Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417563 keer)

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #400 Gepost op: 18-01-2016, 11:36:14 »
Ik kijk WIDM door drukte sinds een aantal jaar wat meer van de zijlijn. Nu de afleveringen op zaterdagavond zijn, kijk ik wat vaker 'live', afgelopen zaterdag keken er een hoop mensen mee. Waar ik vooral aan het genieten was van de groep, de opdrachten, de sfeer en de mooie productie zie ik dat m'n omgeving vooral heel erg bezig is met hints. En dat baart me een beetje zorgen.

Waar in de eerste series vaak een stuk of 3/4 waanzinnig goed hints verstopt zaten zie ik nu echt een verschuiving plaatsvinden van molzoeken naar hintzoeken. Niet alleen nemen het aantal hints per seizoen ongelooflijk toe, maar de kwaliteit van de hints neemt af. Dat siert het programma niet echt. De hints zijn immers een leuke bijkomstigheid en niet de boventoon van de serie. Als we dan kijken naar moltalk, wat an sich al niet heel veel voorstelt, zien we dat ook heel erg terug. De discussies over acties (Het bieden op de test, mollen bij het kasteel), zijn veel diepgaander en interessanter dan de twitterberichtjes over hints die langs komen. Daarnaast: ik kan me in het verleden nog behoorlijk wat teleurstellende momenten herinneren (Serie 7: handen/ serie 8: Mol zit graag onder de grond etc.), waarbij we dachten: jammer, dat had niet gehoeven.

Mijn punt: Het programma moet niet overschaduwd gaan worden door het al dan niet aanwezig zijn van hints. Plaats een paar scherpe hints in het programma, waarvan 1 briljante rode draadhint (De mol heeft nooit een andere kleur gehad, als voorbeeld) en leg de focus (ook bij moltalk bijvoorbeeld) juist meer op de opdrachten, verdachtmakingen en verbanden. Dat zou in mijn perspectief de serie goed doen.

Genoeg van mijn kant, geniet nog van de serie! ;-)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #401 Gepost op: 18-01-2016, 13:20:42 »
Mijn punt: Het programma moet niet overschaduwd gaan worden door het al dan niet aanwezig zijn van hints. Plaats een paar scherpe hints in het programma, waarvan 1 briljante rode draadhint (De mol heeft nooit een andere kleur gehad, als voorbeeld) en leg de focus (ook bij moltalk bijvoorbeeld) juist meer op de opdrachten, verdachtmakingen en verbanden. Dat zou in mijn perspectief de serie goed doen.

Ik ben het volledig met je eens! Ik was zelf dit seizoen dan ook van plan om me minder op de hints en theorieen te focussen, maar stuitte helaas per ongeluk op de gewraakte laatste-woord-hint...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #402 Gepost op: 18-01-2016, 13:32:49 »
Heeft Art dat gezegd?

Vorig jaar wel maar dit jaar heb ik hem dat niet horen zeggen.

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #403 Gepost op: 18-01-2016, 15:59:19 »
Oef, ik heb zelf ook weer een stevige tunnel te pakken. Meer eigenlijk, omdat de andere kandidaten het vooral níet zijn.
Wat me opviel, en volgensmij stond het nergens verder op het forum, was de afbeelding op het 1000 euro biljet onder de grond. Er is namelijk een beter belichte foto online gezet door WIDM zelf, waarop het portret enigszins duidelijker op te zien is. Vanzelfsprekend zou je ervan uitgaan dat het hetzelfde portret is als op de andere 1000 euros, wat volgens een screenshot Ellie zou moeten zijn. Echter lijkt het portret wel een kekke zijscheiding te hebben in zijn haar, verdacht veel hetzelfde als.. Klaas op zijn biljet?

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #404 Gepost op: 18-01-2016, 16:04:26 »
misschien ingezoomd iets beter trouwens..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #405 Gepost op: 18-01-2016, 16:09:11 »
Ik snap wat je bedoelt met dat haar. Ik moest ook even 2 keer kijken, maar het gezicht op het biljet lijkt me toch te smal te zijn om dat van Klaas te zijn.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #406 Gepost op: 18-01-2016, 19:42:22 »
Goed punt. Alleen als ik naar Ellie's biljet kijk, lijkt dat helaas wel gewoon dezelfde afbeelding.
Eventueel wel een leuke hint naar Ellie (letterlijk een Ellie tunnel)...
Maar de Klaas hint is toch overtuigender vind ik.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #407 Gepost op: 18-01-2016, 20:53:14 »
Aflevering voor een deel zitten kijken zonder geluid en ik vind Klaas echt zo kandidaats overkomen. Die concentratie, het verwarde, meekijken.....echt uniek  ::ohno::
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #408 Gepost op: 18-01-2016, 22:03:00 »
Ik denk/hoop dan ook dat hij het toch niet is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #409 Gepost op: 18-01-2016, 22:03:45 »
Ik denk/hoop dan ook dat hij het toch niet is.

Ik denk dat we dat allemaal hopen hier.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #410 Gepost op: 18-01-2016, 22:05:18 »
Ik denk dat we dat allemaal hopen hier.
FS en Tunnelgraver, kijk maar eens een stuk zonder geluid, sommige stukken is hij zo onmols.
Meer L

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #411 Gepost op: 18-01-2016, 22:05:46 »
Ik denk dat we dat allemaal hopen hier.

Eerlijk, ik niet. Maar ik had dan ook na aflevering 1 ingevuld als mol.
en komt het dan alleen maar door de hint dat jullie hem niet als mol willen?
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #412 Gepost op: 18-01-2016, 22:07:18 »
FS en Tunnelgraver, kijk maar eens een stuk zonder geluid, sommige stukken is hij zo onmols.

Doe ik al jaren dat zonder geluid verhaal.. Meestal 4x met geluid kijken en 1x zonder. En natuurlijk is hij soms onmols. Gelukkig wel. Hij was ook niet zo snel ontdekt zonder die megahint.

De mensen die mols overkomen streep ik altijd meteen door

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #413 Gepost op: 18-01-2016, 22:08:29 »
Eerlijk, ik niet. Maar ik had dan ook na aflevering 1 ingevuld als mol.
en komt het dan alleen maar door de hint dat jullie hem niet als mol willen?


De (te duidelijke en te vroeg gegeven) hint speelt een rol.
Maar ik vind ook dat Klaas voor een mol teveel geld verdient, ook al ging het geld er weer uit door die laatste test.
Hij lijkt door meerdere kandidaten al verdacht te worden en hij lijkt zich vaak zichtbaar ongemakkelijk te voelen (ongemakkelijk met zijn rol als verrader?).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #414 Gepost op: 18-01-2016, 22:09:04 »
Doe ik al jaren dat zonder geluid verhaal.. Meestal 4x met geluid kijken en 1x zonder. En natuurlijk is hij soms onmols. Gelukkig wel. Hij was ook niet zo snel ontdekt zonder die megahint.

De mensen die mols overkomen streep ik altijd meteen door

Ja eens, maar hij kijkt echt best wel fanatiek en geconcentreerd bij de uitleg van opdrachten bijvoorbeeld. Maar goed, hij is de mol, dus Klaas Vaak hoeft geen zand meer te strooien...
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #415 Gepost op: 18-01-2016, 22:09:13 »
Eerlijk, ik niet. Maar ik had dan ook na aflevering 1 ingevuld als mol.
en komt het dan alleen maar door de hint dat jullie hem niet als mol willen?


Ja idd. Als blijkt dat de productie dit soort hints in de 2e afl doet (ALWEER) dan zakt mijn mening over de kwaliteit van het programma
Dus dat is de reden waarom ik hoop dat ie het niet is

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #416 Gepost op: 18-01-2016, 22:12:04 »
Eerlijk, ik niet. Maar ik had dan ook na aflevering 1 ingevuld als mol.
en komt het dan alleen maar door de hint dat jullie hem niet als mol willen?


Nee, ik vind het tot nu toe een waardeloze mol als hij het is

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #417 Gepost op: 18-01-2016, 22:14:11 »
Nee, ik vind het tot nu toe een waardeloze mol als hij het is
Hoelahoep, ik weet niet precies waarom, maar ik moet elke keer hard om jou lachen, zo grappig  ::bravo::

Inderdaad een slechte mol:
1) Teveel geld verdiend
2) Hij krijgt meteen een voorkeurspositie (meer verwijt naar productie)
3) Niet echt molacties tot nu toe
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #418 Gepost op: 18-01-2016, 22:16:27 »
Nee, ik vind het tot nu toe een waardeloze mol als hij het is

 ::rofl:: Zover wilde ik eigenlijk ook weer niet gaan. Het is nog een beetje vroeg om dat te zeggen (vandaar dat je natuurlijk ook de woorden : tot nu toe , gebruikte.

Ik vind hem het eigenlijk nog helemaal niet zo slecht doen. Voor velen komt hij gespannen over en koppelen dat aan dat hij wel een kandidaat zou moeten zijn. Voor mij betekent het eerder dat hij het gewoon superspannend vindt om de mol te zijn.

Edit: inderdaad juuls. Het ligt aan de productie al die andere verwijten die wel gegrond zijn op zich

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #419 Gepost op: 18-01-2016, 22:16:39 »
Hoelahoep, ik weet niet precies waarom, maar ik moet elke keer hard om jou lachen, zo grappig  ::bravo::

Inderdaad een slechte mol:
1) Teveel geld verdiend
2) Hij krijgt meteen een voorkeurspositie (meer verwijt naar productie)
3) Niet echt molacties tot nu toe

Haha ik ben blij dat je om me moet lachen  ::bravo::

En ik ben het eens met je opsomming