Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417848 keer)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #120 Gepost op: 11-01-2016, 01:36:11 »
Ik weet het niet mensen. De hint is inderdaad sterk, maar ik ben het eens met de uitgesproken twijfels. De productie kent de community en wéét dat zulke hints binnen een uur gevonden gaan worden. Dat ze zo'n eenduidige hint, zo vroeg in het programma zouden geven, vind ik bizar en bijna beledigend. Bij Inge's gebarentaal duurde het nog een reeks afleveringen voordat het zeker was, en 'Case is the Mole' kwam weliswaar uit aflevering 1 maar was multi-interpreteerbaar.

Nee, ik houd nog een slag om de arm, niets is wat het lijkt  ::vergroot::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #121 Gepost op: 11-01-2016, 06:53:51 »
He bah die spoilers allemaal dit jaar.....boehoe ::ohno::

Zou ook betekenen dat SV zich echt versprak?

Ik wil er nog niet aan allemaal..... Beiden spoilers ;-(
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 06:58:02 door Juuls247 »
Meer L

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #122 Gepost op: 11-01-2016, 07:56:42 »
Ik ben nog niet overtuigd.
Ik ook niet, maar...
Citaat
Dan moeten ze bereid zijn geweest om de executie van afl.1 te manipuleren om zo iig geen rood scherm te krijgen. Daar geloof ik niet in.
... het lijkt dat ze dat dus bewust wel hebben gedaan, omdat er koppeltjes gevormd moesten worden in het klooster en het een beetje lastig is om met 9 kandidaten koppeltjes te vormen.

Dat zijn twee dingen uit aflevering 1 die me niet lekker zitten: Er wordt niet uitgelegd hoe de volgorde van de metro-opdracht wordt bepaald en hoe Klaas dus ook geselecteerd wordt om de keuze te maken of ze het gaan halen of niet. Daarnaast lijkt de uitslag van de test bijna zeker gemanipuleerd.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #123 Gepost op: 11-01-2016, 08:46:29 »
Dat zijn twee dingen uit aflevering 1 die me niet lekker zitten: Er wordt niet uitgelegd hoe de volgorde van de metro-opdracht wordt bepaald en hoe Klaas dus ook geselecteerd wordt om de keuze te maken of ze het gaan halen of niet. Daarnaast lijkt de uitslag van de test bijna zeker gemanipuleerd.
Ga ik niet van uit. Ze hebben altijd twee mogelijkheden open staan in zo'n geval, één voor met en één voor zonder afvaller de aflevering ervoor. (ik kan hier zo even geen voorbeeld van noemen) Nu zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat de negende persoon alleen naar binnen mocht, of pech had. Hoe de metrovolgorde bepaald is blijft onduidelijk inderdaad. Maar ik vermoed dat ze dat zelf mochten doen (nummer de kandidaten van 1 t/m 10) of dat de productie hier een trucje voor had. Klaas bewust op die plek zetten (buiten de macht van de kandidaten om) zou ik ook wat simpel vinden inderdaad ::ohno::
...óf niet!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #124 Gepost op: 11-01-2016, 09:19:27 »
De verspreking van Susan Visser leek mij juist ook heel echt, totaal onnodig in de context om een "fake" hint te geven. Als Klaas de volgende aflevering de pot leeg krijgt,  dan pas is het duidelijk voor mij.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #125 Gepost op: 11-01-2016, 09:28:50 »
De enige manier om dit seizoen nog te redden is als Klaas volgende week afvalt. Zolang hij in het spel blijft is de lol er wel een beetje vanaf.

Die verspreking van Susan nam ik eerst niet serieus, maar in combinatie met deze mega hint, is het gewoon zo klaar als een klontje

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #126 Gepost op: 11-01-2016, 10:29:52 »
Een afvallershint zou totaal onlogisch zijn.

Dan moeten ze voor alle afleveringen voor alle kandidaten een afvallershint paraat hebben, en dan monteren afhankelijk van wie blijkt af te vallen. Zeker met hints in opdrachten, zeker met uitgebreide hints zoals deze, lijkt dat me zeer onwaarschijnlijk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #127 Gepost op: 11-01-2016, 10:37:27 »
Was het niet uitgerekend Kees die zei: denk contra?

In zijn reeks was er de priesterhint waarbij je de eerste letter van elke zin moest nemen om de mol te achterhalen. Nu zijn het de eerste letters. Denk contra...

Eigenlijk vind ik het heel jammer, maar deze hint vind ik te sterk en ik ben bang dat de mol dus eigenlijk ook al bekend is. En check deze tweet van de hoofdverdachte een half uur geleden, blijkbaar wordt het hem warm onder de voeten haha:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #128 Gepost op: 11-01-2016, 10:42:16 »
He bah die spoilers allemaal dit jaar.....boehoe
Dat is dit toch niet? Dit heet in mijn boekje een hint. En voor mij ook nog eens een nep-hint.

Ik vind het wel leuk dat ze dit erin gebreid hebben. Doen ze toch elk jaar? Vorig jaar op het strand was er ook onomstotelijk bewijs met die tekst... zogenaamd... want er klopt niks van. En nu staat er iets van LKAAS, ja, goed. Hij staat bij mij nog niet op nr. 1 hoor. Eerst komen Taeke en Rop nog voor mij als mol. En Remy haalt de finale vast ook wel.

Klaas vind ik op zich zeker wel verdacht optreden. Dan bedoel ik echt zijn gedrag want hij lijkt wel de meest zenuwachtige van het hele spul, al sinds dag 1. En dat was dit keer ook de tip: daarnaar zoeken. Zo hadden de kandidaten Annemarie ook direct te pakken.

Ook dat hij daar in die metro werd uitgezonderd, om uiteindelijk 10x een briefje van 100 te kunnen uitdelen, vind ik wel een logisch mols beginpunt.

Maar belangrijke dingen spreken tegen hem. Dat hij wordt verkozen tot penningmeester bijvoorbeeld. Weliswaar door een controverse tussen Tim en Ellie... dus het was nogal ad hoc en onverwacht daar aan tafel. Maar toch.

Plus dat Airen er op hem uitgaat vind ik ook niet rijmen met Klaas=mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #129 Gepost op: 11-01-2016, 10:48:50 »
Vorig jaar op het strand was er ook onomstotelijk bewijs met die tekst... zogenaamd... want er klopt niks van.

Bedoel je met Bentota?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #130 Gepost op: 11-01-2016, 10:50:39 »
Wat ik me afvraag: Waarom die overduidelijke, rare titel? Waarom allemaal na elkaar gemonteerd? Waarom überhaupt zo'n onomstotelijke hint? Het hoeft toch niet zó duidelijk?

Stel dat de titel 'ten einde raad' of iets vaags was geweest, dan was het nog anders te verklaren. Of iets wat niets met deze hint te maken had. Als ze dan de laatste zinnen van de Mollen door de hele opdracht gemonteerd hadden, en niet al te duidelijk hadden gemaakt dat dit de laatste zinnen waren, dan was 'ie sowieso al minder snel gevonden (in combinatie met een andere titel). Dan kon je, als je wil, nog twijfelen. Dan was het forum nu niet zo eensgezind in elk geval. Het is zo jammer dat dit gelijk de lol verpest ::ohno:: Vooral ook omdat we Klaas nog nauwelijks in actie hebben gezien, en nu dus op deze manier op zijn spoor worden gezet. Ik hoop inderdaad dat Klaas er gauw uitligt, zodat we nog kunnen speuren dit jaar.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #131 Gepost op: 11-01-2016, 11:07:01 »
Bedoel je met Bentota?
Nee, ik bedoel toen ze met de hele groep moesten graven.

Ik hoop inderdaad dat Klaas er gauw uitligt
Zou maar zo kunnen dat hij er snel uitvliegt hoor. Hij zit op heel verkeerde mollen.

Ook een graadmeter is Remy, zijn slapie. Die moet er ook snel uit liggen want hij zegt helemaal niks meer op Klaas in te vullen. Die vertrouwt Klaas volkomen.

Dus als hij nu blijft dan weten we toch dat Klaas de mol niet is? Want het gros stemt de test al wel deels op Klaas. Tenminste, het is een sterke aanwijzing, net zoals Airen dat is o.b.v. de executie.

Ik ga ervanuit dat Remy lang blijft, en dat mensen die Klaas wel meenemen in de test wel verdwijnen, zoals nu Airen, maar komend keer denk ik ook Cécile/Tim. Ergo: Klaas is niet de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #132 Gepost op: 11-01-2016, 11:28:14 »
Kunnen we nog ergens een "o" vinden? Dan hebben we namelijk "lokaas". ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #133 Gepost op: 11-01-2016, 11:30:17 »
 
Kunnen we nog ergens een "o" vinden? Dan hebben we namelijk "lokaas". ::vergroot::

 ::rofl::

 OordeeL misschien?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #134 Gepost op: 11-01-2016, 11:51:23 »
Ik twijfel nog over de hint, want het lijkt mij dat ze echt wel geleerd hebben na C is the mole. Ik heb nog eens gekeken naar de betekenis van cf. en volgens Wikipedia kan dit ook verwijzen naar een verschil ten opzichte van hetgeen besproken wordt. Daarnaast wordt het in de biologische naamgeving gebruikt om aan te geven dat de exacte soort niet met zekerheid vastgesteld kan worden. Kortom, volgens deze redenatie is Klaas juist NIET de Mol. Misschien is er inderdaad wel elke aflevering een hint naar iemand die een kandidaat is. In aflevering 1 Remy (vanwege 'wijsmaken' en omdat Art tegen Klaas zei dat hij niet naar een muzikant hoeft te zoeken, dus hij hoeft niet naar Remy te zoeken, dus Remy is niet de Mol?) en in aflevering 2 Klaas (vanwege deze hint met bijbehorende afleveringstitel). Dit sluit ook aan bij wat Margriet zegt als Tim binnen is: 'Wellicht is het gemakkelijker om dit jaar niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten'.
 
Ook ik ben hier natuurlijk nog niet zeker van, maar voor nu hou ik het erop dat elke aflevering een kandidaat bekend wordt gemaakt en de afleveringstitel hiernaar verwijst. Ik hou Klaas dus in de gaten, maar ik ga er nog niet vanuit dat hij het is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #135 Gepost op: 11-01-2016, 12:35:10 »
Ja daar heb je gelijk in Joey. De 5 mollen zeiden immers deductie toe te passen. Klaas is dus alvast NIET de mol, zo geven zij aan.

qua gedrag is Marja Lust nog verdachter dan Klaas.
Vind ik ook. Ik zet mijn pool in op Marja ::bravo::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #136 Gepost op: 11-01-2016, 12:41:16 »
Ik ben nu ook geneigd die hint naar Klaas van tafel te schuiven. Maar dat wil nog niet zeggen dat Klaas niet nog steeds de mol kan zijn! (Ik krijg er weer zin in.)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 12:43:10 door Avogadro »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #137 Gepost op: 11-01-2016, 12:51:25 »
Ik zou het niet logisch vinden als dit verwijst naar een kandidaat die juist niet de mol is ('denk contra'). Want daarvoor heb je gewoon te weinig afleveringen. Plus dat nephints naar kandidaten die al zijn afgevallen niet zo heel veel zin hebben.

Ik ben nu ook geneigd die hint naar Klaas van tafel te schuiven. Maar dat wil nog niet zeggen dat Klaas niet nog steeds de mol kan zijn! (Ik krijg er weer zin in.)
Ondanks een gigantische hint naar Klaas kan hij nog steeds de mol zijn? ::rofl::

De hint is inderdaad sterk, maar ik ben het eens met de uitgesproken twijfels. De productie kent de community en wéét dat zulke hints binnen een uur gevonden gaan worden. Dat ze zo'n eenduidige hint, zo vroeg in het programma zouden geven, vind ik bizar en bijna beledigend.
::bravo:: voor dit forum!

De verspreking van Susan Visser leek mij juist ook heel echt, totaal onnodig in de context om een "fake" hint te geven. Als Klaas de volgende aflevering de pot leeg krijgt,  dan pas is het duidelijk voor mij.
Da's precies wat er gaat gebeuren, denk ik.
(Hoe heeft Susan het in hemelsnaam een heel seizoen als mol volgehouden? :-X)
Tell me what your telescope says

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #138 Gepost op: 11-01-2016, 13:06:00 »
Ondanks een gigantische hint naar Klaas kan hij nog steeds de mol zijn?

Ik vermoed dat deze hint juist was bedoeld om gevonden te worden. Anders kan ik het niet verklaren. (Zou misschien nog kunnen dat ze zich richten op het grote gezinspubliek die dat ook moet kunnen uitpuzzelen. Maar dat zou dan erg zijn, want dan krijg je zoiets elk jaar.)

Toevoeging:
Ik denk dat iedere goede molspeurder die de titel tot zich had genomen zeer gefocust was op de woorden die de oud-mollen uitspraken. Het was gewoon een niet te missen hint. En daarom denk ik dat het de bedoeling was dat die gevonden werd.

PS
@Heinz Zou jij zelf die hint hebben gevonden denk je als die nergens nog gepost was?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 13:56:13 door Avogadro »

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #139 Gepost op: 11-01-2016, 13:43:41 »
De KLAAS-hint wijst overduidelijk naar Klaas. Goed gevonden Pippi!!
(Overigens kun je van de beginletters ook FC MOL maken: het geheim genootschap van oud-mollen).

In aflevering 1 @ 48:00 zegt Klaas: "misschien komt er een keer een moment dat ik dat geld heel goed kan gebruiken". Om het uit de pot te spelen ?