Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417640 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #500 Gepost op: 24-01-2016, 08:52:32 »
Die biechten van Klaas vindt ik wel telkens molser worden, met dat lachje en alsof zinnen afgekapt worden.
Met teksten zoals Ja dat wisten wij al lang etc.....


Wat ik in de biecht wel vreemd vond was zijn argumentatie waarom Ellie geen mol zou kunnen zijn; omdat ze bij de politie zit. Klonk me een beetje te ver gezocht. Als kandidaat weet je dat iedereen de mol kan zijn. En zo naief is Klaas volgens mij niet. Gewoon een onzin biecht dus.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #501 Gepost op: 24-01-2016, 08:55:14 »
Tja... maar hij is wel mooi gevonden! ::ok::
Toeval uitgesloten denk ik. Inderdaad heel knap en heel snel. Ik dacht toen ik die getallen zag: er is iets met die enen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 09:02:19 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #502 Gepost op: 24-01-2016, 08:59:24 »
Pffff, alsof we nog niet genoeg Klaas clues hadden :(





Lijkt me zeker geen toeval! Maar wel een stuk minder onomstotelijk. Dus hadden ze deze hint in aflevering 2 gedaan en de kloosterhint in aflevering 8 of 9 was er niks aan de hand geweest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #503 Gepost op: 24-01-2016, 09:03:55 »
Is al uitgezocht of de foto achter op de bankbiljetten ook bij andere kandidaten kan?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #504 Gepost op: 24-01-2016, 09:08:30 »
Ik vind deze hint echt totaal onlogisch. Waarom bij sommige getallen de eerste cijfers samen nemen en bij andere niet?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #505 Gepost op: 24-01-2016, 09:10:26 »
Ik vind deze hint echt totaal onlogisch. Waarom bij sommige getallen de eerste cijfers samen nemen en bij andere niet?

Om de hint beter te verstoppen. Al is dat wel weer heel gek na al die pijlen die in aflevering 2 richting de veel duidelijkere kloosterhint wezen. (Hm.. Misschien toch toeval dit.)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #506 Gepost op: 24-01-2016, 09:16:09 »
Te veel "gezocht" voor mijn gevoel. Niet op volgorde en voor sommige getallen heb je de begincijfers nodig van meerdere reeksen die ook weer niet op volgorde staan. Als er iets in de rode cijfers zou zitten of in het totaal van de zwarte cijfers met een logische volgorde zou ik dat overtuigender vinden. Ik denk dat er wel iets in moet zitten overigens.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #507 Gepost op: 24-01-2016, 09:17:08 »
Ik vind deze hint echt totaal onlogisch. Waarom bij sommige getallen de eerste cijfers samen nemen en bij andere niet?
Daarom staan er zoveel enen in, om het niet op te laten vallen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #508 Gepost op: 24-01-2016, 09:21:32 »
voor sommige getallen heb je de begincijfers nodig van meerdere reeksen die ook weer niet op volgorde staan.
Die staan wel op volgorde. Neem de eerste cijfers van de eerste acht rijtjes en zet die naast elkaar. Alleen de letters voor KLAAS staan niet op volgorde. Welke molfanaat heeft dit gevonden?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 09:23:34 door Run »

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #509 Gepost op: 24-01-2016, 10:10:23 »
Maar waarom dan voor de eerste twee getallen de eerste cijfers naast elkaar zetten, zodat je 11 en 19 krijgt, en dan twee keer 1 cijfer nemen, en vervolgens weer twee cijfers naast elkaar zetten? Er zit geen enkele logica achter en die moet er naar mijn mening wel achter zitten als je op deze manier een naam wilt vormen. Deze 'hint' is gebaseerd op willekeur, en met een beetje creatief rekenwerk kun je er alle namen wel uithalen (maar daar zit dan ook geen logica achter).

Misschien zit er wel logica in, als Klaas bijvoorbeeld alleen die getallen heeft geroepen door de megafoon die 10inc nu voor deze hint heeft gebruikt, en hij ook nog eens bij de cijfers die ze gebruikt heeft zijn neus heeft aangeraakt (of iets dergelijks). Dan kun je verklaren waarom de ene keer twee cijfers aan elkaar worden geplakt en de andere keer niet. En waarom de rest van de getallen blijkbaar niet relevant zijn en niet gebruikt worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #510 Gepost op: 24-01-2016, 10:14:51 »
Maar waarom dan voor de eerste twee getallen de eerste cijfers naast elkaar zetten, zodat je 11 en 19 krijgt, en dan twee keer 1 cijfer nemen, en vervolgens weer twee cijfers naast elkaar zetten? Er zit geen enkele logica achter en die moet er naar mijn mening wel achter zitten als je op deze manier een naam wilt vormen.
Er is wel logica. De rode getallen bepalen de scheidslijn. Kijk nog maar eens.
Keep calm and eat chocolates!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #511 Gepost op: 24-01-2016, 10:19:43 »
Er is wel logica. De rode getallen bepalen de scheidslijn. Kijk nog maar eens.
Goed punt, voor de eerste regel in het plaatje hierboven, maar dan vind ik het niet logisch dat er een rode 1 genomen wordt en vervolgens 12 en niet 21.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #512 Gepost op: 24-01-2016, 10:20:39 »
Er is wel logica. De rode getallen bepalen de scheidslijn. Kijk nog maar eens.

Oké, maar dan zou de eerste 1 van 11725 er ook nog bijhoren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #513 Gepost op: 24-01-2016, 10:23:50 »
Je moet een paar keer kijken voor je die code snapt. Ik begrijp wel dat je van cijfers naar letters moet gaan, maar hoe zie je dan dat je van de ene keer 1 een A moet maken, en vervolgens van twee keer een 1 achter elkaar een K?

Ik wil er graag in meegaan, mede omdat ik al eerder van de Klaas-hint uit aflevering 2 was overtuigd. Daarom is het ook makkelijker te accepteren dat bij de cijfers naar Klaas toe wordt ''geredeneerd''.




Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #514 Gepost op: 24-01-2016, 11:32:19 »
Goed punt, voor de eerste regel in het plaatje hierboven, maar dan vind ik het niet logisch dat er een rode 1 genomen wordt en vervolgens 12 en niet 21.
De rode 1 daar is weer de eerste van een rijtje.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #515 Gepost op: 24-01-2016, 11:45:58 »
Oké, maar dan zou de eerste 1 van 11725 er ook nog bijhoren.

De rode letters vormen de scheidslijn. Als er twee keer een rijtje staat tussen het rood, zet je die cijfers naast elkaar. De enen voor de A's zitten apart.
Er is geen speld tussen te krijgen.
Misschien is er nog een reden dat de tweede en vijfde letter van KLAAS zijn gewisseld, dat kan verband houden met andere hints met een 2 en een 5.

Zie opmerking Pippi. Als rode cijfers de scheidslijn vormen, bij welk cijfer tel je die rode 1 op de scheidslijn dan mee? Dan krijg je nog een combinatie van 21 i.p.v. 12. Ik vind 'm zo niet helemaal waterdicht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #516 Gepost op: 24-01-2016, 12:14:22 »
Niemand verdenkt Klaas.
Moldagboek:
'Wat nou als de kandidaten voor het geld zouden gaan? Altijd. En overal. Hoe zou het spel er dan uit zien? Zoals de opdracht bij de sleutelroute? Verandert het dan wél voor je ogen? Of nog steeds alleen achter je rug? Misschien wel minder dan je denkt.'

De mol mijmert: als de kandidaten meer voor het geld zouden gaan, zouden ze de mol eerder ontdekken.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #517 Gepost op: 24-01-2016, 12:23:58 »
Niemand verdenkt Klaas.
Moldagboek:
'Wat nou als de kandidaten voor het geld zouden gaan? Altijd. En overal. Hoe zou het spel er dan uit zien? Zoals de opdracht bij de sleutelroute? Verandert het dan wél voor je ogen? Of nog steeds alleen achter je rug? Misschien wel minder dan je denkt.'

De mol mijmert: als de kandidaten meer voor het geld zouden gaan, zouden ze de mol eerder ontdekken.

Ja, dit is precies hoe het spel er nu uitziet. Kandidaten gaan niet voor het geld en daarom stellen die Molacties van Klaas natuurlijk ook veel minder voor. :P Maar je kan het niet echt de kandidaten verwijten, want iedereen zou 500 euro ruilen voor 3 jokers.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #518 Gepost op: 24-01-2016, 12:27:37 »
Ja, dit is precies hoe het spel er nu uitziet. Kandidaten gaan niet voor het geld en daarom stellen die Molacties van Klaas natuurlijk ook veel minder voor. :P Maar je kan het niet echt de kandidaten verwijten, want iedereen zou 500 euro ruilen voor 3 jokers.
Misschien zouden ze zuiniger met jokers en vrijstellingen moeten zijn zodat kandidaten automatisch meer voor het geld gaan.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #519 Gepost op: 24-01-2016, 12:28:34 »
Misschien zouden ze zuiniger met jokers en vrijstellingen moeten zijn zodat kandidaten automatisch meer voor het geld gaan.

Inderdaad, dat zou veel helpen. In de eerste series had je nog geen jokers, dat maakte het eigenlijk ook wel leuker. En vrijstellingen waren ook niet aan de orde van de dag.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”