Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 111016 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #300 Gepost op: 11-03-2012, 20:16:29 »
Ik heb ook nog een vraag:

Met welke TV quiz maakte de mol nu kans om te winnen?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragenvuur
« Reactie #301 Gepost op: 11-03-2012, 20:20:54 »
het is misschien al ergens vermeld.

maar mijn vraag is, aan de productie:
twitterde anne-marie zelf of niet?
staat op de lijst
Ik heb ook nog een vraag:

Met welke TV quiz maakte de mol nu kans om te winnen?
staat op de lijst
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #302 Gepost op: 11-03-2012, 20:30:45 »
staat op de lijst

staat op de lijst

zijn zeker al veel dubbele vragen die gesteld worden?
sorry, ik had echt niet gelezen dat de vraag al gesteld was.  ::schaam::
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragenvuur
« Reactie #303 Gepost op: 11-03-2012, 20:36:21 »
geen probleem.

Trouwens het feit dat het op de lijst staat betekent nog niet dat het gesteld gaat worden..... De lijst is lang ;)

Dus zie je een kans, vraag het dan zelf ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline OomelisoO

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #304 Gepost op: 11-03-2012, 21:08:33 »
Ik vraag het me al een paar seizoenen af en door deze vraag ben ik nou maar eens (opnieuw) geregistreerd lid geworden van dit forum ipv weken lang 'stiekem' meelezen ;)

Vraag: Dit seizoen hadden de kandidaten een hoop kleding mee moeten nemen (flink wat laagjes voor in Ijsland.. en luchtige kleding voor in Spanje). Ook hadden de dames + Tim mooie avondkleding tijdens het kwartetten. Hebben de kandidaten tijdens de opnamen de mogelijkheid gehad om kleding te kopen of was dit echt de kleding die ze vanaf het begin af aan hebben meegenomen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragenvuur
« Reactie #305 Gepost op: 11-03-2012, 21:43:13 »
Ik heb één van de montageheren nog eens aan de tand gevoeld over de gespiegelde Soundos, en het had te maken met het 'beeldritme'. :)
Zoiets had ik destijds ook al gezegd :P
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #306 Gepost op: 11-03-2012, 22:20:33 »
Zoiets had ik destijds ook al gezegd :P

Oh, dan hebben we het bij deze dubbel gecheckt. ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #307 Gepost op: 11-03-2012, 22:23:29 »
Ik weet niet of die al gesteld is, maar naar aanleiding van de gletsjeropdracht, hoe hadden de kandidaten de juiste kokers kunnen vinden?

Edit: en naar aanleiding van de foto-opdracht op het plein: was het de bedoeling dat het plein zo leeg was?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2012, 22:40:46 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #308 Gepost op: 11-03-2012, 22:58:01 »
Ik heb één van de montageheren nog eens aan de tand gevoeld over de gespiegelde Soundos, en het had te maken met het 'beeldritme'. :)
'Beeldritme'... bedankt voor het uitbreiden van mijn woordenschat. Dit woord scheelt me een alinea als ik wil uitleggen waarom men niks achter gespiegelde shots moet zoeken.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #309 Gepost op: 11-03-2012, 23:09:21 »
Wacht even... er was toch door de productie toegegeven dat die gespiegelde Soundos in de leader een fout was? Dan is het toch klaar? Waarom wordt er dan nu ineens beweerd dat het géén fout was, maar er een gedachte achter zat? Men spreekt elkaar tegen. Daar hou ik niet van. Crewleden die een fout toegeven, daar kan ik prima mee leven; vergissen is menselijk. Echter, crewleden die elkaar tegenspreken vind ik veel storender omdat er dan in elk geval één niet de waarheid spreekt (danwel spreekt over iets waar die geen verstand van heeft). Bovendien heb ik een grote hekel aan fouten proberen goed te praten.

Daarnaast vind ik het persoonlijk een héél raar argument. Althans, als ik het woord juist begrijp. Ik begrijp er iets in dat het "mooier is". Maar waarom is het in aflevering 2 en 5 dan "mooier" om het te spiegelen en in afleveringen 1, 3, 4, 6, ... mooier om het niet te spiegelen? Het is pas een argument als die vraag dan ook wordt beantwoord. En aangezien de context van de filmpjes identiek is - het is de leader - kan ik me zo gauw niet voorstellen dat er een reden bestaat waarom een gespiegeld beeld van Soundos dan ineens in specifiek afleveringen 2 en 5 mooier zou zijn en in de andere afleveringen niet.

Of betekent "beeldritme" iets totaal anders en begrijp ik de hele argumentatie daardoor niet? Beschouw in dat geval de tweede alinea als niet geschreven ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #310 Gepost op: 11-03-2012, 23:22:53 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hoe ik het begrijp is dat die gespiegelde beelden in aflevering 2 wél een fout was... maar het feit dat er twee versies bestaan van de leader heeft te maken met beeldritme. Eerst hebben ze een leader in elkaar gezet die we gezien hebben in aflevering 2, later is deze verbeterd (deze versie is in de meerderheid van de afleveringen te zien). Dat in aflevering 2 de verkeerde versie van de leader gebruikt is, is wel gewoon een fout.
Dat is volgens mij hoe het zit, al heb ik zelf natuurlijk niet met montagemedewerkers gepraat en ook geen achtergrond in film of tv.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #311 Gepost op: 12-03-2012, 00:02:52 »
Dat klinkt een stuk logischer, bedankt voor de uitleg :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #312 Gepost op: 12-03-2012, 08:07:43 »
Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic bijgehouden, dus wellicht is deze vraag al eerder gesteld.

Maar ik krijg vanuit de internationale achterban sinds vorige week (en nu na de ontknoping) vooral de vraag waarom ervoor gekozen is om zo duidelijk te tonen wie Hadewych verdacht en waarom de ontknoping eigenlijk al in een paar seconden aan het einde van aflevering 9 te zien was, zoals vele mensen hebben geconcludeerd.
ETA: Ik snap dat de wandelroute van de test het vaag houden een stuk lastiger maakt maar waarom dan alsnog die eigenlijk eenduidig interpreteerbare beelden aan het einde? Dat gaf de ontknoping eigenlijk al een week voordien weg.   ::ohno::

Daar kwam je bijna niet omheen en deed het verrassingseffect (wat er zeker was geweest omdat de meesten van de internationale ban voor Liesbeth danwel Hadewych leken te gaan) nogal teniet.

Letterlijke quote:
Citaat
ARGH. If they hadn't given away that Hardwych, Tim and Liesbeth were ALL suspecting Anne-Marie at the end, plus those five seconds of footage and Frits' too-revealing statement, I would've been SHOCKED at the result. As it was... well, it was obvious from the edit that Anne-Marie was the Mole at the end. SO annoying and a bad end to a really good series. :(

Maar ik denk dat velen hier op het forum er hetzelfde over dachten, en vanuit mijn perspectief als op dat moment AM verdenker vond ik het evenmin leuk - uiteindelijk wil je dan de spanning bewaren voor het laatste moment. Dus waarom is hiervoor gekozen, temeer daar het de finale zo veel minder spannend maakte in combinatie met de herhaling?

Ps inkorten tot een korte versie die de lading dekt is prima..  ;D
Ik wilde alleen even een vraag stellen on behalf of de internationale community die ontstaan is.
Ik wil het ze graag uitleggen, maar ik begrijp het zelf eigenlijk ook niet.  :-[
« Laatst bewerkt op: 12-03-2012, 08:11:52 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #313 Gepost op: 12-03-2012, 08:44:21 »
Prima verwoordt hoor Supernova, het is een vraag die bij velen leeft.  ::jaja::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Vragenvuur
« Reactie #314 Gepost op: 12-03-2012, 09:49:59 »
waarom ervoor gekozen is om zo duidelijk te tonen wie Hadewych verdacht en waarom de ontknoping eigenlijk al in een paar seconden aan het einde van aflevering 9 te zien was, zoals vele mensen hebben geconcludeerd.

Volgens Raoul Heertje laten programmamakers vaak bewust spoilers zien in de preview, omdat kijkers het leuk vinden als er in de volgende aflevering gebeurt wat ze al een beetje verwachtten ... ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #315 Gepost op: 12-03-2012, 10:12:04 »
Volgens Raoul Heertje laten programmamakers vaak bewust spoilers zien in de preview, omdat kijkers het leuk vinden als er in de volgende aflevering gebeurt wat ze al een beetje verwachtten ... ?

Maar bij WIDM hoort dat niet. Daar moet niets zijn wat het lijkt...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #316 Gepost op: 12-03-2012, 10:21:39 »
Daar moet niets zijn wat het lijkt...
Van wie moet dat?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #317 Gepost op: 12-03-2012, 10:55:35 »
Van wie moet dat?

Ja misschien te algemeen gesteld, maar dat is toch de zin die erbij hoort. Van het spel dus?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #318 Gepost op: 12-03-2012, 10:59:47 »
Weet niet of deze vraag al gesteld is, maar we doen een poging. Wie van de kandidaten wilden niet de Mol zijn en waarom niet?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #319 Gepost op: 12-03-2012, 11:28:51 »
Volgens Raoul Heertje laten programmamakers vaak bewust spoilers zien in de preview, omdat kijkers het leuk vinden als er in de volgende aflevering gebeurt wat ze al een beetje verwachtten ... ?
Heel leuk dat Raoul dat vindt maar in een dergelijk programma, waar de crux hem zit in de onthulling van de identiteit van de Mol alvorens de daadwerkelijke onthulling, lijkt me dat toch niet de bedoeling..

M.a.w. de vraag is aan de productie, niet aan een willekeurige invulling van iemand hier die eveneens een verklaring zoekt, bij externe en wat mij betreft niet ter zake doende bronnen in dit opzicht..  ;)
Zíj hebben ervoor gekozen binnen dit format en ik (en menigeen) zou graag van ze horen waarom.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2012, 11:31:08 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)