. 3-1=2.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #345 Gepost op: 10-02-2012, 09:07:18 »
Wel opmerkelijk dat je bij de visopdracht een keer 3 balken moest verplaatsen, en daarna eentje minder, namelijk 2 balken. 3-1=2.

Monica Da Silva Trio (munitiedepotopdracht) - Visopdracht - Tijd aflevering 1
Begin er steeds meer een hint in te zien.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #346 Gepost op: 10-02-2012, 09:29:41 »
Toch fijn dat Tim mijn gevoel naar hem als mol deze aflevering weer aardig heeft aangesterkt.

Bij het boogschieten wil je als mol 1 van de 4 schutters zijn. 3 schutters en een mol hebben nou eenmaal minder kans op 2500 euro dan 4 schutters. Hoewel hierbij Hadewych misschien wel verdachter is door haar afzwaaier, waarmee ze zeker weet niet dichterbij te zitten.

Bij de aggregaten is het opvallend dat Liesbeth haar snoer in het begin telkens tekort is. Dit is -zoals eerder genoemd- heel goed te verklaren als Tim er gewoon bovenop ging gaan.

En bij de visopdracht molt hij duidelijk het meest. We zien Liesbeth aan het begin -aldus Annemarie en Frits- een onjuiste tekening maken. Dit heeft echter geen invloed. Hier wordt nog geen geld verdiend, en de opdracht start pas echt hierna. Met name in het derde gedeelte waar de vis naar zee moet. Hier kun je als mol twee dingen doen:
1. Gelijk een plank aanraken waardoor de opdracht meteen ingaat voor er enig overleg plaats vindt
2. Omdat je weet dat er 2 oplossingen zijn, ga je zodra iemand oplossing A roept hier tegenin met oplossing B om discussie te starten en tijd te rekken.

2 Mogelijke manieren om te mollen hier. Tim gebruikt ze allebei. (Maar komt uiteindelijk 3 seconden tekort)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 09:47:25 door Qper »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #347 Gepost op: 10-02-2012, 10:22:11 »
volgende week stukje nou Tim's Nyoman momentje

Exact! Ik dacht precies hetzelfde  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #348 Gepost op: 10-02-2012, 10:26:23 »
Zou goed kunnen dat ik vanavond ga switchen naar Tim.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #349 Gepost op: 10-02-2012, 10:30:58 »
vanavond

Vanavond pas? Niet zo treuzelen ;D :D ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lacey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #350 Gepost op: 10-02-2012, 11:50:58 »
Monica Da Silva Trio (munitiedepotopdracht) - Visopdracht - Tijd aflevering 1
Begin er steeds meer een hint in te zien.

En TIm heeft 3 letters en dan de opdracht met I Am  je zegt I M  dus hier ook 3-2=1?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #351 Gepost op: 10-02-2012, 12:32:05 »
Vanavond pas? Niet zo treuzelen ;D :D ;)
Ik ga niet over één nacht ijs! Vanavond eerst nog wat terugkijken, voordat ik mijn tunnel uit kom.

Offline Jason

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #352 Gepost op: 10-02-2012, 13:13:15 »
En TIm heeft 3 letters en dan de opdracht met I Am  je zegt I M  dus hier ook 3-2=1?

Dit vind ik dus een hele goede aanwijzing.
Alhoewel je het sommetje dus verkeerd neerschreef.
Het is 3-1=2
Drie (letters) min één (letter) is twee (letters).
Twee letters houd je over. De I en de M.
I Am.

Dat komt overeen met mijn eerdere reactie in dit draadje.
Art spreekt bij de vliegtuigvragenopdracht Tim niet aan met zijn naam, maar met ...im (de puntjes staan voor iets onverstaanbaars.) Een soortgelijke aanzijzing gebruikte Dennis Wening ook in dat betreffende seizoen v WIDM.
   
« Laatst bewerkt op: 10-02-2012, 13:21:30 door Jason »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #353 Gepost op: 10-02-2012, 13:57:01 »
De afvallers foto op de avro site begint steeds een mooiere vorm te krijgen naar mijn 3 finalisten..

Hadewych eruit en Anne marie en nog uit.. en dan staat molletje Tim mooi in het midden met helemaal links winnaar William en rechts verliezer Liesbeth..


Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #354 Gepost op: 10-02-2012, 18:04:37 »
Iemand al opgemerkt dat je met de 8 stukken wrakhout ook de naam van de Mol kunt maken? ::vergroot::

_ _
 |  | |\/|
🜃

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #355 Gepost op: 10-02-2012, 18:16:50 »
Die tandenstoker van Tim, zou je dat kunnen zien als voorkennis? Hij biecht dat hij er stoer uit wou zien bij het boogschieten, maar als kandidaat zou hij niet vooraf weten dat hij dat gaat doen. Ik weet niet echt hoe gebruikelijk het is dat iemand met een tandenstoker op zak loopt? Volgens mij is er bij die afgraving/mijn niet echt een plek (restaurant o.i.d.) waar hij nog zo 'n ding vandaan kan pakken.

Extra actie voor mijn huiswerklijstje van vanavond: Eens goed kijken wat Tim nou echt zegt in zijn biecht en achterhalen of die tandenstoker meebrengen voorkennis kan zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #356 Gepost op: 10-02-2012, 18:32:42 »
goed kijken wat Tim nou echt zegt

Okay, goed opletten als hij zijn verhaal doet over hoe Liesbeth zogenaamd zat te mollen met dat stroomsnoer... die triomfantelijke blik zegt alles!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #357 Gepost op: 10-02-2012, 18:45:07 »
Na even herbekijken van de Vis opdracht lijkt het me duidelijk dat Tim probeert deze te saboteren.
Hij wil alleen maar verwarring zaaien en probeert tijd te rekken door discussie voor te stellen.

Ook het feit dat dhr Lui ineens als een haas naar voren springt om de balk aan te raken gedurende het tweede deel (waarmee ze dus de uitdaging aangaan en er kans op 0 euro is) is bijzonder verdacht imo.

Anne-Marie draaft haar wil door (in principe onmols) waardoor het alsnog slaagt maar het scheelde weinig. Achteraf zien Hadewych en William het als iets positiefs wat Tim doet terwijl daar bij beschouwing van zijn acties eigenlijk weinig op duidt.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #358 Gepost op: 10-02-2012, 19:05:52 »
Okay, goed opletten als hij zijn verhaal doet over hoe Liesbeth zogenaamd zat te mollen met dat stroomsnoer... die triomfantelijke blik zegt alles!!!
Ja, ga ik ook zeker naar kijken, want daar had ik gisterenavond al een raar gevoel bij. Die actie staat op het lijstje die ik vanochtend gepost heb in het aflevering topic. Ik heb het gevoel dat hij zelfs op het snoer ligt.

Maar ik wil ook nog even zeker weten dat ik niet om de verkeerde redenen van Anne-Marie af stap. Ik heb namelijk enkele zeer concrete molacties bij haar en er zijn enkele sterke potentiele hints.
Om Tim heeft altijd een mollerige zweem heen gehangen. Vooral ik biechts doet hij onnodig verdacht. In het begin van het seizoen stond hij volgens mij op plek 2 bij mij, maar omdat hij verdacht bleef doen tijdens biechts en met jokers en omdat ik niet veel concrete molacties bij hem had gezien, is hij op den duur gezakt in de lijst.
In de afgelopen aflevering werd (bij mij) een beetje de indruk gewekt dat hij binnen de groep niet heel erg verdacht werd. Daar verbaaste ik mij een beetje over en is ook een reden om hem extra te verdenken. <-- Ik snap de logica hier ook niet van, maar het voelt wel zo.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #359 Gepost op: 10-02-2012, 20:51:32 »
Tim raakt wel gelijk een goede balk aan om te verplaatsen en volgens mij wil Wiiliam eerst discussiëren.