Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172303 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #180 Gepost op: 4-02-2017, 22:14:58 »
Schiet me opeens dat ze in de eerste aflevering het afvalmuziekje bij Jochem afspeelden, mischien de verliezer?
Sanne is gewiekster, winnares denk ik.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #181 Gepost op: 4-02-2017, 22:30:09 »
Ik vind dat Jochem wel een puntje verdiend aangezien hij de enige is die deze aflevering iets doet wat de opdracht negatief kan beïnvloeden (het niet vinden van een poster). Het effect is echter minimaal dus ik verwacht niet dat dit een echte mollenactie is, volgens mij was voor alle kandidaten duidelijk dat deze opdracht (in ieder geval het eerste deel) makkelijk zou gaan lukken.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #182 Gepost op: 4-02-2017, 23:08:19 »
Bij de test vult Jochem in dat op de groepsfoto van deze aflevering de armen van de Mol los langs het lichaam hangen. Maar Diederik is alleen met zijn hoofd te zien dus dit kunnen we niet controleren :)

Imanuelle en Thomas zien we wel van dat de armen los langs het lichaam hangen. Als Jochem heeft opgelet bij het maken van de foto en zijn testvraag klopt is het dus mogelijk dat hij in plaats van op Diederik (als hij daarover liegt) op Ima of Thomas zit volgens mij.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #183 Gepost op: 4-02-2017, 23:15:31 »
Dat bondje tussen Jochem en Imanuelle is raar.
Volgens mij laten ze beiden niet het achterste van hun tong zien...
En houden ze elkaar voor de gek.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2017, 00:12:29 »
En dat deed Jochem ook al in zijn bondje met Sigrid... Als een soort koekoekskuiken die de andere eieren (kandidaten) het nest uit werkt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2017, 00:22:15 »
Jochem lijkt een toffe peer, maar speelt het spel feitelijk keihard. Wel leuk om te zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2017, 00:22:25 »
Dat bondje tussen Jochem en Imanuelle is raar.
Volgens mij laten ze beiden niet het achterste van hun tong zien...
En houden ze elkaar voor de gek.

Yep!
Ik denk dat Ima onderschat wordt. Ik heb het gevoel dat zij Jochem door heeft en zijn spelletje meespeelt om er zelf wijzer van te worden. Jochem wordt trouwens wel een beetje vervelend met dat opzichtige nepmolgedoe. Flauw! Hij doet niet eens zijn best de poster te vinden terwijl Diederik heel goede aanwijzingen geeft.
Ik hoop dat hij de volgende afvaller zal zijn.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #187 Gepost op: 5-02-2017, 01:18:59 »
Het begint mij te storen hoe vaak het lijkt of Jochem de Mol is.
Áls hij de Mol is vind ik dit erg jammer.

*Spiegelbeeld Jochem in de bus (zie theorette)
*Zegt ergens; ..."de Mol" ; op dat moment kijkt hij net op.
*Hij graaft in de grond bij het vuur.
*Mist opzichtig 4 x de goed door Jekel omschreven poster.
*Geeft foute (dus lege) envelop terug aan Thomas.
*Zegt bij test dat hij regelrecht naar de finale gaat.
*theatraal vertellen
*irritant met bondjes

En zo nog 1 of 2 dingen, kan het even niet terugvinden. Maar hoop toch echt heel erg dat hij de Mol niet is.
Nieuwe tactiek : In your face? Nee, dat is imho niet een Mol.
Vast een schat van een man maar aub geen Mol.

*ga nu verder balen dat Jeroen eruit is...*


Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2017, 06:38:22 »
Bij de test vult Jochem in dat op de groepsfoto van deze aflevering de armen van de Mol los langs het lichaam hangen. Maar Diederik is alleen met zijn hoofd te zien dus dit kunnen we niet controleren :)

Imanuelle en Thomas zien we wel van dat de armen los langs het lichaam hangen. Als Jochem heeft opgelet bij het maken van de foto en zijn testvraag klopt is het dus mogelijk dat hij in plaats van op Diederik (als hij daarover liegt) op Ima of Thomas zit volgens mij.

Dan weet je vast waar ik de groepsfoto van de aflevering kan vinden, ik zag hem zo snel nergens terug.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2017, 08:20:06 »
Dan weet je vast waar ik de groepsfoto van de aflevering kan vinden, ik zag hem zo snel nergens terug.



Alstu :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2017, 12:10:08 »
Hoewel ik Thomas zwaar verdenk, kan ik Jochem niet plaatsen. Hij wordt uitgesloten op basis van het argument: te duidelijk. Snap ik, maar als-ie nu onverhoopt gewoon een hondsbrutale mol, juist omdat ze weten dat hij dan meteen wordt afgeschreven? Waaruit blijkt onomstotelijk (voor zover dat kan) dat hij een kandidaat is?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2017, 12:14:45 »
Waaruit blijkt onomstotelijk (voor zover dat kan) dat hij een kandidaat is?

Zoals je zelf al zegt... onomstotelijk bewijzen kan niet. Maar als je bijna zeker weet dat Thomas de mol is weet je automatisch ook bijna zeker dat Jochem het niet is.

En daarbij komt dan idd dat hij te opvallend wil opvallen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2017, 12:19:32 »
Citaat
En daarbij komt dan idd dat hij te opvallend wil opvallen.

Ik vind dat ook wel, maar dat is ook een montagekeuze. Je ziet hoofdzakelijk wat de makers willen dat je ziet. En nee onomstotelijk een kandidaat aanwijzen is lastig. Het is een combinatie van bewijzen en uitsluiten. Meestal blijft er dan eentje over. Ik vind wel, dat je bijvoorbeeld Diederik en Sanne kunt uitsluiten na een opdracht als de rodeo-posters. Ik zie dat bij Jochem eigenlijk niet. Alleen... "Het zal toch niet?" Dat vind ik vrij mager.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2017, 12:25:51 »
*Spiegelbeeld Jochem in de bus (zie theorette)

Theorette? Is dat een zelfbedacht woord? En wat is de betekenis? Een kleine theorie? Een zwakke theorie?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #194 Gepost op: 5-02-2017, 12:29:45 »
Dat brutale past wel bij hem. Zou me niks verbazen als Jochem de Mol is en ontzettend "mollig" doet, zo opzichtig, dat je gaat denken dat hij een kandidaat is.
Terwijl hij juist een zeer slechte kandidaat is, vrijwel niets voor de pot binnensleept (niets?) en juist vooraan staat om de pot leeg te trekken (o.a. veiling).

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #195 Gepost op: 5-02-2017, 12:33:07 »
Dat brutale past wel bij hem. Zou me niks verbazen als Jochem de Mol is en ontzettend "mollig" doet, zo opzichtig, dat je gaat denken dat hij een kandidaat is.
Terwijl hij juist een zeer slechte kandidaat is, vrijwel niets voor de pot binnensleept (niets?) en juist vooraan staat om de pot leeg te trekken (o.a. veiling).

Dit is dus de reden waarom ik hem nog niet durf af te schrijven

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #196 Gepost op: 5-02-2017, 12:43:54 »
Mijn mol was Jochem en in aflevering 2 geswitcht naar Thomas. Toch blijf ik merken dat ik hem niet kan afschrijven, vooral ook weer na deze aflevering. Hij doet zo onnozel dat ik denk: hij is te slim om zo'n onnozele kandidaat te zijn. En een mol laat het toch niet zo duidelijk merken? Maar idd dat stemmetje: misschien een andere tactiek dit jaar. Zou zomaar kunnen. Hij doet werkelijk niks voor de pot! Thomas heeft echter meer de sleutel posities en molt onopzichtelijk, zoals bij het opdrijven van de pot. Misschien is alle hints/ acties per aflevering op een rij zetten voor zowel Jochem als Thomas. Thomas blijft overduidelijk de mol, maar ik blijf een vibe krijgen bij Jochem.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 16:19:51 door Juuls247 »
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #197 Gepost op: 5-02-2017, 13:07:46 »
Ik heb hetzelfde. Wat hij doet is niet eenduidig, misschien dat dat voor mij de reden is dat ik hem minder dan Thomas verdenk.

Hij biedt vooraf 0 op de jokers (Mols), Thomas 2000 (kandidaat). Thomas biedt drie keer het op een na hoogste bedrag (Mol), geeft uiteindelijk niets uit (Mol?), maar Jochem heeft de duurste joker (Mol) en overbiedt zichzelf (Mol). Jochem roept in de papierfabriek de hulp in van een ander en verdient zo geld. Te slim als hij een domme kandidaat speelt, te dom als hij de Mol is. Kan hem slecht plaatsen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #198 Gepost op: 5-02-2017, 13:13:54 »
Vanuit de Thomastunnel denk ik te snappen waarom Jochem zich zo overdreven mollig gedraagt. Veronderstel dat hij de mol Thomas in de gaten heeft en graag wil winnen. Het is hier al eerder geopperd. Hij zal er alles aan doen om de aandacht af te leiden van de echte mol. Misschien zelfs in zijn bondjes. Mogelijk is Sigrid daar slachtoffer van geworden, maar dat is speculatie.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #199 Gepost op: 5-02-2017, 13:22:28 »
Dat bondje tussen Jochem en Imanuelle is raar.
Volgens mij laten ze beiden niet het achterste van hun tong zien...
En houden ze elkaar voor de gek.

Het is dat Ima zo graag een maatje wil, maar anders had ze Jochem beter direct kunnen droppen. Jochem had een bondje met Sigrid, maar ging ook naar Ima om met haar een bondje te sluiten. En nu verwijt hij Ima ineens dat zij ook iets met Sigrid had en dat een triootje echt niet kan. Maar wie is er begonnen met een triootje? Juist ja, Jochem dus.