Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417835 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #180 Gepost op: 11-01-2016, 20:10:17 »
Sorry maar ik ben zoooooo aan het balen.......En had dit ook niet niet kunnen weten, met alles wat er op social media wordt neergezet.
Kan mijn teleurstelling bijna niet onderdrukken.  :\'(

Zal de productie van WIDM nu ook zo aan het balen zijn, mocht dit inderdaad echt een hint zijn?
Waarom ZO vroeg in het spel.....grrrrrrr

Waarom lees je hier dan als je weet dat je het echt niet wil weten? Als het geruststelling is: niets is wat het lijkt  :)
Lomperik..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #181 Gepost op: 11-01-2016, 20:11:58 »
Waarom lees je hier dan als je weet dat je het echt niet wil weten? Als het geruststelling is: niets is wat het lijkt  :)
Ik zit al jaren op dit forum, en dat maakt het speuren juist extra leuk!!! En daarnaast wat ik zeg: twitter, instagram, Facebook.....deze hint vliegt je letterlijk om de oren....
Meer L

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #182 Gepost op: 11-01-2016, 20:13:51 »
Ik zit al jaren op dit forum, en dat maakt het speuren juist extra leuk!!! En daarnaast wat ik zeg: twitter, instagram, Facebook.....deze hint vliegt je letterlijk om de oren....

Oei dat is minder dan, want op twitter en FB kan je er idd niet veel aan veranderen als het passeert. Dat is met sportuitslagen of wedstrijden ook als je ze uitgesteld bekijkt, zal je altijd zien dat je net voor het einde de winnaar al op FB ziet passeren :P
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #183 Gepost op: 11-01-2016, 20:32:02 »
Het laatste stukje voor de test in aflevering 2 ("Het laatste woord?") is wel ironisch zeg:

Remy: Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van de Mol is eh Klaas.
Ellie: Nou.. Nou heb je het verklapt!
Klaas: Verdorie! Hele spel naar de haaien!

 ::)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #184 Gepost op: 11-01-2016, 20:33:01 »
Stel dat Remy toch de mol blijkt te zijn, zou dat echt geniaal zijn!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #185 Gepost op: 11-01-2016, 20:51:42 »
Het laatste stukje voor de test in aflevering 2 ("Het laatste woord?") is wel ironisch zeg:

Dat hebben ze voor de zekerheid er zo in gemonteerd, zodat als je het gemist had, je toch nog even op het idee komt om uit te pluizen of er een hint naar Klaas zit in opdracht 3.
;D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #186 Gepost op: 11-01-2016, 20:57:05 »
Ik hoop zo dat die hint betekent dat Klaas níet de mol is. Want anders is het wel echt een smet op het seizoen.
En ik zou het ook niet eerlijk vinden tegenover de kandidaten als ze de mol in de eerste opdracht meteen 1000 euro laten verdienen.

Duimen dat er in de volgende aflevering een hint naar een andere kandidaat zit.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #187 Gepost op: 11-01-2016, 20:57:26 »
 ::bravo:: ::bravo:: Heinz! Hahaha, dit is echt geniaal...

Het laatste stukje voor de test in aflevering 2 ("Het laatste woord?") is wel ironisch zeg:

Remy: Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van de Mol is eh Klaas.
Ellie: Nou.. Nou heb je het verklapt!
Klaas: Verdorie! Hele spel naar de haaien!

 ::)
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #188 Gepost op: 11-01-2016, 21:04:24 »
Ik vond hem daar ook eigenlijk verrassend rustig op reageren, wat ik persoonlijk dus OOK heel onmols vind, omdat ie verder over het algemeen nogal zenuwachtig overkomt. Alles is onmols aan Klaas.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #189 Gepost op: 11-01-2016, 21:12:47 »
Zoals al eerder gezegd is het feit dat het laatste woord 'molboek' was ipv 'molboekje' maakt de theorie voor mij rond. We hebben in het verleden al gezien hoe afleveringtitels de mol vaak vrij duidelijk weggeven, en in dit geval lijkt alles nu op zijn plaats te vallen (inclusief verspreking Susan). Als Klaas de mol is, vind ik het heel makkelijk dat de productie hem gewoon op een positie zet om geld te verdienen (vertrouwen te winnen). Ik kan niet en wil niet geloven dat Klaas de mol is, maar ik denk dat ik maar moet toegeven aan het weliswaar zeer goede speurwerk dat verricht is. Het gaat zoals eerder gezegd beide kanten op, als Klaas niet de mol is, is het belachelijk dat zo'n ingenieuze hint op een kandidaat slaat, kunnen we hints dan ooit nog serieus nemen? Als Klaas wel de mol is hoef je dus eigenlijk niet meer dan 2 afleveringen te kijken. Zeer spijtig.
Edit: Laat ik eraan toevoegen dat Klaas wel heel standvastig was over het feit dat hij naar binnen wilde,terwijl hij en cécile als enige duo op deze manier de jokers wegspelen. Vanuit Cécile is haar actie goed te begrijpen, ze geeft in de test al aan klaas niet te vertrouwen, dus is het logisch voor haar om niet aan hem toe te geven. Aan de andere kant is het dus vreemd dat klaas ZO standvastig is over het naar binnen willen gaan, niet wetende wat er zich überhaupt afspeelt (of juist wel).
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 21:42:06 door Sylvain »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #190 Gepost op: 11-01-2016, 21:47:51 »
 Ah ja om het mooi volledig te maken wilden ze per se beelden van Klaas terwijl hij daar rondloopt. Genootschap van mollen, enzo.

anoniem 17618

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #191 Gepost op: 11-01-2016, 22:03:47 »
Aan de andere kant is het dus vreemd dat klaas ZO standvastig is over het naar binnen willen gaan, niet wetende wat er zich überhaupt afspeelt (of juist wel).

De Mol is vooral Kandidaat. En de Kandidaat Klaas wil natuurlijk wel weten wat daar is...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #192 Gepost op: 11-01-2016, 22:08:00 »
Dan bekruipt me tegelijk ook het gevoel dat de "best voorbereide mol ooit" tevens de "meest doorzichtige mol ooit" zal zijn, want hij oogt erg zenuwachtig, wordt meteen in een uitzonderings c.q. sleutelpositie geplaatst zonder daar zelf iets voor te hoeven doen en de tip "follow the money dit jaar extra belangrijk" betekent dan dus gewoon dat de penningmeester de mol is. Als dat allemaal voor de nieuwe (jongere?) kijker is, is dat wel heel veel stappen terug...

"U had het al na 12 minuten en 46 seconden kunnen weten. Dan geeft Art een knipoog aan... de Mol!"

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #193 Gepost op: 11-01-2016, 22:18:38 »
"U had het al na 12 minuten en 46 seconden kunnen weten. Dan geeft Art een knipoog aan... de Mol!"
::rofl:: Heinz wat ben je toch weer lekker op dreef....Briljant deze, en weer een goede aanvulling. Ook die kop van Klaas!
Dan hadden we ook nog de intro van Art met de mooie voorbereidingen, waar Klaas in het midden wordt besproken, en ook een hint is met ABC volgorde...

Het enige wat ik nu nog wil zien is echte molacties en dan zijn we er....
Meer L

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #194 Gepost op: 11-01-2016, 22:24:06 »
"U had het al na 12 minuten en 46 seconden kunnen weten. Dan geeft Art een knipoog aan... de Mol!"

En dat in combi met dat nummer op de achtergrond als ze in de metro staan, tel op....
It all seems soooo easy!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #195 Gepost op: 11-01-2016, 22:25:32 »
Het laatste stukje voor de test in aflevering 2 ("Het laatste woord?") is wel ironisch zeg:

Remy: Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van de Mol is eh Klaas.
Ellie: Nou.. Nou heb je het verklapt!
Klaas: Verdorie! Hele spel naar de haaien!

 ::)

Dat zou ik wel weer kunnen waarderen. Nog los van de afleveringstitel + woorden in het klooster had u kunnen weten dat Klaas de mol was. Het werd notabene tijdens de aflevering gezegd en toegegeven door de mol!  ;D

Maar enfin, zoals in Zuid-Afrika na de c-is-the-mole hint en nu na deze hint ging ik in seizoen 13 extra letten op Kees en nu op Klaas. Want hij heeft al genoeg momenten gehad waarbij je kunt zien dat hij zich geen echte houding weet te geven qua voorkennis over de opdrachten. Bij de metro zo van: jongens, wees blij! (kan ik mooi in aflevering 3 de boel leeg trekken) Hij krijgt het penningmeesterschap in de schoot geworpen, nog zo'n meevaller. Dat i.c.m. de obvious dingen richting Rop/Remy die in de montage zitten, terwijl de echte mol altijd zulke fragmenten pas toont in aflevering 10 maakt het toch wel sluitend.

Vond ik dat jammer in seizoen 13? Niet echt. Ik ging sinds lange tijd het seizoen anders bekijken t.o.v. andere seizoenen. In de wetenschap dat Kees/Klaas de mol zijn kun je, zelfs al laten ze dingen in de montage eruit, genoeg momenten vinden waarop de mollen door de mand vallen. Montage is een aardig middel om veel off camera te houden tijdens de live-uitzending zelf, maar er sluipen toch dingen in waaraan je voorkennis kunt herkennen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #196 Gepost op: 11-01-2016, 22:31:54 »
Ook grappig dat Klaas (volgens mij als enige) heeft staan bij zijn Twitter profiel KANDIDAAT wie is de mol 2016  ::rofl::

En dit vind ik dan ook weer best grappig  8) :
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 22:33:32 door Juuls247 »
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #197 Gepost op: 11-01-2016, 22:35:13 »
Hij kan daar prima 'Mol 2016' van maken ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #198 Gepost op: 11-01-2016, 22:39:41 »
Hij kan daar prima 'Mol 2016' van maken ::ok::
Hoelahoep je bent te grappig!!

Nu denk ik ook opeens met dat spel verandert achter je rug: eerst een opdracht doen in de metro, en dan achter je rug gooit Klaas het even om :-)))) Voor niks weer iets zitten doen dus haha.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 22:41:22 door Juuls247 »
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #199 Gepost op: 11-01-2016, 22:49:48 »
Als we het dan toch ver gaan zoeken...  ;)

Micro-expressie... Klaas bedekt vaak zijn gezicht. Wrijft met hand over gezicht voor hij klooster ingaat en 'kak' zegt. Verbergt hij zijn werkelijk intenties. Doet hij ook na zoutkarrenopdracht als Art zegt dat er niets verdiend is en de groep om zich heen begint te kijken. En kijkt voortdurend naar links tijdens biecht. In 85% van de gevallen waarin een rechtshandige naar links kijkt als hij iets vertelt, vertelt hij een leugen. Andersom ook.