Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149903 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2017, 12:36:24 »
Ik ga voorlopig voor de 3J's: Jochem, Jeroen of Jekel.
  ::jaja::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2017, 12:44:31 »
Ik vind het leuk om na elke aflevering één Mol te kiezen - want het is er maar één - en ga nu voor Jochem. (Maar ik zal proberen te waken voor tunnelvisie want na pas een aflevering of drie kun je meestal een beetje op het goede spoor komen.)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2017, 13:04:07 »
Nu mijn wensmol het spel verlaten heeft op zoek naar een volgend "slachtoffer"
Ergens blijf ik het gevoel houden dat de mol dit jaar een man is dus voor de volgende ronde gok ik op Thomas al zou Jochem een goede 2e zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2017, 13:26:32 »
Jeroen is altijd mijn mol geweest, maar dat hij hier én op de officiële widmsite verdachte nummer 1 is zet me aan het denken. Zouden we de mol dan nu al gevonden hebben? Met Ricks woorden in mijn achterhoofd 'een van de beste seizoenen' kan het niet dat we het nu al weten. Ik blijf bij Jeroen maar met lichte twijfel.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2017, 13:31:34 »
Diederik, Jeroen en Sanne. Ik heb op Diederik gestemd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2017, 20:57:59 »
Ik had eerst op Sanne gestemd maar ik ga nu voor Jochen omdat hij het initiatief nam om het vraagteken te zoeken (wat nodig is voor opdracht 2). Maar het is best mogelijk dat ik volgende aflevering weer ga switchen.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2017, 21:35:50 »
Zeer lastig om nu al te zeggen wie het is. Zeker met maar 1 geld-bevattende opdracht.
Toch een (volgens mij) goede theorie over Thomas.
Laten we er vanuit gaan dat de vrijstellingen min of meer noodzakelijk waren. Mochten ze niet gevonden worden had de productie vast wel een backup-opdracht,  maar dit was het beste. De Mol is dus onderdeel van de helikoptergroep om ervoor te zorgen dat de vrijstellingen gevonden zouden worden. Wie hadden er een belangrijke rol daarin? Thomas (kraakte foute wachtwoorden en locaties af en kwam tenslotte met de goede) en Vincent (vond de sleutel). Vincent is vertrokken, dus Thomas blijft over...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2017, 21:54:57 »
Vooralsnog ga ik voor Roos.

Met Jeroen op een tweede plek, al vind ik het er een beetje te dik opliggen, ook met alle verdenkingen overal. Thomas, Yvonne en Sanne houd ik - in die volgorde - ook nog in't vizier. De anderen geven me (nog) geen molvibes.


Offline abeldr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Abel is de naam
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2017, 22:41:57 »
Vooralsnog ga ik voor Roos.

Met Jeroen op een tweede plek, al vind ik het er een beetje te dik opliggen, ook met alle verdenkingen overal. Thomas, Yvonne en Sanne houd ik - in die volgorde - ook nog in't vizier. De anderen geven me (nog) geen molvibes.


Ik heb dezelfde verdenkingen, met Roos als hoofdverdachte. Alleen is Diederik wel gezakt in mijn lijst achter Thomas en Yvonne.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2017, 07:56:53 »
Roos was mijn schot voor de boeg mol.....Al houd ik de 3J's ook in de gaten....(incl Jekel that is).
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2017, 14:24:46 »
Net de aflevering opnieuw bekeken en ik ben nu wel geswitcht: Jeroen is niet de mol. Maar wie dan?

Yvonne zou een hele goeie mol zijn omdat je het niet van haar verwacht, maar ze leek me toch echt oprecht teleurgesteld dat er niks in de vraagtekenenvelop zat. Bovendien heeft ze al vrij veel biechts dus dan ook nog molbiechts lijkt me wat veel.

Thomas doet er niks aan om kandidaat te lijken en leek me oprecht blij met de vrijstellingen, ik denk dat hij een fanatieke kandidaat is die graag de mysterieuze mol speelt.

Diederik speelt zichzelf wel erg in de kijker door zo moeilijk te doen bij de Thai-tent. Vooral in aflevering 1 lijkt me dit geen gewenste strategie voor de mol (of hij doet een Kim :P). Ook maakt hij de indruk elke kandidaat op zich goed te observeren, dit past geheel in het plaatje fanatieke kandidaat (soort Edo).

Zelfde geldt eigenlijk voor Sanne wat betreft de Thai-tent, en die opmerking: "Nou heb ik eens een keer een envelop" kwam op mij kandidaat die mol speelt over.

Sigrid profileert zich nog niet echt. Ook in opdrachten heb ik haar niet zien sturen. Volgens mij wil de mol wel een positie hebben waarin hij invloed kan uitoefenen op het spel. Ik zie haar de volgende aflevering afvallen.

Imanuelle laat in het busje met gezichtsuitdrukking blijk geven dat ze het ergens niet mee eens is maar doet er niks aan. Ze stuurt wel erg duidelijk aan op de goede locatie van het geld bij de eettentjes. Waarom dit doen als mol? Als mol zou ze gewoon mee kunnen gaan in het idee van Diederik en Sanne.

Roos kan ik moeilijk peilen. Ze lijkt heel uitgesproken en toont haar emoties snel, maar is dit echt of een masker? Vooralsnog geen mol voor mij maar zeker potentie.

Jeroen was zeer duidelijk over zijn mol: Vincent. Toen deze een rood scherm kreeg was Jeroen dan ook echt verbaasd. Dit kan gespeeld zijn natuurlijk maar leek me echt. Jeroen komt in de montage ook vrij mollerig over zoals in het extra filmpje van kandidaten vlak na de test. Dat maakt hem verdacht bij veel mensen thuis en brengt mij juist van hem af. Ik vlak hem nog niet uit maar hij is geen hoofdverdachte meer.

Jochem, ja dat wordt mijn nieuwe hoofdverdachte. Zijn attitude van ik kon ook al geen paaseieren vinden en "eigenlijk ben ik niet geschikt om de mol te ontmaskeren" komt me iets te gemakkelijk over. Jochem is echt wel slim en weet wat hij doet. Ook stuurt hij duidelijk aan in het busje en mag uiteindelijk het cruciale vraagteken ophalen. Daarbij vind ik de hints van Heinz ook zeer plausibel, passend bij WIDM.
Wat misschien tegen hem kan spreken is dat hij oppert in de bios de slechtst presterende kandidaat de vrijstelling te ontnemen. De mol zou die er juist in willen houden om hem in de waan te laten goed te zitten.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2017, 14:35:24 door Mollenmania »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #91 Gepost op: 13-01-2017, 18:17:22 »
Om Pieter Jan te quoten: Wie is de Mol? Geen idee.

We hebben het de afgelopen jaren vaak genoeg gezien dat de Mol niet de ideale Molactie deed in aflevering 1, vaak zelfs geld binnenbracht. Kees, Susan en natuurlijk Klaas had je niet echt met follow-the-money kunnen ontmaskeren na één aflevering. Daarom weet ik ook niet zo zeker of de Mol hier wel het meest geldtechnisch heeft gehandeld. Een ambitieuze Mol zou absoluut in zich in aflevering 1 willen laten zien, maar voor hetzelfde geld hecht de Mol van dit jaar meer waarde aan het opzetten van een mindfuck/rookgordijn (of een helkoptervlucht.)

Sowieso geldt eigenlijk het anti-tunnelvisiedevies: ga niet alleen aflevering 1, maar ook aflevering 2 blanco in. Dan zie je meer dingen, laat de Mol zich waarschijnlijk ook wat duidelijker zien en heb je tenminste twee afleveringen referentiemateriaal om te oordelen.
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #92 Gepost op: 13-01-2017, 18:22:35 »
Om Pieter Jan te quoten: Wie is de Mol? Geen idee.

We hebben het de afgelopen jaren vaak genoeg gezien dat de Mol niet de ideale Molactie deed in aflevering 1, vaak zelfs geld binnenbracht. Kees, Susan en natuurlijk Klaas had je niet echt met follow-the-money kunnen ontmaskeren na één aflevering. Daarom weet ik ook niet zo zeker of de Mol hier wel het meest geldtechnisch heeft gehandeld. Een ambitieuze Mol zou absoluut in zich in aflevering 1 willen laten zien, maar voor hetzelfde geld hecht de Mol van dit jaar meer waarde aan het opzetten van een mindfuck/rookgordijn (of een helkoptervlucht.)

Sowieso geldt eigenlijk het anti-tunnelvisiedevies: ga niet alleen aflevering 1, maar ook aflevering 2 blanco in. Dan zie je meer dingen, laat de Mol zich waarschijnlijk ook wat duidelijker zien en heb je tenminste twee afleveringen referentiemateriaal om te oordelen.
mooi en goed verhaal ::ok::

op wie heb je gestemd ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2017, 20:21:44 »
Ik ben een blog aan het bijhouden (to be anounced), en ik moet zeggen: het helpt. Ik zie opeens meer details en wie nou eigenlijk wat doet. (Bijvoorbeeld dat het Thomas of Jeroen met het blote oog de Keep-Portland-Weird-banner opmerkten)

Zo kom ik op een iets gewijzigde Paclijst.

1. Jochem
2. Jeroen
3. Thomas
4. Diederik
5. Sanne
6. Roos
7. Sigrid
8. Yvonne
9. Imanuelle
10. Vincent
Dit alles nog met minieme verschillen.

op wie heb je gestemd ?
Voor nu dus maar even Jochem. (Zodat ik dat achteraf nog triomfantelijk kan teruglezen.)
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #94 Gepost op: 14-01-2017, 22:07:44 »
Ik ben een blog aan het bijhouden (to be anounced)

Ik ben benieuwd Pac  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #95 Gepost op: 14-01-2017, 23:08:32 »
Na deze aflevering is het al een stuk duidelijker wie allemaal de Mol zijn ::jaja::
...óf niet!

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #96 Gepost op: 14-01-2017, 23:11:21 »
Ik twijfel tussen Jochem en Diederik....en Jeroen, allemaal op gevoel  ::bravo::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2017, 23:13:17 »
Thomas en Sigrid, maar Sigrid op 1
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #98 Gepost op: 14-01-2017, 23:14:01 »
Diederik Jekel    - 14 (12.2%)
Imanuelle Grives    - 13 (11.3%)
Jeroen Kijk in de Vegte    - 26 (22.6%)
Jochem van Gelder    - 8 (7%)
Roos Schlikker    - 5 (4.3%)
Sanne Wallis de Vries    - 9 (7.8%)
Sigrid ten Napel    - 6 (5.2%)
Thomas Cammaert    - 28 (24.3%)
Yvonne Coldeweijer    - 6 (5.2%)


6 mensen kunnen beter vlogs gaan kijken dan widm ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #99 Gepost op: 14-01-2017, 23:25:04 »
Thomas, met Jochem/Sigrid op 2.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'