Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417688 keer)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #720 Gepost op: 1-02-2016, 20:56:40 »
Dank voor de correctie!

En ter aanvulling. Klaas geeft 150 aan Rop terwijl die maar om 50 vraagt. Is later buiten beeld weer naar beneden gebracht waarschijnlijk, maar toch...
Was Annemieke niet diegene die zei dat 50 te weinig was? Klaas zei eerst 50 en Annemieke sprong er meteen in.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #721 Gepost op: 1-02-2016, 21:48:42 »
Citaat
Was Annemieke niet diegene die zei dat 50 te weinig was? Klaas zei eerst 50 en Annemieke sprong er meteen in.

Zou kunnen, past precies in het beeld dat ik heb. Een ander zegt iets wat niet handig is, Klaas neemt het over, handelt ernaar en een ander heeft het altijd weer gedaan. Volgens mij is dat de hele strategie in een notendop dit jaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #722 Gepost op: 1-02-2016, 23:37:31 »
Haahahah eigenlijk wisten we het op dit forum al vanaf het begin. Op de home pagina staat deze foto met als onderschrift:

De kandidaten van links naar rechts:
Klaas van Kruistum - Airen Mylène - Rop Verheijen - Tim Hofman - Ellie Lust - Marjolein Keuning - Annemieke Schollaardt - Cécile Narinx - Remy van Kesteren - Taeke Taekema

(alleen Klaas kan de mol zijn, want de rest zijn kandidaten als je vanaf links kijkt.)

Op de voorgrond presentator Art Rooijakkers

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Sorry vond dit gewoon heel grappig....

Sorry, maar 'van links naar rechts' is een heel gewone uitdrukking en Klaas staat weliswaar aan het begin van het rijtje als je links begint, maar hij staat dus toch gewoon in de rij.
Hier kun je echt helemaal niks uit afleiden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #723 Gepost op: 1-02-2016, 23:38:53 »
Sorry, maar 'van links naar rechts' is een heel gewone uitdrukking en Klaas staat weliswaar aan het begin van het rijtje als je links begint, maar hij staat dus toch gewoon in de rij.
Hier kun je echt helemaal niks uit afleiden.
was ook echt cynisch bedoeld, nu we toch alleen maar full focus hebben op Klaas...

Meer L

Offline ancob

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #724 Gepost op: 2-02-2016, 09:14:48 »
Maar waarom zou de productie de scene in de grot waar Klaas 1000 euro uit de kist neemt twee keer opnemen? Er zijn duidelijk twee opnames gemaakt, waarbij ook de gelaatsuitdrukking van Klaas (1e) en (2e) shot sterk verschillen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #725 Gepost op: 2-02-2016, 10:57:21 »
Misschien liet ie per ongeluk de deksel vallen

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #726 Gepost op: 2-02-2016, 11:06:28 »
Of hij pakte per ongeluk eerst het briefje van 500 euro en vond de productie dat te weinig?

 >:D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #727 Gepost op: 2-02-2016, 14:10:24 »
Gaf Klaas nu het penningmeesterschap voor of na het moment weg, waar alle kandidaten gaan puzzelen?

Toch snap ik niet dat hij als mol dit zou doen. Elke mol is altijd extreem blij geweest met het penningmeesterschap. Waarom zou hij het dan niet zo zijn?

Het is idd zo dat het lijkt op een arrogante zet wat hem verdacht maakt. Of juist de kandidaat.. Al blijft dat met de Kloosterhint wel onmogelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #728 Gepost op: 2-02-2016, 14:40:26 »
Elke mol is altijd extreem blij geweest met het penningmeesterschap
Dat is helemaal niet waar. Dat is persoonlijk, voor elke mol. George vond het fantastisch. De meeste mollen wilden er echter niets van weten. Zij wilden niet in de gaten lopen. En de natuurlijke gang van zaken is sowieso dat de mol het niet wordt. Omdat die toch wel afdoende gewantrouwd wordt.

Klaas is het type dat geen zin heeft om in de gaten te lopen... hij heeft een totaal ander karakter dan George. Hij zat flink te balen dat hij het werd dus is er graag weer van af, plus dat dat moest van de productie. Vorig jaar was dat compleet anders want toen moest Margriet het van de productie nu juist WEL worden. Eventjes maar, daarna was ze er ook alweer snel van verlost.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #729 Gepost op: 2-02-2016, 18:48:57 »
Dat is nu precies wat ik bedoelde in een vorige post met mijn opmerking dat Klaas door het inleveren van het penningmeesterschap alleen maar de aandacht naar zich toe trekt.

Als het slimme molloten de Klaastunnel intrekt dan geldt dat ook voor de andere kandidaten.
Kandidaten weten inmiddels  dat er iets is met het geld en zullen zich ook afvragen waarom kandidaat Klaas dr pot wil overdragen. Als kandidaat  zou hij toch voor het puzzelen willen gaan en het geld niet uit handen geven.  Hij zal alleen maar .meer verdacht worden.  Misschien is dat wel wat hij wil......

Waarom zou hij  zich  verdacht willen maken als hij de mol is.
En dat het van de productie moest, zoals hier ook beweerd wordt,vind ik een flauw excuus.
Er zijn genoeg andere manieren voor de kandidaten om het geld te onderzoeken.

Het zou een hele gave twist zijn als Klaas de pot afstaat als kandidaat. Maar ik geloof wel meer dat de productie heeft aangegeven dat hij de pot af moet staan. Waarom is dat een flauw excuus? Het is toch normaal dat de productie uiteindelijk bepaald wat Klaas als mol wel en niet mag?

Verder geef je aan dat er genoeg manieren zijn voor de kandidaten om geld te onderzoeken. Hoe precies? Het lijkt me persoonlijk alleen haalbaar om de mol te achterhalen als je de al het geld hebt-> penningmeester..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #730 Gepost op: 2-02-2016, 19:13:55 »
Het zou een hele gave twist zijn als Klaas de pot afstaat als kandidaat. Maar ik geloof wel meer dat de productie heeft aangegeven dat hij de pot af moet staan. Waarom is dat een flauw excuus? Het is toch normaal dat de productie uiteindelijk bepaald wat Klaas als mol wel en niet mag?

Ja lijkt me wel, productie heeft misschien wel heel lang al met de geldhint gespeeld en er nu hard voor gewerkt om hem in de serie te krijgen.

Citaat
Verder geef je aan dat er genoeg manieren zijn voor de kandidaten om geld te onderzoeken. Hoe precies? Het lijkt me persoonlijk alleen haalbaar om de mol te achterhalen als je de al het geld hebt-> penningmeester..

 Idd Cécile bewaakt dat ding met haar leven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #731 Gepost op: 2-02-2016, 19:29:09 »
Penningmeesterschap: Klaas kan als mol natuurlijk niet de foto gaan ontrafelen. Hij had wel het geld samen met de groep kunnen uitpuzzelen, maar dan is het risico er dat hij herkend wordt. Als het geld bij één persoon belandt, is de kans groot dat die persoon alleen gaat puzzelen en als het die persoon duidelijk is, zal die het niet delen met de rest. Voor de mol een veiliger idee. Het penningmeesterschap uit handen geven is meteen een excellente manier om de verdenking van je af te wenden. Want een mol geeft het penningmeesterschap niet weg, dat is ieders eerste gedachte.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 19:40:01 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #732 Gepost op: 2-02-2016, 19:57:49 »
Het penningmeesterschap uit handen geven is meteen een excellente manier om de verdenking van je af te wenden. Want een mol geeft het penningmeesterschap niet weg, dat is ieders eerste gedachte.

Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik zou als kandidaat meteen verdenkingen hebben op iemand die het penningmeesterschap afstaat. Ik heb al eerder gepost dat dit het moment was waarop ik Klaas ECHT ben gaan verdenken.. Een kandidaat doet dit nl niet tenzij diegene gewoon, laten we het netjes zeggen, niet zo slim is. Ik gok dat Klaas niet verstandelijk beperkt is dus ik gok dat hij de mol is hierom (zonder kloosterhint)

En een mol kan dit om verschillende redenen doen...

Dus opvallende actie voor mij iig... denk ook voor de kandidaten.. Tim vond het ook raar volgens zijn eigen biecht.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #733 Gepost op: 2-02-2016, 20:37:43 »
Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik zou als kandidaat meteen verdenkingen hebben op iemand die het penningmeesterschap afstaat. Ik heb al eerder gepost dat dit het moment was waarop ik Klaas ECHT ben gaan verdenken.. Een kandidaat doet dit nl niet tenzij diegene gewoon, laten we het netjes zeggen, niet zo slim is. Ik gok dat Klaas niet verstandelijk beperkt is dus ik gok dat hij de mol is hierom (zonder kloosterhint)

En een mol kan dit om verschillende redenen doen...

Dus opvallende actie voor mij iig... denk ook voor de kandidaten.. Tim vond het ook raar volgens zijn eigen biecht.

Eens. Denk dat dit voor kandidaten die twijfelden een mooie tunnel naar Klaas is geweest.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #734 Gepost op: 2-02-2016, 21:36:07 »
maar waarom zou een mol zich de verdenkingen van kandidaten die twijfelen op de hals halen ???

Omdat hij geen keus had. De mol kan niet het gehele seizoen de penningmeester zijn. Lullig om dan na de finale uit te leggen dat de mol op het geld gevonden kon worden.

Hij dacht waarschijnlijk dat zijn uitleg die hij eraan gaf wel voldoende zou zijn de verdenkingen van hem af te houden. Mislukt denk ik

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #735 Gepost op: 2-02-2016, 22:16:50 »
Hij had ook gewoon met zijn kamergenoot eens die briefjes kunnen gaan bekijken en dan was er misschien wel wat gaan rollen. Dat heeft hij niet uitgeprobeerd.  Ik geloof er dus niet zo in dat het was om de rest de mogelijkheid te geven om te puzzelen. Tim had in afl. 2 gevraagd om het geld te bekijken. Waarom heeft hij dat niet meer gevraagd, privé aan Klaas bijvoorbeeld? Waarom is Tim niet in actie gekomen om het geld bij Klaas weg te krijgen? Dat vind ik vreemder.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 22:19:32 door Shiba »

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #736 Gepost op: 2-02-2016, 22:35:36 »
Hij had ook gewoon met zijn kamergenoot eens die briefjes kunnen gaan bekijken en dan was er misschien wel wat gaan rollen. Dat heeft hij niet uitgeprobeerd.  Ik geloof er dus niet zo in dat het was om de rest de mogelijkheid te geven om te puzzelen. Tim had in afl. 2 gevraagd om het geld te bekijken. Waarom heeft hij dat niet meer gevraagd, privé aan Klaas bijvoorbeeld? Waarom is Tim niet in actie gekomen om het geld bij Klaas weg te krijgen? Dat vind ik vreemder.

We zien niet alles hè. En het is ook niet helemaal zuiver als de mol zijn kamergenoot die briefjes eens laat bekijken. Dan geeft hij zijn kamergenoot een mogelijk voordeel. Het laten kiezen van een nieuwe penningmeester is dan wat eerlijker.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #737 Gepost op: 2-02-2016, 23:05:12 »
Hij had ook een taniaatje kunnen doen. Gewoon zo slordig met de pot omgaan dat mensen zelf al een nieuwe penningmeester willen ::tandpastasmiley:: Dit moet ook op een kandidaatse manier mogelijk zijn toch?
...óf niet!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #738 Gepost op: 2-02-2016, 23:26:58 »
Hij had ook een taniaatje kunnen doen. Gewoon zo slordig met de pot omgaan dat mensen zelf al een nieuwe penningmeester willen ::tandpastasmiley:: Dit moet ook op een kandidaatse manier mogelijk zijn toch?

Had ook gekund.(als hij de mol is) Ik mis bij de kandidaten echt de scherpte hier in. Ik heb het idee dat de productie wat meer gekonkel en spanning had verwacht over het bezit van het geld. Klaas had dat als mol zijnde aan kunnen wakkeren. Heeft ie niet gedaan, alleen simpelweg de pot afgegeven...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #739 Gepost op: 3-02-2016, 01:46:27 »
Die Klaas toch, een vat vol tegenstrijdigheden. Enthousiast, nerveus, kandidaat, brengt lekker wat geld in de pot, misschien de MOL. Wie zal het zeggen. Ik voorlopig niet. Zeg ook niet nee.
Als Klaas echt de MOL is is er een nieuw type geboren. Lijkt in niets op de oud-mollen.