Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino  (gelezen 34909 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2016, 22:50:30 »
Daarover nog het volgende: als Klaas de eerste keer in het restaurant is, wijst de klok op de achtergrond 18.25 aan.
Tim komt even later vertellen dat ze geen geld hebben, maar "man, woord, komt in orde" dan is het 19.00 uur.
De tweede keer dat Klaas komt, is het bijna 18.45. Hij is dus echt heen en weer gefietst, en heeft niet gewoon 20 minuten staan lummelen in het restaurant.
Is dit de gemonteerde tijd of kun je het ook aan z'n horloge aflezen? ::vergroot::

Zoals beloofd, mijn lof voor deze opdracht ::bravo::

Heerlijk om te zien, leuke creatieve opdracht die nog ergens over ging ook. Een originele manier om geld te verdienen, op hele grappige wijze en je voelde de hectiek en voldoening aan het einde. Dit soort opdrachten, waarbij je even vergeet dat er geld verdiend moet worden, zijn toch wel mijn favorieten :D
...óf niet!

Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2016, 23:11:17 »
Ik hoop dat we naderhand Klaas in die keuken zien staan om die vrouw een massagepauze te geven ofzo. Vooral niet zo snel werken mevrouw!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2016, 23:12:15 »
Ik hoop dat we naderhand Klaas in die keuken zien staan om die vrouw een massagepauze te geven ofzo. Vooral niet zo snel werken mevrouw!

Of gewoon tijdens het wachten een bakje kip naar binnen aan het werken is.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2016, 23:22:52 »
Fantastische opdracht! Ben verbaasd dat hij gelukt is, al is dat grotendeels te danken aan Tim die overal korting wist te regelen

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2016, 23:34:51 »
Geweldig leuke opdracht!  ::ok::
Ik geloof niet dat iedereen Klaas als hoofdverdachte heeft. Waarom zouden ze hem anders een rol toebedelen waarin hij alleen op pad moet en kan mollen wat hij wil? Als ik het voor het zeggen had dan zou ik hem naast me zetten in de bediening in het restaurant, daar kan hij weinig fout doen.
Dus denk niet dat hij de mol is/was voor Rop en Taeke

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2016, 23:53:36 »
Deze opdracht maakt deze aflevering toch top. Heerlijk , bijna kneuterig zelfs in de Goede zin. Prima opzet van rop en taeke. Strakke outfits en super relaxte gasten aan de tafeltjes.

Winst maken met matig eten , je moet t Maar kunnen. Ik denk dat de mol deze opdracht te leuk vind, om te saboteert al zal hij best zijn best hebben gedaan om het tempo van de dominicanen nog meer te vertragen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2016, 00:31:53 »
Beste opdracht van dit seizoen!

Molina en Annemieke - Overduidelijke hint! :D

Zo vreselijk overduidelijk! Misschien een beetje TE?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2016, 01:32:26 »
Geweldig leuke opdracht!  ::ok::
Ik geloof niet dat iedereen Klaas als hoofdverdachte heeft. Waarom zouden ze hem anders een rol toebedelen waarin hij alleen op pad moet en kan mollen wat hij wil? Als ik het voor het zeggen had dan zou ik hem naast me zetten in de bediening in het restaurant, daar kan hij weinig fout doen.
Dus denk niet dat hij de mol is/was voor Rop en Taeke

Een ober/serveerster kan ook geld achterhouden....

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2016, 08:46:16 »
Als je de mol eten laat afhalen kun je hem in ieder geval precies genoeg geld meegeven om het eten af te rekenen. Mollen kan dan alleen door de boel te vertragen bij de restaurants. Of door de kip af proberen te koelen voor je zelf even wat eet tussendoor, want waarom zou je anders de kip af moeten laten koelen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2016, 09:30:55 »
Ik denk dat rop en Taeke het ook gewoon leuker vinden om in het restaurant te blijven

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2016, 09:56:07 »
Dit was echt een erg leuke opdracht ja ::jaja:: Ik denk zelfs zo leuk dat de mol tegen die Dominicanen heeft gezegd tranquilo, of een tempo van mañana mañana aanhouden. Maar dat de mol deze opdracht zelf ook misschien te leuk vond om niet te doen slagen. En zijn sabotages (ik vermoed vertragen, en dat we in afl 10 de mol heerlijk alleen te werk zien gaan), wel geloofwaardig moeten blijven i.v.m de tijd.

Mogelijke molacties in deze opdracht:
- Verkeerd fietsen (n.a.v kaartje Taeke)
- Vertragen met het ophalen van eten (lekker wachten)
- Zelf wat opeten
- In het eten spugen ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2016, 10:00:02 »
Dit was echt een erg leuke opdracht ja ::jaja:: Ik denk zelfs zo leuk dat de mol tegen die Dominicanen heeft gezegd tranquilo, of een tempo van mañana mañana aanhouden. Maar dat de mol deze opdracht zelf ook misschien te leuk vond om niet te doen slagen. En zijn sabotages (ik vermoed vertragen, en dat we in afl 10 de mol heerlijk alleen te werk zien gaan), wel geloofwaardig moeten blijven i.v.m de tijd.

Mogelijke molacties in deze opdracht:
- Verkeerd fietsen (n.a.v kaartje Taeke)
- Vertragen met het ophalen van eten (lekker wachten)
- Zelf wat opeten
- In het eten spugen ;D
Dit was inderdaad mijns inziens de beste opdracht van dit seizoen tot nu toe!  ::bravo::

Ik denk inderdaad dat de mol het beste bij de fietsers zou kunnen zitten  om het eten op te halen. Je zou dan bijvoorbeeld een heerlijk fietstochtje kunnen maken in de stad bijvoorbeeld  ;D

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2016, 10:09:59 »
Heeft iemand een verklaring waarom de tijd niet doorloopt maar verspringt?

Offline molloot33

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2016, 10:56:24 »
Is dit de gemonteerde tijd of kun je het ook aan z'n horloge aflezen? ::vergroot::


Is op de klok af te lezen die achter in het restaurant aan de muur hangt

----
Heeft iemand een verklaring waarom de tijd niet doorloopt maar verspringt?

Er is in gemonteerd beelden zijn door elkaar gegooid.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 11:00:42 door Lukie4, Reden: quote gefixt en twee berichten samengevoegd »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2016, 11:08:16 »
Dit was echt een erg leuke opdracht ja ::jaja:: Ik denk zelfs zo leuk dat de mol tegen die Dominicanen heeft gezegd tranquilo, of een tempo van mañana mañana aanhouden. Maar dat de mol deze opdracht zelf ook misschien te leuk vond om niet te doen slagen. En zijn sabotages (ik vermoed vertragen, en dat we in afl 10 de mol heerlijk alleen te werk zien gaan), wel geloofwaardig moeten blijven i.v.m de tijd.

Mogelijke molacties in deze opdracht:
- Verkeerd fietsen (n.a.v kaartje Taeke)
- Vertragen met het ophalen van eten (lekker wachten)
- Zelf wat opeten
- In het eten spugen ;D

- verkeerd kaartje tekenen?
- "vergeten" dat je maar heel weinig geld hebt
- veel fooi geven aan de restaurants
- ontvangen peso's in je eigen zak steken i.p.v. in de gezamenlijke pot
- het te betalen bedrag "verkeerd" berekenen

en vast nog veel meer mogelijkheden....
Wit is ook een kleur!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2016, 11:17:28 »
Wat een fantastische opdracht!!!  ::cheerleader::

Wederom: Klaas nog steeds de mol  ::jaja::
Maar ik zou toch verwachten dat de mol bij de 1e twee zou zitten, om zo volledige invloed te hebben (lees Rop en Taeke).
Dan kun je zelf bepalen wat je wel en niet doet, en wie je welke rol geeft. En als Rop en Taeke inderdaad Klaas verdenken, waarom geven ze hem dan zo'n cruciale rol? Dit is de positie bij uitstek om ongevraagd te kunnen mollen zonder pottenkijkers.

Verdacht/ mogelijke molacties:
- Annemieke noemt het Molina (wrs gewoon een knipoog naar het programma)
- Molino: mol is een man
- Taeke en Rop zijn in de lead: nemen het voortouw, bedenken prijzen etc
- Taeke maakt de prijzen relatief laag. Ze moeten de pot verdubbelen, en hij gooit er ook maar 100% marge op, om bijna precies goed uit te komen
- Klaas zegt gewoon tranquillo tegen die mensen, en gaat ook in de keuken staan om het te vertragen/ op te eten etc
- Klaas en Tim zouden extra geld hebben kunnen weggegeven bij het betalen van de restaurants
- Taeke en Rop kunnen meer drank aanvoeren dan ze daadwerkelijk op de bonnetjes zetten?

Schitterende opdracht echt! Wat een feest om naar te kijken.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2016, 11:32:18 »
Heeft iemand een verklaring waarom de tijd niet doorloopt maar verspringt?

Het is geen aftelklok deze keer, maar gewoon de tijdsaanduiding.

- Annemieke noemt het Molina (wrs gewoon een knipoog naar het programma)
- Molino: mol is een man

Ik vind het wel grappig hoe sommigen zich nu vast bijten in de naam 'Molino'. Ik denk niet dat je er iets moet achter zoeken en dat het gewoon een manier van de productie is om 'mol' te verwerken in de naam van hun denkbeeldig restaurant. Dat Annemieke in een biecht op het einde van de dag Molino even Molina noemt, dat kan gebeuren.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2016, 11:33:43 »
Het is geen aftelklok deze keer, maar gewoon de tijdsaanduiding.

Ik vind het wel grappig hoe sommigen zich nu vast bijten in de naam 'Molino'. Ik denk niet dat je er iets moet achter zoeken en dat het gewoon een manier van de productie is om 'mol' te verwerken in de naam van hun denkbeeldig restaurant. Dat Annemieke in een biecht op het einde van de dag Molino even Molina noemt, dat kan gebeuren.
Is ook zo, weer eens  ::ok:: Zou ik ook zo hebben gedaan, Mol een beetje verbasteren naar een Spaans klinkend woord. Maar vaak stopt WIDM er wel van dit soort subtiele, multi interpretabele hints in...
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2016, 11:48:35 »
Is ook zo, weer eens  ::ok:: Zou ik ook zo hebben gedaan, Mol een beetje verbasteren naar een Spaans klinkend woord. Maar vaak stopt WIDM er wel van dit soort subtiele, multi interpretabele hints in...

Het is geen 'Spaans klinkend woord', maar een echt 'Spaans woord'. ;D Molino betekent 'molen' in het Spaans. Met mijn erg beperkte kennis van het Spaans is het het enige Spaanse woord dat ik ken met 'mol' in. ;)

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - Restaurant Molino
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2016, 11:55:26 »
Het is geen 'Spaans klinkend woord', maar een echt 'Spaans woord'. ;D Molino betekent 'molen' in het Spaans. Met mijn erg beperkte kennis van het Spaans is het het enige Spaanse woord dat ik ken met 'mol' in. ;)

Het logo bevatte ook een molentje volgens mij.