Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 596833 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #360 Gepost op: 20-06-2016, 00:27:48 »
Wat ik mij bij het lezen van hiervan dan afvraag: wat is een WIDM-naam, en wat niet?

Nja, ik denk dat kandidaten vaak in veel opzichten wel op elkaar lijken (op een uitschieter na)
Een Euvgenia lijkt mij een hele intelligente vrouw, maar ik denk niet dat haar karakter snapt hoe je wie is de mol moet spelen. Bovendien heeft ze een erg aanwezig accent, een soort nederlands engels in elkaar wat zou afleiden.
Het klinkt gek, maar ik denk serieus dat de crew zelfs met dit soort dingen bezig is.
een Joan Franka is gewoon totaal niet in the picture, na het songfestival idd weggegleden en nooit meer iets van gehoord.

Veel kandidaten worden vaak ook voorgesteld door ex kandidaten. Je kunt bijna elke kandidaat wel weer aan iemand linken.

Een Arjen die Janine voorstelt die vervolgens Sofie weer voorstelt die vervolgens weer iemand voorstelt (ben even kwijt van wie zei vertrouwings persoon was in 2015)
Ze moeten fan zijn van het programma, interesse tonen in het programma, een bepaald soort enthiousiasme/fanatisme hebben in hun uitstraling. Ergens voor staan, ik zou dan nog eerder een Euvgenia erin zien omdat zij wel overkomt als iemand die weet wat ze wil en ergens haar tanden in zet mocht ze aan een zo'n programma meedoen.

Eigenlijk is het wel een goeie vraag, hoe ziet een WIDM kandidaat eruit. Het is lastiger om te verwoorden dat ik dacht, maar ik denk dat meestal opzoek zijn naar een mix van 2 a 3 bekende nederlanders of bekende nederlanders die NU prominenter in het nieuws zijn. Daarnaast 6/7 bn'ers die een beetje under the radar bekend zijn. Die je wel van naam kent maar geen mensen die zaterdag avond live shows presenteren of soapies. Mensen die je alleen kent van een boek of als stem van de radio. of cabaratiers, maar dan up en coming cabaratiers. Mensen als Alex waren in 2007 nog best up en coming, of iemand als Soundos. Ook qua schrijvers/journalisten gaan ze vaak voor iemand die wel bekend is maar nooit een Saskia Noort of een Nico Dijkshoorn. Omdat een mix van 10 zeer bekende nl's meer ruzies en ego's met zich mee brengen, een mooi voorbeeld is seizoen 5.

Ze zoeken de balans, en vaak lukt dit ook wel. Ben erg benieuwd wat ze dit jaar voor ons in petto hebben qua groep en groepsdynamiek.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #361 Gepost op: 21-06-2016, 15:47:01 »
Heb misschien een nieuwe naam gevonden.

Presentatrice Margreet Beetsma. Presenteert o.a. Editie NL en heeft tussen 16 mei en 2 juni maar 2 x getweet.
Ik heb geen idee of ze gewoon Editie NL gepresenteerd heeft. Ik las wel een tweet waarop ze 26 mei reageerde en dat ging over een outfit die ze tijdens een uitzending aanhad maar of dat de uitzending van die bewuste avond was of van een andere weet ik niet.
Ik neem aan dat programma's als Editie NL dagelijks opgenomen worden omdat het onder 'nieuws' valt dus mocht ze toen gepresenteerd hebben kun je haar ook weer meteen afschrijven. Maar ik vond het wel een naam voor WIDM.

En nog een!

Roos Moggre. Presenteert Goedemorgen Nederland. Tweet tussen 16 mei en 24 mei niet. dat zijn 8 dagen.. Zou een vroege afvaller kunnen zijn. Tweet op 25 mei wel iets over dat ze naar een programma kijkt en zich daarover opwindt. Daarna tot juni nog een paar tweets...
« Laatst bewerkt op: 21-06-2016, 16:32:10 door Rämon »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #362 Gepost op: 21-06-2016, 18:07:39 »
Roos Moggré is onwaarschijnlijk. Ze verwacht deze zomer een kind, volgens het nieuws van 11 december 2015, dus die was tijdens de opnames 6 maanden zwanger. Die zal wel niet meedoen.
http://www.telegraaf.nl/prive/24864460/__Roos_Moggre_wordt_moeder__.html

EDIT: er staat zelfs dat ze deze maand (juni) is uitgerekend. Die mag niet eens meevliegen, laat staan meedoen.
« Laatst bewerkt op: 21-06-2016, 18:13:18 door ajedrez »

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #363 Gepost op: 21-06-2016, 20:36:23 »
Heb misschien een nieuwe naam gevonden.

Presentatrice Margreet Beetsma. Presenteert o.a. Editie NL en heeft tussen 16 mei en 2 juni maar 2 x getweet.
Ik heb geen idee of ze gewoon Editie NL gepresenteerd heeft. Ik las wel een tweet waarop ze 26 mei reageerde en dat ging over een outfit die ze tijdens een uitzending aanhad maar of dat de uitzending van die bewuste avond was of van een andere weet ik niet.
Ik neem aan dat programma's als Editie NL dagelijks opgenomen worden omdat het onder 'nieuws' valt dus mocht ze toen gepresenteerd hebben kun je haar ook weer meteen afschrijven. Maar ik vond het wel een naam voor WIDM.




EditieNL ‏@EditieNL May 24

Straks begint de uizending! @Stevo1979 en @margreetbeetsma zijn er klaar voor, jullie ook? #EditieNL



EditieNL ‏@EditieNL May 20

Vlog: de outfits van @Stevo1979 en @margreetbeetsma voor op TV:
https://www.youtube.com/watch?v=YwgQLjJc7kA


dus lijkt me dat eind mei margreet editieNL heeft gepresenteerd.
« Laatst bewerkt op: 21-06-2016, 20:39:47 door witte raaf »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #364 Gepost op: 21-06-2016, 22:53:54 »
Thanks voor het opzoeken!!!

2 namen waar weer een dikke streep door kan. Iemand weer een naam? Ik zit beetje te kijken naar vrouwen aangezien we buiten Roos eigenlijk nog niemand hebben.


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #365 Gepost op: 21-06-2016, 23:02:49 »
Thanks voor het opzoeken!!!

2 namen waar weer een dikke streep door kan. Iemand weer een naam? Ik zit beetje te kijken naar vrouwen aangezien we buiten Roos eigenlijk nog niemand hebben.



ik zou Jaap van Zessen eens vragen >:D
er was eens......

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #366 Gepost op: 22-06-2016, 00:09:24 »
Thanks voor het opzoeken!!!

2 namen waar weer een dikke streep door kan. Iemand weer een naam? Ik zit beetje te kijken naar vrouwen aangezien we buiten Roos eigenlijk nog niemand hebben.



Presentatrice Nienke de la Rivebox
Dichteres Ellen Deckwitz
Actrices Kiki van Deursen en Meral Polat

De wens is de vader van de gedachte!
« Laatst bewerkt op: 22-06-2016, 21:18:07 door bmol »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #367 Gepost op: 22-06-2016, 22:22:34 »
Nienke de la RiveBox heeft tussen 19 mei en 9 juni geen tweets verstuurd.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #368 Gepost op: 23-06-2016, 13:12:47 »
Het lijkt er overigens op dat de opnames van Expeditie Robinson nu pas net aan de gang zijn...
Betekent dat de mensen die in mei stil waren op social media alleen verdacht zijn voor WIDM...

 ::tandpastasmiley::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #369 Gepost op: 23-06-2016, 15:02:51 »
Ik heb gisteravond even een paar uurtjes goed gezocht en ik heb toevoegingen voor de liefhebbers!!!

Nienke de La RiveBox heeft idd niet getweet maar op instagram staan foto's waarin ze zegt in Afrika te zijn voor opnames van een zap programma. We zien foto's van kindjes die een tshirt aanhebben van ZAP en ze zijn daar opzoek naar dieren ofzo. Zij is eind mei daar geweest.
Ik heb als opname periode 16 mei tot 7 juni genomen. Dan zit je op een dikke 3 weken, zolang zijn ze wel weg (de finalisten en crew)

Nienke valt dus af. van Merel Polat kan ik op twitter niks vinden en op facebook kan ik haar ook niet vinden.
Kiki van Deursen tweet nooit (laatste tweet 3 juni maar de tweet daarvoor Januari) 3 juni valt in de opname periode maar verder kun je hier vrij weinig mee. Ze is wel actief op facebook en plaatst daar op 20 mei een foto. Op 21 mei liked ze al de comments. Verder geen spoor op faebook tijdens opnameperiode. 1 dag op twitter of facebook kan sowieso wel, als je kijkt naar hoe de kandidaten vorig jaar doorgingen met social media (en het nieuwe beleid bij de social media crew) maar ik kan hieruit niet concreet opmaken of zij mee is geweest. Ze staat i.i.g niet op de lijst "zeker niet"

Ellen Deckwitz heeft lezingen gegeven eind mei en begin juni dus die mag ook van de lijst.

Dit dus vooralsnog van de genoemde namen hier de laatste dagen.


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #370 Gepost op: 23-06-2016, 15:03:12 »
Deel 2
Nu wat ik heb gevonden.

De eerste naam van wie ik vrij zeker ben en die samen met Roos Schlikker op de lijst 'vrij zeker mag' bij de vrouwen.
Coosje Smid!
Tweet tussen 16 mei en 3 juni niets, op instagram kan ik ook niks van haar vinden en heeft in koffietijd verteld ergens vorig jaar dat Wie is de Mol haar ultieme droom is qua programma's om aan mee te doen. Ze volgt meerdere widm accounts, zowel het officiele account als fan accounts, maar volgt ook Karin de Groot (netmanager bij Net5) en werkt voor IDTV. Wie zij recent volgt is Ronald Goedemondt.
Dat is dan meteen een bruggetje naar hem. Ik had hem al genoemd maar hij is voor mij vrij zeker. Is een up en coming cabaratier die oa bij de comedytrain zit ( Waar Soundos bijv ook vandaan kwam) en hij volgt Coosje terug. Maar hij volgt ook Jochem van Gelder (over wie ik ook zeker ben)

Ronald poste op 23 mei iets op facebook (een foto van een starbucks beker met een leuke tekst erbij, maar deze foto kan makkelijk eerder genomen zijn) Verder is hij tussen 16 mei en 7 juni stil. zowel op twitter als op facebook.

Dan nog 2 mannen.

Spike van Soest (ja, van Di-rect) en Freddy ( ook wel Vieze Fjur uit de Jeugd van tegenwoordig)
Freddy tweet van 12 mei tot 12 juni niet. en Spike tweet helemaal niet (laatste tweet komt ergens uit Januari, maar op facebook plaatst hij niks tijdens de opname periode)
Geen idee of deze mannen hebben opgetreden maar aan de hand van social media zijn het mogelijke kandidaten.

Dan weer een vrouw: Saar Koningsberger. Is vrij stil geweest op social media, vooral op twitter maar ik zie wel dat ze op instagram foto's plaatst van een festival waar ze heeft gepresenteerd. Als ik goed terugreken is dit eind mei/begin juni geweest. Mocht zij mee zijn gegaan ligt ze er vrij vroeg uit. Ik denk niet dat ze mee is geweest, maar wie weet.

We hebben veel mogelijke mannen, ik maak even een overzichtje van so far.

- Diederik Jekel ( vrij zeker tot zeker, zeker als je naar zijn normale twittergedrag kijkt en het het twittergedrag tijdens de opname)
- Jochem van Gelder ( vrij zeker tot zeker, SBS naam, twitterstilte tijdens volledige opnameperiode)
- Stijn van Vliet ( vrij zeker, is niet in de picture geweest tijdens hele maand optredens met zijn 'band')
- Ronald Goedemondt ( vrij zeker tot zeker, twitterstilte/facebookstilte op 1 post na die makkelijk geregisseerd kan zijn)
- Kluun ( niet helemaal zeker/vrij zeker, twitterstilte en typische WIDM naam)
- Spike van Soest ( niet helemaal zeker, zo ver ik weet geen optredens, geen publieke optredens en tweet niet)
- Vieze Fjur/Freddy ( niet helemaal zeker, maar tweet de volledige opname periode niet> niet gecheckt of optredens)
- Thomas van Luyn ( niet zeker, maar tweet heel weinig en wordt al enkele jaren genoemd als deelnemer)
- Manuel Broekman( niet zeker, maar tweet extreem weinig (voor zijn doen)
- Kees Boot (tweet niet, maar tweet al hele tijd niet, zit wel met dat verhaal Robinson> maar geldt voor meerdere)

10 namen, dus 5 hiervan gaan zeker niet mee. Maar voor mijn gevoel zitten hier zeker deelnemers bij.
Dan de vrouwen

-Roos Schlikker ( vrij zeker/tot zeker, tweet hele maand niet, ook stil in die periode op instagram en typische widm naam)
- Coosje Smid ( vrij zeker/tot zeker, tweet niet tijdens opname periode, begint pas op 3 juni weer met twitter en heeft widm als favo programma)
- Saar Koningsberger (niet zeker, was niet heel actief op social media maar post wel eind mei dingen op instagram en tagt mensen erin...)
- Lies Visschedijk ( niet zeker, heeft geen social media maar wat opvallend was is dat zij een rol 'deelde' met Tina de Bruijn in de muscial over een vrouwenkoor, en heeft in mei niet op de planken gestaan, Tina de Bruijn speelde die rol toen)

Zoals jullie zien vind ik de vrouwen dit x lastiger te vinden. Het kan natuurlijk ook zijn dat er mensen mee zijn die helemaal geen social media hebben, die kans bestaat absoluut.

Als iemand aanvullingen heeft, hoor ik het graag!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #371 Gepost op: 23-06-2016, 16:35:50 »
Coosje Smid heeft meegedaan aan Expeditie Robinson..
er was eens......

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #372 Gepost op: 23-06-2016, 16:48:44 »
Coosje Smid heeft meegedaan aan Expeditie Robinson..

Dus? Het is toch uitgebreid besproken dat Art heeft gezegd dat dat er helemaal niet toe doet.
Dat ze niet staan te springen om kandidaten die al eerder in andere programma's hebben meegedaan maar dat als een kandidaat geschikt is, why not. Art heeft dat meerdere keren gezegd, nadat hij die vraag vaak kreeg dit seizoen.
Bovendien is ze 1 aflevering te zien geweest, omdat ze toendertijd medisch moest vertrekken. Dus als je het op die manier bekijkt, hebben we eigenlijk nog niets van haar gezien. Misschien is het de crew ook daar om te doen, dat ze niet iemand willen die al 15 afleveringen in een ander reality programma heeft gezeten en dus qua profiel al uitgebreid aan het licht is gekomen!  ;)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #373 Gepost op: 23-06-2016, 16:54:16 »
Coosje Smid en Diederik Jekel zijn een setje, dus een van de twee valt af lijkt me.

Saar en Freddy zijn ex-Robinson, maar zoals je al zei, maakt dat niet uit volgens Art.

Complimenten voor je speurwerk! Ik vind het in ieder geval altijd leuk om hier mee te lezen.  ::bravo::

Edit: Spike in WIDM lijkt me heel leuk.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 23-06-2016, 16:56:00 door Moni »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #374 Gepost op: 23-06-2016, 17:08:27 »
Dankjewel !  ::love::

En dankje ook voor je input. Ik wist namelijk niet dat Diederik en Coosje een koppel waren maar dat is hele fijne handige info want dan zou het namelijk ook gewoon kunnen dan ze met z'n 2tjes op vakantie zijn geweest een maandje en dat we ze gewoon allebei kunnen afstrepen.

Als ik toch iemand moet kiezen (want idd, alle 2 lijkt mij in die situatie onlogisch)
dan Coosje? Volgens mij is zij de grotere fan van de 2, alleen tweet Diederik normaal echt intens veel (zoveel dat ik vanaf gister tot 5/6 juni echt 10 minuten heb gedaan om terug te scrollen haha  ::rofl:: ) dus zijn twitterstilte is dan weer de meeste verdachte van de 2.
Hmm... lastig!!!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #375 Gepost op: 23-06-2016, 18:33:18 »
Coosje Smid en Diederik Jekel zijn een setje, dus een van de twee valt af lijkt me.

Saar en Freddy zijn ex-Robinson, maar zoals je al zei, maakt dat niet uit volgens Art.

Complimenten voor je speurwerk! Ik vind het in ieder geval altijd leuk om hier mee te lezen.  ::bravo::

Edit: Spike in WIDM lijkt me heel leuk.  ::jaja::

Stel dat Spike mee doet... zou hij dan zijn schoonvader in vertrouwen nemen? (= Barry Hay  ::rofl::)

Op Roos Schlikker na heb ik geen idee welke dames er nu mee gaan doen?
Misschien toch Euvgenia in WIDM, al verwacht ik dat niet. Ze was wel stil op Twitter...

En verder? Misschien na het succes van vorig jaar met Taeke nu een vrouwelijke ex-topsporter?
Iemand enig idee of er een oud-topsportster stil is geweest op social media?

Offline molly88

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #376 Gepost op: 23-06-2016, 22:31:53 »
Ronald Goedemondt heeft meerdere malen opgetreden in de opnameperiode. Bijvoorbeeld 18 mei in Cuijk, 23 mei in Eindhoven

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #377 Gepost op: 24-06-2016, 00:43:24 »
Ronald Goedemondt heeft meerdere malen opgetreden in de opnameperiode. Bijvoorbeeld 18 mei in Cuijk, 23 mei in Eindhoven

Dit is waarom ik het fijn vind dat we met z'n allen zoeken, thanks! dan kunnen we deze afstrepen.

 ::ok:: ::vergroot::

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #378 Gepost op: 24-06-2016, 10:15:42 »
Freddy heeft recent een commercial opgenomen voor T-mobile (die mega-irritante). Wanneer zijn die opnames geweest? Dan kun je hem misschien wel afstrepen.

Hetzelfde geldt wellicht voor Evgenia. Zij heeft meegedaan aan Chef in je Oor (wel Avroprogramma trouwens). Weet iemand wanneer die opnames zijn gedaan?

Kees Boot kun je denk ik afstrepen. Hij staat in de musical De Tweeling (en of hij zomaar 3 weken weg zou mogen als main cast?).

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #379 Gepost op: 24-06-2016, 13:54:27 »
Hetzelfde geldt wellicht voor Evgenia. Zij heeft meegedaan aan Chef in je Oor (wel Avroprogramma trouwens). Weet iemand wanneer die opnames zijn gedaan?

Het programma is op 17 mei voor het eerst uitgezonden. Omdat ze van zo'n programmaserie altijd meerdere afleveringen per week opnemen (en er altijd nog aan "gesleuteld" moet worden voor zo'n aflevering op tv komt) denk ik dat de gehele serie al opgenomen was vóór dat de opnames van WIDM zijn begonnen. Maar dat is alleen een vermoeden.

Deelnemers aan CJIO waren naast Euvgenia onder andere Fockeline Ouwerkerk, Brownie Dutch, Roué Verveer, Fred van Leer, Filemon Wesselink en Richard Groenendijk  ::tandpastasmiley::