Ik vind dit soort gesprekken gewoon hardstikke leuk en zo komen er dingen langs waar ik nog niet bij stil gestaan had of mezelf juist meer bevestigen.
Ik ook. Laat me dus bijdragen aan je vreugde:
Veel zijn we het over veel niet echt oneens Alleen vind ik dat het sowieso anders verdeeld is met aandacht of juist gebrek aan aandacht voor acties en mogelijke acties, bij alle deelnemers en alle mogelijke acties. En wat betreft biechten en stemgedrag is de informatie ook anders dit seizoen, is althans mijn indruk. Kan me bv niet voorstellen dat werkelijk niemand van de deelnemers zich afgevraagd zou hebben waarom Diederik als enige in een hotelkamer gezeten zou hebben. We zien het niet maar er zal heus druk over gespeculeerd en gevraagd zijn.
Juist, die vraag over Diederik is nooit voor de camera gesteld. Maar bij Diederik denk ik meer aan
- hij heeft niets gedaan bij het geld zoeken in Portland in aflevering 1,
- hij had geen invloed op geld nemen in de duinen,
- hij tekende zijn tekening perfect bij het vuurwerk,
- hij werd niet gevangen met de lasso ondanks dat hij niet van de snelste lopers is,
- hij brengt het gemiddelde enorm hoog door op voorhand het hoogst te bieden voor 3 jokers.
Bovendien draagt hij shirts die ontegensprekelijk 'Mol' uitademen. Het is geen Jan-Willem Roodbeen waar je het shirt moest omdraaien (wat uiteindelijk niet zo bedoeld was), maar het is rechttoe rechtaan 'getal van Avogrado -> Mol', 'Spruitje -> ex-Mol Margriet' en nog eentje dat ik even vergeet.
Allemaal criteria die voor mij Diederik ontzettend onwaarschijnlijk maken.
In de eerste aflevering zaten Vincent, Yvonne en Sanne op onder andere Thomas. Maar inderdaad, vanaf aflevering twee niemand meer of krijgen wij dat niet te zien/horen. Dat kan wellicht ook zijn omdat de groep massaal van Thomas afgestapt is. Hij wordt ook steeds meer op voor de mol goede posities gezet.
Het kan dat de groep van Thomas is afgestapt. Die suggestie krijgen we ook inderdaad met al die bepalende posities, maar wat is dan zo doorslaggevend geweest dat je Thomas niet meer verdacht vindt? Hij heeft ocharme 250 euro in de pot gestoken met zijn kermisattractie en heeft er met zijn opbieden een pak meer uitgehaald.
Hier kijken we wellicht anders naar. Ik ben al niet 100% zeker dat het briefje van Thomas ontbreekt bij Art.
Een simpele rekensom en stil zetten van beelden laat er geen twijfel over bestaan. We hebben zo gezegd
- 2 halve 500
- 1 keer 250
- 1 keer 500
en toch halen we de 1250 niet (voor het aftrekken van 1000 euro). De 2 halve kunnen we zien in Art's handen en ook de 250 ontbreekt niet. Dus moet het briefje van Thomas ontbreken. De enige opmerking die ik eerlijkheidshalve moet maken: 'Het geld kan door eender wie nog vast genomen zijn na de opdracht en voordat Art het in zijn handen krijgt'.
Er zijn ook meer vreemde dingen in die estafette loop. Jeroen zegt twee maal een tientje te pakken maar gezien de kleur van een van die biljetten heeft hij eenmaal vijftig gepakt.
Mja, het is geen stoere molactie om 60 euro te pakken en te zeggen dat je maar 20 euro genomen hebt. Het klopt dat hij daar een briefje van 50 neemt, maar meer in de pot brengen dan je zegt, is een contra-molactie.
Hij slaat een zijpad over, beweerd dat hij geen zijpad heeft, we horen Diederik zegen dat Roos het zijpad kan nemen wat Jeroen heeft overgeslagen en daar horen we evengoed niemand meer over.
Als niet-Jeroenverdenker kan ik hier wel makkelijk opmerken dat ik op geen enkel beeld dat overgeslagen zijpad heb gezien en dat Diederik zegt "Roos, je hebt extra tijd voor een uitwijk, die Jeroen niet gedaan heeft."
Ik snap dat je het kan interpreteren op jou manier, maar Diederik kan ook bedoelen 'Jeroen had geen uitwijk, dus heeft die er ook geen gedaan.'
Imanuelle verdwijnt bijna zes minuten compleet van de radar maar we zien alleen Sanne zich afvragen wat ze in die tijd heeft gedaan (vrij zeker kleine biljetten weggegooid).
De argumenten tegen Imanuelle zijn er natuurlijk ook. Ze heeft in aflevering 1 en 2 zoveel binnengebracht.
Jochem is een boek over te schrijven aan rariteiten, wat niemand doet.
Jochem staat bij mij op een verre 2e plaats, maar het wordt ook té bij hem. Hij loopt zo in de kijker.