Sorry maar dat ben ik niet eens. Klaas is de mol, en dankzij de enorme hint (aflevering 2!!!!!!!!!) ben ik zijn gedrag en de montage anders gaan bekijken. Wat ik (en ik snap, nogmaals, dat dit een persoonlijk iets is) niet snap zijn dingen als: metro opdracht, taino tekens, laser opdracht etc. Het is geen Wie is de Mol? meer, maar hoe strooi ik zand in de ogen en spek ik de pot...Om dan heel lafjes weer dingen uit een kist te halen (waarschijnlijk, niet zeker natuurlijk), of een pot die nog word leeg getrokken.
Metro opdracht: We weten sinds woensdag van Art dat de kandidaten soms buiten beeld de volgorde voor een opdracht bepalen, maar dat ze dat uit de montage laten omdat het niet relevant is hoe het gebeurd is.
Stel nu dat de groep heel per ongeluk de Mol in die allereerste opdracht daar neer zet. Wat doe je dan als Mol zijnde? Ga je gokken dat 9 mensen in een vreemd land meteen 54 juiste mensen bij elkaar kunnen krijgen op een vol gepakte metro? Of hou je jezelf wat gedeisd en zeg je dat de opdracht slaagt?
Ik zou als Mol de laatste optie kiezen en in aflevering 3 dat bedrag terug uit de pot halen.
Laser opdracht: Als de verdeling van het geld zoals die in het betreffende topic staat klopt dan heeft Klaas niet 1 van de 4 hoogste bedragen. Aangezien hij als eerste gaat, wijkt hij van de ideale tactiek af door een verdubbelaar te nemen voor zijn 'schamele' 100 euro.
Taïno tekens: Hier geef ik je gelijk. Als Klaas de Mol is, vind ik het maar suf dat hij deze opdracht laat slagen en dan (hypothetisch) wat geld in de koffer laat liggen.
Annemieke (die echt kandidaat is, dat zie ik ook, het fanatisme): staat in de control room met koffers, heeft hierin de lead in handen, heeft niks bijgedragen aan de pot laatste afleveringen,
Heeft toch 3 woorden juist bij de Spaanse vertaalopdracht. Het geld dat ze daar binnen haalt, is in vergelijking met wat in de pot zat toch een hoop.
laat zich op het laatst afgaan bij lasergame, etc etc.....
'Laat zich afgaan'. Vind ik een beetje makkelijk. Er zijn 5 mogelijke richtingen vanwaar een laser je kan raken. Dat je als tweede in het veld afgeschoten wordt op een plek waar de verkenner nog niet geweest was, vind ik niet verdacht.
(en ja ze haalt Rop terug op plein etc, maar Klaas doet nog veel meer 'positiefs' voor de pot: serieus, die metro opdracht had hij makkelijk kunnen verknallen, hij had geen geld hoeven te verdienen met fietsen, lasergamen etc).
Wat heeft Klaas dan zoveel meer positiefs gedaan voor de pot? In het water vallen met zijn kano met 2 geldkokers terwijl Annemieke een geldkoker aan land brengt? Wat passief staan doen bij de Spaanse woordjes opdracht terwijl Annemieke er 3 goed heeft?
Als Klaas de Mol is en hij laat die metro opdracht mislukken, dan is hij in aflevering 1 al de hoofdverdachte van iedereen. Niemand die vol bij zijn verstand is, gaat gokken dat ze de opdracht halen.
Enfin, zo kan ik even doorgaan....En ik snap: het is helemaal mijn mening, en veel redenaties zullen ook niet kloppen voor anderen. Dit is hoe ik het zie. Ik ben gewoon erg teleurgesteld denk ik. Door 1) een enorme hint die onomstotelijk is en 2) door dat ze Klaas geld laten verdienen, want ja de pot gaat toch nog leeg voor een deel....
Zo dat is eruit
Wel, moesten we allemaal dezelfde mening hebben dan kon dit forum dicht.
Ik probeer liever nog wat te discussiëren over waarom ik denk dat Klaas de Mol is ook zonder hint dan dat we nog 2 weken hier met zijn allen jammeren over die hint.