Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417674 keer)

Offline Molactie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #700 Gepost op: 31-01-2016, 23:21:03 »
volg het geld in afl. 5 bij Klaas. Op 31:45 zit het geld rechts en 31:48 zit het geld links. Er zijn in ieder geval twee opnames gemaakt. De mol zit ook nog eens onder de grond.
Even een screenshot gemaakt. Er zijn inderdaad twee opnames gemaakt. Klaas pakt het geld met zijn rechterhand en de kist gaat dicht, daarna een shot van de kist nog open met geld in zijn linkerhand. Maar ja... was bewijst dit?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #701 Gepost op: 31-01-2016, 23:44:59 »
Wat mij betreft worden opdrachten veel te vaak uitgelegd alsof Klaas gemold heeft of niet gemold heeft i.o.v. de productie...of hulp heeft gehad van de productie....Klaas verdient gewoon veel te veel geld voor een mol maar dat wordt weer uitgelegd als een dwaalspoor omdat er geld uit de pot gespeeld gaat worden. Molt Klaas eigenlijk wel of doet de productie dat ???

Metroopdracht 1000 in de pot maar dat moest i.o.v de productie... ::ohno::

Trapopdracht, het gedeelte van Klaas is goed, hij was als eerste klaar,medeverantwoordelijk voor 300 van de 700

Zoutkarrenopdracht: Art rekende ook de zeezoutkar goed.

Geldmatchopdacht. Klaas spot Remy op het plein en rent erheen om de 250 te matchen en heeft vervolgens haast om voor de 1000 te gaan.

Volgens de postcodepuzzel heeft Klaas 1001 geboden en dus geen enkele invloed gehad op het geld uit de pot spelen.

Bij het begin van de laseropdracht zegt Klaas: Dit lijkt wel een Taekedingetje" daarmee al aan te geven dat Taeke met een hoog geldbedrag op pad moet. Klaas komt zelf met een verdubbelaar binnen.

Bij de kajakopdracht komt Klaas op het idee om alleen  de eerste vier getallen van de lange cijfers te noemen en roept alleen goede getallen door de megafoon.

Overdragen van het penningmeesterschap moet Klaas van de productie... ::ohno::

Klaas krijgt van Art een sleutel om op de rots geld uit de kist te halen.

Fietsopdracht: Klaas is betrokken bij het beantwoorden de 3 vragen.

Taino opdracht Klaas haalt vijf goede blokken uit het water om vervolgens de kist te openen en er geld in te laten zitten.

pfff




Je zet dit uitstekend op een rij. Hier ben ik blij mee. Het vergroot mijn plezier in verder zoeken en (proberen te!) puzzelen.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #702 Gepost op: 31-01-2016, 23:56:04 »
Wat mij betreft worden opdrachten veel te vaak uitgelegd alsof Klaas gemold heeft of niet gemold heeft i.o.v. de productie...of hulp heeft gehad van de productie....Klaas verdient gewoon veel te veel geld voor een mol maar dat wordt weer uitgelegd als een dwaalspoor omdat er geld uit de pot gespeeld gaat worden. Molt Klaas eigenlijk wel of doet de productie dat ???

Eens.

Hint of geen hint: als geld stelen uit een koffertje met een sleutel van de productie het enige is wat Klaas kan doen, ben ik niet impressed. Dus hopelijk stopt hij nu een keertje met geld binnenhalen en gaat hij eens echt de boel saboteren (mocht hij de mol zijn), want anders ben ik bang dat Anne-Marie met haar krijtje nog meer heeft gemold dan onze Klaas, helaas.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 23:58:14 door Zuurkool »

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #703 Gepost op: 1-02-2016, 00:05:37 »
Wat mij betreft worden opdrachten veel te vaak uitgelegd alsof Klaas gemold heeft of niet gemold heeft i.o.v. de productie...of hulp heeft gehad van de productie....Klaas verdient gewoon veel te veel geld voor een mol maar dat wordt weer uitgelegd als een dwaalspoor omdat er geld uit de pot gespeeld gaat worden. Molt Klaas eigenlijk wel of doet de productie dat ???

Metroopdracht 1000 in de pot maar dat moest i.o.v de productie... ::ohno::

Trapopdracht, het gedeelte van Klaas is goed, hij was als eerste klaar,medeverantwoordelijk voor 300 van de 700

Zoutkarrenopdracht: Art rekende ook de zeezoutkar goed.

Geldmatchopdacht. Klaas spot Remy op het plein en rent erheen om de 250 te matchen en heeft vervolgens haast om voor de 1000 te gaan.

Volgens de postcodepuzzel heeft Klaas 1001 geboden en dus geen enkele invloed gehad op het geld uit de pot spelen.

Bij het begin van de laseropdracht zegt Klaas: Dit lijkt wel een Taekedingetje" daarmee al aan te geven dat Taeke met een hoog geldbedrag op pad moet. Klaas komt zelf met een verdubbelaar binnen.

Bij de kajakopdracht komt Klaas op het idee om alleen  de eerste vier getallen van de lange cijfers te noemen en roept alleen goede getallen door de megafoon.

Overdragen van het penningmeesterschap moet Klaas van de productie... ::ohno::

Klaas krijgt van Art een sleutel om op de rots geld uit de kist te halen.

Fietsopdracht: Klaas is betrokken bij het beantwoorden de 3 vragen.

Taino opdracht Klaas haalt vijf goede blokken uit het water om vervolgens de kist te openen en er geld in te laten zitten.

pfff


Precies.
Plus het feit dat Klaas als eerste bij het mandje met de drie jokers en het mingeld staat en dit laat liggen. Op de tweede foto staat even later Annemieke bij hetzelfde mandje met de drie jokers en het mingeld en zij neemt het wel mee.
Of moest hij dit ook laten liggen van de productie om zichzelf hier niet verdacht te maken?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 00:23:24 door Malou »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #704 Gepost op: 1-02-2016, 01:12:17 »
Als Klaas de mol blijkt te zijn, dan vind ik hem een slechte mol. Hij staat vooraan wat betreft geld binnen halen.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #705 Gepost op: 1-02-2016, 01:13:20 »
Als Klaas de mol blijkt te zijn, dan vind ik hem een slechte mol. Hij staat vooraan wat betreft geld binnen halen.
Taeke staat toch echt bovenaan, maar Klaas volgt inderdaad.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #706 Gepost op: 1-02-2016, 08:58:47 »
Als Klaas de mol blijkt te zijn, dan vind ik hem een slechte mol. Hij staat vooraan wat betreft geld binnen halen.

 ::jaja:: Als dit de best voorbereide Mol ooit moet voorstellen, verlang ik terug naar een Jon van Eerd.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #707 Gepost op: 1-02-2016, 09:10:02 »
Niet zo'n vreemde strategie is om dat af en toe eens te doen. Maar je moet het niet hangen aan één opdracht. En dat is wat er steeds gebeurt: "In opdracht X.Y verdient deelnemer M geld voor de pot, dus die kan nooooooooit meer de Mol zijn." heb ik al veel te vaak gehoord.
Nou noooooooooitttt meer de mol dat zegt niemand hier volgens mij  ::rofl::
Ik zeg ook dat ik op Klaas zit, maar dat er een AANTAL (lees meerdere) opdrachten zijn waar hij geld binnenhaalt, want niet perse had gehoeven waardoor ik juist hieraan ga twijfelen. Ja de mol zal zeker af en toe bijdragen aan het spekken van de pot, vaak indirect, of even geld binnenhalen omdat het moet, maar het gebeurt dan wel vaak. Daar zit nu een twijfel. Je hoort mij dus ook niet zeggen: die kan NIET de mol zijn, want dat lijkt mij te rigoureus.


Mooie opsomming Moedermol!:

Metroopdracht 1000 in de pot maar dat moest i.o.v de productie... ::ohno::

Trapopdracht, het gedeelte van Klaas is goed, hij was als eerste klaar,medeverantwoordelijk voor 300 van de 700

Zoutkarrenopdracht: Art rekende ook de zeezoutkar goed.

Geldmatchopdacht. Klaas spot Remy op het plein en rent erheen om de 250 te matchen en heeft vervolgens haast om voor de 1000 te gaan.

Volgens de postcodepuzzel heeft Klaas 1001 geboden en dus geen enkele invloed gehad op het geld uit de pot spelen.

Bij het begin van de laseropdracht zegt Klaas: Dit lijkt wel een Taekedingetje" daarmee al aan te geven dat Taeke met een hoog geldbedrag op pad moet. Klaas komt zelf met een verdubbelaar binnen.

Bij de kajakopdracht komt Klaas op het idee om alleen  de eerste vier getallen van de lange cijfers te noemen en roept alleen goede getallen door de megafoon.

Overdragen van het penningmeesterschap moet Klaas van de productie... ::ohno::

Klaas krijgt van Art een sleutel om op de rots geld uit de kist te halen.

Fietsopdracht: Klaas is betrokken bij het beantwoorden de 3 vragen.

Taino opdracht Klaas haalt vijf goede blokken uit het water om vervolgens de kist te openen en er geld in te laten zitten.

pfff


« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 09:15:44 door Juuls247 »
Meer L

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #708 Gepost op: 1-02-2016, 11:41:24 »
Zo,eindelijk tijd gehad om de aflevering een 2de maal te bekijken. Dus kan ik iets zinnigs zeggen.

Wat mij betreft worden opdrachten veel te vaak uitgelegd alsof Klaas gemold heeft of niet gemold heeft i.o.v. de productie...of hulp heeft gehad van de productie....Klaas verdient gewoon veel te veel geld voor een mol maar dat wordt weer uitgelegd als een dwaalspoor omdat er geld uit de pot gespeeld gaat worden. Molt Klaas eigenlijk wel of doet de productie dat ???

Metroopdracht 1000 in de pot maar dat moest i.o.v de productie... ::ohno::
Niks tegen in te brengen.



Trapopdracht, het gedeelte van Klaas is goed, hij was als eerste klaar,medeverantwoordelijk voor 300 van de 700

idem


Zoutkarrenopdracht: Art rekende ook de zeezoutkar goed.

Dit maakt weinig uit aangezien er 0 euro verdiend is. We zien trouwens Klaas verkeerd zout scheppen en een verkeerde kar brengen waardoor zeer veel kostbare tijd verloren ging

Geldmatchopdacht. Klaas spot Remy op het plein en rent erheen om de 250 te matchen en heeft vervolgens haast om voor de 1000 te gaan.

Die haast was net goed. Hij nam het initiatief om zelf naar de 1000 te gaan zodat hij niet uit het spel zou liggen. Als eerste oppert hij
ook de optie van de metro waardoor ze uiteindelijk redelijk ver van het punt waar het lag vandaan lopen. Ook is opgemerkt dat hij en tim de paal met 1000 op het plein zijn voorbijgelopen (later gevonden door Ellie)

Volgens de postcodepuzzel heeft Klaas 1001 geboden en dus geen enkele invloed gehad op het geld uit de pot spelen.

eerst zien of dit klopt. Daarbij er was veel kritiek op die opdracht (terecht) maar nu zou hij enkel het geld eruit halen dat hij in
opdracht 1 heeft laten verdienen. Als dit klopt, heb ik persoonlijk niet zoveel problemen mee.

Bij het begin van de laseropdracht zegt Klaas: Dit lijkt wel een Taekedingetje" daarmee al aan te geven dat Taeke met een hoog geldbedrag op pad moet. Klaas komt zelf met een verdubbelaar binnen.
Marjolein zei dit,want dat was ook de meest logische gedachtegang. Hij treuzelt fel waardoor Annemieke alleen op pad moet en wordt afgeschoten. Over die verdubbelaar kan weinig inbrengen, misschien hoopte hij te worden afgeschoten (geen invloed op als mol).

Bij de kajakopdracht komt Klaas op het idee om alleen  de eerste vier getallen van de lange cijfers te noemen en roept alleen goede getallen door de megafoon.

Er is opgemerkt dat Klaas ook een aantal fouten geroepen heeft. Verder zorgde zijn geroep voor verwarring (Tim) en gaat onder als hij een aantal goede kokers heeft.


Overdragen van het penningmeesterschap moet Klaas van de productie... Zeker niet!

Dit kan enkel gedaan zijn voor het puzzelelement. Anders zou dit voor de productie ook een enorme domper zijn als de kandidaten die kans niet krijgen. Komt er ook bij dat Klaas die redelijk onverwacht gekregen heeft.

Klaas krijgt van Art een sleutel om op de rots geld uit de kist te halen.

Dit is nog altijd niet bewezen of zeker.

Fietsopdracht: Klaas is betrokken bij het beantwoorden de 3 vragen.

Bij mijn weten beantwoordt hij slechts 1 vraag. Hij zorgt ook voor verwarring door tegen Rop te zeggen dat de enveloppe die hij ziet 9 is en dat hij naar 8 gaat terwijl dat enveloppe 8 was.Annemieke merkte dit wel op. Daarbij als Klaas dit niet beantwoordde, zouden Rop of Annemieke deze wel beantwoord hebben. Zij reden vlak achter Klaas

Taino opdracht Klaas haalt vijf goede blokken uit het water om vervolgens de kist te openen en er geld in te laten zitten.

We zien Klaas een boei vinden van een foute blok. Wie de andere 5 boeien zag, komt niet in beeld. evengoed heeft Cecile de andere boeien gezien. Dan valt er weinig te doen als mol. Ik geloof wel dat hij geld heeft laten liggen, zou ik wel geinig vinden.

klaar voor de strijd

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #709 Gepost op: 1-02-2016, 13:23:27 »

We zien Klaas een boei vinden van een foute blok. Wie de andere 5 boeien zag, komt niet in beeld. evengoed heeft Cecile de andere boeien gezien. Dan valt er weinig te doen als mol. Ik geloof wel dat hij geld heeft laten liggen, zou ik wel geinig vinden.



Hij zegt meteen dat die fout is, voordat Cécile wat zegt. Als Mol zou je toch eerst proberen om 'm goed te keuren.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #710 Gepost op: 1-02-2016, 13:45:07 »
Haahahah eigenlijk wisten we het op dit forum al vanaf het begin. Op de home pagina staat deze foto met als onderschrift:

De kandidaten van links naar rechts:
Klaas van Kruistum - Airen Mylène - Rop Verheijen - Tim Hofman - Ellie Lust - Marjolein Keuning - Annemieke Schollaardt - Cécile Narinx - Remy van Kesteren - Taeke Taekema

(alleen Klaas kan de mol zijn, want de rest zijn kandidaten als je vanaf links kijkt.)

Op de voorgrond presentator Art Rooijakkers

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Sorry vond dit gewoon heel grappig....
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 13:57:22 door Juuls247 »
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #711 Gepost op: 1-02-2016, 14:12:47 »

Dat het molgeld een puzzel is heeft nu iedereen wel door, de kandidaten hebben het geld al eerder bestudeerd. Daarvoor hoeft Klaas zijn penningmeesterschap niet over te dragen. Hij vestigt zo alleen maar meer de aandacht op zichzelf.


Maar het zou ook gek zijn als ze geen beelden zouden hebben van de penningmeester die het geld uitlegt. Moet Klaas als hij de mol is dan maar gaan faken dat hij de puzzel op probeert te lossen? Dit is echt wel een moetje van productie, nu zien we Cécile ten minste fanatiek de puzzel proberen op te lossen, zo komt de hint veel beter tot zijn recht.

Verder: Wat is nou precies je punt? De kloosterhint laat weinig te speculeren over. Tot de tijd dat iemand met een weerlegging komt van de hint zal ik alles wat Klaas doet zien als mol-actie, of dat geld opbrengt of niet, maakt niks uit. En btw, ik ben geen voorstander van de gedachte dat Klaas toegang heeft gekregen tot de kist op de rots, dat gaat mij te ver. Maar dat hij 1000 euro in de pot brengt in opdracht 1 is heel goed te verklaren -> geldbriefjes in het spel + geld kan er weer uit in afl. 3. Vind ik persoonlijk een kromme verklaring maar dit doet de productie wel, is al eens met Anne-Marie gebeurd dus waarom nu niet?

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #712 Gepost op: 1-02-2016, 14:37:33 »
Citaat
alles wat Klaas doet zien als mol-actie

Dat is waarschijnlijk ook het punt. Door o.a. die zogenaamde kloosterhint wordt alles wat Klaas doet als mols uitgelegd. Ook al zou hij bij wijze van spreken er in zijn eentje voor zorgen dat er bakken met geld worden verdiend. Het is helaas niet anders dit jaar. Maar ik schrijf dit meer aan de productie toe dan aan Klaas.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #713 Gepost op: 1-02-2016, 18:04:29 »
Is jullie het horloge van Klaas al opgevallen?

Hij heeft er drie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #714 Gepost op: 1-02-2016, 18:19:58 »
Heel 'normaal' toch? Heb er zelf over de 30  ::schaam::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #715 Gepost op: 1-02-2016, 19:05:24 »
Citaat
Wat mij betreft worden opdrachten veel te vaak uitgelegd alsof Klaas gemold heeft of niet gemold heeft i.o.v. de productie...of hulp heeft gehad van de productie....Klaas verdient gewoon veel te veel geld voor een mol maar dat wordt weer uitgelegd als een dwaalspoor omdat er geld uit de pot gespeeld gaat worden. Molt Klaas eigenlijk wel of doet de productie dat Huh

Metroopdracht 1000 in de pot maar dat moest i.o.v de productie... Zeker niet!

Trapopdracht, het gedeelte van Klaas is goed, hij was als eerste klaar,medeverantwoordelijk voor 300 van de 700

Zoutkarrenopdracht: Art rekende ook de zeezoutkar goed.

Geldmatchopdacht. Klaas spot Remy op het plein en rent erheen om de 250 te matchen en heeft vervolgens haast om voor de 1000 te gaan.

Volgens de postcodepuzzel heeft Klaas 1001 geboden en dus geen enkele invloed gehad op het geld uit de pot spelen.

Bij het begin van de laseropdracht zegt Klaas: Dit lijkt wel een Taekedingetje" daarmee al aan te geven dat Taeke met een hoog geldbedrag op pad moet. Klaas komt zelf met een verdubbelaar binnen.

Bij de kajakopdracht komt Klaas op het idee om alleen  de eerste vier getallen van de lange cijfers te noemen en roept alleen goede getallen door de megafoon.

Overdragen van het penningmeesterschap moet Klaas van de productie... Zeker niet!

Klaas krijgt van Art een sleutel om op de rots geld uit de kist te halen.

Fietsopdracht: Klaas is betrokken bij het beantwoorden de 3 vragen.

Taino opdracht Klaas haalt vijfy goede blokken uit het water om vervolgens de kist te openen en er geld in te laten zitten.

pfff

Ik denk inderdaad dat de kloosterhint een rol speelt. Dat Klaas te veel geld verdient, ben ik het echter niet meer eens. In het topic Follow the money heb ik al uitgelegd dat Klaas (veel meer) kost dan dat hij binnenbrengt.

De metro... Ik heb inderdaad geopperd dat er geen controlemoment is waarin je ziet dat Klaas inderdaad die voorspelling had gedaan. Dat laat inderdaad ruimte voor speculatie. Het hangt af van hoe moeilijk de opdracht inschat. Als Klaas de mol is (als!), dan is hij de enige die weet dat er negen kandidaten op pad zijn zonder mol. Dat maakt het niet moeilijker. In die zin was het misschien best logisch om te denken dat het kon en was het antwoord 'nee' voor een mol niet onlogisch.

De trap gaat inderdaad goed, maar Klaas heeft daarbij nog drie anderen nodig en bemoeit zich ook met vakken die hij zelf niet gezien kan hebben (Rop). Ik blijf erbij dat Klaas niet goed zit wanneer de foto gecontroleerd wordt. Waarom dat is goed gerekend is mij een raadsel.

Bij de zoutkarren mist ook een echt controlemoment. Was ook niet nodig. Dat het zout niet vanaf de kant moet komen, lijkt me helder. Airen zegt: "Daar waren die laarzen immers voor". Blijkbaar is een en ander buiten beeld uitgelegd.

Geldmatch. 250 ruilen voor 1000 en met die 1000 meteen de binnenstad verlaten (terwijl in de opdracht stond dat alles zich in de binnenstad bevond) interpreteer ik toch als +250 en -1000. 250 pakken om te voorkomen dat er 1000 inkomt.

Laser. Marjolein zegt Taekedingetje. Klaas pakt een verdubbelaar terwijl hij weet dat er nog hogere bedragen achter hem aankomen. In mijn ogen zegt hij wel dat de tactiek van Tim niet deugt, maar doet hij precies hetzelfde en staat Annemieke er daardoor alleen voor.

Kajak. Niet iedereen waardeert het roepen van de getallen en ik heb wel een aantal verkeerde gehoord. Bovendien valt Klaas om met plusbedragen.

Als (als!) Klaas de mol is en hij krijgt zijn rol als penningmeester in de schoot geworpen... Dan moet hij er omwille van de puzzel ook weer af. Vind ik. Overigens geen controle gezien daar. Benieuwd of Cécile de hele pot gekregen heeft.

Ik heb aflevering 5 niet heel goed geanalyseerd nog, maar ik heb eerder al uitgelegd hoe ook Klaas daar meer uit had kunnen halen.

De bordjes in het water lijkt inderdaad wat overdreven. Aan de andere kant... Hij laat het aan Cécile over. Is dit goed? Is dit goed? Er zitten twee waardeloze bordjes uit de bovenste rij bij. De andere twee rijen maakte hij niet compleet. Dat deden Tim en Taeke. Hadden die een van de drie onderste gemist, dan was alles mislukt of die kans in ieder geval heel groot. Wat er bij die kist gebeurt, zien we niet. Alleen dat het wel heel snel gaat voor iemand die echt controleert.

[edit] T&T hadden drie van de (belangrijke) bordjes, net als Klaas. Die twee bovenste bordjes kan de mol ongestraft pakken. Ergo... Als Klaas op basis hiervan de mol niet kan zijn, kunnen T&T dat al helemaal niet. Die pakken ook nog eens alleen maar relevante bordjes.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 19:30:56 door Tarballs »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #716 Gepost op: 1-02-2016, 19:15:42 »
Mee eens! Klinkt als prima mol

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #717 Gepost op: 1-02-2016, 19:32:35 »
Goed weerlegd. Precies hoe ik het zie  ::ok::

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #718 Gepost op: 1-02-2016, 20:01:23 »
Mijn punt is dat ik los van de Kloosterhint totaal geen mol zie in Klaas....zijn acties en lichaamstaal zijn vanuit kandidaatsperspectief prima te verklaren.

Wat ik van de kloosterhint moet denken weet ik niet, ik heb al meerdere malen mijn twijfels over de hint uitgesproken.

Wellicht is het allemaal teveel om toeval te zijn maar ik hoop echt dat het anders uitpakt dan dat het zich nu laat aanzien.

Mocht de productie echt zo'n grote invloed hebben op het molschap dan houd ik op met speuren.

Tja en Anne-Marie.... :-X

Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat de productie een beetje heeft geblunderd dit jaar. De hint had ik echt niet gevonden, maar er zitten tussen de 2 miljoen kijkers altijd wel een aantal speurneuzen die ee kant en klare puzzel op zullen lossen. Verder vind ik dat Klaas zeer onnatuurlijk overkomt (subjectief) en daarbij wijzen er meer dingen naar hem dan alleen de Kloosterhint. Echter, zonder die kloosterhint was alles te weerleggen geweest, of anders uit te leggen. Nu niet. Nu is het gewoon zeker wie de mol is, hoe krampachtig ze daar ook om heen proberen te draaien bij Moltalk. Wat ik daarnaast gewoon een hele domme actie vond was het afstaan van het penningmeesterschap. Moet je voorstellen dat jij kandidaat bent en weet dat er met het geld een hint naar de mol te puzzelen is. Dan ben je de penningmeester, kun je lekker puzzelen en op jacht naar de mol. Waarom zou je dan in vredesnaam de pot aan iemand anders gunnen? Zonder de kloosterhint had dit mij linea recta in de klaastunnel gedrukt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #719 Gepost op: 1-02-2016, 20:52:12 »
Dank voor de correctie!

En ter aanvulling. Klaas geeft 150 aan Rop terwijl die maar om 50 vraagt. Is later buiten beeld weer naar beneden gebracht waarschijnlijk, maar toch...