Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417919 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1000 Gepost op: 14-02-2016, 21:14:21 »
Heb zelf ook snel even de eerste minuten van de eerste aflevering teruggekeken. Er zijn in de openingsbeelden van de Dominicaanse Republiek een aantal kruizen te zien, maar die vind ik te veel in de categorie tunnelvisie vallen: vlag, klaptafel, etc. Wat ik met terugwerkende kracht wel opvallend vind is de muur waar de filmpjes op geprojecteerd worden. Volgens mij zijn er in die suikerfabriek voldoende stukken muur waar geen kruisende metalen profielen aangebracht zijn, toch hebben ze voor een plek gekozen waar dat wel zo is. Als er een kruizen thema hint is, dan kan dit er goed bij horen.

Mogelijk is dit al uitgebreid behandeld, maar ik zat na eerste afleveringen nog niet op Klaas en in een snelle scan van dit topic zag ik het niet staan.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1001 Gepost op: 14-02-2016, 23:35:56 »
Die molen is gewoon een goede hint naar Klaas, grappig gedaan ook, met zijn silhouet.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1002 Gepost op: 15-02-2016, 02:34:07 »
En zie je ook de contouren van de mol ;)





Ligt die kaart niet met een soort van bolling in het midden?
De letters Molino staan ook niet recht, terwijl dat hier wel zo is, ook de cirkel is er gewoon rond en niet de vorm van het haar van klaas:



Mijn nicht (Lonneke14) attendeerde mij op een Tweet over Klaas die SNEAKY de tafel verschoof. Eerdere reacties m.b.t. hetzelfde zie ik in Afl 6 Opdracht 1 topic ook. Even teruggekeken en op video gezet:



Case closed, het gaat alleen nog om de afvallers en de finalisten...

Klaas lijkt hier eenvoudigweg even op de tafel te willen leunen,  lang voor de definitieve setting. De 5 cm die hij de tafel beweegt is op geen enkele manier van invloed op de eindsetting en het al dan niet slagen van de opdracht, daarnaast verplaatst ook Tim dezelfde tafel een beetje kort ervoor achter de rug van Klaas en Annemieke.
Waarom zijn al die hints naar Klaas zo weinig overtuigend?

Ik heb zolangzamerhand het idee dat de regie al vanaf aflevering 1 om de haverklap 'hints' richting Klaas dropt, om dan straks als verrassing bv Taeke als de mol te presenteren, iedereen wist het al zeker en dan toch niet. Wie weet.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 04:05:25 door Cosma »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1003 Gepost op: 15-02-2016, 08:43:36 »
Heeft iemand naast Eva ook een dusdanige hoeveelheid kruizen weten te spotten om het als terugkerend thema te kunnen zien? Ik heb speculatie gelezen dat het een goede hint had kunnen zijn dit seizoen, maar dat was vooral hypothetisch. Ik heb weinig langs zien komen.

Misschien een betere vraag: Heeft iemand zin om alle afleveringen terug te kijken om kruizen te spotten?

Ja, een kruis op de pet van Tim (o.a. tijdens 'Zoek de koffers') en een kruis bovenop de kop van de pen waarmee Taeke de bedragen en restaurantletters op het menu schrijft  ::tandpastasmiley::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1004 Gepost op: 15-02-2016, 09:16:23 »

Waarom zijn al die hints naar Klaas zo weinig overtuigend?

Ik ben blij dit te lezen Cosma, want ik heb het idee dat we ook niks anders meer mogen denken dan Klaas hier. De hints zijn overduidelijk Klaas. Maar de ACTIES totaal niet vind ik, behalve bij Molino en het decorbouwen. Ik vind, van de deelnemers die er nog in zitten, dat er veel verdachtere acties zijn. Klaas komt alleen nu een beetje in beeld met dat restaurant gebeuren, er eerder met dat decorbouwen. Maar ik vind zijn acties tot op heden (dat wat wij zien dan), heel summier. En hij heeft veel geld in de pot gebracht, of is daar verantwoordelijk voor (ook al zijn mensen hier dat niet met mij eens). Hij heeft gewoon dingen gedaan die ik niet zou verwachten bij een mol. En ik snap dat dit allemaal mijn eigen visie is  :P
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1005 Gepost op: 15-02-2016, 09:54:56 »
Ik ben blij dit te lezen Cosma, want ik heb het idee dat we ook niks anders meer mogen denken dan Klaas hier. De hints zijn overduidelijk Klaas. Maar de ACTIES totaal niet vind ik, behalve bij Molino en het decorbouwen. Ik vind, van de deelnemers die er nog in zitten, dat er veel verdachtere acties zijn. Klaas komt alleen nu een beetje in beeld met dat restaurant gebeuren, er eerder met dat decorbouwen. Maar ik vind zijn acties tot op heden (dat wat wij zien dan), heel summier. En hij heeft veel geld in de pot gebracht, of is daar verantwoordelijk voor (ook al zijn mensen hier dat niet met mij eens). Hij heeft gewoon dingen gedaan die ik niet zou verwachten bij een mol. En ik snap dat dit allemaal mijn eigen visie is  :P

Tot zaterdag had ik deze post kunnen volgen, want wat die Rop allemaal heeft uitgestoken... Maar met deze 4 kandidaten over kan je toch niet zeggen dat de anderen grotere acties op hun naam hebben staan dan Klaas?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1006 Gepost op: 15-02-2016, 10:46:18 »
Tot zaterdag had ik deze post kunnen volgen, want wat die Rop allemaal heeft uitgestoken... Maar met deze 4 kandidaten over kan je toch niet zeggen dat de anderen grotere acties op hun naam hebben staan dan Klaas?
Sorry maar dat ben ik niet eens. Klaas is de mol, en dankzij de enorme hint (aflevering 2!!!!!!!!!) ben ik zijn gedrag en de montage anders gaan bekijken. Wat ik (en ik begrijp, nogmaals, dat dit een persoonlijk iets is) niet snap zijn dingen als: metro opdracht, taino tekens, laser opdracht etc. Het is geen Wie is de Mol? meer, maar hoe strooi ik zand in de ogen en spek ik de pot...Om dan heel lafjes weer dingen uit een kist te halen (waarschijnlijk, niet zeker natuurlijk), of een pot die nog wordt leeg getrokken.

Annemieke (die echt kandidaat is, dat zie ik ook, het fanatisme): staat in de control room met koffers, heeft hierin de lead in handen, heeft niks bijgedragen aan de pot laatste afleveringen, laat zich op het laatst afgaan bij lasergame, etc etc.....(en ja ze haalt Rop terug op plein etc, maar Klaas doet nog veel meer 'positiefs' voor de pot: serieus, die metro opdracht had hij makkelijk kunnen verknallen, hij had geen geld hoeven te verdienen met fietsen, lasergamen etc).

Enfin, zo kan ik even doorgaan....En ik snap: het is helemaal mijn mening, en veel redenaties zullen ook niet kloppen voor anderen. Dit is hoe ik het zie. Ik ben gewoon erg teleurgesteld denk ik. Door 1) een enorme hint die onomstotelijk is en 2) door dat ze Klaas geld laten verdienen, want ja de pot gaat toch nog leeg voor een deel....

Zo dat is eruit  ::)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 10:59:26 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1007 Gepost op: 15-02-2016, 11:14:05 »
Sorry maar dat ben ik niet eens. Klaas is de mol, en dankzij de enorme hint (aflevering 2!!!!!!!!!) ben ik zijn gedrag en de montage anders gaan bekijken. Wat ik (en ik snap, nogmaals, dat dit een persoonlijk iets is) niet snap zijn dingen als: metro opdracht, taino tekens, laser opdracht etc. Het is geen Wie is de Mol? meer, maar hoe strooi ik zand in de ogen en spek ik de pot...Om dan heel lafjes weer dingen uit een kist te halen (waarschijnlijk, niet zeker natuurlijk), of een pot die nog word leeg getrokken.

Metro opdracht: We weten sinds woensdag van Art dat de kandidaten soms buiten beeld de volgorde voor een opdracht bepalen, maar dat ze dat uit de montage laten omdat het niet relevant is hoe het gebeurd is.
Stel nu dat de groep heel per ongeluk de Mol in die allereerste opdracht daar neer zet. Wat doe je dan als Mol zijnde? Ga je gokken dat 9 mensen in een vreemd land meteen 54 juiste mensen bij elkaar kunnen krijgen op een vol gepakte metro? Of hou je jezelf wat gedeisd en zeg je dat de opdracht slaagt?
Ik zou als Mol de laatste optie kiezen en in aflevering 3 dat bedrag terug uit de pot halen.

Laser opdracht: Als de verdeling van het geld zoals die in het betreffende topic staat klopt dan heeft Klaas niet 1 van de 4 hoogste bedragen. Aangezien hij als eerste gaat, wijkt hij van de ideale tactiek af door een verdubbelaar te nemen voor zijn 'schamele' 100 euro.

Taïno tekens: Hier geef ik je gelijk. Als Klaas de Mol is, vind ik het maar suf dat hij deze opdracht laat slagen en dan (hypothetisch) wat geld in de koffer laat liggen.

Annemieke (die echt kandidaat is, dat zie ik ook, het fanatisme): staat in de control room met koffers, heeft hierin de lead in handen, heeft niks bijgedragen aan de pot laatste afleveringen,

Heeft toch 3 woorden juist bij de Spaanse vertaalopdracht. Het geld dat ze daar binnen haalt, is in vergelijking met wat in de pot zat toch een hoop. ;D

laat zich op het laatst afgaan bij lasergame, etc etc.....

'Laat zich afgaan'. Vind ik een beetje makkelijk. Er zijn 5 mogelijke richtingen vanwaar een laser je kan raken. Dat je als tweede in het veld afgeschoten wordt op een plek waar de verkenner nog niet geweest was, vind ik niet verdacht.

(en ja ze haalt Rop terug op plein etc, maar Klaas doet nog veel meer 'positiefs' voor de pot: serieus, die metro opdracht had hij makkelijk kunnen verknallen, hij had geen geld hoeven te verdienen met fietsen, lasergamen etc).

Wat heeft Klaas dan zoveel meer positiefs gedaan voor de pot? In het water vallen met zijn kano met 2 geldkokers terwijl Annemieke een geldkoker aan land brengt? Wat passief staan doen bij de Spaanse woordjes opdracht terwijl Annemieke er 3 goed heeft?

Als Klaas de Mol is en hij laat die metro opdracht mislukken, dan is hij in aflevering 1 al de hoofdverdachte van iedereen. Niemand die vol bij zijn verstand is, gaat gokken dat ze de opdracht halen.

Enfin, zo kan ik even doorgaan....En ik snap: het is helemaal mijn mening, en veel redenaties zullen ook niet kloppen voor anderen. Dit is hoe ik het zie. Ik ben gewoon erg teleurgesteld denk ik. Door 1) een enorme hint die onomstotelijk is en 2) door dat ze Klaas geld laten verdienen, want ja de pot gaat toch nog leeg voor een deel....

Zo dat is eruit  ::)

Wel, moesten we allemaal dezelfde mening hebben dan kon dit forum dicht. ;) Ik probeer liever nog wat te discussiëren over waarom ik denk dat Klaas de Mol is ook zonder hint dan dat we nog 2 weken hier met zijn allen jammeren over die hint. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1008 Gepost op: 15-02-2016, 11:30:47 »
Eens, ik ben ook liever op zoek naar acties en gedrag. En dan vind ik Klaas een jammere mol. Maar ik hoop nog verrast te worden in aflevering 10. En deze mening is voor iedereen anders natuurlijk. Want iedereen heeft andere criteria voor wat dan een leuke of goede mol is.

Enfin, nogmaals Klaas Closed, ik weet en zie (vooral door vanuit productie en montage te denken) dat Klaas de mol is. Maar dat betekent niet dat ik er dan heel enthousiast van word. Ik merk dat ik een beetje WIDM afhaker word, en dat vind ik jammer. Want ik kijk er elk jaar zo naar uit, en ook naar de discussies hier op het forum.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1009 Gepost op: 15-02-2016, 11:36:01 »
Eens, ik ben ook liever op zoek naar acties en gedrag. En dan vind ik Klaas een jammere mol. Maar ik hoop nog verrast te worden in aflevering 10. En deze mening is voor iedereen anders natuurlijk. Want iedereen heeft andere criteria voor wat dan een leuke of goede mol is.

Akkoord. Ik zou liever hebben dat wat ik zo net zei klinkklare onzin is en dat Klaas uiteindelijk niet de Mol is, maar ik vrees er toch voor. Ik kan me ook vinden in je mening dat Klaas niet echt een leuke Mol is. Maar het is al van Kees Tol geleden dat ik de Mol ook tot mijn favoriete personages rekende, dus dat is niets nieuws. Of het een goede Mol is... dat zien we in aflevering 10 wanneer we zien dat Klaas op een berg 500 euro uit een gesloten kist haalt. ::ohno::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1010 Gepost op: 15-02-2016, 11:42:56 »
bloemen leggen om Margriet verdacht te maken of een Visser te laten zien bij Susan Visser
Ja maar Kim was toch van de kruizen?

Tja, ach, die goede oude tijd dat de hints nog subtiel waren..........

Nu zitten we al met een dozijn mega-... MEGA-hints. Afl. 2 mol al bekend, en daarna ook alle afvallers gespoilerd.

NIET MEER DOEN VOLGEND JAAR, CREW
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1011 Gepost op: 15-02-2016, 14:18:57 »
Erg verdacht hoe lafjes hij nog een dealtje met Annemieke probeerde te sluiten. En vervolgens zichtbaar aangedaan door haar scherpe uitspraken over wat een kandidaat zou doen. Vervolgens nog een vage biecht over 'misschien toch omwisselen' maar het dan toch weer niet durven. Volgens mij heeft hij zijn 'kandidaatgedrag' niet helemaal uitgedacht... Lijkt me ook wel lastig als mol. Je moet én een moltactiek en een kanditaattactiek uitdenken. En dan de bravoure hebben om het ook zo uit te spelen...

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1012 Gepost op: 15-02-2016, 15:38:04 »
Zonder de Klooster Hint, dank je wel WIDM Crew, vind ik Klaas een prima Mol.

Want zonder deze hint was Klaas veel minder verdacht dan nu het geval is.
En daar heeft Klaas geen schuld aan.


Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1013 Gepost op: 15-02-2016, 15:40:34 »
Zonder de Klooster Hint, dank je wel WIDM Crew, vind ik Klaas een prima Mol.

Want zonder deze hint was Klaas veel minder verdacht dan nu het geval is.
En daar heeft Klaas geen schuld aan.


Ik vind hem eerlijk gezegd nog steeds erg verdacht over laten komen door de productie. Voornamelijk in de laatste 2 afleveringen. Dit heeft niks met Klaas te maken, toffe gast. Maar als Klaas de Mol is, mag de productie zich schamen..  ::schaam::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1014 Gepost op: 15-02-2016, 15:52:12 »
Ik vind hem eerlijk gezegd nog steeds erg verdacht over laten komen door de productie. Voornamelijk in de laatste 2 afleveringen. Dit heeft niks met Klaas te maken, toffe gast. Maar als Klaas de Mol is, mag de productie zich schamen..  ::schaam::

Omdat we voor ingenomen zijn de Klooster Hint en de achterkant van het MolGeld, ga je automatisch anders kijken naar Klaas in WIDM.
Dat is menselijk.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1015 Gepost op: 15-02-2016, 19:05:06 »
Omdat we voor ingenomen zijn de Klooster Hint en de achterkant van het MolGeld, ga je automatisch anders kijken naar Klaas in WIDM.
Dat is menselijk.


of je kan daar gewoon vanaf zien en op de titels letten... al snap ik het "wie schrijft die blijft" principe niet (marjolein heeft de hele tijd lopen schrijven maar bleek de mol niet te zijn)
"niets is wat het lijkt"

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1016 Gepost op: 15-02-2016, 20:13:16 »
Ja maar Kim was toch van de kruizen?

Tja, ach, die goede oude tijd dat de hints nog subtiel waren..........

Nu zitten we al met een dozijn mega-... MEGA-hints. Afl. 2 mol al bekend, en daarna ook alle afvallers gespoilerd.

NIET MEER DOEN VOLGEND JAAR, CREW

Huh? Hoe dan?

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1017 Gepost op: 16-02-2016, 00:43:35 »
of je kan daar gewoon vanaf zien en op de titels letten... al snap ik het "wie schrijft die blijft" principe niet (marjolein heeft de hele tijd lopen schrijven maar bleek de mol niet te zijn)

Hoe kom je via die titels op Klaas dan?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1018 Gepost op: 16-02-2016, 14:16:56 »
Huh? Hoe dan?
Zie bewuste topic...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1019 Gepost op: 17-02-2016, 00:37:19 »
Die afvallershint zie ik niet, ook niet na het lezen van het afvallersforum.
Als je verwijst naar die foto/paren-hint, die is wel heel ver gezocht, sorry...