Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 55305 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #100 Gepost op: 27-12-2013, 00:03:13 »
Dank je dat je in de veronderstelling bent dat ik in de finale sta, maar helaas is dat niet zo.  ::ohno::

oepsie, maar jij hoort er gewoon in ::hug::
wie ben ik dan vergeten ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 27-12-2013, 00:04:30 »
Daisy die lange pm die ik van je kreeg, was dat tactiek omdat je dit als finale voelde aankomen?

Ik voelde dit zeker niet als finale aankomen. Daarvoor waren er op dat moment nog teveel obstakels, ik moest onder meer nog jou verslaan in het Moeras en ik had geen idee wat mijn wegstemmen zou doen met LdHmolletje en Molcrazy. Toen Pjotr weggestemd werd, wist ik wel welke kant het op ging, maar goed, de uitslag van de sociale en fysieke proef kon ik op voorhand natuurlijk niet voorzien. Voor hetzelfde geld hadden Robbie en/of MC hier gestaan.

Maar ja, ik heb je de info natuurlijk op een tactisch moment gegeven, toen ik was weggestemd was er voor mij geen reden meer om dat achter te houden. Daarnaast vond ik ook wel dat je het moest weten hoe het zat, dan in één of andere rare achteraf biecht die straks door D*N geplaatst zal worden. Ik hoopte dat jij mijn reden daardoor zou begrijpen, maar het is aan jou om daar je eigen conclusies aan te verbinden. Ik hoop iig dat ik in de rest van het spel genoeg bewezen heb dat ik alles wat daar in staat ook echt meen.  ::jaja::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 27-12-2013, 00:06:46 »
hoe moet je stemmen en worden de stemmen en de motivaties bekend gemaakt?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 27-12-2013, 00:07:08 »
oepsie, maar jij hoort er gewoon in ::hug::
wie ben ik dan vergeten ?

Nieky

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 27-12-2013, 00:09:17 »
Nieky het beste van stal.

Nieky vertel mij eens. Waren er momenten in dit spel dat je je schuldig hebt gevoeld?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #105 Gepost op: 27-12-2013, 00:10:10 »
@Lukie4: Stemmen via pm met motivatie, wordt natuurlijk bekend gemaakt want daarna is het spel afgelopen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 27-12-2013, 00:11:29 »
owwwwwwwwwwwwwwwwwwww hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
dus 2 boze mensen op Lukie4 :(

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #107 Gepost op: 27-12-2013, 00:16:41 »
Dit overdrijf je, heb me nooit gechanteerd gevoeld, had juist het gevoel van alle macht te hebben ::). En die had ik ook. Waarschijnlijk was ik met de andere keuze ( Robbie stemmen ) ook ver gekomen, want dan was jij waarschijnlijk daarna snel weggestemd vanwege je verraad en hadden Daisy en MC en ik daarna ook Pjotr en LdHmolletje gestemd.

Daisy heeft dit door haar moerasverblijf niet hoeven te doen, maar denk dat ze het wel van plan was. En als ze het niet van plan was, dan was ik het bokje geweest en heb ik daar de perfecte keus gemaakt. Maar heb die keus puur uit eigen overwegingen gemaakt, en niet door die pm's van jou ;). Ik vond zelf dat ik loyaal moest blijven aan jou, daar hebben die pm's op dat moment niks bij geholpen. Vond je zelfs weer de irritante oude hillo zoals ik toen ook heb gezegd  ;D

Precies, zoals heel vaak in het spel heb je je verscholen achter mijn rug, ik was degene met contactjes en degene die met name messen ( of hakbijlen in het geval van Daisy ) moest steken. Dus wat dat betreft vond ik jou spel wel laffer
Hier ben ik het zoooo niet mee eens  ::)
Gaan we toch nog even ruziemaken :P
Ik weet dat jij in het verleden mij dik tactisch de baas was, maar dit jaar was ik was jou juist tactisch de baas. Ik had continu de verbondjes zodat dat wanneer het moest of ik me bedreigd voelde door je of ik wilde, ik jou er ook uit kon stemmen. Ik was namelijk degene met de (sterkere) band met Lukie/Daisy/Bjorrn/MC/LdHmolletje en Pjotr. Jij bleef maar op de achtergrond en hebt gebruik gemaakt van mij. Dat vond ik ook niet erg anders zou ik het niet toelaten. En ik vond dat dus niet erg omdat ik nu als ik echt had gewild jou eruit had kunnen stemmen. Bijvoorbeeld toen Daisy het TIJDENS ( wie doet dat dan ook tijdens ?) Jeopardy ging pmmen. Ja, jij won die keer immuniteit, maar ben er zeker van dat Daisy/LdH en MC de ronde daarna anders wel mee waren gegaan want jouw fanclub was niet echt briljant geloof ik ::)

Dus als ik had gewild, dan was ik je de baas, dus stond ik tactisch sterker, maar goed ieder zijn eigen mening

Hier wil ik dus heel graag even op in gaan ;D En dit is tevens een aanvulling op de vraag van Bjorrn ;)

Niek was niet de enige met contactjes. Ik had bijvoorbeeld meer contact met Catshee en al helemaal met Robbie. En ik denk dat Robbie bereid was geweest met mij, Pjotr en Catshee tegen Niek te stemmen. Of later in het spel na het vertrek van Daisy had ik ook met Pjobbie kunnen samenwerken. Ik heb me dus ook altijd wel redelijk veilig gevoeld en het zelfs zo kunnen spelen dat ik mijn vangnet tot aan de laatste 6 heb kunnen bewaren. Maar als we het dan toch over wegkrijgen hebben, dan hadden we allebei genoeg kansen om de ander weg te spelen. Als we dat gewild hadden. En daar komt het ding waarom ik het niet eens ben met wat Niek allemaal zegt: want we wilden elkaar niet wegspelen. We hadden een gemeenschappelijk doel: de final 2 halen. En op het moment dat één van ons weggestemd zou worden, hadden we denk ik allebei voor ons idee deels gefaald. En nu hebben we ons doel behaald, wat ik echt supertof vind, dus ik hoop niet dat je daar nu chagrijnig over gaat doen Niek :P. Maar er was maar één meest veilige weg om SAMEN hier te komen, en die heb ik bewandeld en daar heb ik jou af en toe in moeten aansturen. Dus daarom vind ik dat ik tactisch gezien daar sterker bezig was.

En misschien had Niek meer kans om mij weg te spelen dan ik hem, dat weet ik niet, want dat is nooit aan de orde gekomen, maar stel dat het zo was. Dan nog is het nooit gebeurd, dus waren die contactjes nodig? Nope. Niet om mij weg te krijgen in elk geval. Dus dat vind ik geen reden om jezelf tactisch de overhand te geven: je had het zus en zo kunnen spelen, maar dat heb je niet gedaan, dus doet het er niet toe ;) Maargoed, zo denk ik erover ;D En voor de mensen die er anders over denken, dan wil ik nogmaals benadrukken dat ik niet alleen maar gebruik heb gemaakt van de connecties van Niek ofzo. Ik had zelf ook contact met mensen op wie ik eventueel terug kon vallen mocht Niek uitgeschakeld worden (Vieffan, Catshee, NextGP, Robbie (en ik vermoedde daarmee dus ook Pjotr) en zelfs MC en Daisy bleven wel een optie totaan het wegstemmen van Daisy). Dus ik heb me behoorlijk safe gevoeld het hele spel. En ik heb dus op bepaalde momenten wel ook gebruik gemaakt van Niek zijn contact met Ldh bijvoorbeeld, om hem niet naar Robbie te laten overlopen aan het eind van het spel. Noem het laf, maar ik noem het slim, want ik heb dat mes dus niet hoeven steken. Ik heb het laten steken...
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #108 Gepost op: 27-12-2013, 00:34:43 »
Voor de samensmelting heb ik dingen gedaan waar hillo het niet 100% mee eens was ;).
Zo heb ik bijvoorbeeld Vieffan eruit gestemd, iets waar hillo niet echt blij mee was want hij had contact met Vieffan zoals hij in zijn pleidooi al zei.

Daarnaast wilde hillo dat ik in Paars gewoon lekker niks deed en Sjoerd ( Daisy ) en MC eruit gestemd werden, buiten onze schuld om. Ik wilde dit absoluut nog niet. Zoals ik al zei. Ik wilde niet hillo de touwtjes in handen geven die ik zelf nog had. Daarom heb ik als brugman moeten praten om Jann over te halen, en dat is gelukt. Dit in combinatie met het winnen van de wisselproef op dat essentiële moment zorgde ervoor dat ik Jann wisselde met Starlight, en zij en Bjorrn eruit vlogen en daarmee meteen de heerschappij van Bjorrn op paars afgelopen was. Ik heb daar het leven van Daisy en MC gered, en hierdoor ( zei Daisy ook nadat ze eruit gestemd was, pijnlijk ::) ) zouden ze nooit op mij stemmen.

De eilandraad daarna in team paars werden wederom Sjoerd en MC target, en wederom heb ik ze gered, door Vieffan eruit te stemmen met jann. Iets waar hillo dus niet blij mee was.

Na de samensmelting kwam de Lukie-executie, die was ook voor minstens de helft van mij afkomstig. Dat was denk ik 50-50

Catshee vonden we allebei zonde, maar was noodzakelijk

En dan de Daisy-executie. Jij vraagt je af : ' Heb je het jezelf niet makkelijk gemaakt door daar hillo het initiatief te laten nemen' ? Nee ik vind van niet, ik was namelijk close met Daisy , hillo niet. En als je close met iemand bent kom je veel minder snel met een plan om diegene eruit te stemmen. Ik wist dat het moment onvermijdelijk werd dat ik kant moest gaan kiezen. Maar ik vind het niet gek dat hillo daar het initiatief nam. Hij heeft ervoor gezorgd dat hij lijnrecht tegenover Daisy stond, niet ik. Een medespeler met wie je goed samenwerkt verraden is namelijk echt niet makkelijk, ik heb ook een hart , en ik vond het de meest tactische en nare move van mij ooit in een spel. Desondanks heb ik de move toch gemaakt. En het is niet gek dat iemand anders het initiatief neemt om jou 'vriend' weg te stemmen, dat is in mijn optiek veel logischer dan dat ik zelf zou zeggen. ' Goh, die Daisy daar heb ik zo fijn mee samengewerkt, maar nu moet ze er echt uit. Dat bedenk je niet in een paar tellen. Dus ik vind dat ik het mezelf daar niet makkelijk heb gemaakt, maar juist de moeilijkere rol had. Ik was degene die op de voorgrond aanwezig had en lijntjes met veel mensen had, en ik was vooral degene die daar als verrader op aangekeken zou worden, omdat het van mij minder verwacht werd. Ik stond sociaal sterker in de groep. Dus dit lijkt mij juist een moeilijkere rol.

Hier wil ik ook nog wel wat op zeggen:

Vieffan vs Sjoerd/MC - ik heb er nooit wat op tegen gehad dat Vieffan eruit gestemd werd. Sterker nog, ik was pro, want daarmee werd Jann uitgeschakeld en ik wist dat Vieffan nog een account had dus dat er nog wel een kans was dat ze zou blijven. Maar Vieffan was nooit een belangrijk complotgenootje van me, we hebben ook niet gigantisch veel contact gehad, maar wel afgesproken elkaar te helpen waar we konden (bij spellen). Die deal heb ik kunnen houden, maar na de samensmelting heb ik haar stem ook niet heel erg gemist zegmaar. (Ik vind je wel nog heel lief hoor Vieffan, dit klinkt harder dan het is :P :-* ) Maar in elk geval, wat Niek hier zegt klopt gewoonweg niet. Sterker nog! Ik zit nu even PM's te lezen van toen en ik heb zelfs nog subtiel Catshee proberen over te halen om voor Jann en vieffan te gaan en niet voor Sjoerd en MC... En ik heb bij D*N gecheckt of ik niet iets met m'n cupidomunt kon doen om te zorgen dat Sjoerd en MC gespaard bleven...

Daisy - Dat is dus precies waarom ik vind dat ik tactisch sterker spel gespeeld heb: je kan heel veel banden creëren, maar die moet je ook weer doorbreken op een gegeven moment. Dat probeer ik kostte wat kost te vermijden. Dus ik heb heel fijn samengwerkt met Daisy, maar nooit zo intensief dat ik haar eigenlijk niet wou laten gaan. Ik heb het heel zakelijk gezien zegmaar op spel-niveau en als heel oprecht op reality-niveau ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #109 Gepost op: 27-12-2013, 00:47:54 »
Precies, een van de belangrijkste argumenten waardoor ik Lukie er ook uit wilde hebben. We wilden jullie een stap voor zijn en zelf de touwtjes in handen blijven houden, zoals eigenlijk het hele spel al. Dit was een van de vele momenten waarin we jullie een stap voor waren.
Daarnaast was Lukie echt megapopulair, onder andere door Noortje wat hij fantastisch deed, en ik weet van vorig jaar dat Lukie extreemfanatiek is en goed in proeven. Met hem wilde ik niet naar de finale. Alhoewel er hier dan wel een goede fles wijn had gestaan  ;D
Hier wil ik wel even inpikken want nu verwoord je het alsof we binnen ons complot de hele tijd twee vs twee hebben gestreden. Dit diende om eventueel te voorkomen dat hillo een move zou maken maar bedenk wel dat we (vanuit mijn perspectief) tijdens de uitvoering aan dezelfde kant stonden. Jah, de eilandraden waren soms wat rommelig maar zolang we met vier doorgingen (en ons complot dus stand hield), maakte me dat niet zoveel uit.
Catshee: ik had hele graag met je mee gegaan om op Daisy te stemmen. Maar het werd me snel duidelijk dat iedereen op jou ging stemmen. Toen durfde ik mijn nek dus niet meer uit te steken en op jou te stemmen. Na jouw vertrek heb ik wel een redelijk agressief (denk ik) pleidooi gehouden tegen MC en LDH om met vier (hen, Pjotr en ik) tegen de powerplayers te stemmen omdat zij veel te sterk waren. Beiden waren niet erg responsief en zeiden na veel aandringen uiteindelijk wel ok, maar tegen die tijd had ik ook wel door dat zij totaal niet mee zouden gaan en zag ik me genoodzaakt om het plan dat ik vanaf dag 1 had, eindelijk uit te voeren: nieky en hillo herenigen. Little did i know dat ze dat al lang waren en ja wat waren ze godsgruwelijk irritant wantrouwend tegenover elkaar!! ::)
Het plan is volkomen begrijpelijk al vond ik het op dat moment niet geloofwaardig: gedurende de hele expeditie hadden we nauwelijks contact gehad dus vond ik het gek dat je me vroeg me tegen mijn eigen mensen te keren. Ik dacht dat je voornamelijk verwarring wou stichten binnen het Powerplayerscomplot.
Ja hier hebben we allebei echt heel hard op geacteerd. Als iemand echt wist dat Nieky en ik tot het einde samen wilde blijven was ons target echt MEGAgroot geworden, dus dat mocht niet duidelijk zijn. Dus af en toe gooide ik weer een 'ik vertrouw Niek niet helemaal'-PMetje de deur uit naar iemand. En ik heb, zoals in m'n pleidooi ook al gezegd, geprobeerd jou ideeën in je hoofd te plaatsen, zodat jij het idee had dat je mij en Niek bijeenbracht, terwijl dat dus allang het plan van mij en Niek zelf was (bijvoorbeeld Daisy wegstemmen, of eerder met Lukie ook al een beetje). Maar ik wou nooit vol overtuigd antwoorden op jouw voorstellen en altijd de optie voor jou openhouden dat ik ooit wel op Niek zou willen stemmen (dan was ik immers ook weer nuttig voor jouw spel).

Was dit niet vooral voor spelers buiten ons complot? Want op zich, of jullie twee nu een 'final two deal' hadden of niet, we wisten alle vier hoe de kaarten binnen ons vier geschud lagen ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #110 Gepost op: 27-12-2013, 00:50:32 »
Nog enkele vragen:

1) hillo, je beweert vaak dat je niet liegt in Survivor maar gewoon afspraken open laat staan. De Powerplayers zijn nu wel bovenaan geëindigd maar je zegt zelf dat dat niet jouw plan was. Heb je dan niet gelogen op de regelmatige vraag of je met de Powerplayers tot het einde wilde gaan?

2) Nieky, na het wegstemmen van Daisy, beweerde je dat het vooraf absoluut niet gepland was maar dit was het dus wel. Leugentje om bestwil?

3) Daisy, sociaal had je vele contacten. Heb je veel moeten liegen tegen andere spelers tijdens het spel?

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #111 Gepost op: 27-12-2013, 00:57:28 »
En ingaand op wat Robbie ergens post: hillo, als je Robbie een 'final two deal' belooft, heb je daar dan niet over gelogen?
voor alle duidelijkheid, ik wil niet zeggen dat je niet mag liegen in dit spel, maar omdat je vaak zegt dat je niet liegt maar alleen geen zaken toezegt ;)

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #112 Gepost op: 27-12-2013, 00:58:22 »
@hillo: nog een extra vraag aan jou (ik zal daarna even wachten op je antwoorden ;)). Je zegt dat je het spel tactisch het beste hebt gespeeld, maar in hoeverre heb je het spel tactisch het beste gespeeld als je in je final-two-deal het eerste target bent om weggestemd te worden? Speelt de ander in je final-two-deal het spel tactisch dan niet juist beter?

Ik hoop dat ik daar hiervoor ook op geantwoord heb, maar nog even samenvattend: ik betwijfel dus of ik het eerst weggestemd zou worden op de manier zoals ik het speelde. Ja, wel door Daisy en MC, maar daar heb ik me dus ruim van tevoren tegen gewapend. De mensen die mij zouden wegstemmen voor Nieky (Lukie, Daisy) vertrokken allemaal voordat de mensen vertrokken die mij juist zouden beschermen als het ik of Niek geweest was (Pjobbie). Ik heb me, al zeg ik het zelf, gewoon heel goed weten te wapenen en op de juiste momenten de juiste mensen weg kunnen spelen voor mijn eigen spel enerzijds (vandaar het kopje May the odds be ever in MY favor bij mijn pleidooi :P ), maar ook voor het gezamenlijke doel van mij en Niek, namelijk samen het einde halen. ::jaja::

Als je moest kiezen uit de andere 2 finalisten,
wie verdient het dan het meest om te winnen, en waarom?

Dan ga ik zonder twijfel voor Nieky ::jaja:: Niet alleen omdat we vanaf begin tot eind een duo geweest zijn, maar ook omdat ik vind dat Niek het spel beter gespeeld heeft dan Daisy. Daisy heeft echt heel hard geknokt en dat wil ik haar zeker niet afnemen, want dat is heel knap en ze staat dan ook terecht in de finale, maar ze heeft zich niet non-stop weten te wapenen tegen het gevaar, want anders was ze niet weggestemd. Haar sociale spel is dus niet sterk genoeg geweest om haar op een makkelijkere manier naar de finale te krijgen (een weg met meer kans zegmaar). Voor Niek geldt dat wel, hij is niet echt in gevaar geweest, want daar hebben we samen wel voor gezorgd, elke ronde weer, dat wij in elk geval niet zouden vertrekken. Het sociale spel van Niek was dus beter dan dat van Daisy en omdat hij ook op proevengebied gewoon echt niet onderdeed zou ik op hem stemmen.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #113 Gepost op: 27-12-2013, 00:58:31 »
Maar goed het gaat hier om het dik gedrukte rode gedeelte (en hillo ik verzoek je vriendelijk om het groene deel niet te gebruiken om je tactische superioriteit ( ::)) te benadrukken):

"Hillo heb je vaak het idee gehad dat je dingen voor Nieky hebt moeten recht praten of damagecontrol voor hem moest doen? En denk je dat hij zonder zijn deal met jou ooit de finale had kunnen halen?"

Oké, ik mag daar dus niks over zeggen, maar ik denk dat het wel wat zegt ;D :P En echt jammer dat je deze PM verstuurde, want anders hadden we ver kunnen komen ::jaja:: Dan had ik waarschijnlijk die ronde (toen uiteindelijk Robbie immuun was) al Daisy getarget en de ronde daarop Robbie weer geprobeerd...

Maar een antwoord op jouw eerste vraag mbt rechtpraten: neu. :P Niek en ik overlegden echt álles met elkaar. Als ik Niek weer eens targette bij iemand (zag net bijvoorbeeld dat ik dat ook bij jou deed en bij Jann en bij Pjotr), dan was hij daar gelijk van op de hoogte zodat er geen wantrouwen zou ontstaan tussen ons. Niek en ik hadden samen een hele duidelijk strategie en daar zouden we ook niet zomaar van afwijken en alles stond ook wel in het teken van die strategie. Dus Niek heeft geen dingen gezegd waarvan ik dacht dat ik ze zou moeten rechtzetten ::ohno:: Hooguit dus het moment waarop hij opeens ging twijfelen of hij niet toch op Robbie moest stemmen ipv Daisy. Toen heb ik wel moeten ingrijpen voor m'n gevoel omdat als we toen Robbie hadden weggestemd (of Niek, want ik had al Daisy gestemd), dan was het opeens een stuk lastiger om samen de finale te halen. Maar dat is niet echt damagecontrol te noemen, want dat was gewoon in een onderlinge conversatie.

Een tweede deel van jouw vraag: het ligt er een beetje aan hoe je deze vraag bedoelt. Als ik ergens vlak voor de samensmelting weg zou zijn gevallen bijvoorbeeld, dan denk ik dat Niek het wel had gehaald als hij het op de juiste manier had gedaan. Hij had, net als ik, een goed vangnet. Hoe het precies gelopen was weet ik niet, want ik weet bijvoorbeeld niet of Robbie dan ook met hem had willen samenwerken en ik denk wel dat hij had moeten waken voor Daisy al zegt ze van niet :P Maar ik denk dat het zeker goed mogelijk geweest was dat Niek zonder mij dan de finale gehaald had. Maar als je bedoelt of dat gebeurd was als Niek en ik niet samenwerkten maar wel allebei in de samensmelting zaten? Geen idee, dan waren er weer de befaamde twee kampen ontstaan en was het heel spannend geworden en had eea ook van munten afgehangen denk ik ::jaja:: Dus misschien was het mij dan gelukt hem weg te stemmen of vice versa. Maar hoe ik het ook wend of keer, het blijft denk de best mogelijke keus voor ons allebei om met elkaar samen te spelen zonder dat mensen dat doorhadden, want we zijn echt een sterk duo ::jaja:: ::bravo:: (thanks Niek, voor de leuke tijd ;D)
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #114 Gepost op: 27-12-2013, 01:04:17 »
Toen heb ik wel moeten ingrijpen voor m'n gevoel omdat als we toen Robbie hadden weggestemd (of Niek, want ik had al Daisy gestemd), dan was het opeens een stuk lastiger om samen de finale te halen.

Veel vertrouwen had je dan dus niet meer in ons complot :P Voor jou was het onbestaande dat in een setting Nieky/hillo/Daisy/LdH/Pjotr/MC LdH en Pjotr geëlimineerd werden?

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #115 Gepost op: 27-12-2013, 01:05:22 »
Tevens blijf ik maar horen van hillo hoe graag hij Daisy er wel niet uit wilde stemmen.

Dus: "Waarom is de stemming naar Daisy swingen nooit een optie geweest?"

Nog één vraagje voor hillo: we hadden een deal om niet op elkaar te stemmen. Die is zelfs officieel verlengt (met handtekening en alles) in dezelfde ronde dat je mij eruit heb gestemd. Nu heb ik die deal ook niet 100% netjes altijd gerespecteerd (zie hierboven, dat was zeker schadelijk voor jou) :P Maar ik was nooit van plan om jou er die ronde uit te stemmen en zag dat eigenlijk pas ergens aan het einde van het spel misschien gebeuren.

Mijn laatste vraag aan jou is: "Als de rollen omgedraaid waren en er precies hetzelfde gebeurd was en jij de pm die hier bovenstaat had verstuurd, had jij dan alsnog op mij kunnen stemmen?"

Pfoe veel vragen hoor Catshee ;D

De stemming naar Daisy swingen was een optie geweest als jij niet het contact met Robbie gezocht had. Jij en Robbie waren allebei mijn vangnetjes, maar als jullie doorkregen dat ik jullie allebei aan het bespelen was (wat jij letterlijk in je PM naar Robbie zei), was ik jullie beide kwijt. Ik moest op dat moment dus gaan kiezen en daarom koos ik voor Robbie om een aantal redenen: hij had Pjotr. Hij vertrouwde me meer dan jij (bleek uit zijn PM naar mij waarin hij ons samenbracht om eens even goed te praten). De rest ging ook liever voor jou dan voor Pjotr (Robbie was immuun).

Je laatste vraag snap ik niet helemaal geloof ik :-X Dus ik ben jou en je vraagt je af of ik na alles nog op mezelf had kunnen stemmen als winnaar? Dan: ja. Want ik heb het spel gespeeld op dat moment op de manier waarop ik het moest spelen om zelf veilig te blijven. Ik behield het vertrouwen van Robbie en dat had ik nodig om Daisy weg te spelen. Dus daar zou ik respect voor hebben.

Of bedoel je dat ik jou ben en je je afvraagt of ik dan mezelf had kunnen wegstemmen? Dan ook ja, het vertrouwen in elkaar en de deal die we netjes verlengd hadden werden wat mij betreft verbroken op het moment dat je naar Robbie stapte ;) Ik kon je toen niet meer vertrouwen en als ik jou was geweest had ik die move ook harder gespeeld en gewoon Hillo getarget en niet Daisy...

Maar het kan dat ik je vraag verkeerd begrepen heb, stel 'm dan vooral nog een keer duidelijker :P
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 27-12-2013, 01:09:21 »
En ingaand op wat Robbie ergens post: hillo, als je Robbie een 'final two deal' belooft, heb je daar dan niet over gelogen?
voor alle duidelijkheid, ik wil niet zeggen dat je niet mag liegen in dit spel, maar omdat je vaak zegt dat je niet liegt maar alleen geen zaken toezegt ;)
Mja daarover heeft ie eerder al gezegd dat hij deze keer zijn principe van beloftes nakomen wel had verbroken, dus dat heeft ie al toegegeven.

Ik snap overigens ook wel waarom je niet met catshee en mij op de powerplayers omdat we vantevoren geen contact hadden. Ik had kleine vermoedens en met catshees pm naar mij waren die helemaal aangewakkerd, maar toen vloog catshee eruit en was dat moment de énige kans om 'et vier tegen hen drie te stemmen. Het was dus wel oprecht bedoeld. Maar ik wist dus niet dat jij net met die powerplayers in complot zat. :)

Overigens moeten we dit maar houden voor de reünie, want dit voegt weinig toe tot het bepalen van de winnaar.  ;)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 27-12-2013, 01:10:08 »
Bedankt hillo voor je antwoorden  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #118 Gepost op: 27-12-2013, 01:11:17 »
Hillo, je bent in mijn ogen inderdaad altijd een man van je woord geweest in deze spellen en je hebt al aangegeven dat je bijna geen andere keuze had om nu te liegen. Maar juist omdat je altijd een man van je woord geweest bent, en ik één van je slachtoffers was om tegen te liegen (de final 2 deal die je ook aan mij beloofde) moet ik veel moeite doen om daar voorbij te kunnen kijken om nu op jou te stemmen. Ik weet dat ik het nuchter moet bekijken, maar toch speelt het in m'n achterhoofd.

Dat snap ik ::jaja:: Maar ik moet wel even zeggen dat ik volgens mij nooit een final 2 deal met je gemaakt heb. Jij hebt wel een aantal keer gevraagd of het wij tot het einde was (met Niek erbij) en daar heb ik ja op geantwoord, want ik kon natuurlijk niet zeggen dat ik van plan was om jou weg te stemmen zodra dat kon :P Overigens was het uiteindelijk ook 'wij tot het eind', dus heb ik die deal nog nageleefd ook ;D Maargoed, volgens mij heb ik dus wel gelogen, maar geen deals gemaakt die ik verbroken heb ;) Daar ben ik namelijk écht altijd heel voorzichtig mee en dat is denk ik ook de reden dat ik het vaak zover geschopt heb en nog nooit in één van de drie spellen die ik hier gespeeld heb ben weggestemd. Als je m'n woord krijgt, dan hou ik me daar meestal aan. Dus ik hoop dat je er wel voorbij kunt kijken en toch op mij stemt ;D
Nieky grab a life vest!

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 27-12-2013, 01:13:24 »
Pfoe veel vragen hoor Catshee ;D

Denk kritisch he, had ik in het spel misschien ook wat meer moeten doen...

Maar bedankt voor je antwoorden ;)