Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130440 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #80 Gepost op: 3-01-2016, 00:44:48 »
Dat intro dan weer. Die aart voelt zich wel in toenemende mate belangrijk. Was wel weer een stukje onnodige aartshow. Veel leuker als ze zichzelf voorstellen.

Een presentator doet nou eenmaal zn werk ;). Ik vond het een leuke originele en mysterieuze st Art.

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #81 Gepost op: 3-01-2016, 00:49:43 »
Vinden jullie het niet ook erg risicovol van de makers om de mol op de achterkant van het geld te zetten? We hoeven maar één goede photoshopper te hebben (en natuurlijk shots van het briefgeld) en het is duidelijk wie de mol is.

Offline Duklo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #82 Gepost op: 3-01-2016, 01:21:57 »
Heerlijk dat WIDM weer is begonnen. We zitten er al weer helemaal in.

De meningen over de manier van voorstellen van de kandidaten zijn verdeeld, maar ik denk dat hier wel eens de oplossing in zou kunnen zitten. Mij viel op de de biografieën van in ieder gavel de dames niet klopten. Alsof ze door elkaar geschut waren. Tevens werd er bij de introductie van Ellie slechts gesproken over feiten en bij alle andere kandidaten werden er ook karaktereigenschappen genoemd.

Zou Ellie hiermee de mol zijn ? Nee, want volgens mij waren de karaktereigenschappen die aan Annemieke werden toegedicht juist die van Ellie. Ik ben er nog niet helemaal uit, zou ook niet leuk zijn, maar volgens mij zit er meer in die introductie dan de makers ons in eerste instantie wilden wijsmaken....

Offline jenn_

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #83 Gepost op: 3-01-2016, 01:25:11 »
Ik beweer niet dat dit een hint is, maar wel opvallend:

Tijdens het stemmen voor de penningmeester kiest Cecile 2 keer. Ze start de ronde, met als eerste een stem uit te brengen (Remy), vervolgens stemt de rest in volgorde van de ronde waarin de groep zit. Cecile, de eerste stemmer sluit vervolgens de ronde ook weer af door op Klaas te stemmen. Ik denk niet dat dit specifiek een hint is, maar ik vond dit nogal opvallend (vooral omdat ik hier volgens mij nog niemand over gehoord heb). Als je widm terugkijkt op npo zie je haar eerst stemmen op 47:26 en daarna nog een keer op 47:54.

Verder zag je overduidelijk dat Marjolein aan het mollen was tijdens de tweede opdracht (je zag dat ze geen/weinig kracht gebruikte met trekken).

Maar- widm kennende zijn de mensen die je verdenkt/je duidelijk twijfels bij krijgt in de 1e aflevering juist niet de mol! Maar opvallend (vooral van Cecile) blijft het wel...

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #84 Gepost op: 3-01-2016, 01:26:33 »
-Ik denk dat ze zich heeft bedacht

-Morgen nogmaals de aflevering kijken voor de intro

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #85 Gepost op: 3-01-2016, 01:27:41 »
Ik vond het weer een geweldige opening van het seizoen. Weer totaal anders dan voorheen ::bravo::

Wat is me opgevallen?
De positie van Klaas in de eerste opdracht, lijkt me niet echt een geschikte positie voor de mol. Tim vond ik daarentegen weer wel opvallend door heel enthousiast met de opdracht bezig te zijn. Hij hielp zelfs een medekandidaat (weet even niet meer wie) mee met zijn opdracht. Had hij misschien voorkennis over de voorspelling die Door Klaas gedaan werd? De mensen die ik vooral deze opdracht verdacht vond, waren de mensen die juist heel goed bezig waren met hun opdracht.
Bij de tweede opdracht viel me dan weer Marjolein en Teake me op. Marjolein deed heel weinig en Teake deed er alles aan om die topito uit het vakje van de  €1500 te krijgen. Ik ga deze opdracht nog eens terugkijken en vooral Letten op de mensen die op het laatst van de opdracht heel fanatiek meedoen om die topito uit het €1500 vakje te krijgen.

Mijn hoofdverdachten op dit moment: Tim, Taeke en Rop/Marjolein

Het is weer begonnen! En hoe! Ik ben heel benieuwd wat de rest van het seizoen ons gaat brengen ::bravo::

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #86 Gepost op: 3-01-2016, 01:27:58 »
Als de aflevering begint en je ziet de schaduw/het silhouette van de persoon die de loods in loopt wordt er, doordat er in een verder shot Art op de stoel gaat zitten, gesuggereerd dat het Art was die aan kwam lopen...Zou het misschien ook de mol kunnen zijn?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #87 Gepost op: 3-01-2016, 01:35:26 »
Niet zo uitgebreid als nu. Ben heel benieuwd naar de HD-beelden! :D

Boekje Annemieke:




Boekje Klaas (dubbele screenshots per pagina door handbeweging (en slechte belichting in eerste frame, waar in het tweede frame de hoek alweer niet zichtbaar is):





Boekje Airen:


Boekje Cecile:


Boekwerk Remy:


Boekje Taeke:


Boekje Marjolein:
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 01:46:44 door vlees »

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #88 Gepost op: 3-01-2016, 02:53:35 »
Vinden jullie het niet ook erg risicovol van de makers om de mol op de achterkant van het geld te zetten? We hoeven maar één goede photoshopper te hebben (en natuurlijk shots van het briefgeld) en het is duidelijk wie de mol is.

Art zegt in de briefing iets van dat het taak van de mol is te zorgen dat de kandidaten niet te zien krijgen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #89 Gepost op: 3-01-2016, 02:59:21 »
Ik denk dat ik iets heb gezien wat eventueel een hint zou kunnen zijn maar jullie moeten me even helpen.

Op minuut 11:50 zie je sfeerbeelden van het land maar dan versneld met een effect eronder. Alle mensen (locals zeg maar) die er in voorbij komen zijn vrij dorpse mensen met vrij kleurrijke en ja hoe zeg ik het, zonder gemeen te klinken, simpele kleding. Alleen op 11:50 zie je iemand lopen bij een parkje, waar vogels over lopen. Deze persoon lijkt een colbert te dragen, grijs, met een zwart t shirt, en daaronder een grijze pantalon broek. Een soort pak idee. Vond ik vrij opvallend omdat het zeg maar totaal niet past bij de andere beelden qua de kleding van locals. Ook loopt deze persoon (lijkt een hij) een beetje alsof dit met opzet zo gefilmd is.

 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

Offline molloen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #90 Gepost op: 3-01-2016, 04:44:07 »
Ik meen ook de stemmen van Margriet en Susan herkend te hebben.

Ik dacht ook die van Carolina, maar dat zou eigenlijk onlogisch zijn
je kan m'n rug op

Offline Akira

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #91 Gepost op: 3-01-2016, 06:05:09 »
Ik misde helaas wel de lobby naar het fout invullen van de test van de middelste kandidaten.
De middelste kandidaten kunnen hun positie gebruiken om de andere kandidaten door te spelen.
Ik neem aan dat daarover wel gesproken/onderhandeld is tussen de kandidaten? Had dit graag gezien...

Verder top 1ste aflevering.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #92 Gepost op: 3-01-2016, 10:13:44 »
Ik zag op Twitter (weet niet meer van wie, sorry!) voorbijkomen dat Art omhoog keek naar de Mol tijdens zijn briefing. Betekend dit dat diegene groter is dan Art?

Als we er vanuit gaan dat het ook echt de Mol zelf was in de beelden

Offline Ciel

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #93 Gepost op: 3-01-2016, 10:55:41 »
Ik vond het verdacht dat Art zei over het hoofd van Klaas op het Molgeld, 'met jou hoofd erop'
Ja dat viel mij ook op.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #94 Gepost op: 3-01-2016, 11:07:29 »
Weet iemand wanneer deze uitzending herhaald wordt?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #95 Gepost op: 3-01-2016, 11:08:04 »
ik heb gelezen dat het niet herhaald wordt, maar ik weet het niet zeker.
Uitzending gemist is dan de enige optie ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #96 Gepost op: 3-01-2016, 11:14:08 »
Vinden jullie het niet ook erg risicovol van de makers om de mol op de achterkant van het geld te zetten? We hoeven maar één goede photoshopper te hebben (en natuurlijk shots van het briefgeld) en het is duidelijk wie de mol is.

En een hele goede puzzelaar!  ;)
Nee hoor, ik vind het helemaal niet risicovol. Het is een mooie manier om de molloten zoet te houden toch?  :) Ik denk dat het een illusie is om te denken dat je zo de mol kunt ontmaskeren, want we zullen nooit de achterkanten van al het geld te zien krijgen.
Ik wacht gewoon af of de kandidaten ontdekken of er iets 'achter de rug' van het geld zit, en verder doe ik er niets mee.  :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #97 Gepost op: 3-01-2016, 11:19:12 »
Het is uiterst twijfelachtig of ze ooit genoeg geld zullen verdienen om het echt allemaal naast elkaar te kunnen leggen. Daarnaast lijkt de resolutie erg laag (de pixels/bolletjes op de achterkant van het biljet zijn erg groot), waardoor het waarschijnlijk lastig wordt om ooit sluitend bewijs te worden voor de kandidaten en al zeker niet voor de laatste paar afleveringen.

Het lijkt er op dat ze het er voornamelijk in hebben gestopt om, als de kandidaten er eenmaal achter komen, de keuze van de penningmeester een stuk interessanter te maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #98 Gepost op: 3-01-2016, 11:23:24 »
De Mol heeft in ieder geval blond haar! Ik zag tijdens het gesprek tussen Art en de Mol een stukje van het kapsel doorsteken. Of misschien is het een pruik? Wat denken jullie?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #99 Gepost op: 3-01-2016, 11:26:22 »
Of misschien is het een pruik? Wat denken jullie?

Of gewoon iemand van idtv/avrotros.