Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen  (gelezen 30952 keer)

Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2016, 12:15:39 »
Ik snap bij deze (en eigenlijk bij veel opdrachten dit jaar) niet waarom de redactie voor 'alles of niets' gaat. Je kunt toch ook zeggen: je kan 2500 euro verdienen, maar per item dat verkeerd ligt, gaat er 100 euro af. Dan kom je nog op een laag bedrag uit, maar dan heeft het tenminste nog zin. Zelfde met de brug opdracht (aftrek per fout woord) of de groepsfoto (aftrek per verkeerde positie). Inmiddels roepen we hier in koor voorafgaand aan bijna elke opdracht: 'kansloos'...

m0ll0m

Daar ben ik het mee eens. Deze opdracht is eigenlijk hartstikke leuk bedacht, maar doordat het foutloos moet zijn, gaat het echt niet lukken. Zelfs wanneer je alles naast elkaar tegen de muur kwakt, zal je ergens wel iets verkeerd zetten.

Ze hadden volgens mij die hamer moeten gebruiken om alles kort en klein te slaan, en dan in de hoek te gooien ::vergroot::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #41 Gepost op: 7-02-2016, 12:16:30 »

Ze hadden volgens mij die hamer moeten gebruiken om alles kort en klein te slaan, en dan in de hoek te gooien ::vergroot::

Dat opperde Annemieke ook  :D

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #42 Gepost op: 7-02-2016, 12:46:47 »
Ze hadden gewoon die hamer moeten gebruiken om die muur in elkaar te hakken. Hadden ze een keer overzicht gehad.
Of gewoon op de spullen gaan staan en over de muur kijken.
Maar jaa er zullen wel weer regels zijn.  :P :-X ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #43 Gepost op: 7-02-2016, 13:18:42 »
Deze opdracht was volgens mij al verloren (of nagenoeg onmogelijk) vanaf het moment dat Klaas riep om de kamers eerst helemaal leeg te maken en dan op een nogal gezellige manier her-interichten. Zoals later in moltalk werd gezegd had het gered kunnen worden door de enige relatief veilige manier: vanuit een hoek gaan werken en dan alle artikelen naast elkaar te gaan leggen. Op deze manier zou er het minste fout kunnen zijn gegaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #44 Gepost op: 7-02-2016, 13:22:54 »
Ik moest zo hard lachen om Tim, die dat schilderij sloopte en vervolgens roept: 'eeh, Taeke, kan je het schilderij slopen?'  

Aantal dingen gingen fout doordat ze niet even slim/out of the box nadachten:
- een woonkamer conventioneel willen inrichten (grootste fout, waarom de tafel perfect onder de lamp als je hem ook strak in een hoek kan zetten?)
- werken met een centimeter (beter alles tegen elkaar aan zetten)
- tafel dekken (wtf, weet je hoeveel tijd dat kost??)
- praten over links/rechts

Sommige dingen waren wel briljant:
- boeken selecteren op type kaft.
- glazen naast elkaar in de kast zetten.
- praten over 'zaalkant' e.d.

Al met al wel een prachtige, stylistisch magische opdracht. Leuk bedacht! Alleen jammer van de jurering en het geld. Ben het eens met al het commentaar hierboven.

Heb verder niet echt duidelijk de mol aan het werk gezien of dat ik iemand kan afstrepen. Dat Taeke inches/cm oppert, dat geeft hem wel credits voor een kandidaat, maar op één zo'n dingetje kan je daar geen waarde aan hechten.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #45 Gepost op: 7-02-2016, 14:44:44 »
Afgezien van dat de opdracht sowieso al niet te halen was (serieus? wat als de kast één centimeter te ver naar links had gestaan?), vraag ik me af of de jokers nog iets hadden uitgemaakt in het eindresultaat. Hadden ze, door stiekem jokers weg te grissen, de opdracht vermold? In dat geval is ieder die een joker in zijn broekzak stopte verdacht te noemen.
Tell me what your telescope says

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #46 Gepost op: 7-02-2016, 14:49:17 »
Ik verwacht het niet, maar de omschrijving van Art is daar niet compleet genoeg voor. Ik vind het onmols van Tim om er op aan te dringen dat Taeke hetzelfde doet zodat de kamers in dat opzicht niet verschillen. Hij checkt later ook nog een keer of Taeke ze allebei heeft.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #47 Gepost op: 7-02-2016, 15:01:33 »
Mijn nicht (Lonneke14) attendeerde mij op een Tweet over Klaas die SNEAKY de tafel verschoof. Eerdere reacties m.b.t. hetzelfde zie ik in dit topic ook. Even teruggekeken en op video gezet:



Case closed, het gaat alleen nog om de afvallers en de finalisten...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #48 Gepost op: 7-02-2016, 15:07:46 »
 ::vergroot::

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #49 Gepost op: 7-02-2016, 16:45:14 »
Mijn nicht (Lonneke14) attendeerde mij op een Tweet over Klaas die SNEAKY de tafel verschoof. Eerdere reacties m.b.t. hetzelfde zie ik in dit topic ook. Even teruggekeken en op video gezet:



Case closed, het gaat alleen nog om de afvallers en de finalisten...

'Misplaatst' door Klaas...

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2016, 17:39:33 »
Ik verwacht het niet, maar de omschrijving van Art is daar niet compleet genoeg voor. Ik vind het onmols van Tim om er op aan te dringen dat Taeke hetzelfde doet zodat de kamers in dat opzicht niet verschillen. Hij checkt later ook nog een keer of Taeke ze allebei heeft.
Is niet per se onmols. Tim kan goed met Taeke opschieten en wil hem er zo lang mogelijk in houden, ook als hij de mol zou zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2016, 18:20:22 »
Hij kan daar als Mol de (kleine) kans van slagen behouden of in 1 keer om zeep helpen en kiest het eerste. Ik vind dat in ieder geval niet mols.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2016, 22:02:33 »
Volgens mij de eerste keer dat we mol Klaas echt bewust aan het werk zien. Op het moment dat ze beginnen stelt hij namelijk direct voor om de tafel vrij in de ruimte te zetten. Dat was noodzakelijk om later het zetje met z'n kont te kunnen geven. Als iemand had geopperd om de tafels tegen een muur te zetten, had hij deze - subtiele - molactie niet kunnen uitvoeren.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2016, 22:47:11 »
Volgens mij de eerste keer dat we mol Klaas echt bewust aan het werk zien. Op het moment dat ze beginnen stelt hij namelijk direct voor om de tafel vrij in de ruimte te zetten. Dat was noodzakelijk om later het zetje met z'n kont te kunnen geven. Als iemand had geopperd om de tafels tegen een muur te zetten, had hij deze - subtiele - molactie niet kunnen uitvoeren.

Die 2 millimeter dat de tafel is verschoven heeft deze opdracht echt niet laten mislukken hoor...  ::ohno::
Volgens mij noemde Art dat ook niet eens

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2016, 23:30:01 »
Die 2 millimeter dat de tafel is verschoven heeft deze opdracht echt niet laten mislukken hoor...  ::ohno::
Volgens mij noemde Art dat ook niet eens

Juist!

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2016, 23:44:06 »
Waarom staat Tim dan op het eind ineens wel met boeken voor de boekenkast en wordt er vervolgens weer snel doorgespoeld?
Wat me in jouw screenshot vooral opvalt is het onderschrift: "Dus hij staat nu in het midden?" Tim staat hier nl. zelf in het midden. En hij is de enige die -samen met Annemiek- op de groepsfoto's van de afleveringen echt van plaats wisselt. Meestal staat hij voor de kijker links, maar in aflevering 3 staat hij opeens rechts, op de plaats waar Annemiek normaal staat. Gezien de opdracht 'zoek jezelf' kan dat wijzen op voorkennis. "Links" en "rechts" komen in deze serie ook opvallend vaak voorbij.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #56 Gepost op: 8-02-2016, 00:02:48 »
Die groepsfoto van aflevering 3 is sowieso vreemd want in de bewegende beelden staat Tim wel gewoon links en Annemieke rechts...Zie ook de 1 minuut uit aflevering 3
Hee dat is raar:als ik op de WIDM site naar aflevering 3 ga om het fragmentje op te zoeken wat jij bedoelt, krijg ik de 1 minuut uit aflevering 2 te zien! De link klopt niet. Kan een foutje zijn, maar kan ook een hint zijn. Het fragment uit aflevering 2 gaat ook over de volgorde op een foto. In welke volgorde stonden de kandidaten op die foto?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #57 Gepost op: 8-02-2016, 00:36:53 »
Volgens mij zitten er inderdaad momenteel fouten op de site. Eerder vanavond kreeg ik ook andere video's te zien dan die ik aanklikte.
Hm.Welke video's precies, Moedermol? Dat zou best een hint kunnen zijn. Overigens heb ik niks geks gevonden in de volgorde van de foto op de trappen van aflevering 2, de kandidaten zitten in dezelfde volgorde op de trap als op de groepsfoto, alleen is de achterste rij iets naar links opgeschoven.
Maar goed, Dit is het topic decorbouwen. Wat ik mij daar nog afvroeg is: waarom is alles wit? Heeft dat nog een diepere betekenis?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #58 Gepost op: 8-02-2016, 00:56:18 »

 Wat ik mij daar nog afvroeg is: waarom is alles wit? Heeft dat nog een diepere betekenis?

De baard en het paard van Sinter Klaas  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #59 Gepost op: 8-02-2016, 01:02:32 »
Ik denk dat alles, op de boeketten na dan, wit is, omdat dat desorientatie in de hand werkt.