Auteur Topic: [Theorie] (J)ERA=12  (gelezen 30809 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2012, 14:41:26 »
Ik neem aan dat je dit bedoelt?



Die 'bliksemschicht' is zeer gebruikelijk op dit soort dozen, ivm de voordehandliggende 'danger'..  ;)

Ik zou het bijzonder ongepast vinden als ze dergelijke associaties zouden gebruiken voor 'Germaans' alleen om op runen te duiden die eventueel ergens naar iemand zouden kunnen verwijzen oid.  :-\\

Tot nu toe lijkt dit meer op zoeken naar een verband dan een werkelijk verband eerlijk gezegd. Misschien heeft Tim twee zwierige ss'en er neergezet maar ik ga er toch echt van uit dat als er een hint in zit deze niet verstopt is in de vorm van een tekstje ergens op een verjaarskaart met een dergelijk nare en ongepaste associatie, ik zou dat bijzonder schofferend vinden iig.

Mogelijk is er een hint in de runen maar dan toch echt niet op deze manier denk ik (en hoop ik!)  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2012, 14:44:20 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2012, 15:45:29 »
Dat geldt helemaal voor de Vikingen die nogal als barbaren bekend staan...... ;)

Klopt ja, maar het is niet correct. De Vikingen hebben zich over het algemeen goed aangepast aan het gebied waar ze zich vestigden en handel was hun core business. Dat die handel deels bestond uit slaven klinkt misschien barbaars, maar dat was in de middeleeuwen heel normaal, ook als je geen Viking was. Maar goed, dat heeft niet zoveel meer met deze theorie te maken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2012, 16:06:09 »
Dat geldt helemaal voor de Vikingen die nogal als barbaren bekend staan...... ;)
Barbaren van eeuwen geleden of een volk dat een halve eeuw geleden de holocaust heeft veroorzaakt (waarvan hedentendage nog genoeg overlevenden zijn of mensen die hier direct door getroffen zijn), zijn toch wel twee heel verschillende dingen lijkt me.

Ik zou het even ongepast vinden om het hakenkruis als symbool te gebruiken hoewel ook dat oorspronkelijk een heel andere betekenis had. Daarvoor zijn de associaties te sterk en zeker te negatief. Lijkt me vanzelfsprekend.

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2012, 16:27:43 »
pfff ik vind dit echt supergoed gevonden en ik zou het wel heel mols vinden als er op de kaart van Liesbeth een hint staat..
De SS zou dus wel 2 sig runes kunnen zijn.. afgezien van het feit dat de SS natuurlijk niet iets is waar we graag naar verwijzen.. het is natuurlijk wel heel bekend dat het SS logo 2 sig runes van de armanen runes zijn...  maar die zijn zowat exact hetzelfde als de scandinavische


Armaanse Rune

Scandinavian rune

Bron: Wikipedia

Ook is een kruis een scandinavische rune teken...


Nu ga ik ook eens kijken naar die vogelpootjes.. :)
en even letten op pijltjes die op de T slaan...
« Laatst bewerkt op: 25-01-2012, 16:33:57 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #24 Gepost op: 25-01-2012, 17:59:00 »
Het is sowieso opvallend.
Waarom schrijft hij 26 jaar terwijl ze 38 is geworden.
Het verschil is precies 12
Als hij een grap had willen maken had hij ook 25 kunnen zeggen.
Hij benoemt het ook nog eens in een biecht.
Zie al die uitroeptekens(strepen) en het lijkt wel of hij van de T van Tim een + heeft gemaakt.

Dit kun je natuurlijk meteen weer afzwakken omdat er meerdere x opstaan ;D

ja maar als we nu eens alleen kijken naar zijn boodschap..
want ook zijn G lijkt wel heel erg op de sig... dus ik zie sowieso al 4 sigs en 2x een +
Maar wat moeten we met al die s-en.. eentje van iS (de mol) is toch wel genoeg..?

maargoed is zijn + een h of een M...? en dan hebben we nog een O jammer dat ie niet xoxo ofzo heeft neergezet...

Maar aan de andere kant volgens mij seint Tim ook letter mijn hand toch? maakte hij niet ergens een O in deze aflevering of was dat een andere aflevering.?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2012, 18:03:28 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #25 Gepost op: 25-01-2012, 18:05:46 »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #26 Gepost op: 25-01-2012, 18:25:00 »
verwijzingen naar de scandinavische runes zijn de cijfers 1 t/24
De woorden die bij elke rune horen zijn:
1 Vee
2 Os
3 Doorn, deur poort  (Thurisaz is de derde rune van het oude futhark. De klank is 'th'De vorm en klank van deze rune wordt in het IJslands alfabet nog steeds gebruikt als Þ (thorn).)
4 boom es
5 rad wiel
6 fakkel toorts deze rune staat ook voor kennis
7 gift geven of gave (talent)
8 vreugde. (Deze rune heeft de vorm van een metalen windwijzer, zoals destijds gebruikt werd op Vikingschepen)
9 hagel of hagelsteen
10 nood: schaarste en ontbering of behoefte.
11 (het streepje is de elfde rune ISA) ijs
12 Jera dus betekend jaar of jaaroogst
13 taxus (soor van conifeer)
14 Deze rune kan worden gezien als een dobbelbeker op zijn zijde, maar zou ook zoveel kunnen betekenen als peren- of vruchtboom
15 Deze rune betekent eland. De rune symboliseert een levensboom en bescherming.
16 zon en overwinning
17 staat voor: Týr de god van de gerechtigheid in de Noordse mythologie.
18 De rune betekent Berk. De rune staat voor een nieuw begin, geboorte of schepping.
19 M teken De rune betekent Paard. De rune staat voor vertrouwen en loyaliteit, voor de doorgang, overgang en beweging, van veranderingen, nieuwe woonplaatsen, nieuwe standpunten of een nieuw leven. Het betekent ook beweging in de zin van vervolmaken of verbeteren van een situatie.
20 De rune betekent Mens. De rune staat symbool voor de maatschappelijke orde, elkaars steun.
21 Laguz betekent water of meer  veranderijkheid
22 De rune betekent vuur, vuurtoren of brandhout. De rune staat symbool voor licht.
23 De rune betekent dag. De rune staat symbool voor evenwicht tussen tegenstellingen, zoals licht en donker.
24 De klank is 'O'. Othala is de achtste en laatste rune van de derde Aett. De rune betekent eigendom. De rune staat symbool voor de status quo van bezit, familie en (rol in) de gemeenschap.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #27 Gepost op: 25-01-2012, 18:36:39 »
Wat hebben we dus met de cijferreeks 21 42 63?

 2 Os
12 Jera dus betekend jaar of jaaroogst
22 De rune betekent vuur, vuurtoren of brandhout. De rune staat symbool voor licht.

Daar kan ik niet veel mee.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #28 Gepost op: 25-01-2012, 19:06:32 »
ik kan er ook nog niet zoveel mee..
zat ook al te denken aan opdrachten..
rad wiel opdracht met auto..
stromend water opdracht met boot..
ijs de opdracht met de gletsjer...
vuur fakkel opdrachten met de rook signalen.. maarja waar dat dan weer op wijst..

Nood ijs... NI
 (en dan de brug opdracht pfff M O )

dan trap jeep rook..

kom ik niet verder dan de R rook zou of K of NG kunnen zijn..

dan water joker toren..
 water is I joker (vreugde) W of V... toren kom ik al helemaal niet uit..

Dus dat lijkt me allemaal te ver gezocht..



De cijfercode was: 4263 ofzo? maar daar kunnen we ook weinig mee..  AUKTH

best tricky nog....
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #29 Gepost op: 25-01-2012, 21:18:45 »
code 4263 uitgelegd:

4: Jera is de 4e letter
2: van de 2e Aett
6: Het runenalfabet heet naar de eerste 6 letters:Futhark (TH is één runenletter)
3: het runenalfabet bestaat uit 3 Aetts

Dat vind ik toch te ver gezocht, maar kan iemand dat van UJNG nog eens uitleggen?
...óf niet!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #30 Gepost op: 25-01-2012, 21:54:22 »
De code uit aflevering 2 was 4263. Die code kan je uitbreiden door er 21 voor te zetten. Dan kraag je de wiskunde reeks 21 42 63.

21: 2e teken van 1e aertt (runengroep) betekent u.
42: 4e teken van 4e aertt betekent j.
63: 6e teken van 3e aertt betekent ng.

Deze letters vormen samen de achternaam van Anne-Marie: Jung.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #31 Gepost op: 25-01-2012, 22:04:33 »
De code uit aflevering 2 was 4263. Die code kan je uitbreiden door er 21 voor te zetten. Dan kraag je de wiskunde reeks 21 42 63.

21: 2e teken van 1e aertt (runengroep) betekent u.
42: 4e teken van 4e aertt betekent j.
63: 6e teken van 3e aertt betekent ng.

Deze letters vormen samen de achternaam van Anne-Marie: Jung.

En zo zie je de mol erg letterlijk in een wiskundige reeks die een stijgende lijn inzet. Ik ben benieuwd of de programmamakers hier inderdaad op doelde.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #32 Gepost op: 25-01-2012, 23:12:19 »
De code uit aflevering 2 was 4263. Die code kan je uitbreiden door er 21 voor te zetten. Dan kraag je de wiskunde reeks 21 42 63.

21: 2e teken van 1e aertt (runengroep) betekent u.
42: 4e teken van 4e aertt betekent j.
63: 6e teken van 3e aertt betekent ng.

Deze letters vormen samen de achternaam van Anne-Marie: Jung.

Ik ben heel erg benieuwd of Anton Jongstra nu ineens heel erg blij is geworden.
In het item bij RTL-Boulevard vanavond zei hij namelijk:
"Als iemand op internet of waar dan ook een theorie beschrijft die volledig klopt, dan word ik daar heel erg blij van."
Goede jacht!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Theorie] (J)ERA
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2012, 10:42:32 »
Jera (J) is de 4e rune van de 2e aertt. Doet verdacht veel denken aan het eerste deel van de code 4263.

Wat is de 6 rune van de 3e aertt? Inguz, oftwel ng.

Daar zien we toch bijna de achternaam van Anne-Marie ontstaan: J(u)ng. De u mist nog, dat is het 2e teken in de 1e aertt. Dat doet dan weer veel denken aan het getal 12 (al is het in een andere volgorde).

Aaaaaahhhhh. Ik verdenk Anne-Marie niet echt meer, maar deze hint zou best wel eens waar kunnen zijn.


Leuk dat deze redelijk ingewikkelde theorie toch helemaal is uitgekomen.  ::bravo::
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.