Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 70815 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #180 Gepost op: 20-02-2015, 18:14:39 »
Chris de mol, dan dikke kans dat Rik wint

Ja dat strookt met mijn verwachtingen.

Maar je kan er nog weinig uit afleiden zeg je. Ik denk dat je de vreemde manoeuvre moet meenemen dat 'opeens' Chris niet meer zo verdacht wordt: slechts 1 persoon noemt hem terzijde. Het zou nu een mooi knal-event zijn als de topverdachte voor de finale moest vertrekken: het wordt een waar slaCHTveld zoals Margriet zelfs zegt halverwege (je hoort haar biecht terwijl je haar in de kamer met Chris ziet).

Margriet komt waarschijnlijk ook uit Arnhem waar we het Galgenveld hebben waar de mensen ttv. Filips II werden afgeslacht. Ben vlakbij geboren, net als Margriet denk ik ;D 8) ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
« Reactie #181 Gepost op: 20-02-2015, 23:41:10 »
Ja dat strookt met mijn verwachtingen.

Maar je kan er nog weinig uit afleiden zeg je. Ik denk dat je de vreemde manoeuvre moet meenemen dat 'opeens' Chris niet meer zo verdacht wordt: slechts 1 persoon noemt hem terzijde. Het zou nu een mooi knal-event zijn als de topverdachte voor de finale moest vertrekken: het wordt een waar slaCHTveld zoals Margriet zelfs zegt halverwege (je hoort haar biecht terwijl je haar in de kamer met Chris ziet).

Margriet komt waarschijnlijk ook uit Arnhem waar we het Galgenveld hebben waar de mensen ttv. Filips II werden afgeslacht. Ben vlakbij geboren, net als Margriet denk ik ;D 8) ::jaja::

Margriet komt uit Nieuw lekkerland. Een dorp vlakbij Kinderdijk!

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 21-02-2015, 14:29:49 »
Hierbij mijn visie betreft het stemgebeuren. En ja ik zit in de Riktunnel net zoals iedereen wel in een tunnel is beland. Ik heb de executie's terug gekeken om te kijken of ik daar iets wijzer van word. Dus niet hele afleveringen waar verdenken besproken worden, alleen wat er tijdens de executie's word gezegd. Dus ook niet gekeken naar wat er word aangeklikt. En dan krijg je dit:

Afl. 1:

Viktor   -> ?
Evelien  -> Chris & Ajouad
Carolina -> Chris, Pieter & Martine
Pieter   -> Carolina, Chris & Martine
Margriet -> Carolina
Rik      -> Marlijn
Marlijn  -> Viktor
Chris    -> ?
Martine  -> ?
Ajouad -> ?

Afl. 2

Evelien  -> Chris & Margriet
Chris    -> Carolina
Carolina -> Chris & Martine
Viktor   -> Chris & Rik
Rik      -> Marlijn
Marlijn  -> ?
Margriet -> ?
Martine  -> ?
Ajouad   -> ?

Afl. 3

Carolina -> Margriet
Martine  -> Chris, Victor
Victor   -> Rik, Carolina & Marlijn
Margriet -> Chris, Viktor & Marlijn
Rik      -> Chris, Margriet & Carolina
Ajouad   -> Martine & Margriet
Chris    -> Carolina, Margriet & Marlijn
Marlijn  -> Chris

Afl. 4

Chris    -> ?
Marlijn  -> Rik
Rik      -> Margriet, Chris, Carolina & Viktor
Martine  -> Margriet
Viktor   -> Chris, Rik, Carolina
Carolina -> Marlijn, Chris & Martine
Ajouad   -> Margriet, Martine & Marlijn
Margriet -> ?

Afl. 5

Rik      -> Chris, Margriet & Marlijn
Marlijn  -> Margriet & Chris
Viktor   -> Rik, Chris, Margriet & Martine
Margriet -> Chris
Carolina -> Rik
Martine  -> Rik?
Chris    -> Margriet & Martine

Afl. 6

Carolina -> Martine, Chris & Margriet
Chris    -> Margriet & Carolina
Margriet -> Chris, Rik & Marlijn
Martine  -> ?
Rik      -> ?
Marlijn  -> ?

Afl. 7

Marlijn  -> Margriet, Chris & Rik
Martine  -> Chris & Rik
Chris    -> Magriet
Margriet -> Rik
Rik      -> ?

Afl. 8

Chris    -> Marlijn & Margriet
Marlijn  -> ?
Rik      -> Margriet? Chris? & Marlijn
Margriet -> Rik
Martine  -> Margriet

Ik ga er dus gewoon vanuit dat Martine op Margriet gestemd heeft. Ze zegt "Ik hoop dat Margriet de Mol is omdat zij op subtiele wijze toch de boel aan het verzieken is. Meegaan met een slecht idee van iemand, heel fanatiek op de verkeerde manier bezig". Ze klinkt dus behoorlijk overtuigd. En natuurlijk hoopt Martine dat Margriet de Mol is als ze daar vol voor gaat.

Verder vind ik Chris & Margriet opvallend vaak genoemd worden door afvallers. Voor mij dus beide niet de Mol. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we wijzer worden als we naar de uitzending kijken. Het zou ronduit schandalig zijn als we hier op het verkeerde spoor worden gezet door manipulatie van de stemmen. Dus ga ervan uit dat de afvallers en hun stemmen kloppen.

Wat ik ook wel opmerkelijk vind is dat Marlijn in afl. 4 al zegt dat ze maar 1 hoofdverdachte heeft en dat is Rik ::vergroot:: Terwijl ze vervolgens in afl. 5 stemt op Margriet & Chris. Afl. 6 is niet duidelijk op wie ze stemt maar vervolgens in afl. 7 is Rik weer terug. In alf. 8 gaat ze inzetten op 1 persoon maar ook dit word niet duidelijk wie dat is.

Mijn vermoedens (Met mijn overtuiging van Rik als Mol):

- Chris & Margriet niet de Mol (zie de afvallers)
- Marlijn de test misschien wel vol ingezet op Rik? (Die ze zelfs in afl. 4 al heeft uitgeroepen tot haar enigste hoofdverdachte?)
- Afvaller: Chris (verkeerde Mol)
- Winnaar: Marlijn (Juiste Mol, en beschikt over meer informatie dan Margriet)
- Verliezer: Margriet (Juiste Mol maar legt het dus af tegen Marlijn die over meer informatie beschikt).
- Mol: Rik.

« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 14:38:57 door Molletjuh »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 21-02-2015, 15:12:57 »
Dat is een mooie opsomming ::ok::. Maar de conclusie moet dan zijn dat Rik niet meer kan. Dit topic is nu juist voor mij de belangrijkste om voor Chris te gaan.

Je somt zelf heel mooi op hoe het Viktor is vergaan. Consequent op Rik, op de dag van exit zelfs zijn nr. 1. Rik is dus de mol niet: er zijn er genoeg die helemaal niks op Rik inzetten.

Ook zie je aan Viktor op welk moment hij pas Margriet is gaan verdenken. Heel laat in het spel: Ajouad en Evelien waren al naar huis. Terwijl die toch juist focusten op Margriet.

Kijk, de laatste test pleit Margriet vrij, net zoals Chris steeds wordt vrijgepleit...: als iedereen op je zit, zijn de tests gewoon bijzonder goed gemaakt. En kun je toch nog rood krijgen.

Dit was bij de laatste test ook zo: Martine tunnelt dan wel op Margriet, maar iedereen doet dat. Echter eerder in de serie was dat nog niet zo. Viktor bewijst dat Margriet de mol niet is.

Blijven alleen Chris en Marlijn over. Dan is mijn keuze toch gauw gemaakt. Ook omdat je ziet dat Chris zijn verdenkingen vaak heel krom zijn. Krom is het MO van de mol.

Chris zegt al zeer vroeg in de serie dat hij al tunnelde en op 1 inzette. En dat Ajouad hem vervolgens leerde hoe het spel gespeeld moest worden: eerst spreiden. Dat ging hij vervolgens doen: op de Mar's.

Maar als je zijn daden bekijkt dan schaduwt hij constant Car. In de museum opdracht. In de tempel opdracht. Car biecht zelfs dat zij Chris niet kon 'lossen'.

Maar als je hem dan hoort praten met Ajouad dan zijn het alleen de 3 Mar's. En tunnelt hij op 1 daaruit. Ik vind dat gek. Bijna zelfde soort kromheid als vorig jaar met Susan.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 21-02-2015, 15:37:41 »

Je somt zelf heel mooi op hoe het Viktor is vergaan. Consequent op Rik, op de dag van exit zelfs zijn nr. 1. Rik is dus de mol niet: er zijn er genoeg die helemaal niks op Rik inzetten.

Feit: Op het moment dat Victor eruit ging spreidde hij op 4 personen! Dat was gewoon teveel. Ongeacht of hij de juiste Mol ertussen had zitten.

Verder is er niemand uitgegaan die vol voor Rik als Mol ging. Vind ik toch een sterke argument.

En het feit dan andere kandidaten meer verdacht worden dan Rik zegt natuurlijk ook niets. Het is niet zo dat de kandidaat die het meest verdacht automatisch ook de Mol is. Het kan natuurlijk ook dat de Mol het gewoon goed doet en weinig verdenkingen heeft vanuit de groep.

« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 15:52:07 door Molletjuh »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #185 Gepost op: 21-02-2015, 15:48:51 »
Feit: Op het moment dat Victor eruit ging spreidde hij op 4 personen! Dat was gewoon teveel. Ongeacht of hij de juiste Mol ertussen had zitten.

Ben ik het niet mee eens.
Zodra één van de overige deelnemers Rik niet als verdachte had ( Chris bijvoorbeeld ) zou hij waarschijnlijk al minder antwoorden goed hebben dan Victor die in ieder geval een paar antwoorden op Rik had ;).

You'll never walk alone

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 21-02-2015, 16:09:17 »
Ben ik het niet mee eens.
Zodra één van de overige deelnemers Rik niet als verdachte had ( Chris bijvoorbeeld ) zou hij waarschijnlijk al minder antwoorden goed hebben dan Victor die in ieder geval een paar antwoorden op Rik had ;).

Hoeft ook niet  ;D ::ok::
Maar dat is iets wat we toch niet weten zolang niet bekend is wie de Mol is.
Maar wat we wel weten is dat Evelien eruit vliegt terwijl ze heel duidelijk zegt dat Chris en Margriet haar ENIGSTE hoofdverdachten zijn. Dus voor mij is het dan duidelijk dat Chris & Margriet de Mol niet kunnen zijn.

Rik bijv. stemt alleen op Marlijn in de aflevering dat Evelien naar huis gaat. Waarom is Rik er dan niet uit als we de Mol moeten zoeken tussen Chris/Margriet? Het lijkt mij dan dat Evelien zeker meer vragen goed had moeten hebben dan Rik die op Marlijn stemt? ;)   

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #187 Gepost op: 21-02-2015, 16:12:59 »
Ja volgens jou overzicht lijkt me Marlijn de meest logische mol
Alhoewel hij dan bij Ajouad weer spaak loopt.

mijn conclusie : Er is gesjoemeld met de biechten, en iedereen kan eruit halen wat voor zijn/haar mol het beste lijkt.

Feit blijft wel dat ik sinds donderdag ernstig twijfel aan mijn mol Margriet  ;D
You'll never walk alone

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 21-02-2015, 16:32:59 »

mijn conclusie : Er is gesjoemeld met de biechten, en iedereen kan eruit halen wat voor zijn/haar mol het beste lijkt.

Feit blijft wel dat ik sinds donderdag ernstig twijfel aan mijn mol Margriet  ;D

::ok::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 16:34:58 door Molletjuh »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 21-02-2015, 16:33:34 »
Ja, dit is het precies:
Zodra één van de overige deelnemers Rik niet als verdachte had ( Chris bijvoorbeeld ) zou hij waarschijnlijk al minder antwoorden goed hebben dan Victor die in ieder geval een paar antwoorden op Rik had
::bravo::

Andersom redeneren klopt niet. Dit is de enige methode.

En nogmaals, dat Evelien eruit vliegt terwijl ze net als iedereen duidelijk zegt dat Chris haar hoofdverdachte is zegt dan alsnog niks. Het is pas wat als er ook maar 1 iemand Chris helemaal niet meeneemt in de test.

Je kunt wel zeggen dat Margriet de Mol niet kan zijn omdat er 1 iemand is die haar niet verdenkt op dat moment. Viktor dus.

En Rik stemt natuurlijk niet op Marlijn in de aflevering dat Evelien naar huis gaat. Dat is dat frustrerende momentje tussen die twee geweest waarbij Rik uitspreekt naar Marlijn wat zij toch zat te f%cken. Daarover was Marlijn dan weer upset dus ging zij terug Rik 'verdenken'. Heeft mi. alleen met gekrenkte trots te maken ::bloos::

Rik heeft de hele serie niks anders gedaan dan inzetten op Chris/Margriet. De haat/liefde verhouding met Marlijn is verworden tot een volwaardige Liefde. Maar de productie moet wat zodra (in mijn scenario) beiden de finale blijken te halen. Dus ze houden dat zogenaamde wantrouwen er in. Zeker na hun 1 op 1 waarbij ze elkaar verzekerden dat ze de mol niet zijn is dat niet meer geloofwaardig, 'slippery road' of niet ::super:: ::baby::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 16:35:20 door Lo »

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 21-02-2015, 16:38:52 »
En Rik stemt natuurlijk niet op Marlijn in de aflevering dat Evelien naar huis gaat.

We zullen het zien, nog eventjes afwachten met z'n allen ;D

Maar dat van Rik verzin je er zelf bij, want Rik zegt duidelijk dat hij alleen Marlijn verdenkt ;) (En dat is ook waar ik een lijst van heb gemaakt, wat er gezegd is tijdens de executie).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #191 Gepost op: 21-02-2015, 16:41:16 »
Je kunt wel zeggen dat Margriet de Mol niet kan zijn omdat er 1 iemand is die haar niet verdenkt op dat moment. Viktor dus.

Waar baseerde je dat ook alweer op? Alleen de keuze voor penningmeester of had je nog andere redenen?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #192 Gepost op: 21-02-2015, 16:41:46 »
Het lijkt mij ook erg logisch dat Rik/Marlijn de finale samen gaan halen en dat ze daarom elkaar zo lijken te verdenken zodat de productie nog alle kanten op kan ::jaja::

Chris of Margriet zal wel afvallen.

Is Rik de mol dan valt Chris af
Is Marlijn de mol, dan kan het alle kanten op
Is Chris de mol, dan valt Margriet af
Is Margriet de mol dan valt Chris af.

Ik gok en hoop op de laatste optie.
Ofja hoop vooral dat Rik NIET de mol is  :P
You'll never walk alone

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 21-02-2015, 16:48:14 »
Is Rik de mol dan valt Chris af
Is Chris de mol, dan valt Margriet af
Is Margriet de mol dan valt Chris af.

Ik gok en hoop op de laatste optie.
Ofja hoop vooral dat Rik NIET de mol is  :P
Chris of Margriet zal wel afvallen ja.

Maar is Margriet de mol dan valt eerder Rik af. Tenminste, ik begrijp niet waarom je daar Chris zegt maar bij "Is Marlijn de mol" dan kan het alle kanten op? Chris is de enige die schijnt te spreiden over Marlijn dus dan zou Margriet/Rik exit zijn, dus in jouw scenario dat het OF Margriet OF Chris moet zijn de eerste.

Hmmm ja, in elk geval schreef ik meer dan een week geleden al dat nu Chris of Margriet zouden afvallen dus dat gaat wel helpen bij het vinden van de mol imho ::bravo::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #194 Gepost op: 21-02-2015, 16:50:02 »
Maar is Margriet de mol dan valt eerder Rik af.

Klopt, maar ik ging er bij dit scenario vanuit dat Rik en Marlijn in de finale zitten, omdat ik vind dat de productie daar naartoe lijkt te sturen
You'll never walk alone

Offline _Chiel_

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 21-02-2015, 16:54:58 »
Volgens mij verdenkt de mol in de finale altijd de kandidaat die hem/haar verdenkt. (Voorbeeld : Susan - Sofie, Kees - Paulien, Anne-Marie - Liesbeth.

Marlijn : Margriet/Rik
Margriet : Rik
Chris : Margriet
Rik : Margriet
Ik weet de verdenken niet helemaal, als je t zo bekijkt zou Rik of Margriet de Mol moeten zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #196 Gepost op: 21-02-2015, 16:55:15 »
Maar is Margriet de mol dan valt eerder Rik af.

Niet als je bedenkt dat Mol Margriet zogenaamd Rik verdenkt. (Daarover was je het nog met me eens gisteren. :))

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 21-02-2015, 17:47:59 »
ik ging er bij dit scenario vanuit dat Rik en Marlijn in de finale zitten, omdat ik vind dat de productie daar naartoe lijkt te sturen
Ja dat dacht ik al. Vandaar dat ik dacht:

dan niet klopt. Immers zou Chris dan door zijn en in jouw scenario Margriet afvallen.

Niet als je bedenkt dat Mol Margriet zogenaamd Rik verdenkt. (Daarover was je het nog met me eens gisteren. :))
  ???

Nicky zegt: "is Margriet de mol". En ik "dan valt eerder Rik af".

Jij zegt ook Mol Margriet. Maar die dan zogenaamd Rik verdenkt.

De vergelijking klopt hier dan toch niet meer? Een mol blijft erin, dus daarmee basta. Maar ik zeg van de ANDERE kant, Rik valt dan af.

Allemaal heel hypothetisch omdat ik Margriet niet als mol heb. Maar stel ze is het WEL dan zit Marlijn goed (tunnel op Margriet) en Chris idemdito. Rik spreidt nog te veel in mijn ogen, meer dan Chris in elk geval. Chris was al in afl. 1 geneigd te tunnelen op Margriet.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #198 Gepost op: 21-02-2015, 18:05:10 »
???

Ik doelde op dit bericht van jou gisteren.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 21-02-2015, 18:34:47 »
doelde op
Ja maar daar gaat ook Nieky's uitgangspositie over toch? En ik vind dat dus een hele mooie!

Ik zei ruim een week geleden al met jou in koor dat Martine zou vertrekken. En ik vervolgde mijn zin met te zeggen dat het DAARNA bloedjespannend zou worden. Want DAN zou of Chris of Margriet gaan. Dat is dus wat ik dacht en denk.

Ik denk namelijk dat die "aanvallende mol die het doet als nooit tevoren" waar Art het steeds over heeft eufemistisch is voor "het was een mol die al lang en breed bekend was bij de kandidaten". Hij probeert de zwakte van de mol te maskeren.

Er zijn er maar 2 die va begin af aan al massaal verdacht zijn. En ik denk dus dat 1 van hen gaat. En ik zit al te bibberen, zei ik in het andere topic. Ik zet alles op Margriet maar mijn handen gaan nu ook weer niet in het vuur.

Het is echt een buigen of breken-scenario, het gaat een waar slachtveld worden donderdag: Margriet of Chris eruit  ::spook:: ::zweet::