Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172323 keer)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2017, 19:06:35 »
Vandaag op de achtergrond de afgelopen drie afleveringen nog eens aangezet en Jochem lijkt me toch wel een goede mogelijke Mol te zijn.

In de eerste plaats zijn me bij hem (net als bij Thomas) een aantal "tweeling" uitspraken opgevallen die hij uitspreekt en op de Mol kunnen slaan:
- "Keihard in de steek gelaten, echt keihard in de steek gelaten" (aflevering 2)
- "Iets klopt er niet, er klopt iets niet" (aflevering 3)

Ook lijkt Jochem goed in een aantal uitspraken van Art te passen:
- Twee gezichten: kandidaat en Mol? Vrolijk en "achterbaks"? (Jochem heeft het zelf over "leukste, grappigste, gekste" in de introvideo en Art zegt bij het attractiepark "where the FUN never ends" (hij presenteert bij SBS6 Lachen Om Home Video's).
- Ideale kandidaat: Iedereen vertrouwt hem en hij wordt weinig verdacht zo lijkt het. Wat me ook opvalt is dat veel mensen zijn aanwijzingen opvolgen (bijvoorbeeld Sanne op het strand die een heel vlak van een vlag gaat harken op aanwijzing van Jochem en zo niet aan een nieuwe tekening kan beginnen).
Ik heb het idee dat hij, wellicht om zichzelf als kandidaat verdacht te maken, op veel momenten in het spel het proces probeert te vertragen (bij de auto opdracht met de 12 aanwijzingen zie je het volgens mij ook).
- De Mol past verdeel en heers toe: Jochem laat naar mijn idee anderen het werk doen en neemt de leiding als het hem uitkomt, stuurt het proces tussen de kandidaten volgens mij regelmatig en zal mij niet verbazen als hij door zijn imago diegene is die ze makkelijk kan manipuleren (zie dagboek van de Mol).


Wat me het meest aan hem opvalt zijn zijn blikken (lijkt voorkennis te hebben, kijkt soms weg op aparte momenten etc.)  en uitspraken (als Mol hoef je niet te schrijven, mijn eigen ding doen, je hebt je best gedaan, goed gewerkt jongens, geld is in deze fase niet belangrijk, ongeschikt om de Mol te ontmaskeren). Ook verdenk ik hem ervan in de "we" vorm te spreken (hij en zijn mollega's?). In aflevering 3 zou de vraag op het strand aan de groep "Is alles uit de wereld?" en verderop in de aflevering de opmerking "stemming een stuk beter" naar Bonje met de Buren kunnen wijzen.?

Ik verdenk Thomas nog steeds, maar sluit Jochem niet uit!

Offline Miranha

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2017, 19:38:18 »
Afleverig 3 begint met een stukje uit afl. 2 dat Jochem zegt;"geen teken en leven van Roos". De aflevering heet "einde verhaal". Conclusie...Jochem staat nog steeds in mijn top 3.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2017, 21:38:04 »
Alle dubbelingen in WIDM worden vaak aan Thomas toegeschreven, maar deze vond ik toch wel opvallend. Art houdt zijn intropraatje voor de auto-opdracht, gevolgd door een shot van een Town Storage gebouw met een berenlogo ('knuffelbeer' Jochem?). Jochem verschijnt in beeld met een trui met een gespiegeld patroon en vertelt zeer opgewekt:

"Na onze heerlijke periode aan het strand...ja, die verschillende kanten had...maakten we de reis weer terug naar Portland."

Wat bedoelt hij daarmee? Het klinkt nogal gezocht. Vervolgens zien we een toren met verschillende gespiegelde elementen.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 21:39:45 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Queenchaos

  • Winnaar WIDM pool 2014
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2017, 01:48:58 »
Wat mij net naar boven schiet en mss is dat al ergens gezegd.

is in afl. 1  zijn er 4 kandidaten van de groep weg (Thomas,Roos,Vincent en Jeroen)
   in afl. 2  zijn er 3 kandidaten weg (Roos ,Diederik en Jeroen)
   in alf  3  zijn er 2 kandidaten weg van de groep (Sigrid en Imanuelle)
 en in voor stukje van de veiling zie je Sanne niet, misschien ook weg van de groep , dat maak dan dat er maar 1 weg is.

   wat dan overblijft is dat Jochem de enige is geweest die niet van de groep is verwijderd. Op Yvonne na, maar die is al naar huis.

Zou dat misschien dus kunnen verwijzen dat hij dan toch de Mol is ? :-\\

Welterusten allemaal

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2017, 11:40:40 »
Wat mij net naar boven schiet en mss is dat al ergens gezegd.

is in afl. 1  zijn er 4 kandidaten van de groep weg (Thomas,Roos,Vincent en Jeroen)
   in afl. 2  zijn er 3 kandidaten weg (Roos ,Diederik en Jeroen)
   in alf  3  zijn er 2 kandidaten weg van de groep (Sigrid en Imanuelle)
 en in voor stukje van de veiling zie je Sanne niet, misschien ook weg van de groep , dat maak dan dat er maar 1 weg is.

   wat dan overblijft is dat Jochem de enige is geweest die niet van de groep is verwijderd. Op Yvonne na, maar die is al naar huis.

Zou dat misschien dus kunnen verwijzen dat hij dan toch de Mol is ? :-\\

Welterusten allemaal

Als de reeks zich verder zet, dan gaan ze vanaf aflevering 6 willekeurig locals aan de groep toevoegen, want er moeten -1 mensen van de groep weg.

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2017, 18:23:43 »
In een extra video zie je dat Sanne het molboekje aan Jochem terug geeft. Ze zegt dat ze er niet zoveel aan heeft gehad, omdat Jochem willekeurige namen heeft gebruikt. (Carla, Twan) Hoe mooi zou het zijn om als Mol je hele boekje vol te schrijven met zulke onzin en hem daarna ergens laten slingeren.  ::bravo::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2017, 18:25:47 »
Ook even hier, vanuit topic over dagboek van de mol:
Op Facebook zag ik iemand posten dat alle hoofdletters uit de titels van de dagboeken iets kan betekenen. Game On. Verdeel en heers. Catch me if you can.

G O V C. Kan dus Jochem van Gelder worden

Offline BeeeWeee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2017, 20:02:32 »
Nog iet over het dagboek van mol. In het dagboek over aflevering 1 noemt de mol de kandidaten "mollega's". En hier noemde Jochem zijn medekandidaten tijdens de opdracht in de auto's, waarbij ze de route moesten vinden? Inderdaad, mollega's.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2017, 20:32:57 »
De geboortedatum van Jochem is 23-5-1963. 2+3+5+1+9+6+3= 29, 2+9= 11 (dubbel 1) 1+1= 2. Een extra verwijzing naar getal 2?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2017, 20:38:16 »
De geboortedatum van Jochem is 23-5-1963. 2+3+5+1+9+6+3= 29, 2+9= 11 (dubbel 1) 1+1= 2. Een extra verwijzing naar getal 2?

Dat hebben zijn ouders dan mooi gepland destijds  ::rofl::
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2017, 20:40:19 »
Dat hebben zijn ouders dan mooi gepland destijds  ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl::

Das nog s plannen

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2017, 19:14:19 »
In een extra video zie je dat Sanne het molboekje aan Jochem terug geeft. Ze zegt dat ze er niet zoveel aan heeft gehad, omdat Jochem willekeurige namen heeft gebruikt. (Carla, Twan) Hoe mooi zou het zijn om als Mol je hele boekje vol te schrijven met zulke onzin en hem daarna ergens laten slingeren.  ::bravo::

Inderdaad! En dan mensen onopvallend beschuldigen: verdeel en heers... En omdat niemand kan controleren of je het goed hebt opgeschreven kun je het makkelijk "voor de vorm" bijhouden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #132 Gepost op: 25-01-2017, 20:58:19 »
Als de reeks zich verder zet, dan gaan ze vanaf aflevering 6 willekeurig locals aan de groep toevoegen, want er moeten -1 mensen van de groep weg.

Flauw joh!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #133 Gepost op: 25-01-2017, 21:05:34 »
Flauw joh!

Sorry. Ik zal volgende keer beter mijn best doen. ::schaam::

Feit is dat er geen hint zit in groepsindelingen omdat die deels door de groep bepaald worden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #134 Gepost op: 27-01-2017, 23:46:15 »
Jochem zegt in aflevering 3 in de auto met Immanuele: "eerst naar links en dan nemen we The Mall.....". Fonetisch klinkt het dus als "De Mol".  ::jaja:: Ik dacht wellicht versta ik het verkeerd, maar via Google kwam ik er achter dat in het SW District in Portland inderdaad een zgn Transit Mall is waar ze doorheen rijden. Ik zal morgen de videolink met de tijd vh fragment nog posten....
« Laatst bewerkt op: 27-01-2017, 23:48:58 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #135 Gepost op: 27-01-2017, 23:59:08 »
Ik hoop dat Jochem zich in de uitzending van morgen wat minder frustrerend manifesteert dan afgelopen zaterdag. Leuke kandidaat hoor, daar niet van, maar ontzettend moeilijk in te schatten en je constant dan weer op het goede en dan weer op het verkeerde been zettend.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2017, 12:07:28 »
Jochem zegt in aflevering 3 in de auto met Immanuele: "eerst naar links en dan nemen we The Mall.....". Fonetisch klinkt het dus als "De Mol".  ::jaja:: Ik dacht wellicht versta ik het verkeerd, maar via Google kwam ik er achter dat in het SW District in Portland inderdaad een zgn Transit Mall is waar ze doorheen rijden. Ik zal morgen de videolink met de tijd vh fragment nog posten....
ja dit is al een paar keer opgemerkt. En 1 van de redenen, toen ik het hoorde, om hem minder te gaan verdenken. Hij was mijn nummer 1 mol maar ik vond dit zo obvious. Even deze aflevering weer afwachten.
Meer L

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2017, 12:16:47 »
Jochem zegt in aflevering 3 in de auto met Immanuele: "eerst naar links en dan nemen we The Mall.....". Fonetisch klinkt het dus als "De Mol".  ::jaja:: Ik dacht wellicht versta ik het verkeerd, maar via Google kwam ik er achter dat in het SW District in Portland inderdaad een zgn Transit Mall is waar ze doorheen rijden. Ik zal morgen de videolink met de tijd vh fragment nog posten....

Hij zegt: "We moeten hier naar links en dan gaan we dan weer de mol, omhoog". Ik geloof niet dat hij Mall bedoelde omdat een transit mall het volgende betekent:

A transit mall is a street, or set of streets, in a city or town along which automobile traffic is prohibited or greatly restricted and only public transit vehicles, bicycles, and pedestrians are permitted.

Het lijkt me gewoon een verspreking, misschien wel om zichzelf verdacht te maken.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2017, 13:34:38 »
De geboortedatum van Jochem is 23-5-1963. 2+3+5+1+9+6+3= 29, 2+9= 11 (dubbel 1) 1+1= 2. Een extra verwijzing naar getal 2?

Knap gevonden! En zagen we niet ook al "5115" op een bord (was dat aflevering 2?). Ik bedenk net dat deze 11 midden tussen de twee vijven staat (5+5=10)!, ofwel: de Mol (Jochem) begeeft zich middenin de groep van 10 deelnemers. Hij komt aan het strand ook ineens met de vraag hoe het met het groepsgevoel zit.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2017, 15:59:19 »
Hij zegt: "We moeten hier naar links en dan gaan we dan weer de mol, omhoog". Ik geloof niet dat hij Mall bedoelde omdat een transit mall het volgende betekent:

A transit mall is a street, or set of streets, in a city or town along which automobile traffic is prohibited or greatly restricted and only public transit vehicles, bicycles, and pedestrians are permitted.

Het lijkt me gewoon een verspreking, misschien wel om zichzelf verdacht te maken.

Het lijkt me geen verspreking, ik heb nog even goed geluisterd, hij zegt "... we moeten hier naar links en dan gaan we dan weer The Mall .. omhoog...". Het is te horen vanaf ongeveer 39:45 in aflevering 3: http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/21-01-2017/AT_2070078.
Ook zegt hij op 17:53 in deze aflevering: "... en toen was PAPA het haasje ...". PA-PA is ook weer iets 2x (een tweeling-verwijzing?). Hij had bijv. ook "was IK het haasje kunnen zeggen". De papa van de groep dus, ofwél de OUDSTE; zoals dat ook bij de introductie al door hem werd gezegd. Ik benadruk ook nog even die klok in beeld die op 53:53 begon (53 is zijn leeftijd) toen Jochem in de porto begon te praten tegen Roos in aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 22:17:14 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023