Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189271 keer)

Offline Kristel1976

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Molgeld
« Reactie #80 Gepost op: 5-01-2016, 20:36:34 »
Het kwartje valt... 'Het spel verandert achter je rug' is een hint voor de kandidaten om op de 'rug' van het molgeld te kijken. (Klopt die uitdrukking, een rug van een biljet?)
Dát denk ik ook  :)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #81 Gepost op: 5-01-2016, 22:02:37 »
Heb de puzzelstukjes toch maar even in photoshop uitgeknipt en recht gezet. Er valt nog niet veel mee te doen, maar van zodra er wat te zien valt zal ik het hier zeker posten.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #82 Gepost op: 5-01-2016, 22:21:41 »
Heb de puzzelstukjes toch maar even in photoshop uitgeknipt en recht gezet.
Bedenk dat er voor elk stukje 50% kans is dat het ondersteboven ligt (hoewel dat voor sommige stukken niet uitmaakt).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #83 Gepost op: 5-01-2016, 23:20:41 »
Bedenk dat er voor elk stukje 50% kans is dat het ondersteboven ligt (hoewel dat voor sommige stukken niet uitmaakt).

Ik ga er gewoon vanuit dat de stukjes nog niet op hun juiste kant liggen. Alles is dus nog mogelijk. Het is dan ook nog maar de vraag of ze allemaal met de lange zijde horizontaal of verticaal moet liggen of misschien zelfs beide door elkaar. Eén ding is zeker, het zal vast niet gemakkelijk zijn.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 5-01-2016, 23:45:17 »
Ik ga er gewoon vanuit dat de stukjes nog niet op hun juiste kant liggen. Alles is dus nog mogelijk. Het is dan ook nog maar de vraag of ze allemaal met de lange zijde horizontaal of verticaal moet liggen of misschien zelfs beide door elkaar. Eén ding is zeker, het zal vast niet gemakkelijk zijn.

En dan heb je nog de verschillende afmetingen van biljetten. Er is een kans dat je biljetten van 250 euro moet plakken aan biljetten van 20 euro bijvoorbeeld.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #85 Gepost op: 6-01-2016, 00:38:32 »
En dan heb je nog de verschillende afmetingen van biljetten. Er is een kans dat je biljetten van 250 euro moet plakken aan biljetten van 20 euro bijvoorbeeld.

Maakt op zich weinig uit. Ik baseer mij op de grootte van de dots. Heb alle stukjes zo aangepast dat alle dotjes even groot zijn.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 6-01-2016, 11:44:42 »
En toch heel nieuwsgierig of we over 9 afleveringen echt een hoofd hebben kunnen maken :D

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2016, 22:20:19 »
Waarom zouden ze nu al twee keer de nadruk leggen op dat de Mol dit jaar eerst geld verdiend, en daarna weer verduisterd,  als minder briefjes minder mozaïek is?
...óf niet!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2016, 22:35:33 »
En toch heel nieuwsgierig of we over 9 afleveringen echt een hoofd hebben kunnen maken :D
Mwa, gezien hoe de groep bezig is [zoals elke groep hoor], zal dat nog een lastige puzzel worden, want de meeste stukjes ontbreken! ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline de_ils

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2016, 02:44:15 »
In de allereerste aflevering heeft dat ik weet eerder een hint naar de laatste drie kandidaten gezeten. Ik denk dat dit rop, remi en marjolein zijn. Er hadden meer min bedragen kunnen zijn als 3.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2016, 04:48:51 »
In de allereerste aflevering heeft dat ik weet eerder een hint naar de laatste drie kandidaten gezeten. Ik denk dat dit rop, remi en marjolein zijn. Er hadden meer min bedragen kunnen zijn als 3.

Je bedoelt de portretten op de negatieve geldbiljetten? Ik hoop het niet. Als dit inderdaad een officiële hint zou zijn, is hiermee gelijk het bewijs geleverd dat Wie Is De Mol doorgestoken kaart is. Want hoe weten ze anders al voordat het spel gespeeld wordt wie de finalisten zullen zijn?

???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2016, 07:10:38 »
Je bedoelt de portretten op de negatieve geldbiljetten? Ik hoop het niet. Als dit inderdaad een officiële hint zou zijn, is hiermee gelijk het bewijs geleverd dat Wie Is De Mol doorgestoken kaart is. Want hoe weten ze anders al voordat het spel gespeeld wordt wie de finalisten zullen zijn?

???

Omdat het spel natuurlijk al lang gespeeld en opgenomen is (vorig jaar juni) en de serie sindsdien geedit is?  :P

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2016, 10:04:08 »
ah ik begrijp het. het geld is pas gedrukt nadat het spel gespeeld is
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2016, 10:14:45 »
ah ik begrijp het. het geld is pas gedrukt nadat het spel gespeeld is

;D Ja logisch eigenlijk, dat we daar niet zelf op gekomen zijn!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2016, 11:24:45 »
het spel verandert achter je rug, als het achter de rug is  ::bravo::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2016, 21:31:29 »

Tweede lading.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2016, 21:34:53 »
Iemand op twitter (credits voor @Stijn_Maatje) heeft al geprobeerd enkele stukken bij elkaar te leggen. Het is een verdienstelijke poging op het eerste zicht. Lijkt me momenteel niet meer dan een hals te zijn of zo.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2016, 21:48:47 »
Ik dacht inderdaad ook aan een hals met een zwart shirt. Al moet de achtergrond dan ook zwart zijn

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2016, 22:01:52 »
Ik dacht inderdaad ook aan een hals met een zwart shirt. Al moet de achtergrond dan ook zwart zijn

Kan natuurlijk altijd gedaan zijn om het iets moeilijker te maken. Lijkt me ook een vrij diepe insnijding dus ik zou al denken dat het een vrouw is.

Al bij al nog te weinig stukken van de puzzel om iets deftig te kunnen zeggen over de Mol.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2016, 22:25:52 »
Er zijn mannen die v-hals dragen ;D