Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds  (gelezen 52271 keer)

Offline loetjef

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - ondergronds
« Reactie #120 Gepost op: 4-01-2016, 20:15:02 »
Ik zie een hoop mensen hier zeggen dat ze een aantal mensen afstrepen van het lijstje, omdat deze mensen de opdracht niet hebben gehaald. Maar misschien had de mol ook wel een opdracht die niet haalbaar was, en heeft de mol het om die reden niet gehaald. Ik denk bijvoorbeeld aan een Remy die 7 Juan's moest vinden. Lijkt mij best lastig.

Aan de andere kant: zou de productie de mol niet in zo'n positie zetten dat deze zelf kan 'kiezen' of hij het wel of niet wil halen, zonder dat het opvalt? Dan denk ik aan degenen die 4 of 5 mensen moesten vinden (Tim, Airen). Annemieke bijvoorbeeld die er maar 2 hoeft, zal onmiddellijk opvallen als het niet lukt (zoals nu het geval was).

Klein gedachtenspinseltje, ben benieuwd naar wat jullie hierover denken ::)

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 4-01-2016, 20:22:34 »
Denk dat die van Marjolein veel gemakkelijker was. Drie in uniform. Uniformen kun je zien. Leeftijden moet je vragen. Ze had ze ook snel. Komt bij, heb het eerder gezegd, dat die met heel veel anderen te combineren was. Met een 36-jarige Juan in een uniform met een pet was er alle ruimte voor doelbewuste mislukking, mocht het nodig zijn.

Offline loetjef

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 4-01-2016, 20:25:09 »
Denk dat die van Marjolein veel gemakkelijker was. Drie in uniform. Uniformen kun je zien. Leeftijden moet je vragen. Ze had ze ook snel. Komt bij, heb het eerder gezegd, dat die met heel veel anderen te combineren was. Met een 36-jarige Juan in een uniform met een pet was er alle ruimte voor doelbewuste mislukking, mocht het nodig zijn.

Ja, daar heb je gelijk in, dat kan natuurlijk ook. Dan zouden we moeten kijken wat echt de haalbare opdrachten zijn.

Maar je weet niet of de Juan in uniform gewoon puur toeval was, of dat die daar zo neer is gezet.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 4-01-2016, 20:29:59 »
Ik zeg niet dat er een Juan in uniform bij was. Wel dat haar opdracht te combineren was met die van (bijna) alle anderen. Dat betekent dat zij met haar opdracht de mogelijkheid had om (bijna) alle andere opdrachten desgewenst te beïnvloeden.

Offline loetjef

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 4-01-2016, 21:00:44 »
Nee oke, ik bedoel ook niet specifiek dat dat Juan was. Ik bedoel meer: je weet niet of de man in uniform, die ook 36 is, en ook een hoed op heeft, daar zo geplant is door de productie, of dat deze gewoon echt toevallig rond liep. Dat laatste kan net zo goed het geval zijn, en dan is het puur toeval dat Marjolein daarmee ook andere opdrachten kan beïnvloeden.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #125 Gepost op: 4-01-2016, 21:11:57 »
Ook al is dat samenwerken met Cécile op een manier die waarschijnlijk niet goed gerekend zou worden, wat voor de Mol dus in dit geval ongunstig is. Maar ik denk dat het voor de Mol nu vooral belangrijk was om te laten zien dat ie ontzettend zijn best doet en te vertrouwen is.

Dat denk ik ook. Aanvulling: Cécile biedt aan om Rop te helpen, misschien dacht Rop dat het verdacht zou zijn als hij opeens wist dat je niet elkaar mee mocht nemen, en stemde hij in met het voorstel. De opdracht mislukt (mede) daardoor, maar hij kan wel mooi de schuld geven aan Cécile, wat later ook keurig gemonteerd wordt in de nabespreking op het eindstation.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 4-01-2016, 21:26:48 »
Marjolein wist ook dat het niet mocht. Want die zegt tegen Taeke: "Die drie zijn van mij". Ofwel... Ze wisten dat niet en Marjolein is verdacht. Of ze wisten het wel en dat maakt Céline en Rop minder verdacht. Andere redeneringen maken het volgens mij nodeloos ingewikkeld.

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 4-01-2016, 22:30:55 »
Ik kom net uit t buitenland en kijk t net terug maar;
misschien is t al gezegd hoor maar waarom zegt Tim in de metro bij min 23.12 " ik kreeg zo ..flammm dat kind in mijn armen gedrukt" terwijl dat niet echt met beelden ondersteund wordt.Want in in eerder beeld is die moeder niet echt enthousiast.
Duwt Rop dat kind in zijn handen?..zien we niet.
bij min 23 19 wordt hij er "ongemakkelijk van"...ook niks van te merken op beeld..beetje raar.

Offline Tomahawk9

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 4-01-2016, 23:09:01 »
Een beetje laat maar dat is niet Annemieke, ander kleur haardingetje (hoe heet zo'n ding in godsnaam)

Offline vlees

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 4-01-2016, 23:52:52 »
Een beetje laat maar dat is niet Annemieke, ander kleur haardingetje (hoe heet zo'n ding in godsnaam)

Hadden wij al door. Op de backstage foto's staat zij ook en zij is van de productie.

Offline Tomahawk9

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 4-01-2016, 23:57:53 »
Hadden wij al door. Op de backstage foto's staat zij ook en zij is van de productie.
Oeps mijn fout, sorry  :-[

Offline Janorator

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 5-01-2016, 18:49:16 »
Iets dat mij vooral opvalt is dat alle opdrachten zwart/wit zijn buiten die van Taeke...
9 mooie meisjes is voor interpretatie vatbaar, al de rest niet.
De m van mol en mm is een alliteratie net als Taeke Taekema.

Weet niet of het iets is maar ga zoeken naar alliteraties de komende afleveringen  ;)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 6-01-2016, 00:05:44 »
Iets dat mij vooral opvalt is dat alle opdrachten zwart/wit zijn buiten die van Taeke...

Weet niet of het iets is maar ga zoeken naar alliteraties de komende afleveringen  ;)

Dan heb ik er nog eentje voor je.

In de leader komt een kar voor met "zeezout" erop. Ik neem aan dat die kar niet uit Nederland is meegenomen, zou de productie er dus opgeschreven hebben. Beetje onnodig lijkt me, behalve als het als hint is bedoeld...

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 6-01-2016, 00:08:22 »
Dan heb ik er nog eentje voor je.

In de leader komt een kar voor met "zeezout" erop. Ik neem aan dat die kar niet uit Nederland is meegenomen, zou de productie er dus opgeschreven hebben. Beetje onnodig lijkt me, behalve als het als hint is bedoeld...

Tenzij het voor die opdracht essentieel is dat de kandidaten weten wat in welke kar hoort. Er zijn misschien meerdere soorten zout te vinden in die zoutvelden van Bani.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 6-01-2016, 00:11:31 »
Tenzij het voor die opdracht essentieel is dat de kandidaten weten wat in welke kar hoort. Er zijn misschien meerdere soorten zout te vinden in die zoutvelden van Bani.

Hmmm... had ik nog niet aan gedacht. Misschien is die zeezout kar wel voor Taeke :P Maar neemt niet weg dat ze hem opvallend genoeg in de leader gestopt hebben.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 6-01-2016, 00:14:11 »
Hmmm... had ik nog niet aan gedacht. Misschien is die zeezout kar wel voor Taeke :P Maar neemt niet weg dat ze hem opvallend genoeg in de leader gestopt hebben.

Ja uiteraard. Alles is mogelijk. ;) We zullen zien wat we er mee kunnen na die opdracht. :)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #136 Gepost op: 6-01-2016, 09:33:21 »

Ik hoop op een alliteratiehint ::ok:: Zou een logische keus zijn met Taeke als Mol.
...óf niet!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #137 Gepost op: 6-01-2016, 11:52:46 »
Ik hoop op een alliteratiehint ::ok:: Zou een logische keus zijn met Taeke als Mol.

Hadden ze ook al met Milouska en Inge kunnen doen. (<- nutteloos feitje)

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 6-01-2016, 12:34:37 »
Hadden ze ook al met Milouska en Inge kunnen doen. (<- nutteloos feitje)

Vervolg op nutteloos feitje:
Dat hebben ze bij Inge ook 1 hint aanbesteed, de route 66 hint met 99=II  :P

On topic:
Ik denk niet dat we echt veel uit deze opdracht kunnen halen, iedereen moet zich nog profileren in zo'n opdracht, er was veel chaos en met de twist van Klaas was het voor de mol een kansloos spel om geld uit de pot te houden. Dus ik houd alle opties open

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 8-01-2016, 13:13:12 »
DE mindfuck continues. Tijd voor aflevering twee. Opdracht Klaas: Vind 1 muzikant en neem die mee naar het eindpunt. Remy?

Maar... Klaas stond in een andere metro dan Remy. Dus zelfs al had hij de opdracht gedaan, hij was nooit met Remy aangekomen... De opdracht was dus niet: vind Remy. Die zat niet in die metro...