Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149928 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #300 Gepost op: 2-02-2017, 17:09:37 »
Even terugkomend op zogenaamde nephints, wie herinnert zich nog het Victoria Bier in seizoen 5?  ;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #301 Gepost op: 2-02-2017, 18:48:42 »
De discussie wordt toch niet als vervelend ervaren hoop ik? Ik vind dit soort gesprekken gewoon hardstikke leuk en zo komen er dingen langs waar ik nog niet bij stil gestaan had of mezelf juist meer bevestigen.

Laat het me herformuleren: Ze doen hun best om geen nadruk te leggen op de acties van Thomas.
Ze zijn er wel en ze zijn ook duidelijk in beeld, maar er wordt maar weinig aandacht aan geschonken. (...)
En dat is je goed recht he. Dit forum wordt zinloos vanaf het moment dat we het er allemaal over eens zijn dat Thomas de Mol is. Maar ik ben door eliminatie en door een aantal criteria op dit moment gedwongen om Thomas aan te duiden als Mol. Dat kan nog veranderen, maar dan gaan aflevering 5 en 6 echt een duidelijke Mol naar voor moeten schuiven.

Veel zijn we het over veel niet echt oneens  Alleen vind ik dat het sowieso anders verdeeld is met aandacht of juist gebrek aan aandacht voor acties en mogelijke acties, bij alle deelnemers en alle mogelijke acties. En wat betreft biechten en stemgedrag is de informatie ook anders dit seizoen, is althans mijn indruk. Kan me bv niet voorstellen dat werkelijk niemand van de deelnemers zich afgevraagd zou hebben waarom Diederik als enige in een hotelkamer gezeten zou hebben. We zien het niet maar er zal heus druk over gespeculeerd en gevraagd zijn.

In de eerste aflevering zaten Vincent, Yvonne en Sanne op onder andere Thomas. Maar inderdaad, vanaf aflevering twee niemand meer of krijgen wij dat niet te zien/horen. Dat kan wellicht ook zijn omdat de groep massaal van Thomas afgestapt is. Hij wordt ook steeds meer op voor de mol goede posities gezet.

En kan Diederik gewoon nog niet schrappen. De acties zouden subtiel zijn maar dat past ook bij hem. En bij mij, ik zou het leuk vinden :D

Citaat
Wat ik niemand hoor zeggen in een biecht is dat Thomas als laatste loper gewoon even moest controleren (hij wist dat hij alle tijd had) en wat we zeker niet horen, is dat het briefje van 500 euro (wat Thomas gepakt zou moeten hebben) nooit in Art's handen terecht is gekomen. 2 cruciale gebeurtenissen en het blijft er akelig stil rond.

Hier kijken we wellicht anders naar. Ik ben al niet 100% zeker dat het briefje van Thomas ontbreekt bij Art. Er zijn ook meer vreemde dingen in die estafette loop. Jeroen zegt twee maal een tientje te pakken maar gezien de kleur van een van die biljetten heeft hij eenmaal vijftig gepakt. Hij slaat een zijpad over, beweerd dat hij geen zijpad heeft, we horen Diederik zegen dat Roos het zijpad kan nemen wat Jeroen heeft overgeslagen en daar horen we evengoed niemand meer over. Imanuelle verdwijnt bijna zes minuten compleet van de radar maar we zien alleen Sanne zich afvragen wat ze in die tijd heeft gedaan (vrij zeker kleine biljetten weggegooid). Jochem is een boek over te schrijven aan rariteiten, wat niemand doet. En Diederik had tegen Thomas kunnen zeggen dat hij nog eens moest controleren en daar lijkt ook niemand over te vallen. Ik vermoed dat er voor de kijker heel veel wordt weggelaten deze keer en er meer te raden, gissen en puzzelen overblijft.

Citaat
Ja uiteraard, ga ik niet ontkennen. Alleen lijkt het me dat acties van Thomas in verhouding nog minder worden benadrukt dan anderen. Men zit daar op die veiling tegen elkaar op te bieden dat het een lieve lust is en achteraf horen we 2 tot 3 keer 'Jeroen heeft die pot onderverzekerd'.

Tuurlijk. Er vanuit gaande dat Jeroen de mol niet is, zijn er tenminste vijf deelnemers die in meer of mindere mate de ogen uit hun kop staan te schamen om hun eigen hebberigheid. Daar is het besef dat ze voor een lullige joker die relatief zoveel voordeel niet biedt bijna de hele pot leeg hebben getrokken. Altijd fijn als je dan lekker gezamenlijk de penningmeester de schuld kan geven hahahaha Er zit ook wel een kern van waarheid in, de penningmeester was de enige die de schade van zes deelnemers of vijf deelnemers en de mol had kunnen beperken.

Dit soort gesprekken en discussies geniet ik enorm van. Heel eerlijk verdenk ik Thomas nu ook het meest al zijn er enkelen die ik nog niet helemaal heb geschrapt. Maar ik betrap mezelf erop mee gezogen te worden in de fora en vind het altijd moeilijk daar dan een stap weg van te nemen en niet in alles een verwijzing naar in dit geval Thomas te zien.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #302 Gepost op: 2-02-2017, 19:08:05 »
Dat is niet zo. Art draag dit jack vaak, maar Thomas heeft meestal een windjack aan of een jasje zonder kraag. Volgens mij was de enige opdracht waarin hij dit jack verder nog droeg in de bioscoop in aflevering 1.

Heb die gedachte van een interview met Thomas. Daarin zegt hij dat hij gek is met die leren jas en hem graag draagt.Ik wil niet ook nog gaan twijfelen aan elk interview  ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #303 Gepost op: 2-02-2017, 19:37:32 »
Heb die gedachte van een interview met Thomas. Daarin zegt hij dat hij gek is met die leren jas en hem graag draagt.Ik wil niet ook nog gaan twijfelen aan elk interview  ::rofl::
:)
Pac maakte mij erop attent dat het jack inderdaad door Thomas zelfs genoemd wordt op de officiële site, zie http://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/thomas/
Des te vreemder dat hij het tot dusver amper gedragen heeft  :D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #304 Gepost op: 2-02-2017, 19:44:57 »
@Cinner Je noemt  een aantal  veranderingen  en dat klopt ook.

Vorig jaar  was er hier veel kritiek op de serie. Er zijn hele  topics over vol geschreven. Enkele hier genoemde wensen lijken  ingewilligd te zijn: minder biechten, minder tafereeltjes aan een ontbijttafel, minder vrijstellingen en jokers. Bij de executies meer schermen, de spanning opbouwen. Meer gelaagde opdrachten etc. De meeste forummers hier waren enthousiast over De mol 4 in België.

Het lijkt erop dat de makers zich de kritiek aangetrokken hebben daarom zijn er nu wat dingen  anders.

Dat we niet alles zien of horen  is echter altijd zo geweest  er moet ook wat te raden en te gissen blijven. Door montage werd altijd al e.e.a. gesuggereerd ook bij de verdenkingen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #305 Gepost op: 2-02-2017, 20:05:34 »
Ik vind dit soort gesprekken gewoon hardstikke leuk en zo komen er dingen langs waar ik nog niet bij stil gestaan had of mezelf juist meer bevestigen.

Ik ook. Laat me dus bijdragen aan je vreugde:

Veel zijn we het over veel niet echt oneens  Alleen vind ik dat het sowieso anders verdeeld is met aandacht of juist gebrek aan aandacht voor acties en mogelijke acties, bij alle deelnemers en alle mogelijke acties. En wat betreft biechten en stemgedrag is de informatie ook anders dit seizoen, is althans mijn indruk. Kan me bv niet voorstellen dat werkelijk niemand van de deelnemers zich afgevraagd zou hebben waarom Diederik als enige in een hotelkamer gezeten zou hebben. We zien het niet maar er zal heus druk over gespeculeerd en gevraagd zijn.

Juist, die vraag over Diederik is nooit voor de camera gesteld. Maar bij Diederik denk ik meer aan
- hij heeft niets gedaan bij het geld zoeken in Portland in aflevering 1,
- hij had geen invloed op geld nemen in de duinen,
- hij tekende zijn tekening perfect bij het vuurwerk,
- hij werd niet gevangen met de lasso ondanks dat hij niet van de snelste lopers is,
- hij brengt het gemiddelde enorm hoog door op voorhand het hoogst te bieden voor 3 jokers.

Bovendien draagt hij shirts die ontegensprekelijk 'Mol' uitademen. Het is geen Jan-Willem Roodbeen waar je het shirt moest omdraaien (wat uiteindelijk niet zo bedoeld was), maar het is rechttoe rechtaan 'getal van Avogrado -> Mol', 'Spruitje -> ex-Mol Margriet' en nog eentje dat ik even vergeet.

Allemaal criteria die voor mij Diederik ontzettend onwaarschijnlijk maken.

In de eerste aflevering zaten Vincent, Yvonne en Sanne op onder andere Thomas. Maar inderdaad, vanaf aflevering twee niemand meer of krijgen wij dat niet te zien/horen. Dat kan wellicht ook zijn omdat de groep massaal van Thomas afgestapt is. Hij wordt ook steeds meer op voor de mol goede posities gezet.

Het kan dat de groep van Thomas is afgestapt. Die suggestie krijgen we ook inderdaad met al die bepalende posities, maar wat is dan zo doorslaggevend geweest dat je Thomas niet meer verdacht vindt? Hij heeft ocharme 250 euro in de pot gestoken met zijn kermisattractie en heeft er met zijn opbieden een pak meer uitgehaald.

Hier kijken we wellicht anders naar. Ik ben al niet 100% zeker dat het briefje van Thomas ontbreekt bij Art.

Een simpele rekensom en stil zetten van beelden laat er geen twijfel over bestaan. We hebben zo gezegd
- 2 halve 500
- 1 keer 250
- 1 keer 500
en toch halen we de 1250 niet (voor het aftrekken van 1000 euro). De 2 halve kunnen we zien in Art's handen en ook de 250 ontbreekt niet. Dus moet het briefje van Thomas ontbreken. De enige opmerking die ik eerlijkheidshalve moet maken: 'Het geld kan door eender wie nog vast genomen zijn na de opdracht en voordat Art het in zijn handen krijgt'.

Er zijn ook meer vreemde dingen in die estafette loop. Jeroen zegt twee maal een tientje te pakken maar gezien de kleur van een van die biljetten heeft hij eenmaal vijftig gepakt.

Mja, het is geen stoere molactie om 60 euro te pakken en te zeggen dat je maar 20 euro genomen hebt. Het klopt dat hij daar een briefje van 50 neemt, maar meer in de pot brengen dan je zegt, is een contra-molactie.

Hij slaat een zijpad over, beweerd dat hij geen zijpad heeft, we horen Diederik zegen dat Roos het zijpad kan nemen wat Jeroen heeft overgeslagen en daar horen we evengoed niemand meer over.

Als niet-Jeroenverdenker kan ik hier wel makkelijk opmerken dat ik op geen enkel beeld dat overgeslagen zijpad heb gezien en dat Diederik zegt "Roos, je hebt extra tijd voor een uitwijk, die Jeroen niet gedaan heeft."
Ik snap dat je het kan interpreteren op jou manier, maar Diederik kan ook bedoelen 'Jeroen had geen uitwijk, dus heeft die er ook geen gedaan.'

Imanuelle verdwijnt bijna zes minuten compleet van de radar maar we zien alleen Sanne zich afvragen wat ze in die tijd heeft gedaan (vrij zeker kleine biljetten weggegooid).

De argumenten tegen Imanuelle zijn er natuurlijk ook. Ze heeft in aflevering 1 en 2 zoveel binnengebracht.

Jochem is een boek over te schrijven aan rariteiten, wat niemand doet.

Jochem staat bij mij op een verre 2e plaats, maar het wordt ook té bij hem. Hij loopt zo in de kijker.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #306 Gepost op: 2-02-2017, 20:38:42 »
Juist, maar de reclame van Anchor-boter was overbodig voor wat uiteindelijk volgde. Ze had totaal geen doel.
Het vertonen van reclame in de bioscoop had als doel dat de 'reclame' Joker winnen? Bel dit nummer als een verrassing kon verschijnen. Zoek op youtube naar Commercial Sri Lanka en je vindt de Anchor butter-reclame - met een geweldig melodietje overigens.

Maar goed, zo blijven we off-topic. Laat ik mijn Mol nog eens noemen. Thomas ::trots::
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #307 Gepost op: 2-02-2017, 23:55:10 »

Ik hoop maar dat Thomas de MOL niet is en dat wij met zijn allen op het verkeerde been worden gezet door de productie met allerlei nephints. Dat zou pas een goede stunt zijn!!



Beste mensen, Mijn laatste zin was bedoeld om het allemaal wat luchtiger te houden. Een beetje meer gein.
En wat gebeurt er..... een discussie over nephints en een oeverloos.....
Maar goed als je hier lol in hebt, vooral niet laten hoor!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #308 Gepost op: 3-02-2017, 00:38:48 »
Beste mensen, Mijn laatste zin was bedoeld om het allemaal wat luchtiger te houden. Een beetje meer gein.
En wat gebeurt er..... een discussie over nephints en een oeverloos.....
Maar goed als je hier lol in hebt, vooral niet laten hoor!

Ik vind het wel een interessante discussie, alleen is dit misschien niet het juiste topic. Het verbaast me namelijk erg dat men het zo onwaarschijnlijk vindt dat de productie 'nephints' zou gebruiken. Er wordt hier steeds zoveel waarde gehecht aan de 'eerlijkheid' van het programma, dat men lijkt te vergeten dat het in wezen gewoon amusement voor het grote publiek is. En ik twijfel er niet aan dat alles wat de amusementswaarde kan verhogen, ook gedaan wordt, dus ook hints om mensen op het verkeerde been te zetten. Dit seizoen alleen al zien we (i.m.o.) verschillende duidelijke hints naar Thomas, terwijl in het laatste dagboek ook Jeroen nog even verdacht wordt gemaakt.

We weten allemaal dat de productie zich altijd in allerlei bochten wringt om andere kandidaten en met name de uiteindelijke finalisten verdacht te maken en de Mol uit de wind te houden. In de montage worden de feiten vaak zo verknipt dat onschuldige acties plots heel verdacht lijken en de Mol doet daar altijd nog eens een schepje bovenop in zijn biechten. Waarom zouden alle hints dan alleen maar naar de Mol leiden? Ik denk dat dit het spel juist een extra laag geeft en tegelijk ook de waarde van hints relativeert, wat alleen maar gezond is.
Het zou pas fout zijn als er meer hints naar een kandidaat dan naar de mol gebruikt zouden worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #309 Gepost op: 3-02-2017, 02:37:18 »
:)
Pac maakte mij erop attent dat het jack inderdaad door Thomas zelfs genoemd wordt op de officiële site, zie http://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/thomas/
Des te vreemder dat hij het tot dusver amper gedragen heeft  :D

Ja bij nader inzien vind ik dat ook wel vreemd. Misschien wil hij het niet vies maken  ;D Of zit dáár de hint verstopt (het is verdwenen, net als de letters op het hotel  ::tandpastasmiley::)

(...)
Het lijkt erop dat de makers zich de kritiek aangetrokken hebben daarom zijn er nu wat dingen  anders. Dat we niet alles zien of horen  is echter altijd zo geweest  er moet ook wat te raden en te gissen blijven. Door montage werd altijd al e.e.a. gesuggereerd ook bij de verdenkingen.

Ik weet het, ik was een van de kritiekgevers vorig jaar  ;D Vind dit seizoen tot dusver ook veel leuker weer.

Beste mensen, Mijn laatste zin was bedoeld om het allemaal wat luchtiger te houden. Een beetje meer gein.
En wat gebeurt er..... een discussie over nephints en een oeverloos.....
Maar goed als je hier lol in hebt, vooral niet laten hoor!

Je ziet het, dat waren we ook niet van plan  ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #310 Gepost op: 3-02-2017, 03:08:46 »
Ik ook. Laat me dus bijdragen aan je vreugde:

Mijn dank is groot  ::rofl::

[quoteJJuist, die vraag over Diederik is nooit voor de camera gesteld. Maar bij Diederik denk ik meer aan
- hij heeft niets gedaan bij het geld zoeken in Portland in aflevering 1,
- hij had geen invloed op geld nemen in de duinen,
- hij tekende zijn tekening perfect bij het vuurwerk,
- hij werd niet gevangen met de lasso ondanks dat hij niet van de snelste lopers is,
- hij brengt het gemiddelde enorm hoog door op voorhand het hoogst te bieden voor 3 jokers.[/quote]

Ik heb een andere (Diederik) bril op. Aflevering 1 ziet hij een envelop niet, loopt een andere kant op dan hij aanwijst en is opvallend de weg kwijt voor iemand die slim is en er al is geweest. Niet echt interessant. Interessanter vond ik dat hij onder andere in de bios met grappen en gezwets mensen ongemerkt tegen elkaar opzet. Zo zou Vincent hen kapot willen maken, begrijpt Roos hen niet, legt hij uit dat iedereen voor zichzelf zal gaan en natuurlijk nooit voor de groep of elkaar. Niemand heeft er erg in maar ze worden allen op scherp gezet. Verdeel en heers? ;) De duinen had hij gewoonweg pech. Hij meldt zich niet voor de rol als coach, hij reageert niet als zijn naam geopperd wordt maar de groep besluit dat hij op de duin mag gaan staan. Hij lijkt goed te coachen maar doet dat feitelijk niet. Daarmee mede verantwoordelijk dat een halve -1000 over de streep komt en Thomas weet dat niemand kan zien wat hij doet. In de duinen is het eigenlijk best gek om het spruitje op zijn shirt als (verwarrend) voorbeeld te nemen. Mensen menen dat hij ermee verwijst naar Margriet als oud mol maar volgens mij heb ik hem eerder in dat shirt gezien. Het Avrogado shirt heeft hij zeker weten al langer en denk dat het de deelnemers niets zal zeggen. In elk geval wordt bepaald dat hij een bril gaat tekenen, daar is weinig aan te verknallen. Wel had men Sigrid erin kunnen zien. Bij de lasso's is hij niet de snelste lopers maar neemt wel wat risico's, neemt een rare duik naar voren en van hem zien we alleen het laatste deel. Dat hij hoog geboden heeft kan zijn voor het psychologische effect. Als de vrije ruimte hoger is, zal men meer gaan overbieden. En hee, dit soort manipulaties en psychische truukjes is een deel van zijn werk op televisie.

Er was meer te zien maar dat heb ik al in het Diederik topic geplaatst. Wat mij het meest dwars blijft zitten is de vrijstelling voor een leugen. Het is in alle gevallen oneerlijk verdeeld voor de kandidaten tenzij Diederik de Mol is. In dat geval heeft geen van de kandidaten kans op een vrijstelling (en dus geen meer of minder kans ten opzichte van elkaar). Het is ook vreemd dat hij ogenschijnlijk niet de pee in heeft dat hij als enige helemaal niets leuks gedaan zou hebben én de groep niet heeft gezien. Ook vreemd dat d egroep hem vertrouwd, zijn advies vraagt terwijl ze dus vanaf aflevering twee weten dat hij kan liegen dat het gedrukt staat.

Citaat
Het kan dat de groep van Thomas is afgestapt. Die suggestie krijgen we ook inderdaad met al die bepalende posities, maar wat is dan zo doorslaggevend geweest dat je Thomas niet meer verdacht vindt? Hij heeft ocharme 250 euro in de pot gestoken met zijn kermisattractie en heeft er met zijn opbieden een pak meer uitgehaald.

Zover wij konden zien had hij op de kermis gelijk dat de richting van 750 euro drie schutters hem af wilde knallen en de 250 euro beter te bereiken was. Er zal gerust iets anders gebeurd zijn waarom hij erg plotseling compleet mol-af was in de groep, wij hebben het alleen niet gezien. Toch zet het voor mij een vraagteken of de groep niet iets heeft meegemaakt waardoor ze zeker zijn en we daarom niets in de biechten over hem zien. Daarnaast wat ik eerder aangaf, zijn mogelijke molacties zijn mogelijk maar net zo min zeker als de mogelijke molacties van anderen. Over het missen van geld in de duinen cirkelen meerdere theorieën rond, die zal ik hier niet herhalen.

Vind Jochem ook teveel aandacht op zich vestigen. Hoewel het wel leuk zou zijn om zo'n hondsbrutale mol te krijgen  ::jaja:: Imanuelle vind ik te fanatiek en er zijn relatief weinig verwijzingen richting haar. Sanne doet teveel haar best en is verder volgens mij zo warrig als ze doet. Dus ontopic, zit ik op Thomas of Diederik en sluit ik Jeroen bijna maar nog niet geheel uit.

Toegegeven, ik zou Diederik ook een leuke, subtiele mol vinden.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #311 Gepost op: 3-02-2017, 20:03:50 »
Ik stap over naar Sanne, omdat zij in mijn ogen toch het best de dubbelrol speelt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #312 Gepost op: 3-02-2017, 20:09:28 »
Ik stap over naar Sanne, omdat zij in mijn ogen toch het best de dubbelrol speelt.

Dat is een rare keuze. Verklaar je nader. ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #313 Gepost op: 3-02-2017, 21:16:48 »
Dat is een rare keuze. Verklaar je nader. ;)

Rare mensen doen rare dingen.  ::tandpastasmiley::

Verder heb ik mogelijke verwijzingen naar de voorletters van naam en achternaam van Sanne gevonden in dagboeken én tweets van de Mol, in een makkelijk te duiden combinatie daarvan. Zie aanvullingen in topic Dagboek Mol en topic Sanne.

Belangrijker vind ik dit:
Ik heb gezien hoe ze subtiel en heel slim kan manipuleren, mensen verkeerde richtingen kan insturen, letterlijk en figuurlijk, waarbij ze geen moment uit het oog verliest dat ze gelijktijdig haar rol als fanatieke kandidaat moet blijven spelen en ook als zodanig heel naturel moet overkomen.
Ik hoef hier, denk ik, niet uit te leggen dat Art dit laatste in soortgelijke bewoordingen als kenmerken noemde van de huidige Mol.

Ze is bijzonder geraffineerd en clever en kan heel behoorlijk acteren. Dit was mij (en dat zal voor meer mensen gelden) voor aanvang van de serie al bekend, waardoor ik haar te zeer voor de hand vond liggen als Mol-speelster.

Sanne geeft ook zelf in een van de filmpjes aan dat ze nu eens "geen typetje" speelt. Geen overdreven karikatuur, dus.
En dat klopt: ze acteert écht, zonder overdrijving, volgens de regels van de kunst naturel, een paar slagen méér naturel dan Thomas bijvoorbeeld...



Kennelijk werpt het volgen van drie universitaire studies (zo vertelt Wikipedia over haar) toch zijn vruchten af.




 
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 21:30:17 door Marisa »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #314 Gepost op: 3-02-2017, 21:43:55 »
Belangrijker vind ik dit:
Ik heb gezien hoe ze subtiel en heel slim kan manipuleren, mensen verkeerde richtingen kan insturen, letterlijk en figuurlijk, waarbij ze geen moment uit het oog verliest dat ze gelijktijdig haar rol als fanatieke kandidaat moet blijven spelen en ook als zodanig heel naturel moet overkomen.
Ik hoef hier, denk ik, niet uit te leggen dat Art dit laatste in soortgelijke bewoordingen als kenmerken noemde van de huidige Mol.

Ok, ik heb begrip voor je mening en ik kan van Sanne ook molacties opnoemen. Mijn probleem is dat het er zooooo dik boven op ligt. Weglopen van de Thai, 'ik heb mijn bril niet bij', in de duinen domme dingen gaan vragen door die portofoon, kartonnetjes meenemen,...

Ze zou dus zeker de Mol kunnen zijn, maar dan wel een Mol die ik absoluut niet graag zou hebben omdat het zo duidelijk is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #315 Gepost op: 3-02-2017, 23:05:27 »
Als de mol acties van sanne er zooo dik bovenop liggen, waarom verdenkt dan niet iedereen haar.
Dit heet perceptie. Als iemands iets erg duidelijk vindt, is t vaak onmogelijk voor die persoon om t anders te zien.

Doordat t spel al zoveel jaar draait, weet elke deelnemer dat ze met mol gedrag hun positie kunnen verstevigen , doordat Andere deelnemers dan evt op hen stemmen. Voor ons is t dus lastig om nep mol gedrag van echt mol gedrag te scheiden.

Ook ik denk dat sanne mol wil spelen, maar zou t niet perse een slechte mol Vinden.
Bij jeroen heb ik dat wel ivm zijn afwezigheid .
Als Thomas de mol is en niet iedereen nu al op hem stemt , dan is t een domme groep. Dus voor mij is Thomas de mol niet, al is zijn lijstje acties wel indrukwekkend

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #316 Gepost op: 4-02-2017, 05:32:09 »
Ik heb ook gedacht dat ze zeker een heel geschikte kandidaat zou zijn om de mol te worden. Alleen lijkt er dan een vrij grondig gebrek aan hints richting haar te zijn. Wat op zichzelf de hint kan zijn, geen hints naar de mol en wel naar elke kandidaat.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #317 Gepost op: 4-02-2017, 11:43:19 »
Ik heb een andere (Diederik) bril op. Aflevering 1 ziet hij een envelop niet, loopt een andere kant op dan hij aanwijst en is opvallend de weg kwijt voor iemand die slim is en er al is geweest. Niet echt interessant. Interessanter vond ik dat hij onder andere in de bios met grappen en gezwets mensen ongemerkt tegen elkaar opzet. Zo zou Vincent hen kapot willen maken, begrijpt Roos hen niet, legt hij uit dat iedereen voor zichzelf zal gaan en natuurlijk nooit voor de groep of elkaar. Niemand heeft er erg in maar ze worden allen op scherp gezet. Verdeel en heers? Wink De duinen had hij gewoonweg pech. Hij meldt zich niet voor de rol als coach, hij reageert niet als zijn naam geopperd wordt maar de groep besluit dat hij op de duin mag gaan staan. Hij lijkt goed te coachen maar doet dat feitelijk niet. Daarmee mede verantwoordelijk dat een halve -1000 over de streep komt en Thomas weet dat niemand kan zien wat hij doet. In de duinen is het eigenlijk best gek om het spruitje op zijn shirt als (verwarrend) voorbeeld te nemen. Mensen menen dat hij ermee verwijst naar Margriet als oud mol maar volgens mij heb ik hem eerder in dat shirt gezien. Het Avrogado shirt heeft hij zeker weten al langer en denk dat het de deelnemers niets zal zeggen. In elk geval wordt bepaald dat hij een bril gaat tekenen, daar is weinig aan te verknallen. Wel had men Sigrid erin kunnen zien. Bij de lasso's is hij niet de snelste lopers maar neemt wel wat risico's, neemt een rare duik naar voren en van hem zien we alleen het laatste deel. Dat hij hoog geboden heeft kan zijn voor het psychologische effect. Als de vrije ruimte hoger is, zal men meer gaan overbieden. En hee, dit soort manipulaties en psychische truukjes is een deel van zijn werk op televisie.
Leuk om ook eens goede argumenten te horen voor Diederik als mol! Ik heb hem ook nog niet afgeschreven. En die vrijstelling van de bevertjes zou ook nog steeds een (door de productie gestuurde) molactie kunnen zijn.

Verder heb ik mogelijke verwijzingen naar de voorletters van naam en achternaam van Sanne gevonden in dagboeken én tweets van de Mol, in een makkelijk te duiden combinatie daarvan. Zie aanvullingen in topic Dagboek Mol en topic Sanne.

Belangrijker vind ik dit:
Ik heb gezien hoe ze subtiel en heel slim kan manipuleren, mensen verkeerde richtingen kan insturen, letterlijk en figuurlijk, waarbij ze geen moment uit het oog verliest dat ze gelijktijdig haar rol als fanatieke kandidaat moet blijven spelen en ook als zodanig heel naturel moet overkomen.
Ik hoef hier, denk ik, niet uit te leggen dat Art dit laatste in soortgelijke bewoordingen als kenmerken noemde van de huidige Mol.

Ze is bijzonder geraffineerd en clever en kan heel behoorlijk acteren. Dit was mij (en dat zal voor meer mensen gelden) voor aanvang van de serie al bekend, waardoor ik haar te zeer voor de hand vond liggen als Mol-speelster.

Sanne geeft ook zelf in een van de filmpjes aan dat ze nu eens "geen typetje" speelt. Geen overdreven karikatuur, dus.
En dat klopt: ze acteert écht, zonder overdrijving, volgens de regels van de kunst naturel, een paar slagen méér naturel dan Thomas bijvoorbeeld...

En dit is ook leuk! Ik verdenk Sanne niet, maar ze heeft zeker wel de kwaliteiten voor het molschap.

Alles bij elkaar blijf ik toch ook bij Thomas als mol, maar ik hoor graag tegenargumenten. ;)
Tell me what your telescope says

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #318 Gepost op: 4-02-2017, 12:42:18 »
Ik heb ook gedacht dat ze zeker een heel geschikte kandidaat zou zijn om de mol te worden. Alleen lijkt er dan een vrij grondig gebrek aan hints richting haar te zijn. Wat op zichzelf de hint kan zijn, geen hints naar de mol en wel naar elke kandidaat.

In die richting denk ik ook.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #319 Gepost op: 4-02-2017, 12:44:51 »
Leuk om ook eens goede argumenten te horen voor Diederik als mol! Ik heb hem ook nog niet afgeschreven. En die vrijstelling van de bevertjes zou ook nog steeds een (door de productie gestuurde) molactie kunnen zijn.

[...]
En dit is ook leuk! Ik verdenk Sanne niet, maar ze heeft zeker wel de kwaliteiten voor het molschap.

Alles bij elkaar blijf ik toch ook bij Thomas als mol, maar ik hoor graag tegenargumenten. ;)

Mee eens! Verhelderend om weer eens een frisse kijk op de mogelijkheid van Diederik en Sanne als mol te krijgen, en ook argumenten die pleiten voor Imanuelle zijn ergens mooi opgesomd. De enige die deze week geen mooi pleidooi heeft gekregen is Jochem, terwijl hij toch derde staat in de poll. Maar we hebben nog een paar uurtjes, dus misschien wil er nog iemand in dat gat duiken?  ::vergroot::