Nieuws Vanaf 24 maart gaan we weer op zoek naar de mol!
Klopt, is in dit topic en in het topic van die opdracht eerder besproken. Het zou onder andere kunnen dat er geknipt is in de audio. (Aanwijzing daarvoor is een knip in het beeld.)
Daarnaast ging hij nogal gemakkelijk om met de heftruck. Hij had zelfs de gordel omgedaan...Nu hoeft het besturen van een heftruck niet moeilijk te zijn maar in Nederland is het toch een vereiste om een certificaat te halen in het kader van bedrijfsveiligheid. Het is niet verplicht maar Arbodiensten en verzekeraars kunnen dit eisen. Heeft de mol een training gehad?
@ Moedermol. Ik ga ervan uit dat de productie wel uitleg heeft gegeven hoe de kandidaat (die bij deze opdracht kwam) om moest gaan met een heftruck. Een spoedcursus is zo gegeven; de productie kan zich immers geen ongelukken veroorloven. Even later zag je ook Yvonne de heftruck redelijk makkelijk bedienen trouwens.
Bedrijven zijn zelfs strafbaar als ze ongecertificeerden op een heftruck laten rijden...
Maar Jochem is de mol en dus krijgt hij hier geen geld voor en dus werkt hij ook niet voor dit programma. Daarom mag hij dat
Ik vind het toch lastig dat mijn Mol Jochem het zo goed deed met dat scherm bouwen. Keurig een ander erbij vragen en dan samen met Yvonne bijna de volle 500 euro verdienen. Maar ja, wat heeft Jochem in zijn eentje in de tijd ervoor gedaan? Misschien wel de 500 die in die ene kamer verstopt lag weggegooid...
Bij de opdracht in de fabriek was Jochem Roos kwijt en stond in zijn eentje. Jochem vond Diederik de leugenaar in de rechtbank maar was erg "meegaand" toen de anderen op Roos stemden als leugenaar. Is hij in de fabriek ingelicht over wie de leugenaar is of molt hij samen met Diederik?
Op zich is het niet nodig om een mol te informeren wie gaat liegen. Van te voren (bv in Nederland al) kan worden afgesproken dat de derde kandidaat die voor de rechtbank verschijnt de leugenaar zal zijn. Het is de productie die bepaalt welk kandidaat als eerste moet verschijnen.
In het eerste Dagboek van de Mol staat dit: "Voor de vorm neem ook ik mijn molboekje op schoot."Vrijwel letterlijk wat Jochem op zijn hotelkamer zegt in aflevering 2.
Sterker nog: hij zegt hier direct na: "tja, als je de mol bent hoef je niet zo veel te schrijven." Is dit niet wel heeeeeel erg suggestief?
Ik denk dat Jochem de MOL niet is.Hij is meer een mentor, hij observeert goed en hecht waarde aan geld verdienen. Behalve op de kermis! Maar misschien heeft hij een joker of vrijstelling uit de automaat gehaald.Voor mijn gevoel begreep hij er echt niets van dat Roos plotseling was verdwenen in de papierfabriek. En ook in de bioscoop leek het een verrassing voor hem dat er vrijstellingen waren gevonden.Ik zie hem wel ver komen want hij is erg slim!
En dat verrast zijn in de bios herinner ik me niet echt, maar het is wat overdreven om daar verrast over te zijn; Art had immers al gezegd dat er vrijstellingen te verdienen waren.Ik zit nog even op Thomas, maar de Jochem-tunnel ziet er ook wel heeel aantrekkelijk uit. (Tijd voor aflevering 3!)
Jochem was ZO aan het mollen (en dat werd ook groots uitgemeten - heel onmols) dat ik het gewoon irritant begin te vinden
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
RealityNet
Nu online
440 gasten en 1 vaste bezoeker