Aflevering 18:
NextGP ziet het gebeuren als een slow motion in een film. De kogel verlaat het pistool van Molcrazy en vliegt recht op Lukie4 af. In een split second stuift NextGP op Lukie4 af en duwt m met stoel en al omver. De kogel raakt 'm echter nog net in de schouder. "Auwwww!" Lukie4 schreeuwt het uit van de pijn, terwijl hij nog geboeid en al op de grond ligt. NextGP's aandacht gaat echter eerst uit naar Molcrazy. "Geef dat pistool aan mij." Molcrazy: "Nee, hij zal moeten boeten voor z'n daden." NextGP: "Geef me het pistool." Molcrazy twijfelt, twijfelt: "Nee. Ik kan het niet." Molcrazy wil het wapen weer richten. In een reflex slaat NextGP het wapen uit de handen van Molcrazy. Het valt op de grond. Als Molcrazy het wil oprapen, krijgt hij een schop van NextGP; Molcrazy valt knock-out op de grond.
Go_Ahead keert terug op het bureau. Go_Ahead: "Grasisgroen, Bakkertje, Nieky. Welkom. Ga zitten. Nieky, ik heb goed nieuws voor je. We hebben degene die je huis met grafiti heeft ondergespoten opgepakt." Bakkertje en Nieky kijken elkaar aan. Hoe weet de politie dit? Nieky: "Ehm bedankt." Go_Ahead: "Wil je een aanklacht indienen?" Nieky: "Ehm nee, de schade viel wel mee, ik heb alles al opgeruimd." Go_Ahead: "Ok, dan nu de echte reden dat jij en Bakkertje hier zijn." Grasisgroen fluistert iets in de oor van Bakkertje. Bakkertje: "Wij willen graag alles vertellen, maar we willen het interview wel op tape hebben en schriftelijk een akkoord dat wij niet vervolgd zullen worden voor het achterhouden van informatie. Go_Ahead: "Als jullie kunnen bewijzen dat jullie niets met de brand en moord te maken hebben, hebben jullie een deal." Nieky: "Dat hebben we zeker niet." Grasisgroen: "Als we de papieren hebben, praten mijn cliënten verder."
Molière: "Wat doen jullie hier op Schiphol?" Starlight: "Nou gewoon, vliegtuigen spotten." Molière: "En daarom nemen jullie D*N, de media correspondent mee?" D*N: "Wij zijn op zoek naar nieuws. Wij hadden informatie dat hier iemand zou zijn die meer weet over het Mysterie van Mijdrecht. En het feit dat één van de hoofdagenten van de zaak hier is, bevestigd ons vermoeden dat we goed zitten. Wij gaan nergens heen." Molière: "Ik ga geen info met jullie delen. Ik ben een agent, dat is tegen mijn beroep in." AaPje16: "Wij gaan jou ook niet helpen. Jij hebt mij en AaPje16 zomaar in de cel gezet, terwijl we niks kwaads deden." Molière: "Nou dat deden jullie wel. Dan ga ik maar." D*N: "Wat als ik nou meer info heb, die interessant is voor het onderzoek?" Molière draait zich om: "En dat is?" D*N: "Ik ken hier iemand op Schiphol die ons vast kan helpen." Molière: "Ik luister."
NextGP heeft de schouder van Lukie4 ingetapet. Molcrazy ligt nog steeds knock-out op de grond. Lukie4: "Dank je. Maar ik moet echt naar het ziekenhuis, ik verga van de pijn." NextGP: "Jij gaat nergens heen." Lukie4: "Kom nou. Straks bloed ik nog dood." NextGP: "Niks ervan. Je zegt dat niks met de moord te maken hebt. Bewijs het maar. Alle sporen van het zwarte geld wijzen richting Mijdrecht. En jij bent onze link." Lukie4: "Jongen, ik mag je graag, maar waarom zou ik een moord plegen? Ik heb genoeg geld om gelukkig mee te zijn. Een moord zou dat allemaal weggooien. Ik wil best wat van dat geld aan jou geven." Dan trekt NextGP het pistool van Molcrazy. NextGP: "Liegen is tot daar aan toe, maar omkoping? Je gaat me nu vertellen hoe het schiet, anders zit er zo ook in je andere schouder een gat." Lukie4 ziet in dat hij er niet onderuit kan. Lukie4: "Ok, ok. Ik heb de moord niet gepleegd, dat zweer ik, maar ik denk wel te weten wie het gedaan heeft. Ik vertel het, maar dan wil ik daarna naar het ziekenhuis en een telefoontje plegen." NextGP: "Deal." Lukie4: "Ok. Het zit zo..."