Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149844 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #580 Gepost op: 6-03-2017, 11:12:13 »
Ik denk dat die molacties er al wel huizenhoog bovenop liggen. Die kwamen allemaal vol in beeld. Ben wel benieuwd naar de reacties van zijn medekandidaten omdat die altijd zo mis zaten. En naar de uitleg waarom hij zoveel mercy had bij easy grote molacties als dat veilingbedrag laag zetten (hij zat ver bovengemiddeld!) en de verdubbelaar wegkapen (gaat om een extreem hoog bedrag!). Dus die molacties waren wel grandioos maar dat ging vaak maar om 100 euro's hier en daar en niet om dit soort grote sommen. Wou hij de groep soms een 'eerlijke kans' geven ofzo? Weinig geniepig in elk geval, of eigenlijk totaal niet.

Je loopt wat op de zaken vooruit maar je verwachting/vrees sluit wel aan bij het laatste dagboek van de Mol waarin hij op een "integere Mol" hint, wat volgens mij een contradictio in terminis is...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #581 Gepost op: 6-03-2017, 11:43:24 »
Het verhogen van het 'gratis' bedrag heb ik al vaker uitgelegd; dat betekent namelijk niets maar legt de pyschologische lat van het bieden hoger.
Qua tangram hoop ik gewoon dat de Mol hier geen voorkennis had ::jaja:: Op die manier kun je er een eerlijke wedstrijd van maken, in plaats van een non-opdracht waarbij de verdubbelaar toch maar een verzinsel was.
...óf niet!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #582 Gepost op: 6-03-2017, 11:57:00 »
Het verhogen van het 'gratis' bedrag heb ik al vaker uitgelegd; dat betekent namelijk niets maar legt de pyschologische lat van het bieden hoger.
Qua tangram hoop ik gewoon dat de Mol hier geen voorkennis had ::jaja:: Op die manier kun je er een eerlijke wedstrijd van maken, in plaats van een non-opdracht waarbij de verdubbelaar toch maar een verzinsel was.

De kandidaten wisten deze drempel toch pas na de opdracht? Of zit ik hier fout ;D

Ik ben overigens wel benieuwd waarom jij nadat je met Jochem hebt gesproken zeker weet dat Thomas de mol is ::) Duinopdracht miss? ;D vertel je het ons na de bekendmaking?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #583 Gepost op: 6-03-2017, 12:45:37 »
De kandidaten wisten deze drempel toch pas na de opdracht? Of zit ik hier fout ;D
Ze wisten dat ze 1300 euro gratis konden bieden. Oftewel, de daadwerkelijke biedingen begonnen pas op 1300 (wie biedt er nou niet 1300 als het gratis is) en het gevolg was dat Jeroen de pot zwaar onderverzekerde en Sanne haar joker van 2000 euro nog goedkoop vond tegenover de eerste van 2700  - terwijl die eigenlijk maar 1400 kostte...
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #584 Gepost op: 6-03-2017, 14:08:16 »
Qua tangram hoop ik gewoon dat de Mol hier geen voorkennis had ::jaja:: Op die manier kun je er een eerlijke wedstrijd van maken, in plaats van een non-opdracht waarbij de verdubbelaar toch maar een verzinsel was
Dat geloof ik niet. Ik denk dat hij echt miskleunde daar. Eerst misschien wel een slimme actie van Sanne om met de touwen te klooien waardoor Thomas de mist inging. En daarna dat hij het echt even niet meer wist. Slecht geoefend thuis dus. Ik speel ook wel eens een schaakpartijtje tegen een beginner maar verlies toch door een blunder. Dus ik denk dat dit echt een enorme blunder van Thomas was die alles wat hij tot dan toe gemold had weer wegvaagde... wel zonde voor hem als mol, maar hij komt toch hoog op mijn lijst van mollen-aller-tijden hoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #585 Gepost op: 6-03-2017, 15:55:24 »
Ik hoop dat we er achter gaan komen of Thomas hier voorkennis had en zo ja: hoeveel...

Ik hoop zelf dat hij niet álles wist. Bijvoorbeeld wel dat er een puzzel zou komen, maar njet welke.

Ren mol zonder (veel) voorkennis is ook een "integere mol", zou ik zelf wel een leuke verklaring vinden voor die zinsnede uit het Moldagboek. Het spel spelen zoals de kandidaten, maar met een ander doel...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #586 Gepost op: 9-03-2017, 12:52:26 »
Ik denk dat we wel beelden gaan zien dat hij aan het oefenen is met de puzzel. Maar misschien is 1 ding dat hij in de uitzending zei WEL waar: namelijk dat hij er niet goed in is. Echt niet. Dus daardoor alsnog de mist in.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #587 Gepost op: 9-03-2017, 14:57:00 »
Als je alleen maar naar de uitzendingen kijkt en niet het hele internet afspeurt naar hints en theorieen, zouden ze het eigenlijk alledrie nog kunnen zijn.
Thomas door (ook bij de kandidaten) steeds onder de radar te blijven, Jochem door zo opzichtig te klungelen dat het ongeloofwaardig wordt en Sanne door steeds voor verwarring te zorgen waardoor zij de 'ideale kandidaat' kon lijken.
Ik zou het leuk vinden als Jochem de mol zou zijn, juist door zijn opzichtige geklungel, dat is een nieuwe strategie en getuigt van veel lef. Bijkomend nadeel is dan wel dat Sanne niet wint en haar gun ik dat gevoelsmatig toch het meest.  ::jaja::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #588 Gepost op: 11-03-2017, 08:50:15 »
weer terug naar Sanne. Mijn wensmol is gewoon de mol. ::bravo::



- Laatste opdracht met verdubbelaar nog eens teruggekeken. Logisch dat de mol hier de anderen controleert - dat zie ik bij Thomas totaal niet die hier nooit een comfortable voorsprong heeft, en geen zichtbare voorkennis ook, om nog maar te zwijgen over Jochem - die als hij de mol zou zijn niet kan weten of er nog iemand switcht van mol - dus zelf winnen is als mol altijd het devies. Ook Thomas faalt hier gewoon te hard.

- dagboeken van de mol: allemaal teruggelezen. Moet volgens mij de beste schrijver van het drietal zijn die zich makkelijk een andere stijl kan aanmeten. In het laatste dagboek zitten bijv. ook hints richting Thomas "We reden naar Portland, dropten onze spullen en zagen het laat worden in Bagdad café, waar we drie weken terug nog middenin het spel zaten en onderhandelingen voerden met Art…" en Jochem " mollega's".

- de hint van Art dat de mol een verdeel en heers tactiek gebruikt - past verreweg het beste bij Sanne - en ook dat mol volgens Art goed de dubbelrol mol en kandidaat doorheeft (gedraagt zich als enige van de drie erg kandidaats bij de meeste opdrachten. Thomas stond in de min, Jochem amper in de plus. Beiden door soms erg opzichtig gemol.)

- de zelfvoldane glimlach van Sanne aan het eind van afl. 9. Kan zijn omdat ze de mol denkt heeft te weten te outsmarten, maar er bleek uit niks dat ze voorheen niet twijfelde over Thomas. Het was zelfs niet haar nummer 1 verdachte. En itt Jochem (Diederik) en Thomas (die dacht dat Diederik was afgevallen omdat hij meer vragen op Sanne correct had ingevuld - wat ik me dus afvraag - omdat Diederik itt Thomas niet de hele tijd bij Sanne aanweizg was en dus vragen die hij op Sanne had ingevuld fout heeft kunnen gehad) had ze als kandidaat geen goede reden om ineens te switchen.


Biechten zijn in principe niet gelogen ..behalve die van de mol. Ook dat ze Jochem opeens bijna volledig vertrouwde was een vreemde wending, voor iemand die volgens mij van nature erg wantrouwend is. Het zou veel logischer zijn dat ze Thomas dan al eerder in die mate verdacht zou moeten hebben ,maar uit haar biechten blijkt het tegenovergestelde.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2017, 10:26:49 door Amethyst »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #589 Gepost op: 11-03-2017, 12:14:00 »
weer terug naar Sanne. Mijn wensmol is gewoon de mol. ::bravo::

- Laatste opdracht met verdubbelaar nog eens teruggekeken.
knip

- dagboeken van de mol:
knip

- de hint van Art dat de mol een verdeel en heers tactiek gebruikt -
knip

- de zelfvoldane glimlach van Sanne aan het eind van afl. 9.
knip

Biechten zijn in principe niet gelogen ..behalve die van de mol.
knip


Wat je nu eigenlijk zegt is: Sanne is de Mol omdat ze gemold heeft in aflevering 9 en alle niet-spelgerelateerde dingen zouden mogelijk ook naar haar kunnen wijzen.

Dat blijf ik met de vraag zitten: 'Wat in aflevering 1 tot 8?'

Als de Mol 8 afleveringen zijn best doet en die haalt het meeste geld binnen van alle finalisten om dan in 1 aflevering te zeggen 'maar we verdubbelen dat geld niet', dan is er geen manier voor kijkers en kandidaten om de Mol te ontmaskeren. 1 van de doelen van de Mol is om onverdacht te blijven, maar de kijker moet achteraf wel het gevoel hebben dat ie de Mol had kunnen ontmaskeren.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #590 Gepost op: 11-03-2017, 13:16:18 »
Wat je nu eigenlijk zegt is: Sanne is de Mol omdat ze gemold heeft in aflevering 9 en alle niet-spelgerelateerde dingen zouden mogelijk ook naar haar kunnen wijzen.

Dat blijf ik met de vraag zitten: 'Wat in aflevering 1 tot 8?'

Als de Mol 8 afleveringen zijn best doet en die haalt het meeste geld binnen van alle finalisten om dan in 1 aflevering te zeggen 'maar we verdubbelen dat geld niet', dan is er geen manier voor kijkers en kandidaten om de Mol te ontmaskeren. 1 van de doelen van de Mol is om onverdacht te blijven, maar de kijker moet achteraf wel het gevoel hebben dat ie de Mol had kunnen ontmaskeren.
Ze heeft wel degelijk gemold. In het Sanne topic staat een overzicht van haar mogelijke mol-acties. Ik vond die in die fietsopdracht in afl 8 wel erg duidelijk bijvoorbeeld, of die in afl 6.(?) bij het rodeo publiek. Of haar vragen over de portofoon in afl. 3(?) om de rest te ontregelen in de duinen. Maar de duidelijkste was toch wel haar rol voorafgaand aan de veiling (in afl. 4?) even uit m'n hoofd, maar dat kan ik me nu al herinneren. Het zou dan dus zeker niet alleen om de allerlaatste opdracht gaan.


Ze zouden het dit seizoen over een andere boeg gooien, dus als dat echt zo is, dan is ook het format (ook al zullen ze dat misschien ontkennen) iets anders dan bijv. vorig jaar. De vaste kijkers lijken daar totaal geen rekening mee te houden, wat me bevreemdt.

Vanavond zal blijken of ik daadwerkelijk niks van het spel snap. Stel dat Sanne de mol is - dan zal er veel kritiek op komen, en krijgen we volgend jaar een Klaas-light denk ik. :P

« Laatst bewerkt op: 11-03-2017, 14:09:45 door Amethyst »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #591 Gepost op: 11-03-2017, 14:45:25 »
Ze heeft wel degelijk gemold. In het Sanne topic staat een overzicht van haar mogelijke mol-acties. Ik vond die in die fietsopdracht in afl 8 wel erg duidelijk bijvoorbeeld,

Heel deze opdracht was gewoon vaag en is daarom 1 van de slechtste opdrachten van dit seizoen. 'Hang de letters alfabetisch in 20 minuten. Dag jongens.' Ik denk dat zelfs de molloten hier op dat moment met de beste wil van de wereld geen winnende tactiek zouden kunnen uitpluizen. Zowel Jochem, Thomas als Sanne hebben hier verdacht gedaan, maar 2 van hen waren volgens mij ook gewoon echt in de war wat er nou moest gebeuren.

of die in afl 6.(?) bij het rodeo publiek.

Die 10 euro was al doorgebeld. Dus die hele discussie met Thomas slaat nergens op, want het resultaat blijft hetzelfde of je die button nu doorbelt naar Art of niet.

Of haar vragen over de portofoon in afl. 3(?) om de rest te ontregelen in de duinen.

Dat het opvallend is, zal ik niet ontkennen, maar als je -500 euro verandert in +500 euro door een halfje compleet te maken, dan heb je in deze opdracht niet gemold.

Maar de duidelijkste was toch wel haar rol voorafgaand aan de veiling (in afl. 4?) even uit m'n hoofd, maar dat kan ik me nu al herinneren.

Ze bood 750 euro. Dat is een normaal bedrag mijns inziens. Of bedoel je iets anders hier?

Ze zouden het dit seizoen over een andere boeg gooien, dus als dat echt zo is, dan is ook het format (ook al zullen ze dat misschien ontkennen) iets anders dan bijv. vorig jaar. De vaste kijkers lijken daar totaal geen rekening mee te houden, wat me bevreemdt.

Ik denk dat de meesten er geen rekening mee houden omdat het hoort tot de vaste prik promopraatjes die je elk jaar hoort. 'Dit seizoen is beter dan alle voorgaande seizoenen.' 'Dit jaar wordt het helemaal anders.' Maar ik voel die verandering niet de laatste jaren en ik verwacht ook niet dat er straks een groot lijk uit de kast valt. Jochem of Thomas is de Mol en als het Jochem is, is de enige verandering dat de Mol ook obvious mag zijn in de toekomst.

Vanavond zal blijken of ik daadwerkelijk niks van het spel snap. Stel dat Sanne de mol is - dan zal er veel kritiek op komen, en krijgen we volgend jaar een Klaas-light denk ik. :P

Niets van het spel snappen is overdreven. Iedereen heeft zijn manier om naar dit spel te kijken en heeft zijn eigen interpretatie van wat ie ziet. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #592 Gepost op: 11-03-2017, 16:20:01 »



Ze bood 750 euro. Dat is een normaal bedrag mijns inziens. Of bedoel je iets anders hier
Ik doelde op de discussie over het penningmeesterschap die Sanne aanzwengelt waarna de pot in handen van 1 persoon kwam

na 23:07 https://www.youtube.com/watch?v=tE50ZxxNh1g

Sanne: "Jongens, wie heeft de pot nu toch ook weer?"
Thomas: "Imanuelle."
Sanne (tegen Imanuelle): "Heb jij de hele pot?"
Diederik: "Nee, Diederik heeft het grootste gedeelte."

Daarna stelt Jeroen voor om de hele pot te beheren. In hoeverre dat spontaan is, of dat Sanne het er vooraf met hem over heeft gehad is de vraag. In beide gevallen: missie geslaagd. 

Ik weet dat anderen dit anders verklaren omdat er in de aflevering daarvoor al op gehint zou zijn, maar ik vond dit een opvallend moment, juist om hoe ze die twee vragen stelt. Heel subtiel, maar doeltreffend manipulatief als het een mol-actie betreft.


Daarna inderdaad het bedrag dat ze noemde bij de veiling - juist omdat het een normaal bedrag is wat niet te veel opvalt (zoals de 0 euro van Jochem), maar toch laag genoeg is.

Als je het interview met de mol uit het AD van vandaag leest, dan zie je dat de mol er over heeft getwijfeld of hij/zij actief mee moest bieden tijdens de veiling omdat dat misschien te veel op zou vallen. Als je het gedrag van Thomas en Jochem daar zag, denk ik niet dat dat voor hun gold.

Thomas dreef daar brutaal de prijs op bij all drie de jokers, en Jochem ging als een gek te keer bij de laatste, door zelfs een paar keer achter elkaar te bieden. Niet echt de acties van een mol die bang is om ontdekt te worden - wat toch wel uit dat interview naar voren kwam.

Ook: Sanne's gedrag bij de nabespreking van de veiling, vooral dat momentje na 49:10 in zelfde video:

https://www.youtube.com/watch?v=tE50ZxxNh1g


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #593 Gepost op: 11-03-2017, 16:47:12 »
Net nog eens de bekendmaking teruggekeken om te kijken hoe de finalisten op elkaar reageren.

Sanne reageert bijna niet op andere mensen die de tent in komen. Bij Thomas kijkt ze wel rustig met een lachje en als Jochem binnenkomt wordt ze een beetje zenuwachtig en durft Jochem niet lang aan te kijken. Opvallend ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #594 Gepost op: 11-03-2017, 17:08:41 »
Net nog eens de bekendmaking teruggekeken om te kijken hoe de finalisten op elkaar reageren.

Sanne reageert bijna niet op andere mensen die de tent in komen. Bij Thomas kijkt ze wel rustig met een lachje en als Jochem binnenkomt wordt ze een beetje zenuwachtig en durft Jochem niet lang aan te kijken. Opvallend ;D
;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #595 Gepost op: 11-03-2017, 17:10:54 »
Precies 100 stemmen :)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #596 Gepost op: 11-03-2017, 17:22:21 »
Één laatste keer dan, om het af te leren:
Thomas!
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #597 Gepost op: 11-03-2017, 17:27:22 »
Precies 100 stemmen :)

1 Mol met 2 nullen : Kan niet missen  ::rofl::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #598 Gepost op: 11-03-2017, 20:12:44 »
We zullen snel het antwoord op de vraag krijgen.... ::oink::
Thomas!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #599 Gepost op: 11-03-2017, 20:14:11 »
Haha, zitten straks heel veel mensen fout, haha.  ::rofl::





Maar dat is niet zo. Thomas is de mol.  ;D