Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 596659 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1180 Gepost op: 23-12-2016, 16:41:25 »
Merk trouwens dat ik me nu al een beetje irriteer aan Sigrid, weet niet zo goed waarom tho.

Misschien omdat het lijkt alsof ze een grote act opvoert. In het ene minuutje dat ik haar nu gezien heb kreeg ik dat idee. Maar dat is misschien iets te weinig om iemand te veroordelen. :P

Ze zou een Kim-achtige Mol kunnen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1181 Gepost op: 23-12-2016, 23:34:58 »
Misschien omdat het lijkt alsof ze een grote act opvoert. In het ene minuutje dat ik haar nu gezien heb kreeg ik dat idee. Maar dat is misschien iets te weinig om iemand te veroordelen. :P

Ze zou een Kim-achtige Mol kunnen.

Ik vind haar ook spelen, maar vooral de enthousiaste kandidaat die nu al een beetje iedereen doorheeft. Ze praat over de deelnemers alsof ze ze op dat punt al weken kent.

Ik denk dat we niet veel op kunnen maken uit de filmpjes maar als er 1 ding bewezen is bij Wie is de mol is dat degene die op het begin echt geprofileerd worden vaak minder vaak komen dan de mensen die op het begin weinig/minder in beeld zijn.

In die optiek zouden een Roos, Sanne en Vincent dan ver komen en een Yvonne bijv snel afvallen. ::vergroot::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1182 Gepost op: 24-12-2016, 17:45:59 »
Ik heb net de filmpjes bekeken en wat mij opviel is dat Imanuelle halverwege haar introfilmpje ineens andere kleren droeg. Ik weet niet of dit iets te betekenen heeft en of zij überhaupt de enige was. Daarvoor moet ik alles eerst weer terugzien met pen en papier, maar dat laat ik liever aan de echte fanatiekelingen hier over  :D
Enfin, bij deze mijn eerste bijdrage in de grote speurtocht naar de ware mol.

Fijne Feestdagen iedereen  ::joehoe::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1183 Gepost op: 24-12-2016, 18:00:35 »
Ze was niet de enige. Een deel van de biechten moet afgenomen zijn op een moment waarop de kandidaten elkaar al aan het werk hebben gezien. Een ander deel misschien vooraf.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1184 Gepost op: 24-12-2016, 18:44:35 »
De wisselende kledij was me ook al opgevallen. Het aantal outfits van alle kandidaten op een rijtje (tussen haakjes over wie ze praten, vetgedrukt als de kleding overeenstemt met de groepsfoto):

-Diederik: 1 (zichzelf), 2 (Jeroen en Thomas)
-Imanuelle: 1 (zichzelf), 2 (zichzelf en Sigrid), 3 (Jeroen), 4 (Yvonne)
-Jeroen: 1 (zichzelf), 2 (Sanne)
-Jochem: 1 (zichzelf), 2 (Diederik), 3 (Sanne en Imanuelle)
-Roos: 1 (zichzelf), 2 (Sigrid en Yvonne)
-Sanne: 1 (zichzelf)
-Sigrid: 1 (zichzelf), 2 (Diederik, Imanuelle, Jeroen en Roos)
-Thomas: 1 (zichzelf), 2 (Vincent)
-Vincent: 1 (zichzelf)
-Yvonne: 1 (zichzelf), 2 (Jochem, Roos, Thomas en Vincent)


Mijn conclusie:
-Imanuelle overleeft zeker de eerste aflevering. Ze is te zien in 4 verschillende outfits. Drie daarvan moet ze tijdens het spel gedragen hebben, want ze praat over anderen. Ik vermoed dat ze outfit 4 pas in een latere aflevering zal dragen.
-Yvonne is hierdoor waarschijnlijk ook niet de eerste afvaller. Imanuelle draagt namelijk outfit 4 wanneer ze over Yvonne praat.
-Jochem lijkt me ook niet af te vallen in de eerste aflevering. Hij is te zien in 3 verschillende outfits. Twee daarvan moet hij tijdens het spel gedragen hebben, want hij praat over anderen. Ik vermoed dat hij outfit 3 pas in een latere aflevering zal dragen.
-Sanne is hierdoor waarschijnlijk ook niet de eerste afvaller. Jochem draagt namelijk outfit 3 wanneer hij over Sanne praat.

   

 
« Laatst bewerkt op: 24-12-2016, 19:16:33 door belg »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1185 Gepost op: 24-12-2016, 19:06:14 »
Dank je voor de snelle overzicht, Belg  ::ok::

Wat ik hieruit kan opmaken is dat iedereen maar één kledingstuk voor zichzelf hebben, behalve Imanuelle.
Daarnaast hebben Sanne en Vincent die ene kledingstuk ook voor de anderen gebruikt. De rest had voor de anderen een ander outfit. Imanuelle zelfs twee.

Mijn conclusie:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1186 Gepost op: 24-12-2016, 19:32:13 »
@belg: Hoe kan je aan de outfits zien wanneer ze gedragen worden? ;D (Los van de groepsfoto.)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1187 Gepost op: 24-12-2016, 20:22:05 »
Het is blijft voor een deel gissen, maar helemaal uit de lucht gegrepen is het ook niet.

Over Imanuelle ben ik vrij zeker. Drie outfits is gewoon te veel voor 1 aflevering. Welke outfit draagt ze dan in een latere aflevering?
-Outfit 3: neen (groepsfoto).
-Outfit 2: onwaarschijnlijk (draagt ze ook als ze zichzelf voorstelt, lijkt me vreemd als ze dat pas zou moeten doen na de eerste aflevering).
-Outfit 4: blijft over
Dit is natuurlijk niet waterdicht, daarom staat bij mijn conclusie over Yvonne "waarschijnlijk".

Over Jochem ben ik veel minder stellig. Maar het valt wel op dat hij de enige is die twee outfits draagt terwijl hij het over anderen heeft. Outfit 2 is die van de groepsfoto, outfit 3 is dan van een later moment. Of dit ook een latere aflevering betekent, is natuurlijk niet zeker.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1188 Gepost op: 24-12-2016, 21:26:28 »
Leuk staaltje speurwerk! ::ok::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1189 Gepost op: 24-12-2016, 21:29:06 »
Het is blijft voor een deel gissen, maar helemaal uit de lucht gegrepen is het ook niet.

Over Imanuelle ben ik vrij zeker. Drie outfits is gewoon te veel voor 1 aflevering. Welke outfit draagt ze dan in een latere aflevering?
-Outfit 3: neen (groepsfoto).
-Outfit 2: onwaarschijnlijk (draagt ze ook als ze zichzelf voorstelt, lijkt me vreemd als ze dat pas zou moeten doen na de eerste aflevering).
-Outfit 4: blijft over
Dit is natuurlijk niet waterdicht, daarom staat bij mijn conclusie over Yvonne "waarschijnlijk".

Over Jochem ben ik veel minder stellig. Maar het valt wel op dat hij de enige is die twee outfits draagt terwijl hij het over anderen heeft. Outfit 2 is die van de groepsfoto, outfit 3 is dan van een later moment. Of dit ook een latere aflevering betekent, is natuurlijk niet zeker.

3 outfits per aflevering kan wel hoor.
vaak zijn er zo 2 biechten per persoon per aflevering. maar omdat er een voorstelrondje bijzit hebben ze waarschijnlijk nog een biecht gedaan op de dag voor de opnames (ofwel acclimatiseringsdag)

3 outfits vind ik niet raar, dus daar valt denk ik niet zoveel uit te halen.

Moet wel gezegd dat Imanuelle de enige was die 4 verschillende outfits droeg. 1 USarmy, 2 bruin shirt (van de groepsfoto) 3 een wit shirt met zwart vest en 4 een blauw jasje met tshirt eronder. Ze draagt ook 1 x lipgloss, 1 x rode lipstift en een 1 x geen lippenstift. Over haar ben ik als enigste zeker dat ze er niet uitvliegt in aflevering 1. De rest blijft nog vaag.

Ik denk dat we meer kunnen halen uit hoevaak personen over andere personen praten. Ik vind dit persoonlijk best opvallend. Hoezo zouden ze niet iedereen ten minste 2/3 x aan het woord laten komen ipv 5 mensen 5 x aan het woord en 2 personen 0 x. Vind ik vrij opvallend, in Wie is de mol is niks toevallig qua montage. Ik denk dus meteen aan personen die de montage wilt dat eruit gaan springen en de verdachte mensen juist op de achtergrond. Komt voor mij overeen, aangezien ik persoonlijk Sanne, Vincent en Roos ook de meest verdachte filmpjes vond.  ::vergroot:: ::ok::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1190 Gepost op: 25-12-2016, 12:01:08 »
Daar heb je gelijk de finalisten te pakken, Ramon ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1191 Gepost op: 25-12-2016, 19:37:24 »
Ik heb voor kerst het molboekje gekregen  :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1192 Gepost op: 26-12-2016, 20:16:40 »
Waar is WIDM 2016 gebleven? Ik mis wat we daar al schreven over 2017. Bijv. het spoilertopic........Ja mensen, we weten de mol al, staat daar allemaal al te lezen

Nou wie dan? En waarom? En had jij het afgelopen jaar eigenlijk wel goed?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1193 Gepost op: 26-12-2016, 22:40:02 »
Lo heeft een boekje open gedaan in het spoiler topic ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1194 Gepost op: 26-12-2016, 23:11:26 »
Ik heb voor kerst het molboekje gekregen  :D

Ik ook. Ik vind het een leuk boekje. ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1195 Gepost op: 27-12-2016, 10:28:59 »
Goed gevonden, dat de kandidaten verschillende kleding dragen in de filmpjes. Het kan zelfs een langere tijd gebruikt worden als aanleiding voor hoelang iemand in het spel zit. Als we bijvoorbeeld Imanuelle lange tijd niet zien biechten in een outfit uit de introductiefilmpjes zegt dat wel wat, en dat kan misschien nog in aflevering 5 zijn, of nog verder.

Jochem zegt dat het niet leek alsof Sanne echt genoot van het spel. Om zoiets door te krijgen moet je toch wel langer dan 2/3 dagen met elkaar omgaan. Want dat zie je niet in 2 dagen volgens mij. Dus zitten Jochem en Sanne in aflevering 2?

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1196 Gepost op: 27-12-2016, 11:48:06 »
En we hebben er weer een nieuw woord bij: mollega's! (Jochem gebruikte dit in zijn voorstelfilmpje.)

Ik vind de voorstelfimpjes trouwens echt een leuke vinding. Je ziet meteen iets van de groepsverhoudingen, hoe de kandidaten elkaar bekijken. (En we hebben eindelijk weer iets te puzzelen, ook fijn.)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1197 Gepost op: 27-12-2016, 12:43:35 »
Hoe zien de eerste paar dagen van seizoen 17 er zoal uit? Met informatie uit het Molboekje, de locatievideo en wat research valt onder meer het volgende te melden. Er zitten geen spoilers in, maar ik noem wel datums en plaatsen. Ik ga er daarbij van uit dat de notities van Art in het Molboekje chronologisch zijn weergegeven. Bepaalde passages in zijn aantekeningen wijzen daar ook duidelijk op.

Startdatum
De officiële kandidatenfoto’s zijn genomen op 17 mei, ergens tussen 21.30 en 23.45 uur. Dat blijkt in elk geval uit de metadata van de foto’s. De groepsfoto zou genomen zijn op 18 mei, om 3.24 uur. Om die reden vermoed ik dat er nog negen uren af moeten vanwege het tijdsverschil (de groepsfoto is uiteraard niet in het donker genomen). Ik denk dat het fototoestel Nederlandse instellingen heeft, en in Portland is het negen uur vroeger.
Bovendien staat in de metadata van de portretfoto’s steeds: ‘Portretten kandidaten Stad leader/day03’. Het lijkt me dat er eerst een rustdag was en dat de foto’s op de tweede opdrachtdag zijn genomen. Wanneer er vóór de eerste test en executie nog geen foto’s genomen zouden zijn, hadden de kandidaten namelijk kunnen vermoeden dat iedereen sowieso door zou gaan. Dus foto’s op ‘day 3’ ná de test en executie liggen naar mijn idee niet voor de hand.
Met andere woorden: het seizoen is naar mijn mening begonnen op 15 mei, en wel met een rustdag.

Overzicht van de eerste dagen
Op dag 1 – de eerste dag met een of meer opdrachten – is er een opdracht aan het strand, in een ruige kuststreek. Op basis van de locatievideo komt daarvoor momenteel alleen Cannon Beach in aanmerking. Die plek ligt op anderhalf uur rijden van Portland.
Op dag 2 (of wellicht dag 1) is in elk geval de bioscoopopdracht in Bagdad Theater, Portland. Op dag 2 vinden de test en executie plaats in een zonnig park, met uitzicht op de stad.
Daarna is er een opdracht in een verlaten fabriek. Vermoedelijk gaat het om papierfabriek Blue Heron in Oregon City. Dit zou op dag 3 kunnen zijn. Op basis van beeld en geluid in de locatievideo lijkt het erop dat de kandidaten hier een opdracht doen waarbij losse woorden op kaartjes en op een monitor te zien zijn. Ervan uitgaande dat beelden uit de locatievideo ook in de officiële uitzending terugkeren, zijn er bij deze opdracht verdenkingen mogelijk naar drie kandidaten.
•   Imanuelle omdat haar naam op een kaartje lijkt te staan en op een andere kaart het woord ‘HINT’.
•   Roos omdat diverse woorden getoond worden die met haar schrijversambacht te maken (kunnen) hebben: Stress, Woorden, Opschieten, Deadline, Notitie, Memo, Bladeren, Ringmap en Krantenkop op de monitor, WERKWOORD, ETUI, GUM, ENVELOP, PROLOOG op de kaartjes. Onder de monitor ligt een Molkaartje.
•   Een graffititekening in de fabriek toont cijfers en wiskundige symbolen; met wat goede wil kun je dit linken aan bètawetenschapper Diederik, al zie ik vooralsnog geen directe Molconnectie.

’s Avonds zijn er dan opnames in Oaks Park (www.oakspark.com), een amusementspark dat op dat moment eigenlijk gesloten is voor het publiek en pas eind maart 2017 weer opengaat. Of er ook een opdracht in dit pretpark te Portland wordt gehouden, is niet duidelijk.
Erna (dag 4?) is er een opdracht in een rechtszaal van het Gus J. Solomon U.S. Courthouse te Portland. Dan volgen in een stadspark weer een test en executie. Nadien trekt de WIDM-karavaan de stad uit.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1198 Gepost op: 27-12-2016, 13:39:21 »

Startdatum
Met andere woorden: het seizoen is naar mijn mening begonnen op 15 mei, en wel met een rustdag.


15 mei was de reisdag.

Yvonne is voor haar omgeving nogal plotseling vertrokken met als smoes dat ze met een bevriende stewardess mee mocht naar New York. Op 14 mei  vlogt ze hierover in het bijzijn van haar vervanger (Jasper) hij neemt de vlogs tijdens haar afwezigheid van haar over. Ze vertelt in de vlog dat het zaterdagavond is en dat ze naar het Eurovisie songfestival kijken ( is ook te zien op de TV op de achtergrond) en dat ze de volgende dag vertrekt naar New York. 15 mei dus. Het is sowieso 11 uur vliegen en afhankelijk van eventuele overstaps nog langer. Nederlandse tijd komen ze‘s avonds of zelfs nog later in Portland aan. (kan zelfs op 16 mei zijn, afhankelijk van vertrektijd uit Nederland) Het is daar 9 uur vroeger maar ze zullen wel tijd nodig hebben gehad om aan het tijdsverschil te wennen. Als ze  vrije tijd hebben gehad dan kan dat op 16 mei en is 17 mei de eerste dag waarop het spel echt begint. Doorgaans wordt ook op de eerste dag de officiële kandidatenfoto’s en de groepsfoto gemaakt dacht ik.

Tijdstip foto’s Portland tijd 17 mei 12.30 uur officiële kandidatenfoto’s en 18.24 uur groepsfoto.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1199 Gepost op: 27-12-2016, 14:05:33 »
Ik ook. Ik vind het een leuk boekje. ::jaja::

Ik vind het een duur boekje.  ::jaja::
Woosie down?