terwijl Art meer de vriend is die het vrijgezellenfeest heeft georganiseerd en uitlegt wat hij bedacht heeft.
Hij begint dan wel een beetje een naargeestige vriend te worden eigenlijk. Eentje bij wiens vrijgezellenfeest ik niet meer zou komen opdagen
Kijk seizoen 12 nog maar eens terug. Toen leek hij het oprecht
vervelend te vinden als opdrachten niet lukten. Nu lijkt ie de kandidaten eerder
dom te noemen, net alsof elke opdracht zo makkelijk is. Terwijl naar mijn idee de opdrachten moeilijker worden. Niet
ingewikkelder, maar moeilijker te halen. Dan is zo het zand in de ogen strooien echt niet nodig en voor mij een beetje een afknapper.
Maar, Art leest mee. Dus mijn tip: makkelijkere opdrachten, dan worden ze ook vaker (gedeeltelijk) behaald, en ook als het niet lukt hoef je echt niet negatief te zijn. In 45 minuten tijd de tekst bij de camera niet zien staan is
ècht niet raar als je met zo'n ingewikkelde en spannende opdracht bezig bent en eigenlijk constant
bezig bent. Ik heb op de docentenopleiding gehoord dat als iemand iets niet kan of weet, dan is roepen dat het simpel is het stomste dat je kan doen. Ik heb het idee dat ze de opdrachten testen met de crew, terwijl de crew natuurlijk precies weet hoe die opdrachten werken. Als je het goed wil doen, test je de opdrachten met mensen die nog niets van die opdracht hebben gezien. Bij veel opdrachten heb ik het idee dat zelfs een verdubbeling van de beschikbare tijd nog weinig zou zijn.
En de fietsopdracht bewijst dat ook hele simpele opdrachten (want die opdracht was echt wel eenvoudig te halen volgens mij) flink verprutst kunnen worden. En voor mij hoeft de mol echt ook niet èlke opdracht te mollen. Als dat niet onopvallend kan, dan kan die mol best een opdrachtje een keer wel lekker meedoen en de volgende opdracht weer op een cruciaal moment de opdracht vermollen.
Sowieso vind ik veel opdrachten te kort. Waar zijn de opdrachten die vijf uur duren? Juist die in van die mooie locaties zoals dat verlaten resort. Volgens mij had je daar een prachtige opdracht kunnen doen waarbij ze de hele dag bezig kunnen zijn. [Maar misschien kost dat dan te veel manuren aan camerawerk?]
En als het om presentatoren gaat, blijf ik bij Pieter-Jan. Karel zijn houding vond ik vanaf het begin vervelend, en Angela vond ik toch te amicaal (Gilles ook een beetje trouwens), Pieter-Jan vond ik de juiste afstand hebben zonder te negatief te worden.
Het blijft een prachtig seizoen en een prachtig programma, maar de focus verschuift, en naar mijn idee de verkeerde kant op. Het is een
spel, maar er wordt van alles bijgehaald dat afleidt van
het spel. En dat is zonde. Perfectie is bereikt niet wanneer je niets meer kunt toevoegen, maar wanneer je niets meer kunt
weglaten