HIDM wacht nog steeds voor het huis waar hij Hulpdak D. naar binnen heeft zien gaan. Hij verzamelt de moed om naar binnen te gaan. Net als hij wil op wil staan om naar binnen te sluipen, wordt hij op zijn schouder getikt. HIDM: "Jezus, je laat me schrikken Bjorrn. Wat doe jij hier?" Bjorrn: "Dat kan ik beter aan jou vragen. Je bent 4 uur geleden uit het hotel vertrokken, ik begon me zorgen te maken. Wat is dit voor buurt?" HIDM: "Je zal het niet geloven, maar Hulpdak D. zit in dat huis." Bjorrn: "Ja ja, en ik ben Sinterklaas." HIDM: "Nee echt!" Bjorrn: "Nou, als je het zo zeker weet, wat doen we hier dan nog?" Het tweetal sluipt naar binnen. Maar het enige wat ze aantreffen is een hoop troep en lege flessen. Bjorrn kijkt om zich heen: "Wat een stank hier." HIDM: "Ik weet zeker dat hij hier naar binnen ging." Bjorrn: "Het is vast de jet-lag. En het wordt 40 graden vandaag, kom we gaan terug naar het hotel, het zwembad in. En je kan wel een opfrisser gebruiken, je ziet er niet uit." HIDM loopt teleurgesteld mee met Bjorrn. Dan ziet hij opeens een vuilnisbak. HIDM springt er op af. Bjorrn: "Wat doe je nou weer!" HIDM vist een fles uit de vuilnisbak. HIDM: "Dit is het bewijs. Hij heeft deze fles leeggedronken en weggegooid. Hier moeten sporen van hem op zitten!" Bjorrn: "En je denkt hier zo een politiebureau binnen te kunnen lopen? En die doen zeker direct wat een rare stinkende jongen uit Nederland doet? Nee HIDM, natuurlijk niet!" HIDM: "Gelukkig zit mijn zus' beste vriendin sinds kort bij de politie. Ik bel haar zodra we terug zijn in het hotel." Bjorrn: "Weet je, als jou dat gerust stelt, prima. Maar ga eerst douchen alsjeblieft, je stinkt een uur in de wind!"
Vanwege de vreemde omstandigheden rondom het instorten van Schulz, heeft de gevangenis de politie gebeld. Molière en Go_Ahead arriveren in het ziekenhuis. Na 10 minuten wachten is daar eindelijk arts Pjotr1992. Molière: "Hoe is het met heer Schulz." Pjotr1992: "Het was kantje boord, maar we hebben hem in leven kunnen houden. De druk op zijn hersenen is nog hoog, dus we hebben hem in een kunstmatige coma moeten brengen." Go_Ahead: "Hoe lang gaat dit duren?" Pjotr1992: "Dat weten we niet, de druk op zijn hersenen zal eerst af moeten nemen en dan zien we wel verder." Molière: "Al enig zicht op de oorzaak?" Pjotr1992: "Op dit moment niet, al sluit ik zowel een natuurlijke oorzaak als vergiftiging niet uit. We hebben bloed afgenomen en dit naar het lab gestuurd, over ca 24 uur hebben we hier de uitslag van." De pieper van Pjotr1992 gaat. Pjotr1992: "Sorry heren, een nieuwe patiënt, ik moet weer verder!"
In Zuid-Frankrijk zitten Mollenvanger-MV en NextGP in een bar. Ze hebben een wijntje besteld. Ze hebben zojuist voor de tweede keer succesvol een leugendetectortest afgelegd. NextGP: "Ik hoop dat ze nu eens beseffen dat wij niet het lek zijn." Mollenvanger-MV: "Ik snap echt niet wat Jann bezield heeft dit te doen. Wat heeft hij hieraan? Ik zou graag met hem praten." NextGP: "You and me both." Dan schuift Molcrazy aan. NextGP: "En?" Molcrazy vouwt een papiertje open en laat zien: "Score 100%" Mollenvanger-MV: "Zie, gefeliciteerd. En hoe zit het met je promotie, gaat die nu ook eindelijk door?" Molcrazy lacht: "Naast jullie zit nu Senior Special Agent Molcrazy." NextGP: "Wow gefeliciteerd." Molcrazy: "En het mooie is, we zijn direct terug op onze oude zaak gezet. Dus wat mij betreft vertrekken jullie vanavond nog naar Nederland. Die ziekenhuisopname van Schulz vertrouw ik niet. Of het nu iets te maken heeft met de verdwijning van Jann, ik wil dat jullie alles onderzoeken en mij informeren. Dus drink jullie glas leeg, pak jullie spullen en hop het vliegtuig in richting Nederland. O, en Mollenvanger-MV, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je zus. Presentatrice van RN Boulevard, dat is niet niks!" Mollenvanger-MV: "Dank je. Ze heeft het wel druk begrijp ik, dus ik hoop niet dat ze m'n slangen heeft laten verhongeren."
De avond valt. Dolfie trekt de deur van haar woning in Rotterdam achter haar dicht. Het was weer een lange dag. Ze struikelt over een enorme stapel post die op haar deurmat ligt. "Tsjee, wat een berg reclame.", zegt ze tegen zichzelf. Ze bladert door de stapel heen en komt tot de conclusie dat er verkeerd bezorgde post tussen zit. "Molièreweg 13d, dat is hier niet eens in de buurt." Dolfie kijkt op haar horloge. Ze heeft geen zin meer om naar de brievenbus te lopen. Ze heeft zin in een warm bad. Ze zal het de volgende ochtend, voor haar werk, zelf bij de eigenaar bezorgen.