Zojuist op het avrotros forum stukjes van de verliezer, winnaar en mol gelezen en ik denk naar aanleiding daarvan Marlijn verliezer, Margriet winnaar en Chris mol
Voor de geinteresseerden:
In het molboekje staat bij de verliezer:
Ik moest winnen! Dat was de inzet. Toen ik in het spel zat, dacht ik ook dat ik ging winnen. Tijdens de ontknoping was ik dan ook heel verbaasd toen je mij niet tot de winnaar uitriep. Om eerlijk te zijn dacht ik dat je een fout maakte.
In het molboekje staat bij de winnaar:
De mol is dit jaar totaal zichzelf en daardoor verloopt elke mol-actie heel naturel. Deze mol heeft de pot-en dus mij- heel veel geld gekost.(Margriet maakte al eerder een verwijzing naar haarzelf als pot, dus dit zou een leuke hint zijn!)
Ik vind mezelf vriendelijk en sociaal en dat ben ik ook. Maar als ik onder druk sta, zoals in widm, en mensen leveren mij een streek, dan blijk ik een geduchte tegenstander te zijn, die sans rancune terugslaat. Of zoals de eindredacteur van het programma het verwoordde: Je bent een wolf in schaapskleren. En dat klopt.
In het molboekje staat bij de mol:
Ik vond de omgang met de kennis die ik had soms ingewikkeld. Ik wist bv: er komt een helikopter, maar dat woord laten vallen zou dodelijk zijn. Opletten, focussen, scherp blijven, ik weet van niks. Verder is de mol een solist: je hebt een eenzame rol, maar je blijft doen alsof dat niet zo is.
Simpel: de pot moest laag blijven. Het zorgde voor verwarring binnen de groep. Altijd was er iemand die het-met wat hulp van de mol- zo zat te verkloten, dat de groep wel moest denken: hij of zij is het.
Sluit het dagboek van de mol niet rik uit, die in de helicopter zat? O nee, die zat in het vliegtuig. Ik heb bij de mol wel het idee dat het om iemand gaat die niet veel met verbondjes. Daarom herken ik daar Margriet wel in.
En Marlijn is overduidelijk de verliezer: Ze zei tijdens de aflevering bijna hetzelfde. Kan bijna niet anders.
Blijft over dat Rik dus de winnaar wordt.
Over Marlijn valt voor mij echt niet te twisten, over Rik en Margriet zie ik de meningen nog wel verschillen.