Auteur Topic: Aflevering 4 - Minder dan je denkt  (gelezen 41697 keer)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2016, 21:54:08 »
Heel jammer dat Ellie is afgevallen.  :(

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2016, 00:03:37 »
De eerste 2 afleveringen vond ik haar verschrikkelijk, met haar porto-instructies.. Al is het mooi om te zien hoe zij toch indruk heeft weten te maken op alle andere deelnemers.
Inmiddels vond ik haar wel humor hebben en had ik haar wel als agent op de mol willen springen. Het ziet er toch naar uit dat de Mol aardige strikken aan het zetten is in dit spel.

Offline Akira

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #82 Gepost op: 25-01-2016, 05:30:48 »
Mooie aflevering! Die drones voegen echt wat toe aan de beleving als kijker thuis.

Jammer dat Ellie weg is, helemaal als je bedenkt dat er kandidaten zijn die zich druk maken om de kleur schoenen en niet eens proberen een berg te beklimmen... Doe dan gewoon niet mee aan WIDM... :-X


Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #83 Gepost op: 25-01-2016, 08:30:24 »
Die drones voegen echt wat toe aan de beleving als kijker thuis.

Als ik mij niet vergis zijn er in ieder geval ook vorig jaar al drones gebruikt voor de opnames.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #84 Gepost op: 25-01-2016, 12:11:35 »
Als ik mij niet vergis zijn er in ieder geval ook vorig jaar al drones gebruikt voor de opnames.

In WIDM 13 al (misschien zelfs eerder). Denk aan de opening van het seizoen dat net een natuurfilm leek.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2016, 17:23:00 »
In WIDM 13 al (misschien zelfs eerder). Denk aan de opening van het seizoen dat net een natuurfilm leek.
Volgens mij sinds 2012. Zie dit bericht. Jammer genoeg doe het filmpje het niet meer. Het was een compilatie van de droneshots in IJsland, waaronder eentje waarbij het shot bij Art begon en toen de hoogte inging.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2016, 20:21:43 »
Volgens mij sinds 2012. Zie dit bericht. Jammer genoeg doe het filmpje het niet meer. Het was een compilatie van de droneshots in IJsland, waaronder eentje waarbij het shot bij Art begon en toen de hoogte inging.
Ik heb de YouTube link ook nog altijd in mijn favorieten staan, maar die doet het inderdaad al een jaar niet meer. VideoDrone heeft de video nog wel op hun Vimeo staan. Blijft adembenemend mooi!

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #87 Gepost op: 28-01-2016, 11:09:25 »
Na het nogmaals grondig bestuderen van aflevering 4 ben ik eruit. Ik werd nog even aan het twijfelen gebracht door de postcodehint en het mollengedrag van Annemieke in deze uitzending, maar na (letterlijk) een halve nacht malen en alle gebeurtenissen nogmaals de revue te laten passeren kan ik niet anders dan concluderen dat we in aflevering vier bevestigd hebben gekregen dat Klaas de mol is.

Neem alleen al het feit dat hij zijn penningmeesterschap opgeeft: waarom zou een kandidaat dit in vredesnaam doen? De reden die hij gaf ('ik wilde weten wie er zou happen') slaat natuurlijk nergens op, want hij wist al lang wie er op de pot zaten te azen. Maar waarom zou je als kandidaat, terwijl je weet dat er op het molgeld een vette hint naar de mol staat, die briefjes uit handen geven?

Ook in de klauteropdracht hebben de Klaas de mol in actie gezien. Hier kunnen we twee aannames doen:
- de mol gaat sowieso naar boven
- de mol zal niet een van de hangsloten losmaken

Cécile, Rob en Annemieke gaan niet naar boven en vallen wat mij betreft af. Taeke en Ellie openen de hangsloten en halen zo de buit binnen; ook zij zijn het niet. Blijven over Marjolein, Tim en Klaas die wel naar boven gaan maar met lege handen weer naar beneden komen. Die actie van Marjolein is op het oog het meest verdacht, maar waarom zou de mol in de opdracht ervoor de pot spekken met 500 euro? Ik denk echt dat zij de opdracht verkeerd begrepen heeft (haar reactie daarop vond ik ook oprecht overkomen - ze baalde er echt van). Houden we over Tim en Klaas. Ik denk dat - in het kader van 'best voorbereide mol ooit' - de mol hier voorkennis heeft gehad. Ik denk niet dat hij ondanks een fout antwoord een goede sleutel heeft gekregen (want dat zou oneerlijk zijn tegenover de andere deelnemers), ik denk dat de mol wist dat hij op een andere manier de kist open kon krijgen om een deel van de buit te verduisteren. Wellicht was er geen sleutel nodig, of lag boven ergens een replica. Dit is eerlijker naar de kandidaten toe, want ook zij hadden deze kunnen vinden als ze ernaar gezocht hadden.

Het is dus zaak voor de mol om zo snel mogelijk naar boven te gaan. Als eerste zou echter voor een type als Klaas 'against character' zijn. Dat past meer bij een haantje de voorste als Tim. Maar Klaas gaat wel als tweede. Met name de grijns die hij dan uit richting Art (die weet wie de mol is), vind ik veelzeggend. Ik heb geen screenshot, maar het lijkt erop alsof vooraf is afgesproken dat de mol hier zijn slag gaat slaan. Een passieve houding bij het beantwoorden van de raadsels maakt niet uit als de mol weet dat de kist op een andere manier te openen is. De enige keer dat we hem actief zien mee puzzelen is bij de allereerste vraag (die voor Tim), waar hij het foute antwoord geeft. Dat was de enige keer die er voor hem echt toe deed.

Ook uit de kajakopdracht kun je een en ander halen. Klaas ging hier als derde het water in, wat op het oog geen goede positie is voor de mol. Maar... wellicht was hier, in het kader van de best voorbereide mol ooit, afgesproken om naar de achterste boeien te varen en daar zo veel mogelijk kokers buit te maken (lekker uit het zicht van de kandidaten, want ver weg van de kant). Kandidaten die eerder die kant op wilden, konden eventueel door de duikers omver getrokken worden zodat zij de plannen niet konden dwarsbomen. Met al die kokers in zijn boot (we zien er uiteindelijk twee in beeld verloren gaan), laat de naar eigen zeggen 'overmoedige' Klaas zich vervolgens gewillig omvertrekken. Veelzeggend is de opmerking van Taeke die na Klaas het water ingaat en ook naar achteren vaart: 'Hier ligt niks meer'(of iets van die strekking). Aangezien Klaas de enige is die helemaal naar de achterste boei gevaren is, is hij de enige die de kokers daar (waar wellicht veel geld in heeft gezeten), heeft doen verdwijnen.

Voor mij is het klip en klaar... Ook zonder de kloosterhint.
(! - Klaas: EO-verleden ---> klooster)   ::vergroot::
Ma how zeg!

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #88 Gepost op: 28-01-2016, 11:59:51 »
Ook nog maar even hier....

Na het nogmaals grondig bestuderen van aflevering 4 ben ik eruit. Ik werd nog even aan het twijfelen gebracht door de postcodehint en het mollengedrag van Annemieke in deze uitzending, maar na (letterlijk) een halve nacht malen en alle gebeurtenissen nogmaals de revue te laten passeren kan ik niet anders dan concluderen dat we in aflevering vier bevestigd hebben gekregen dat Klaas de mol is.

Wauw! Ik wilde tot nu toe niet zo geloven in Klaas als mol (tegen beter weten in, ja), maar je geeft wel een hele mooie en aannemelijke opsomming waarom Klaas de mol wel moet zijn. Vooral je analyse van de klimopdracht is treffend!

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #89 Gepost op: 28-01-2016, 12:06:09 »
Wauw! Ik wilde tot nu toe niet zo geloven in Klaas als mol (tegen beter weten in, ja), maar je geeft wel een hele mooie en aannemelijke opsomming waarom Klaas de mol wel moet zijn. Vooral je analyse van de klimopdracht is treffend!

Dank! Het kán toch gewoon niet anders.
Of zoals Tim zou zeggen: 'Of ik ben debiel, of dit is het'.  ::rofl::
Ma how zeg!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #90 Gepost op: 28-01-2016, 12:23:58 »
Zou het zin hebben om geld uit de kist te halen als niemand weet hoeveel er in is gedaan?
Dat zou een MOLactie zijn die geen effect heeft op de groep, immers men kan niemand verdenken.
Nu wordt aangenomen dat er méér geld in de kist zat, maar dat wordt nergens door bevestigd.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 14:41:14 door Bakkertje, Reden: stukje tekst geschreven in hoofdletters naar kleine letters omgezet »

Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #91 Gepost op: 28-01-2016, 12:28:02 »
Zou het zin hebben om geld uit de kist te halen als niemand weet hoeveel er in is gedaan?
Dat zou een MOLactie zijn die geen effect heeft op de groep, immers men kan niemand verdenken.
Nu wordt aangenomen dat er méér geld in de kist zat, maar dat wordt nergens door bevestigd. 

Precies ja!
Dat zal dan meer zin hebben gehad als Art zou hebben gezegd,
In de kist ligt 2000 euro en ineens zijn het er nog maar 1500.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 14:42:06 door Bakkertje, Reden: quote aangepast »
Rop is de Mol.

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #92 Gepost op: 28-01-2016, 12:53:09 »
De afleveringstitel 'Meer dan je denkt', in combinatie met de biecht van Ellie zegt mij genoeg.
Ma how zeg!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #93 Gepost op: 28-01-2016, 12:54:52 »
De tijd zal het leren maar pas op voor tunneltjes!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #94 Gepost op: 28-01-2016, 12:58:25 »
De afleveringstitel 'Meer dan je denkt', in combinatie met de biecht van Ellie zegt mij genoeg.

Maar de afleveringstitel zien de kandidaten niet. Dus de kandidaten kunnen niks uit die actie afleiden. Het had dus geen zin. Het zou idd leuker zijn geweest als Art van tevoren had gezegd hoeveel geld erin zat. Dat is denk wat Gadoesja bedoelt. En daar heeft ze een punt.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #95 Gepost op: 28-01-2016, 12:59:45 »
Precies ja!
Dat zal dan meer zin hebben gehad als Art zou hebben gezegd,
In de kist ligt 2000 euro en ineens zijn het er nog maar 1500.

Maar dan kan je toch makkelijk de mensen die niet omhoog gaan wegstrepen, vinden ze vast ook niet wenselijk.
No Milk today???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #96 Gepost op: 28-01-2016, 13:01:22 »
Maar dan kan je toch makkelijk de mensen die niet omhoog gaan wegstrepen, vinden ze vast ook niet wenselijk.

Hm.. das ook waar  :-\\

Offline 11elf

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #97 Gepost op: 28-01-2016, 13:12:26 »
In de aflevering waar kees met de helicopter een envelop ging halen hadden de kandidaten ook geen kans om hem te betrappen en wisten ze ook niet hoeveel geld er in de envelop zat.
Ik zie ook niet zo'n verschil.

De mol krijgt vaak genoeg kansen om ongezien te mollen.

Zou het wel tof vinden als de mol iets moest doen om aan de sleutel te komen.

Het feit dat er we shot van een open kist op de wand te zien is vlak voor Tim gaat klimmen, lijkt me een hint voor de kijker dat er iets met die kist gebeurd is op de berg.
Ben benieuwd wat hiervan terug komt in aflevering 10!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #98 Gepost op: 28-01-2016, 13:15:21 »
De afleveringstitel 'Meer dan je denkt', in combinatie met de biecht van Ellie zegt mij genoeg.

Het is alleen "Minder dan je denkt" wat dan weer niet klopt. Maar voor het gemak kan je daar natuurlijk Dennis' "denk contra" tegenaan gooien. ::rofl::

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #99 Gepost op: 28-01-2016, 13:16:47 »
Ja, er zit minder geld in de kist dan Ellie had gedacht. Klopt dan toch?
Ma how zeg!