Als Rik de mol blijkt te zijn, dan ben ik ten eerste blij, maar dan vind ik ook dat hij het super heeft gedaan!
Voor mij voldoet hij aan mijn "goede mol-criteria"
Hij heeft bij opdrachten nagenoeg niets verdiend en lijkt er ook voor gezorgd te hebben dat er door de hele groep niets werd verdiend. Dus hij heeft niet alleen maar op de "makkelijke" manier gezorgd voor een lage pot.
Hij heeft, heel gewaagd, geld uit de pot gehaald 750 en 750 euro. Door het vertrouwen van Marlijn te winnen heeft hij zelfs hulp van haar daarbij gekregen.
De molbriefjes vond ik persoonlijk wel een leuke toevoeging.
Al met al is de pot laag, dus die missie van de mol is geslaagd.
Ten tweede moet een mol zorgen dat hij niet wordt verdacht. Dat alleen Margriet hem nu aan het eind verdenkt vind ik een hele mooie prestatie. Hij heeft ook zijn best gedaan om andere kandidaten verdacht te maken na opdrachten, dus
Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld!. Oke, ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen. Zie ik weinig voordeel van in... Dat hij haar voor dat vertrouwen veel Jokers heeft gegeven is juist gewaagd. En enkele jokers kunnen een kandidaat uiteindelijk toch niet redden als die op de verkeerde mol zit. Zou wat anders zijn als hij haar vrijstellingen had gegeven ipv jokers...
Heel slim van hem om Chris zijn Jokers af te pakken om toch overtuigend kandidaats over te komen. Dat hij ze vervolgens voor de zoveelste keer aan marlijn geeft zou haar aan het denken moeten hebben gezet.
Blijkt hij kandidaat te zijn geweest, dan heeft hij met al zijn weggeverij wel veel over gehad voor Marlijn of hij deed het om Mols over te komen. Als hij niet de mol is dan ben ik wel benieuwd naar zijn beweegredenen.
Dat hij een too obvious mol is ligt mijn inziens dan vooral aan de productie/montage. Ze hadden namelijk makkelijk wat dingen weg kunnen laten, zeker de laatste 2 afleveringen. Dit is ook het enige wat me nog wat onzeker maakt aangaande zijn mol-zijn. Maar niet Rik zijn fout.
Goed, dat is mijn mening en daar hoef ik niet vanaf te worden gebracht. Ik vind het goed zo.
Mocht Margriet de mol zijn dan kan ik me daar ook in vinden, leuk mens, al zou het wel heel apart zijn dat iedereen ( van haar medekandidaten) haar verdacht van het begin af aan. Dan ben ik benieuwd wat ze er aan gedaan heeft om de kandidaten op andere gedachten te brengen.
Marlijn als mol prefereer ik persoonlijk niet, ik vind haar meer een kandidaat type. Maar zie ook wel momenten dat ze gemold heeft, door bv verkeerde nummers te roepen op het strand. Maar zou de keren dat ze geld heeft gepakt in opdrachten niet zo goed begrijpen. Op momenten dat het niet echt nodig was