Maar goed het gaat hier om het dik gedrukte rode gedeelte (en hillo ik verzoek je vriendelijk om het groene deel niet te gebruiken om je tactische superioriteit ( ) te benadrukken):
"Hillo heb je vaak het idee gehad dat je dingen voor Nieky hebt moeten recht praten of damagecontrol voor hem moest doen? En denk je dat hij zonder zijn deal met jou ooit de finale had kunnen halen?"
Oké, ik mag daar dus niks over zeggen, maar ik denk dat het wel wat zegt
En echt jammer dat je deze PM verstuurde, want anders hadden we ver kunnen komen
Dan had ik waarschijnlijk die ronde (toen uiteindelijk Robbie immuun was) al Daisy getarget en de ronde daarop Robbie weer geprobeerd...
Maar een antwoord op jouw eerste vraag mbt rechtpraten: neu.
Niek en ik overlegden echt álles met elkaar. Als ik Niek weer eens targette bij iemand (zag net bijvoorbeeld dat ik dat ook bij jou deed en bij Jann en bij Pjotr), dan was hij daar gelijk van op de hoogte zodat er geen wantrouwen zou ontstaan tussen ons. Niek en ik hadden samen een hele duidelijk strategie en daar zouden we ook niet zomaar van afwijken en alles stond ook wel in het teken van die strategie. Dus Niek heeft geen dingen gezegd waarvan ik dacht dat ik ze zou moeten rechtzetten
Hooguit dus het moment waarop hij opeens ging twijfelen of hij niet toch op Robbie moest stemmen ipv Daisy. Toen heb ik wel moeten ingrijpen voor m'n gevoel omdat als we toen Robbie hadden weggestemd (of Niek, want ik had al Daisy gestemd), dan was het opeens een stuk lastiger om samen de finale te halen. Maar dat is niet echt damagecontrol te noemen, want dat was gewoon in een onderlinge conversatie.
Een tweede deel van jouw vraag: het ligt er een beetje aan hoe je deze vraag bedoelt. Als ik ergens vlak voor de samensmelting weg zou zijn gevallen bijvoorbeeld, dan denk ik dat Niek het wel had gehaald als hij het op de juiste manier had gedaan. Hij had, net als ik, een goed vangnet. Hoe het precies gelopen was weet ik niet, want ik weet bijvoorbeeld niet of Robbie dan ook met hem had willen samenwerken en ik denk wel dat hij had moeten waken voor Daisy al zegt ze van niet
Maar ik denk dat het zeker goed mogelijk geweest was dat Niek zonder mij dan de finale gehaald had. Maar als je bedoelt of dat gebeurd was als Niek en ik niet samenwerkten maar wel allebei in de samensmelting zaten? Geen idee, dan waren er weer de befaamde twee kampen ontstaan en was het heel spannend geworden en had eea ook van munten afgehangen denk ik
Dus misschien was het mij dan gelukt hem weg te stemmen of vice versa. Maar hoe ik het ook wend of keer, het blijft denk de best mogelijke keus voor ons allebei om met elkaar samen te spelen zonder dat mensen dat doorhadden, want we zijn echt een sterk duo
(thanks Niek, voor de leuke tijd
)