Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130472 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #120 Gepost op: 3-01-2016, 14:13:58 »
Ik denk dat ik iets heb gezien wat eventueel een hint zou kunnen zijn maar jullie moeten me even helpen.

Op minuut 11:50 zie je sfeerbeelden van het land maar dan versneld met een effect eronder. Alle mensen (locals zeg maar) die er in voorbij komen zijn vrij dorpse mensen met vrij kleurrijke en ja hoe zeg ik het, zonder gemeen te klinken, simpele kleding. Alleen op 11:50 zie je iemand lopen bij een parkje, waar vogels over lopen. Deze persoon lijkt een colbert te dragen, grijs, met een zwart t shirt, en daaronder een grijze pantalon broek. Een soort pak idee. Vond ik vrij opvallend omdat het zeg maar totaal niet past bij de andere beelden qua de kleding van locals. Ook loopt deze persoon (lijkt een hij) een beetje alsof dit met opzet zo gefilmd is.

 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

Iemand anders die denkt hier in iets gezien te hebben? Of ben ik gewoon paranoia. haha ::rofl::

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #121 Gepost op: 3-01-2016, 14:16:18 »
Wat een leuk begin voor de mensen die WIDM nog niet zo goed kennen!

*Cijfers, er is iets mee, wat weet ik niet precies
*Cecile staat op het groene biljet
*Dossiers: Ellie werkt met dossiers maar lijkt wel op lezen en schrijven van Margriet
*Dossiers: Alleen de dossiers (door Art) van Airen, Taeke en Tim gaan open, de rest blijft dicht
*Art zegt tegen de mol dat de nummers van oud-mollen er in staan
*Art noemt 2x eerst de vrouwen
*Spel verandert achter je rug
*Klaas 2x als eerste
*1 muzikant eerst wel daarna toch niet vinden.. is de muzikant (Remy) de mol?
*Tim staat aan de punt en graaft samen met Ellie en Klaas
*Marjolein reageert raar als er genoemd wordt dat er 1000 euro verdient is (zoals ze in moltalk lieten zien)
*Eerste en laatste 1-op-1 contact tussen Art en de mol.. dus Klaas valt af??

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #122 Gepost op: 3-01-2016, 14:19:07 »
Zijn er kandidaten die aan de RUG (RijksUniversiteit Groningen) hebben gestudeerd? Dan hebben ze de Rug achter de Rug?  ::tandpastasmiley::
Edit: Of kan er wat/iemand met een heuvelrug gekoppeld worden?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 14:26:25 door rooz33 »
~Mol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #123 Gepost op: 3-01-2016, 14:20:53 »
Iemand anders die denkt hier in iets gezien te hebben? Of ben ik gewoon paranoia. haha ::rofl::

Ik neem aan dat je deze persoon bedoelt?

Inderdaad een opvallend shot, maar zou dit later als hint uitgelegd kunnen worden? Ik herken er in ieder geval niet echt iemand in momenteel.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #124 Gepost op: 3-01-2016, 14:32:35 »
Was zelf niet zo'n fan van het begin.
Metro-opdracht was leuk. Alleen de Klaas-rol vrij simpel. Iedereen met verstand gokt 'nee'
Klaas is voor mij dan ook niet de mol.
Topito-opdracht was wel leuk, maar dat omdraaien maakte het een beetje vaag. En een compleet rare actie dat ze hem nog uit dat vlak slepen. Ben benieuwd wat daar gebeurd is.
You'll never walk alone

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #125 Gepost op: 3-01-2016, 14:38:40 »
Ik neem aan dat je deze persoon bedoelt?

Inderdaad een opvallend shot, maar zou dit later als hint uitgelegd kunnen worden? Ik herken er in ieder geval niet echt iemand in momenteel.

Klopt, maar het is zo opvallend want als je naar de locals kijkt zijn het allemaal mensen die vrij basic gekleed zijn en een tintje hebben. Deze persoon lijkt heel erg westers + in pak/colbert, maar het is een vaag shot.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #126 Gepost op: 3-01-2016, 14:42:36 »
Het doet mij heel erg denken aan Art, die hetzelfde jasje/vestje draagt als hij aanhad bij de eerste opdracht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #127 Gepost op: 3-01-2016, 14:46:05 »
Klopt, maar het is zo opvallend want als je naar de locals kijkt zijn het allemaal mensen die vrij basic gekleed zijn en een tintje hebben. Deze persoon lijkt heel erg westers + in pak/colbert, maar het is een vaag shot.

Maar ik durf wel te zeggen dat de persoon in dit shot een man is.

Het het even geprobeerd te verscherpen, 3x het filmpje achter elkaar. Eerste is het origineel, 2 en 3 zijn verscherpt




« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 14:51:34 door killerbee123 »

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #128 Gepost op: 3-01-2016, 15:05:09 »
En ik weet niet of ze per aflevering gaan veranderen, maar op de website van wie is de mol staat boven elke kandidaat een video, heb ze even achter elkaar geplakt.

« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 15:06:52 door killerbee123 »

Offline Joosiii

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #129 Gepost op: 3-01-2016, 15:09:55 »
Leuke aflevering, al was het begin wat langdradig.
Iets wat mij opviel was dat Art aan het einde van de intro tegen "de mol" zei; 'Ik spreek je bij de finale weer.'
Oftewel Art spreekt de mol pas bij de finale, en heeft tot die tijd geen individuele gesprekken met de mol.
Als dat het geval is valt Klaas dus al af als mol, aangezien Art op het perron een gesprek met Klaas heeft gehad.
Misschien wat veel gezocht, maar je weet het maar nooit met dit programma.  :P

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #130 Gepost op: 3-01-2016, 15:18:36 »
Leuke aflevering, al was het begin wat langdradig.
Iets wat mij opviel was dat Art aan het einde van de intro tegen "de mol" zei; 'Ik spreek je bij de finale weer.'
Oftewel Art spreekt de mol pas bij de finale, en heeft tot die tijd geen individuele gesprekken met de mol.
Als dat het geval is valt Klaas dus al af als mol, aangezien Art op het perron een gesprek met Klaas heeft gehad.
Misschien wat veel gezocht, maar je weet het maar nooit met dit programma.  :P
best mogelijk dat dit de rode draad van het seizoen kan zijn, volgende aflevering heeft Art misschien met een andere kandidaat een gesprek
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #131 Gepost op: 3-01-2016, 15:39:32 »
Volgens mij zegt Marjolein tegen, ik denk, Taeke: "Die drie zijn van mij." Dat wijst erop dat zij haar opdracht heeft gehaald.

Offline Andyyv

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #132 Gepost op: 3-01-2016, 15:44:46 »
Aan het begin van de aflevering (op Uitzending Gemist precies op 2:30) komt er een opvallende man extreem kort in beeld. Kan iemand hier een screenshot van maken en hier delen? Ik krijg het niet voor elkaar in de webplayer op npo.nl.

Geen idee of het iets is hoor, maar de man had een heel verdacht voorkomen in mijn ogen. Het leek namelijk een bijzonder westerse man, omringd door allemaal locals.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #133 Gepost op: 3-01-2016, 15:47:04 »
Aan het begin van de aflevering (op Uitzending Gemist precies op 2:30) komt er een opvallende man extreem kort in beeld. Kan iemand hier een screenshot van maken en hier delen? Ik krijg het niet voor elkaar in de webplayer op npo.nl.

Geen idee of het iets is hoor, maar de man had een heel verdacht voorkomen in mijn ogen. Het leek namelijk een bijzonder westerse man, omringd door allemaal locals.



Of bedoelde je die met de peace tekens. Die had ik gisteren al ergens geplaatst wegens de constante verwijzingen naar dat symbool. Ik zoek die nog even.

EDIT: Gevonden http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=57334.msg1898335#msg1898335
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 15:48:39 door vlees »

Offline Andyyv

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #134 Gepost op: 3-01-2016, 15:55:11 »


Of bedoelde je die met de peace tekens. Die had ik gisteren al ergens geplaatst wegens de constante verwijzingen naar dat symbool. Ik zoek die nog even.
Ik bedoelde die rechterman op de eerste foto, die in de spiegel verschijnt. Voor mijn gevoel was-ie blond/opvallender. Niet dus..

Bedankt iig!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #135 Gepost op: 3-01-2016, 16:06:18 »
Het is natuurlijk flink kiezen wat je wel en niet in 60 minuten kunt laten zien, maar ik vind het wel jammer dat dit soms ten koste gaat van belangrijke informatie over de opdrachten en hoe die gespeeld zijn. Waarom krijgen we alleen van Ellie te zien dat haar eerste opdracht mislukt is? (En van Taeke, Airen en Tim dat hun opdracht wel gelukt is.) Hoe zit het met Annemieke, Marjolein, Rop, Cécile en Remy? Jammer dat dat gissen blijft.

Ligt denk ik niet zozeer aan de montage maar aan de opzet van de controle door Art. Bij Ellie is het fout en wordt de controle gewoon afgebroken. Rop zegt namelijk nog dat hij niet wist of zijn opdracht nou goedgekeurd werd, of, zoals Rämon zegt, dat Cecile hem een oor aangenaaid heeft.
Is natuurlijk nog steeds jammer dat ze niet alle kandidaten gewoon controleren. Die info is vrij waardevol voor ons kijkers, maar ook voor de kandi's zelf.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #136 Gepost op: 3-01-2016, 16:10:26 »
Ligt denk ik niet zozeer aan de montage maar aan de opzet van de controle door Art. Bij Ellie is het fout en wordt de controle gewoon afgebroken. Rop zegt namelijk nog dat hij niet wist of zijn opdracht nou goedgekeurd werd, of, zoals Rämon zegt, dat Cecile hem een oor aangenaaid heeft.
Is natuurlijk nog steeds jammer dat ze niet alle kandidaten gewoon controleren. Die info is vrij waardevol voor ons kijkers, maar ook voor de kandi's zelf.

Klopt, al blijft het voor ons verwarrender aangezien de kandidaten waarschijnlijk wel bij elkaar hebben gecheckt of ze de opdracht gehaald hadden. Airen wist bijvoorbeeld dat Annemieke haar opdracht niet gehaald had, ook al hebben wij dit niet officieel gezien in de aflevering. Het geval van Rop/Cecile blijft dan indd alsnog onduidelijk als Art hun niet verteld heeft of het evt. wel was goedgerekend of niet

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #137 Gepost op: 3-01-2016, 16:14:22 »
De kandidaten moeten het gecheckt hebben. Annemieke heeft in haar boekje de oorspronkelijke opdracht van Klaas staan. Dat kan alleen achteraf opgedane kennis zijn. Of vooraf ::rofl:: maar in ieder geval niet tijdens de opdracht zelf.

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #138 Gepost op: 3-01-2016, 16:15:02 »
Ook nog even de "molactie" van Airen in beeld


Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #139 Gepost op: 3-01-2016, 16:18:11 »
Ik denk wel dat een echte mol het veld zo goed uit zijn/haar hoofd weet dat naar het bordje toelopen niet nodig is (dat valt immers op) en bv met struiken eromheen weet (of gewoon elk paaltje bijhouden en aftellen) welk vak wel en niet geld oplevert.