Auteur Topic: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over  (gelezen 39468 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2016, 23:49:44 »
Wie is de mol anno 2016

Opdracht 1

Cecile: Molt door gewoon niet te durven fietsen???!??!??
Marjolein: mol doo porto te verliezen ???!!??? en fietst door
Taeke: molt door niet eens EEN antwoord te gokken??!!!?
Annemieke: Molt door 0 van 12 enveloppen te vinden???!??!?!
Rop: Molt door 0 van 12 enveloppen te vinden??!?!?!?
Tim: Molt door 1 envelop van 12 enveloppen te vinden????!?!?!
Klaas; Vind 1 envelop van 12 enveloppen...

Klaas is de mol dus die denkt gewoon ik neem 1 envelop, aangezien er toch al 8 enveloppen zijn gemist. + ben ik niet verdacht.

Andere 6 mollen allemaal dus voor de 'kijkers' valt hier niets uit te halen.

Begint bijna frustrerend/grappig te worden. Waar zijn de ECHTE kandidaten?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 23:51:23 door Rämon »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #81 Gepost op: 1-02-2016, 23:57:22 »
Tim: Molt door 1 envelop van 12 enveloppen te vinden????!?!?!
Klaas; Vind 1 envelop van 12 enveloppen...
Tim vond er 2.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2016, 00:14:50 »
Taeke: molt door niet eens EEN antwoord te gokken??!!!?

Begint bijna frustrerend/grappig te worden. Waar zijn de ECHTE kandidaten?
Taeke voert volgens mij de opdracht gewoon goed uit. Hij moet een antwoord krijgen via de porto, zelf een antwoord gokken is niet zijn opdracht. De anderen zouden dus eventueel een willekeurig antwoord door de porto's moeten roepen.

Wat de frustratie betreft zie ik die opmerkingen hier ook steeds vaker langs komen. Leg je gewoon neer bij het feit dat het spel de laatste jaren anders gespeeld word.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2016, 00:48:44 »
Wie is de mol anno 2016

[...]

Begint bijna frustrerend/grappig te worden. Waar zijn de ECHTE kandidaten?


Ik ben zeker dat Geinstein je dat vast allemaal uit kan leggen! Verborgen verhaallijnen en twists enzo.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2016, 15:08:09 »
Wat betreft de montage:

Ik denk zo maar dat de volgorde van de opdrachten zoals ze in de uitzending komen van te voren bedacht is. Iets met spanningsboog, zapgedrag, of wat dan ook. Dat je bij het maken van de opnames soms moet omwisselen is bij TV niet vreemd. Dus ik zou er niet vreemd van opkijken als de kandidaten bij de fietstocht gewoon wordt verteld: dit is opdracht 1 van de aflevering. Daarom vind ik de rekenfout ook niet zo gek.

Wat betreft de Klaas-hint:

Het valt mij op dat Klaas deze aflevering zich vrijwel niet mols gedraagt. Toch blijven "we" ons vastbijten in die hint die zegt dat Klaas de mol is. Terwijl "Mol cf Klaas" ook kan betekenden "de mol is als klaas" (en dan heb ik het nog niet over die 'contouren' optie). En de foto... daar loopt het op dit moment ook niet helemaal soepel mee. Dus misschien is het Klaas wel helemaal niet. Opmerkingen over hoe slecht het seizoen is "omdat gelijk al bekend is wie de mol is" vind ik op dit moment wat aan de voorbarige kant.

m0ll0m

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2016, 16:49:59 »
Opmerkingen over hoe slecht het seizoen is "omdat gelijk al bekend is wie de mol is" vind ik op dit moment wat aan de voorbarige kant.

Misschien kun je nog met enige fantasie om de kloosterhint heen, maar het heeft de focus zo weerlegt van de groep naar één persoon en dat al zo vroeg, dat ik dat wel wat seizoensverpestend vind ja. Het is echt supermoeilijk om anders te gaan kijken, voor mij in ieder geval.
No Milk today???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2016, 17:51:36 »
er is een topic over wat je van dit seizoen vindt....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2016, 18:45:55 »
Wil toch even wat kwijt...

Vervelend dat we weten dat Klaas de mol is, maar ik wordt een beetje moe van al die mensen die roepen dat het er zo enorm dik bovenop ligt dat Klaas de mol is. Op de overbekende Klaas-hint na is hij toch echt niet zo verdacht bezig, sterker nog, deze aflevering is hij eerder onverdacht.

Hoop dat je het een beetje cynisch bedoelt!
Ben nog steeds van mening dat die stelling (Klaas is de MOL) nergens door wordt onderbouwd.
Er worden een aantal letters gefilterd uit woorden van de witte mollen. Maar er blijven nog altijd 2 letters over. De C en F. Daar wordt niets mee gedaan. Er zijn in die aflevering genoeg andere hints te vinden maar die worden genegeerd.







Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #88 Gepost op: 3-02-2016, 00:31:41 »
Taeke voert volgens mij de opdracht gewoon goed uit. Hij moet een antwoord krijgen via de porto, zelf een antwoord gokken is niet zijn opdracht. De anderen zouden dus eventueel een willekeurig antwoord door de porto's moeten roepen.

Wat de frustratie betreft zie ik die opmerkingen hier ook steeds vaker langs komen. Leg je gewoon neer bij het feit dat het spel de laatste jaren anders gespeeld word.

Oneens. Natuurlijk bestaan er opdrachten binnen een opdracht en Taeke's offciele taak was zo snel mogelijk fietsen en vanaf daar de vragen beantwoorden. Maar als je een goeie kandidaat bent en je merkt dat de andere kandidaten (waaronder dus de mol) het weer verkloten, dan roep je toch wat. Grote kans dat het fout is, maar gokken is altijd beter dan niks zeggen.. Zeker bij vragen als; 'Wat is het typische dominicaanse lekkernij'

En wat betreft het spel. Natuurlijk wordt het spel anders gespeeld. Ik ben ook van mening dat het vooral bij de makers ligt. For whatetever reason hebben hun er spel elementen ingegooid waardoor het spel sinds een paar jaar anders gespeeld wordt. Ze willen 7 verdachten hebben, en daarbij doet montage ook veel. Maar het heeft niet eens perse te maken met hoe het spel gespeeld wordt. Het ligt dus ook aan montage. Maar leuk dat bij elke opdracht 1 kandidaat het er dik bovenop legt, maar dit jaar is wel uitzonderlijk, vandaar mijn reactie. In elke opdracht gooit zowat iedereen het er te dik bovenop. Het lijken me slimme mensen, maar uiteindelijk checkt niemand of Klaas geen geld laat liggen in die kist bij opdracht 2. Allemaal heel tegenstrijdig dus.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #89 Gepost op: 3-02-2016, 11:14:13 »
Voor de Rop tunnelaars:

Deze vind ik overigens ook wel mooi gevonden maar ik denk niet dat Rop de mol is...

meervoudigepersoonlijkheidsstoornis

 "Rop Verheijen is de kundigste mol" - 7 letters over (al 3 weg | 35 ipv 38)

soisoor blijft over





Al geplaatst bij kandidaat Rop, maar voor degenen die geen tijd hebben om alle topics te lezen (en bovendien is dit hier eveneens on topic  :) ):


Ik heb wat geknutseld met meervoudigepersoonlijkheidsstoornis/3 al weg, 7 over. Dit valt er ook van te maken:

"Ok Rop Verheijen is dus niet de mol"  (35 -7 = 28 letters)    7 letters over: igssoro. Even husselen: So go, sir....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2016, 21:16:40 »
Al met al een teleurstellende aflevering voor wie probeert te kijken wie wat verkeerd doet.

5.1 - Zo goed als iedereen fietst bijna alles voorbij. Amper geld binnen, dus daar zien we ook al weinig aan.
5.2 - Daar is of niet gemold of pas bij het openen van de kist en dat zien we niet goed.
5.3 - Gedoemd te mislukken op deze manier. Alles of niks wordt hier met elke groep niks.

Helaas. Mooie beelden, maar je kunt er weinig tot niets mee.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2016, 12:35:39 »
Al met al een teleurstellende aflevering voor wie probeert te kijken wie wat verkeerd doet.

5.1 - Zo goed als iedereen fietst bijna alles voorbij. Amper geld binnen, dus daar zien we ook al weinig aan.
5.2 - Daar is of niet gemold of pas bij het openen van de kist en dat zien we niet goed.
5.3 - Gedoemd te mislukken op deze manier. Alles of niks wordt hier met elke groep niks.

Helaas. Mooie beelden, maar je kunt er weinig tot niets mee.


Yep! Helmaal mee eens. Collectieve molactie.

Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2016, 16:22:02 »
Oneens. Natuurlijk bestaan er opdrachten binnen een opdracht en Taeke's offciele taak was zo snel mogelijk fietsen en vanaf daar de vragen beantwoorden. Maar als je een goeie kandidaat bent en je merkt dat de andere kandidaten (waaronder dus de mol) het weer verkloten, dan roep je toch wat. Grote kans dat het fout is, maar gokken is altijd beter dan niks zeggen.. Zeker bij vragen als; 'Wat is het typische dominicaanse lekkernij'

En wat betreft het spel. Natuurlijk wordt het spel anders gespeeld. Ik ben ook van mening dat het vooral bij de makers ligt. For whatetever reason hebben hun er spel elementen ingegooid waardoor het spel sinds een paar jaar anders gespeeld wordt. Ze willen 7 verdachten hebben, en daarbij doet montage ook veel. Maar het heeft niet eens perse te maken met hoe het spel gespeeld wordt. Het ligt dus ook aan montage. Maar leuk dat bij elke opdracht 1 kandidaat het er dik bovenop legt, maar dit jaar is wel uitzonderlijk, vandaar mijn reactie. In elke opdracht gooit zowat iedereen het er te dik bovenop. Het lijken me slimme mensen, maar uiteindelijk checkt niemand of Klaas geen geld laat liggen in die kist bij opdracht 2. Allemaal heel tegenstrijdig dus.


Ik ben het met je eens. Zoals al vaak genoemd heeft het er vooral mee te maken dat het altijd lonend is om te spelen als een mol. Je wint er vrijstellingen en Jokers mee én maakt jezelf verdacht. Een win-win situatie die elke kandidaat ondertussen wel snapt. Zolang de productie niet teruggaat naar een systeem waar je wordt beloond wanneer je opdrachten zo goed mogelijk probeerd uit te voeren, zal dit altijd een frustratie blijven. Het lijkt alsof ze bang zijn dat de mol teveel opvalt of zo, terwijl juist de afgelopen jaren de kandidaten in de finale allemaal al weten wie de mol is.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2016, 16:56:51 »
Welke andere winnende strategie zou je kunnen bedenken?

Enige oplossing die ik kan bedenken is dat de Mol voortaan ook geld pakt en dat dit altijd telt als mingeld.

De truc als kandidaat is dan om niet alleen de juiste mol te vinden, maar ook nog eens de mol van het geld af te houden. Dit is dan weer te doen door extra vrijstellingen en jokers in het spel, welke de mol ook kan inzetten om zich te beschermen. Iets in die trend :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2016, 20:34:59 »
Misschien kun je nog met enige fantasie om de kloosterhint heen, maar het heeft de focus zo weerlegt van de groep naar één persoon en dat al zo vroeg, dat ik dat wel wat seizoensverpestend vind ja. Het is echt supermoeilijk om anders te gaan kijken, voor mij in ieder geval.

mensen, mensen, als de kloosterhint zo voor de hand ligt waarom 's niet gewoon zo kijken:

m olboe k
o ordee l
l egend a
  contr a
   focu s

mol & klaas

en met wie was klaas in het klooster, Cécile
voila hier is je twist
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2016, 20:40:18 »
en met wie was klaas in het klooster, Cécile
Alleen een beetje lastig controleren dat Cecile en Klaas ook daadwerkelijk een duo vormden in het klooster...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2016, 20:48:45 »
Alleen een beetje lastig controleren dat Cecile en Klaas ook daadwerkelijk een duo vormden in het klooster...

dat maakt toch niet uit voor de hint, ze hadden toch samen besloten om het klooster in te gaan?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2016, 21:03:55 »
dat maakt toch niet uit voor de hint, ze hadden toch samen besloten om het klooster in te gaan?

Ja, maar op dat moment waren die verhaaltjes van die ex-mollen allang opgenomen.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2016, 22:25:56 »
Ja, maar op dat moment waren die verhaaltjes van die ex-mollen allang opgenomen.


Thanks ::ok::

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2016, 23:03:37 »
Ja, maar op dat moment waren die verhaaltjes van die ex-mollen allang opgenomen.
Misschien zijn er meer filmpjes opgenomen, die MOL via de 'laatste-woorden' aan alle kandidaten kunnen linken. Wanneer Cecile (als zij de mol is) Klaas kiest worden de Klaas-filmpjes gebruikt. Ik bedoel dus de filmpjes met de woorden waarmee je Klaas kan vormen. Sowieso is Cecile degene die het initiatief neemt om Klaas te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2016, 23:12:51 door jumper »