Een tijdje was er geen porto contact met Jochem. Zou hij die grijpmachine wel hebben gevonden? En daar even mee hebben gespeeld?
Ik vind Jochem wederom weer het allerverdachts in deze aflevering:
1) Hij vindt als eerst een opdracht in de papermill, en stuurt Roos naar de computer. Kijkend naar eerder gedrag is dit een beetje vreemd, want dat betekent dat hij Roos best wel vertrouwd. Jochem kwam echter over als kandidaat die overal wat in ziet (? etc) en echt niet zomaar met dingen meegaat. Dus hij stuurt Roos letterlijk die bus in.
2) Hij gaat meteen door naar de tweede opdracht, en poogt niet eens de eerste af te maken. Een kandidaat zou denk ik gaan verzinnen wat nu? Misschien heen en weer rennen, toch proberen de code in te voeren en er in blijven hangen totdat het gelukt is. Maar nee, hij gaat door. Geen geld in de pot, terwijl deze redelijk makkelijk was. Er stonden al 6 letter. Gewoon even paar keer heen en weer lopen. En hij ging verder zodat hij er zeker van kon zijn dat anderen ook opdrachten hadden gevonden, ivm ontvoeringen. Ook zijn gedrag bij die porto/ computer van Roos viel mij op. Hij zag die porto niet meteen, terwijl je daar als eerste naar kijkt toch? Hij ook want hij zag op de computer dat er 6 cijfers/ letters waren ingetypt.
3) Hij is snel in anderen verdacht maken/ of laten zien dat hij het goed doet. Roos laat mij gewoon in de steek!! Boehoe ik kan niks zonder Roos. En kijk mij: ik had Diederik wel aangewezen. Heel mols imho.
4) Bij de kermis neemt hij initiatief om als eerste te gaan. Hij pakt porto, is verkenner en vervolgens is er geen contact. Zeer vreemd (dit kan ook Thomas zijn die Jochem juist verdacht maakt). Maar hij is wel de eerste, heeft zo de meeste invloed, en laat zich afschieten. Terwijl hij daarnaheelduidelijk zegt dat er 3 schutters waren. Het klinkt alsof hij die dus redelijk in de smiezen had. Cruciale rol heeft hij hier vind ik. Want hij heeft geen geld verdiend, niet verkend voor de anderen, en er is een gemiddeld hoog bedrag weg.
5) Rechtbak: hij zit achteraan, observeert, stuurt en steekt als laatste pas zijn hand op voor de goede. Komt op mij over als een mol die de fanatieke kandidaat wilt spelen. En dan ook nog tegen Sanne: zie je wel, ik had het goed!!!
6) Yvonne lijkt hem blind te vertrouwen, en gaat naar huis....
Dus....zo kan ik nog even doorgaan
Ik zeg Kees Closed
Voor mij ligt het er zo duidelijk bovenop, dat ik juist daarom begin te twijfelen hahaha. Tunnelvisie. Ik vind het ook teveel in lijn met Klaas de mol, dus ook dat doet mij twijfelen. Maar puur naar acties kijkend vind ik hem echt zeer verdacht.