Een vraag aan Niek:
Je hebt gedurende het hele spel heel wat mensen 'gebackstabbed'. Mijn vraag is nu, vooral voor het overzicht:
1. wie waren dat eigenlijk allemaal, want je hebt overal zoveel namen genoemd dat ik het niet meer kon volgen.
2. Waarom wilde je uiteindelijk precies die personen op dat moment eruit hebben.
3. Hoe voelde je er eigenlijk bij?
1. Abdullah ( Ycaris ), May(Bjorrn) , Jann , Lukie, Catshee , Daisy, Pjotr en jou. Waarbij vooral Lukie en Daisy de echt grote backstabacties waren en de rest had ik niet echt duidelijke afspraken mee ( misschien met Pjotr wel ), dus dat vind ik geen backstabben. Dat was meer iemand waarmee ik wel contact had ( want mijn sociale netwerk was groot
) er toch uitstemmen.
2. Ik had voor iedereen een duidelijke reden
Abdullah / Ycaris : Wij zaten met de 'powerplayers' in oranje in 3 koppels. Er waren in totaal 4 koppels en in het laatste koppel zat Ycaris. Dan is het logisch dat ik niet mijn main-complot ( de powerpalyers ) wegstem en was het heel logisch. Ycaris zocht ook vooral contact met mij en zei ook pas echt heel laat dat ze Abdullah was. Toen was er eigenlijk geen weg meer terug.
May(Bjorrn) : Beetje hetzelfde verhaal als met Ycaris. Alleen was de positie van de powerplayers hier minder sterk omdat hillo naar oranje ging bij de herindeling. Daarom heb ik Jann overgehaald. Bjorrn zat met 2 account in paars dus zijn positie was te sterk. Ook met hem heb ik nooit echt afspraken gemaakt en hij heeft mij eigenlijk zelf opeens bij zijn complotje betrokken. Dus dit voelde ook niet als een mega-backstabactie en ik denk dat Bjorrn hier ook niet zo boos over is
.
Lukie : Heb ik al uitgelegd hierboven. Hij kwam door de acties in paars een beetje bij het complot van ons en met name bij Daisy en MC. Ik wilde niet dat Daisy's netwerk te groot was ( want ze had jou ook al ) en Lukie zou in de finale een heel sterke concurrent zijn.
Catshee : Dit was niet de bedoeling maar heeft hij eigenlijk zelf gedaan doordat hij hillo en mij heeft verraden bij Robbie en Pjotr. Dus eigenlijk heeft hij mij proberen te backstabben in plaats van andersom. Maargoed hij verraade ons en dat kostte hem de kop
Daisy : Dit was de duidelijke backstab-actie. En was ook erg lastig voor mij. Reden was uiteindelijk dat ze te gevaarlijk was in verdere rondes en ze, wanneer we op RObbie waren gegaan, de macht had met het grootste netwerk. Dit heb ik doorbroken, en ik hoopte de ronde daarna Robbie te lozen. Andersom was dit nooit gelukt ( Dus eerst Robbie en dan Daisy, want dan hadden jij en MC daar nooit aan meegewerkt)
Pjotr : Ja dit was wel een soort van backstabben omdat we het rondje daarvoor op Daisy heb gestemd met Pjobbie. Robbie was eigenlijk de bedoeling maar die had immuniteit en toen werd het Pjotr. Extra reden daarbij was dat hij een gevaarlijk muntje had.
En jij ( LdH ) : Robbie had immuniteit, met hillo had ik een final 2 deal( en had immuniteit ) en met MC zat ik in de powerplayers die na de stemming van Daisy de strijdbijl wel soort van begraven hadden. Dus ik denk dat jij daar gewoon een logische keuze was, en dat vind je zelf ook wel denk ik toch?
3.
Ik voelde me vooral in het geval van Daisy superrot, omdat zij een maincomplotpartner van mij was. Natuurlijk is het een spel, maar het voelde toch als een maatje dat ik weggestemd heb en voelde me er ook echt rot bij, dit zal in de biechten achteraf naar voren komen, ik ben gewoon een mens met gevoel
Bij Lukie voelde ik me ook wel rot , maar wel een stuk minder. Natuurlijk een stukje revanche van vorig jaar. Maar vooral ook omdat de band met Lukie wel een stuk minder was dan die met Daisy. Ook al waren we een fijn duo in paars.
Bij Bjorrn en Ycaris voelde ik me wel een beetje schuldig , maar niet heel rot omdat ik wist dat er geen andere reële optie voor mij mogelijk was.
Bij jou en Pjotr voelde ik me ook wel lullig, maar dit was ver in het spel en nadat ik Daisy weggestemd had was ik een soort grens overgegaan waardoor dat makkelijker ging. Maar ook dat vond ik echt oprecht lastig omdat ik met Pjotr de laatste rondjes goed en gezellig contact had gehad en hem echt leuk heb leren kennen dit spel. En met jou vond ik het ook wel lastig omdat ik onze dinamiek gedurende het spel wel leuk vond. Continu in spellen ( Nostalgia/dierenrace ) elkaar tegenwerken maar toch vaak het met elkaar eens worden in de stemming en een beetje elkaars mening aftasten steeds ( bijvoorbeeld dat kopje koffie in Londen waar pm's over zijn gegaan ). Dat was een zeer interessante band naar mijn mening, ook omdat ik wist dat jij hillo en mij wel door had.
Maar heb wel altijd bedacht dat het onderdeel van het spel is om tactisch te spelen, ik vind dat ook veel leuker dan wanneer iemand meelift en met sympathiestemmen de finale wint. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk daarin