Suuus, denk je nou echt dat bijv een Rémy van Kesteren dik verdiend? Hij zal het toch echt zelf bij elkaar moeten schnabbelen. En die twee weken WIDM betekent voor hem gewoon 2 weken geen inkomsten.
Klopt, maar als ze het niet zouden kunnen betalen moeten ze maar niet meedoen. Ik vind dat geld een hoofdzaak zou moeten zijn in het spel, maar niet voor de kandidaten noodzakelijk. Ik zie 't meer als een gratis vakantie.
Overigens zijn ook mijn tips niet heel verrassend:
- Meer beeld van de opdrachten, en duidelijker. Ik wil als kijker overzicht hebben op de opdracht (dus met kaarten)
- Meer een echte mol en kandidaten, dus niet tien mollen. Een paar extra mollen mogen er zijn, maar het is leuker als de groep daar verontwaardigd over is (zoals over Nadja in seizoen 7) dan dat het de status quo is.
- Jokers en vrijstellingen beperken. Er zijn veel leuke dingen mee te doen, maar om net voor de finale ermee te gaan strooien? Zou ik niet doen.
- Bagagespel opnieuw invoeren
- Kandidaten elkaar pas laten ontmoeten bij aflevering 1
De laatste seizoenen zijn voor mijn gevoel een stuk meer "mooie beelden" in plaats van opdrachten, en dat is jammer. Als ik naar De Mol op VIER kijk zie ik namelijk veel meer van de opdrachten, kan ik ook veel meer bepalen wie zich verdacht gedraagt etc. Hoewel de aflevering maar tien minuten langer is, voelt het als een halfuur. (in positieve zin)
De zwarte vrijstelling vind ik een mooie toevoeging, maar ook daar wordt nu voor mijn gevoel enigszins mee gestrooid.