Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417755 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #280 Gepost op: 15-01-2016, 15:03:28 »
Dat de pot er morgen uit kan, bevestigt dat de Mol zich in de eerste afleveringen in de luwte kan houden. Zich te richten op vertrouwen winnen, de kandidaat spelen zelfs als dat geld oplevert (al moet er wel iets te bespreken zijn in aflevering 10...) De opdracht stond al vast vóórdat de Mol gekozen werd. De crew kan met de Molkeuze dus rekening houden met de twist. Met deze opzet is het handig om een Mol te hebben die eerst vertrouwen wint, en later pas écht gaat mollen. Vorig seizoen wilden ze bij voorbaat al een aanvallende Mol, en kozen ze dus voor Margriet. Dit jaar willen ze een Joris Goedbloed, Klaas van Kruistum?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #281 Gepost op: 15-01-2016, 15:18:11 »
Dat de pot er morgen uit kan, bevestigt dat de Mol zich in de eerste afleveringen in de luwte kan houden. Zich te richten op vertrouwen winnen, de kandidaat spelen zelfs als dat geld oplevert (al moet er wel iets te bespreken zijn in aflevering 10...) De opdracht stond al vast vóórdat de Mol gekozen werd. De crew kan met de Molkeuze dus rekening houden met de twist. Met deze opzet is het handig om een Mol te hebben die eerst vertrouwen wint, en later pas écht gaat mollen. Vorig seizoen wilden ze bij voorbaat al een aanvallende Mol, en kozen ze dus voor Margriet. Dit jaar willen ze een Joris Goedbloed, Klaas van Kruistum?

Ja, eigenlijk was dat vorig jaar ook al best duidelijk: aanvallende Mol en Margriet die meteen de leiding neemt. Maar nu is het zo mogelijk nog vetter benadrukt dat de Mol ook geld gaat verdienen en daarmee vertrouwen wint. Het mag er net als de kloosterhint wel allemaal iets minder dik bovenop liggen.

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #282 Gepost op: 15-01-2016, 15:41:45 »
Ik vraag mij af kijkende naar de tweede opdracht in aflevering 1 waarom Klaas als hij de mol is de naam van degene die hij trekt in het midden legt. Hij is de eerste die iemand mag plaatsen. Als hij zo goed geinformeerd is waarom kiest hij dan niet het begin of het einde van het bord om iemand te plaatsen? Als je gaat deduceren zoals Margriet in het klooster zegt zijn er ook best wat dingen om Klaas als kandidaat te bestemplen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #283 Gepost op: 15-01-2016, 15:47:58 »
Ik vraag mij af kijkende naar de tweede opdracht in aflevering 1 waarom Klaas als hij de mol is de naam van degene die hij trekt in het midden legt. Hij is de eerste die iemand mag plaatsen. Als hij zo goed geinformeerd is waarom kiest hij dan niet het begin of het einde van het bord om iemand te plaatsen?

Hoezo dan? Alle plaatsen komen uiteindelijk toch vol. (Al zou je kunnen zeggen dat hij als Mol had moeten doen wat Remy deed: bordje van Taeke pakken en dat net achter een geldbedrag achteraan leggen.)

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #284 Gepost op: 15-01-2016, 15:52:03 »
Heinz ik ga er vanuit dat de mol toch ook graag kandidaten elimineert. Ik vind de nadruk die op Klaas gelegd wordt gewoon gek. Ben gaan kijken naar strategische posities. Daarbij viel die keuze van hem mij op. 
« Laatst bewerkt op: 15-01-2016, 15:54:19 door Eindhovens moll »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #285 Gepost op: 15-01-2016, 15:56:41 »
Heinz ik ga er vanuit dat de mol toch ook graag kandidaten elimineert. Ik vind de nadruk die op Klaas gelegd wordt gewoon gek. Ben gaan kijken naar strategische posities. Daarbij viel die keuze van hem mij op. 

Mogelijk was het ook weer een keuze van de Mol met als doel vertrouwen te wekken: Klaas legt Airen keurig in het midden. "Wat een lieve jongen toch."

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #286 Gepost op: 15-01-2016, 15:58:08 »
Heinz ik ga er vanuit dat de mol toch ook graag kandidaten elimineert. Ik vind de nadruk die op Klaas gelegd wordt gewoon gek. Ben gaan kijken naar strategische posities. Daarbij viel die keuze van hem mij op. 

Niet altijd.
Yvon kreeg de opdracht om Gijs terug te halen.
(Dat is het enige voorbeeld dat ik kan aanhalen waarbij de keuze niet afhankelijk was van geld zoals bij Susan)
Daarbij, hoe meer kandidaten hoe meer chaos en hoe meer die ervan kan profiteren.
klaar voor de strijd

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #287 Gepost op: 15-01-2016, 16:00:18 »
Ja, ik vind het ook minder en minder geloofwaardig worden op die manier. Je kan je publiek toch niet zo hard onderschatten dat je denkt Klaas zo neer te zetten als Mol en toch nog spanning kan krijgen tot de laatste aflevering?

Het sterkt me in mijn overtuiging dat er nog wel een twist zit die duidelijk maakt dat we Klaas hadden moeten vinden om een hele andere reden.

Ja zo overduidelijk en dat al zo vroeg in het seizoen, dat houd de hoop op een twist ook levend.
Dat Klaas in die 'eerste minuut' weer zo duidelijk in beeld gebracht wordt, dan zijn dat bijna 'seizoen 1' praktijken, als hij de mol is.
Of het moet een combinatie zijn van de verplaatsing naar zaterdag (en voor het zaterdagpubliek moet het lekker simpel zijn  ???) en een aantal nieuwe mensen binnen het programma die hun stempel willen drukken.
Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze zo naïef zijn, zeker met twitter/Facebook etc. waardoor gevonden hints zich razendsnel verspreiden.

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 15-01-2016, 16:02:55 door Eva88ab »

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #288 Gepost op: 15-01-2016, 16:01:46 »
Mogelijk was het ook weer een keuze van de Mol met als doel vertrouwen te wekken: Klaas legt Airen keurig in het midden. "Wat een lieve jongen toch."
Ja ook dat kan natuurlijk maar toch ik ben nog niet overstag. Morgen toch weer strategische posities bij houden

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #289 Gepost op: 15-01-2016, 16:07:09 »
Ja zo overduidelijk en dat al zo vroeg in het seizoen, dat houd de hoop op een twist ook levend.
Dat Klaas in die 'eerste minuut' weer zo duidelijk in beeld gebracht wordt, dan zijn dat bijna 'seizoen 1' praktijken, als hij de mol is.
Of het moet een combinatie zijn van de verplaatsing naar zaterdag (en voor het zaterdagpubliek moet het lekker simpel zijn  ???) en een aantal nieuwe mensen binnen het programma die hun stempel willen drukken.
Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze zo naïef zijn, zeker met twitter/Facebook etc. waardoor gevonden hints zich razendsnel verspreiden.

Edit: typo
Nou precies Eva88ab! Die 1 minuut aflevering is wel heel erg overduidelijk KLAAS (2x!). Dit kan mijns inziens maar 2 dingen beteken:
1) Klaas is niet de mol en het is een afleidingsmanoeuvre
2) Klaas is wel de mol, en de nieuwe productie + weer naar de zaterdagavond hebben hier voor gezorgd: duidelijke hints, begrijpelijk maken voor nieuwe kijker etc
Meer L

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #290 Gepost op: 15-01-2016, 16:18:02 »
Nou precies Eva88ab! Die 1 minuut aflevering is wel heel erg overduidelijk KLAAS (2x!). Dit kan mijns inziens maar 2 dingen beteken:
1) Klaas is niet de mol en het is een afleidingsmanoeuvre
2) Klaas is wel de mol, en de nieuwe productie + weer naar de zaterdagavond hebben hier voor gezorgd: duidelijke hints, begrijpelijk maken voor nieuwe kijker etc
Ja, maar dat de Mol te moeilijk te vinden was is toch nooit een kritiek geweest op de serie?

Sommige mensen die het niet kijken zeggen inderdaad wel dat ze het ingewikkeld vinden, maar dat komt vooral door al het vakjargon enzo.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #291 Gepost op: 15-01-2016, 16:31:24 »
Ja, maar dat de Mol te moeilijk te vinden was is toch nooit een kritiek geweest op de serie?

Sommige mensen die het niet kijken zeggen inderdaad wel dat ze het ingewikkeld vinden, maar dat komt vooral door al het vakjargon enzo.

Ik weet niet of ik goed begrijp wat je zegt ;-), maar het vinden van de mol is juist altijd wel een beetje 'uitdagend' geweest, in de zin van dat het niet meteen vanaf aflevering 2 duidelijk was. De hele charme imho is juist dat je nog zo lekker kunt speculeren en nooit zeker bent. Met deze hints is er eigenlijk geen speculatie meer mogelijk. Bij C is the mole kon je nog verwijzen naar meerdere kandidaten. Hier kan dat niet.
Meer L

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #292 Gepost op: 15-01-2016, 16:33:51 »
Ik ben eigenlijk nog in de ontkenningsfase maar ik vond weer een aanwijzing naar Klaas (en marjolein)

Ik was in het molboekje aan het kijken naar de horoscopen die ze bedacht hebben.
Daarbij heb ik gekeken welke ik het meest Mols vond klinken. DAARNA heb ik gekeken wie welk sterrenbeeld heeft. Weegschaal klonk het meest mollerig:
Harmonie en stabiliteit zijn belangrijk voor de weegschaal. Soms wat besluiteloos, een tikje ijdel en goed in toneelspelen. De weegschaal zet anderen graag op het verkeerde spoor.

En wie zijn weegschaal? Klaas en marjolein

Ook zijn 'paspoort' klinkt verdacht als mol met referenties naar strategisch spelen en kennis is macht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #293 Gepost op: 15-01-2016, 16:36:19 »
hij als Mol had moeten doen
Jij zit, voor iemand die Klaas voorheen totaal NIET verdacht, nu wel HEEEEEL erg diep in een tunnel, he Heinz ::) ::rofl:: :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #294 Gepost op: 15-01-2016, 16:50:00 »
Jij zit, voor iemand die Klaas voorheen totaal NIET verdacht, nu wel HEEEEEL erg diep in een tunnel, he Heinz ::) ::rofl:: :P

Nou ja, ik ben aardig overtuigd ja door de hint, maar ik schrijf nog wel altijd netjes "Klaas als Mol" zo van "als ie het zou zijn". ;)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #295 Gepost op: 15-01-2016, 16:52:29 »
Ik weet niet of ik goed begrijp wat je zegt ;-), maar het vinden van de mol is juist altijd wel een beetje 'uitdagend' geweest, in de zin van dat het niet meteen vanaf aflevering 2 duidelijk was. De hele charme imho is juist dat je nog zo lekker kunt speculeren en nooit zeker bent. Met deze hints is er eigenlijk geen speculatie meer mogelijk. Bij C is the mole kon je nog verwijzen naar meerdere kandidaten. Hier kan dat niet.

Ja, ik bedoelde juist te zeggen dat ik het idee heb dat iedereen het juist leuk vind dat de Mol zo moeilijk te vinden is. Dus als de programmamakers dit jaar hadden besloten makkelijkere hints te geven, zou ik die keuze niet echt snappen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #296 Gepost op: 15-01-2016, 19:46:17 »
Bij C is the mole kon je nog verwijzen naar meerdere kandidaten. Hier kan dat niet.

En daarom is Klaas de Mol niet. De oud-mollen hebben verteld dat je dit jaar op zoek moet naar de kandidaten om de Mol te kunnen vinden. En ze hebben dus meteen een hint naar een van de kandidaten gegeven: Klaas.
Wedden dat er morgenavond weer een hint naar een kandidaat komt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #297 Gepost op: 15-01-2016, 19:53:17 »
En daarom is Klaas de Mol niet. De oud-mollen hebben verteld dat je dit jaar op zoek moet naar de kandidaten om de Mol te kunnen vinden. En ze hebben dus meteen een hint naar een van de kandidaten gegeven: Klaas.
Wedden dat er morgenavond weer een hint naar een kandidaat komt?

Ik hou vast aan hetzelfde idee. Mijn vraag is dan wel of het voldoende is om 'wijsmaken' aan Remy te linken of dat het ontbreken van Cécile haar naam bij opdracht 2 dan betekent 'Je hoeft niet naar Cécile te kijken, zij is het niet'.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #298 Gepost op: 15-01-2016, 19:56:05 »
Ik hou vast aan hetzelfde idee. Mijn vraag is dan wel of het voldoende is om 'wijsmaken' aan Remy te linken of dat het ontbreken van Cécile haar naam bij opdracht 2 dan betekent 'Je hoeft niet naar Cécile te kijken, zij is het niet'.

Ook een mooie ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #299 Gepost op: 15-01-2016, 19:58:56 »
En daarom is Klaas de Mol niet. De oud-mollen hebben verteld dat je dit jaar op zoek moet naar de kandidaten om de Mol te kunnen vinden. En ze hebben dus meteen een hint naar een van de kandidaten gegeven: Klaas.
Wedden dat er morgenavond weer een hint naar een kandidaat komt?
Ja precies Tunnelgraver en Amateur, eens! Nu al zin in morgen.

Goed gevonden Hulpmol. Oh wat een heerlijk spel, nu maar weer hopen op een overduidelijke hint naar iemand.
Weten we de titel van morgen al?
Meer L