D*N:Ik ga proberen dit iets korter te houden. Vanaf het begin van het spel dacht niemand, inclusief ikzelf, dat ik ooit weer hier zou staan in de finale van de wonderen der wereld. Het is toch gelukt, maar dit was zeker niet gemakkelijk. Waarom zou je op mij moeten stemmen om te winnen:
- Ik heb een ongelooflijke prestatie gedaan door een record aantal proeven te winnen. Molbelg met 1 winst en Miek met 0 winsten komen niet eens in de buurt aangezien ik 11 winsten heb.
- Ik ben het spel ingegaan met een duidelijke tactiek en dat heeft ervoor gezorgd dat ik sowieso de eerste fase van het spel doorkwam zonder dat ik daar immuniteit voor nodig zou hebben (paar keer wel gekregen, maar was niet relevant).
- Zelfs nadat ik public enemy one was gaf ik niet op en bleef ik strategisch denken. Ik heb hier een alliantie van 7 tegen mij (en later ook Aapje) overleefd. Ik heb alles gedaan wat er voor mij strategisch mogelijk was. Molbelg zijn argument tegen mij is dat ik in de minderheid was en proeven nodig had. Maar geef mij één mogelijkheid op hoe ik ervoor had kunnen zorgen dat ik niet in deze positie zou komen. Ik denk niet dat deze er is. Ik denk dat mensen verwacht hadden dat ik al veel eerder in het spel in zo’n positie zou zitten en dat is niet gebeurt.
- Ik heb sociaal gespeeld en voornamelijk ook contact gezocht met nieuwe mensen: Robin, Maxwest, Wesolini etc. Uiteindelijk kwam ik wel weer in een samenwerking met Lucy, maar dit was mijn enige optie op dat moment. Toch heb ik meerdere sociale moves gemaakt zoals die beschreven staan in mijn opening.
- Mijn inzet tijdens het spel was zeer groot. Ik heb veel extra moeite gedaan om zoveel proeven te winnen, om contact te houden met mensen en allianties te maken.
- Ik heb tijdens de bevraging bewezen dat ik mijn gameplay goed kan verantwoorden in tegenstelling tot Miek, die geen moves kan noemen, en Molbelg, die zichzelf veel te vaak tegenspreekt. Voorbeelden: “Mijn plan was om te splitten 4 op dennis, 3 op lucy maar dat wou de rest niet”- “Ik wou je niet verraden want zo speel ik niet”. “Ik had de tactiek as long as it ain’t me”- “Ik had controle tijdens vrijwel alle stemmingen”. Etc etc.
- Ik heb risico genomen en dominant gespeeld. Molbelg en Miek hebben zich voornamelijk verscholen achter anderen. Qua tactiek is dit een stuk makkelijker dan voluit spelen. Ook heb ik grote moves gemaakt zoals Lucy het ticket laten kopen. Of mensen nou wisten wat er ging gebeuren of niet, het resultaat was er. Een complot van 7 tegen 3 is er niet in geslaagd om één van de drie weg te krijgen en daar gaat het om.
Ik hoop dat jullie voor mij stemmen als winnaar, bedankt voor het spel en tot bij de reünie! Miek, je bent echt een super lieve meid en ook al krijg je het soms hard te verduren in dit spel, je staat nu alweer in de finale en dat is een prestatie op zich. Molbelg, je bent een waardige tegenstander die vooral de laatste dagen nog het bloed onder mijn nagels vandaan kon halen. Bedankt voor de interessante finale en good luck beiden.