Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers  (gelezen 24235 keer)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2016, 01:10:11 »
Dat is de koffer van Rop, die Taeke heeft gevonden.

Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2016, 01:21:15 »
Tim kan je wel afstrepen nu... Klaas dan toch de mol, dat kan je nu wel al bijna zeker zeggen na deze opdracht. :\'(

Je bedoeld dat je dit al kan zeggen ma alf. 2? :-X

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2016, 07:18:47 »
Er zijn 45 minuten in totaal, 9 per speler.

Rop neemt veel tijd (bijna 14 minuten), maar hij is de eerste en er is nog niets bekend. Taeke doet er tien minuten over, maar vindt een aantal koffers. Klaas beklaagt zich wel over de hoeveelheid tijd die anderen in beslag nemen. Als Tim vertrekt, zijn er minder dan zeven minuten over. Klaas heeft dus zelf ook bijna veertien minuten rondgerend zonder dat het iets noemenswaardigs oplevert. Uiteindelijk vindt Tim binnen zeven minuten een koffer en brengt hem binnen.

Annemieke neemt de leiding en wat ze zegt, lijkt mij logisch. Neem eerst de koffer die aan de buitenkant lijkt te staan. Ze noemt het voorbeeld van de badkamer. Daar is maar een deur. Klaas zegt: "Dan hoef je niet naar binnen." Dat is overigens niet meer dan een herhaling van wat Annemieke al gezegd heeft.

Rop gaat eerst. Annemieke wijst op de porto: "Staat-ie aan?" Onmols. Neemt zelf de andere. Tim bestuurt de camera's. Klaas doet het scherm. Tikt vlak voor de opdracht begint nog wel op de afstandsbediening van de camera.

Rop rent heen en weer. Wil op een balkon zwaaien. Er zijn geen balkons in beeld, zegt Annemieke. Uiteindelijk heeft Rop niets gezien en zien wij niet waar en hoe hij wordt ingesloten.

Persoonlijk vind ik ook bij Taeke de aanwijzingen van Annemieke redelijk zinvol en logisch. Vindt koffer van Rop. Hebben ze niets aan. Na een minuut of zeven vindt Taeke nog een koffer. Hij wordt dan al ingesloten, maar blijft informatie doorgeven aan de groep. Niet helder welke koffer hij ziet.

Uit de woorden van Annemieke maak ik op dat niet helemaal helder was welke koffer Taeke had gezien. Een zwarte. Ze probeert te herleiden welke en wijst die van Klaas aan. Niet de  goede, maar niemand brengt er iets tegen in.

Klaas gaat op dik twintig minuten voor het eind weg en vindt de koffer van Tim. Zegt: "Ik ben voorbij het hokje zeg maar." En: "Ik loop iets verder door." Niets waar iemand iets mee kan. Staat een keer helemaal stil, passeert ook een paar keer hetzelfde punt. Vindt verder niets meer, maar doet er net zo lang over als Rop.

Tim moet binnen zeven minuten zijn eigen koffer vinden en terugbrengen. "Dit is waar Klaas zei dat die koffer moest staan," zegt Tim. Annemieke vergist zich hier, Tim noemt het klooien. Brengt wel koffer op tijd terug. Volgens mij is hier nog steeds sprake van de verwarring of verwisseling die bij Taeke in het spel s gekomen en die door Klaas niet is weggenomen.

Overigens... Als Tim op de eerste verdieping in een slaapkamer aangeeft dat daar de koffer staat, omdat Klaas dat gezegd heeft, dan neem ik zelfs aan dat Klaas zijn eigen koffer heeft gezien en heeft laten staan. Die van Tim is het in ieder geval niet. Dus. Ze nemen aan dat die van Klaas beneden staat. Fout. Maar Tim naar de eerste verdieping sturen (blijkbaar op aanwijzen van Klaas) is ook niet correct.

Achteraf blijkt dat bij de camera's stond aangegeven waar die op gericht waren. Niemand zag het. Annemieke zag het in de laatste minuut. Op het grote scherm kon iedereen het eventueel zien. Op de laptop kon ook, daar waakte Klaas de eerste helft van de opdracht over.

Collectief falen met toch een hoofdrol voor Klaas. Veertien minuten rondrennen met kennis, nul resultaat en verkeerde informatie doorgeven over de koffer van Tim.

Overigens verbijsterend hoe weinig je eigenlijk ziet. Ook na de tweede keer weet ik niet zeker of de koffer die Taeke ziet die van Tim is. Die van Tim staat toch redelijk naar binnen en is blijkbaar lastig te vinden, terwijl Taeke hem vanaf het zwembad ziet?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2016, 10:03:35 »
Pfieuw, geen nachtmerries gehad  ::zweet::

Maar leuke opdracht was dit! Wat mij betreft gedroeg iedereen zich wel verdacht deze opdracht. Alle vier die gingen lopen deden er erg lang over, maar bij Klaas kreeg ik een mol gevoel, ik kan niet vertellen waarom bij hem wel deze opdracht en bij de rest niet, aangezien toch iedereen raar deed. Even dacht ik ook dat er een Margrietje in de controlekamer was.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2016, 10:09:37 »
Citaat
Alle vier die gingen lopen deden er erg lang over

Als je er van uitgaat dat er 9 minuten per kandidaat was, dan is de minder dan 7 minuten van Tim niet overdreven (gedwongen, maar toch... niet lang dus) en de 10 van Taeke niet overdreven. Rop doet 14, maar hij is de eerste en er is niets bekend. Klaas doet ook 14 zonder resultaat. Niet alleen vindt hij zelf niks terwijl er al wel info beschikbaar is, hij zet daarmee ook Tim onder tijdsdruk.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #45 Gepost op: 14-02-2016, 10:14:31 »
Ik had het helemaal leuk gevonden als er een soort bagageopdracht van gemaakt hadden ;D Wie zijn koffer niet vindt, is de rest van de reis een deel van zijn bagage kwijt :P (ja is nog maar een paar dagen, maar toch, zou het leuk vinden als die ook weer eens terugkeert).

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2016, 10:59:25 »
In de biecht van Tim zegt Tim: "Klaas geeft een goeie tip, Annemiek loopt alleen maar te klooien hier..... Wat is dit?"
Hij zegt het op een toon van: "wtf gebeurd hier allemaal, de mol gaat ineens goede tips geven en de kandidaat gaat  lopen mollen, wat is dit?"

De reden dat het er op lijkt dat Annemiek hier 'klooit', is wsch omdat ze Klaas niet vertrouwden toen hij op pad was.
Als hij dan zegt, dat is niet mijn koffer, dan denkt Annemiek wsch "ja tuurlijk" en met nog weinig tijd op de klok besluit ze Tim de andere kant op te sturen.
Je ziet de verbazing op haar gezicht als blijkt dat Klaas de mol de waarheid sprak...

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2016, 11:23:28 »
wat een schitterende locatie om eens te bezoeken, potje airsoft met de groep? :D

Toch 10 minuten per persoon dan zou je toch zeker 2 hele blokken gezien moeten hebben zo groot was het ook weer niet...

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2016, 12:08:33 »
Nu Rop eruit is.. dan vraag je jezelf toch af wat die nou heeft lopen uitspoken! Is het echt pure toeval om als eerste kandidaat te gaan verkennen en dan 14minuten lang niet in beeld te zijn?



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2016, 14:34:16 »
Wanneer Art in zijn uitleg de piccolo's introduceert, is er in een flits een koffer te zien. Het gaat zo snel dat dit werkelijk waar het beste frame is:



Wel, dat is de koffer van Klaas. Aangezien het zo kort in beeld komt, is het misschien toch een verborgen (kleine) hint extra naar Klaas.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2016, 15:04:40 »
Nu Rop eruit is.. dan vraag je jezelf toch af wat die nou heeft lopen uitspoken! Is het echt pure toeval om als eerste kandidaat te gaan verkennen en dan 14minuten lang niet in beeld te zijn?



Iedereen behalve Klaas is dit jaar de Mol. Denk contra.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2016, 15:39:36 »
Echt een superopdracht!
Alleen jammer dat ze maar 300 euro per koffer konden verdienen.
Annemieke probeerde zichzelf duidelijk nog even verdacht te maken zo vlak voor de finale.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2016, 15:50:02 »
Er zijn 45 minuten in totaal, 9 per speler.

Rop neemt veel tijd (bijna 14 minuten), maar hij is de eerste en er is nog niets bekend. Taeke doet er tien minuten over, maar vindt een aantal koffers. Klaas beklaagt zich wel over de hoeveelheid tijd die anderen in beslag nemen. Als Tim vertrekt, zijn er minder dan zeven minuten over. Klaas heeft dus zelf ook bijna veertien minuten rondgerend zonder dat het iets noemenswaardigs oplevert. Uiteindelijk vindt Tim binnen zeven minuten een koffer en brengt hem binnen.

Annemieke neemt de leiding en wat ze zegt, lijkt mij logisch. Neem eerst de koffer die aan de buitenkant lijkt te staan. Ze noemt het voorbeeld van de badkamer. Daar is maar een deur. Klaas zegt: "Dan hoef je niet naar binnen." Dat is overigens niet meer dan een herhaling van wat Annemieke al gezegd heeft.

Rop gaat eerst. Annemieke wijst op de porto: "Staat-ie aan?" Onmols. Neemt zelf de andere. Tim bestuurt de camera's. Klaas doet het scherm. Tikt vlak voor de opdracht begint nog wel op de afstandsbediening van de camera.

Rop rent heen en weer. Wil op een balkon zwaaien. Er zijn geen balkons in beeld, zegt Annemieke. Uiteindelijk heeft Rop niets gezien en zien wij niet waar en hoe hij wordt ingesloten.

Persoonlijk vind ik ook bij Taeke de aanwijzingen van Annemieke redelijk zinvol en logisch. Vindt koffer van Rop. Hebben ze niets aan. Na een minuut of zeven vindt Taeke nog een koffer. Hij wordt dan al ingesloten, maar blijft informatie doorgeven aan de groep. Niet helder welke koffer hij ziet.

Uit de woorden van Annemieke maak ik op dat niet helemaal helder was welke koffer Taeke had gezien. Een zwarte. Ze probeert te herleiden welke en wijst die van Klaas aan. Niet de  goede, maar niemand brengt er iets tegen in.

Klaas gaat op dik twintig minuten voor het eind weg en vindt de koffer van Tim. Zegt: "Ik ben voorbij het hokje zeg maar." En: "Ik loop iets verder door." Niets waar iemand iets mee kan. Staat een keer helemaal stil, passeert ook een paar keer hetzelfde punt. Vindt verder niets meer, maar doet er net zo lang over als Rop.

Tim moet binnen zeven minuten zijn eigen koffer vinden en terugbrengen. "Dit is waar Klaas zei dat die koffer moest staan," zegt Tim. Annemieke vergist zich hier, Tim noemt het klooien. Brengt wel koffer op tijd terug. Volgens mij is hier nog steeds sprake van de verwarring of verwisseling die bij Taeke in het spel s gekomen en die door Klaas niet is weggenomen.

Overigens... Als Tim op de eerste verdieping in een slaapkamer aangeeft dat daar de koffer staat, omdat Klaas dat gezegd heeft, dan neem ik zelfs aan dat Klaas zijn eigen koffer heeft gezien en heeft laten staan. Die van Tim is het in ieder geval niet. Dus. Ze nemen aan dat die van Klaas beneden staat. Fout. Maar Tim naar de eerste verdieping sturen (blijkbaar op aanwijzen van Klaas) is ook niet correct.

Achteraf blijkt dat bij de camera's stond aangegeven waar die op gericht waren. Niemand zag het. Annemieke zag het in de laatste minuut. Op het grote scherm kon iedereen het eventueel zien. Op de laptop kon ook, daar waakte Klaas de eerste helft van de opdracht over.

Collectief falen met toch een hoofdrol voor Klaas. Veertien minuten rondrennen met kennis, nul resultaat en verkeerde informatie doorgeven over de koffer van Tim.

Overigens verbijsterend hoe weinig je eigenlijk ziet. Ook na de tweede keer weet ik niet zeker of de koffer die Taeke ziet die van Tim is. Die van Tim staat toch redelijk naar binnen en is blijkbaar lastig te vinden, terwijl Taeke hem vanaf het zwembad ziet?

kan je dit nog specifieker uitleggen ::rofl::
wat een filosofie man haha
"niets is wat het lijkt"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2016, 16:03:03 »
Weinig filosofie hoor, gewoon chronologisch wat er zo'n beetje gebeurt ;)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2016, 16:09:06 »
Zou trouwens niet weten hoe de mol zich als piccolo had moeten verkleden, dus helaas zullen we dit beeld niet zien in afl. 10

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2016, 16:17:54 »
Echt een superopdracht!
Alleen jammer dat ze maar 300 euro per koffer konden verdienen.
Annemieke probeerde zichzelf duidelijk nog even verdacht te maken zo vlak voor de finale.

Of is Annemieke helemaal op het verkeerde been gezet door Taeke? Zij lijkt hem niet te verdenken, wellicht is zij er met open ogen ingetrapt?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2016, 16:21:11 »
Weinig filosofie hoor, gewoon chronologisch wat er zo'n beetje gebeurt ;)

ik had het stiekem ook niet gelezen ::)
"niets is wat het lijkt"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2016, 18:37:52 »
Citaat
Klaas loopt  op aanwijzingen van Annemieke naar het zwembad en vind dus terecht de koffer van Tim. Vervolgens op aanwijzingen van Annemieke voorbij de controlroom links

Ik heb hem daarna alleen maar rechtsaf zien slaan, steeds weer.

Verder klopt het wel, al heb ik mijn twijfels over de koffer van Tim. Taeke staat dicht bij het zwembad als hij die ziet. Tim heeft daar veel moeite mee en moet veel dichterbij komen, een muurtje over, door een deur en dan staat ie daar links van. Heeft Taeke wel daadwerkelijk de koffer van Tim gezien?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2016, 19:17:19 »
Ik heb hem daarna alleen maar rechtsaf zien slaan, steeds weer.

Verder klopt het wel, al heb ik mijn twijfels over de koffer van Tim. Taeke staat dicht bij het zwembad als hij die ziet. Tim heeft daar veel moeite mee en moet veel dichterbij komen, een muurtje over, door een deur en dan staat ie daar links van. Heeft Taeke wel daadwerkelijk de koffer van Tim gezien?

ik denk dat taeke de koffer wel heeft gezien, maar niet wist van wie de koffer was. hij staat namelijk wel alles heel duidelijk uit te leggen. je ziet ook een balkon vlak voor hem in dit shot. tim en klaas keren vanaf de verkeerde hoek (vanaf balkondinges ernaast), in de controlroom zie je duidelijk dat er rechte lichtval is, wat betekend dat ervoor een balkondinges zit. er zit een doorgang naar het andere balkon waardoor het vanaf de zijkant ook (maar lastig) zichtbaar is. taeke heeft alleen de kleur van de koffer genoemd. annemieke is er blindelings vanuitgegaan dat dit de koffer van klaas zou zijn. Echter waren er 2 zwarte koffers...
"niets is wat het lijkt"

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - Zoek de koffers
« Reactie #59 Gepost op: 15-02-2016, 01:56:54 »
Annemiek vergroot twee keer het scherm van de zwarte koffer op de eerste verdieping uit. Kan uemand met HD kwaliteit zien wat daar boven in beeld staat? Wellicht is het bloknummer enzo een hint?