Auteur Topic: Tweets van de Mol  (gelezen 77833 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2017, 17:12:50 »
meegaand -> gaat iedereen mee naar de volgende aflevering?

Ik ga voor deze. Ligt ook een beetje in de lijn met het feit dat de groepsvrijstelling vorige week niet gehaald werd.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2017, 17:24:39 »
Wat goed gevonden zeg!
Net een rondje wezen lopen en er viel me iets in:
meegaand -> gaat iedereen mee naar de volgende aflevering?

Oei, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2017, 17:34:00 »
meegaand -> gaat iedereen mee naar de volgende aflevering?

Die is wel mooi! Als je het letterlijk terughaalt naar de oorspronkelijke tweet, bereid je aan te passen aan anderen, de "anderen" gaan door, degene met het rode scherm past zich aan en gaat ook door...?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2017, 17:36:50 »
Ik heb het volgens mij nog niet gelezen hier, maar de 'So you think...' hint hoeft m.i. niet per se naar Vincent en dus de afvaller te leiden? Jochem heeft ook ooit meegedaan aan 'So you wanna be a pop star' en Jeroen heeft ooit een programma gemaakt 'So you think you like jazz' (o.i.d., uit m'n hoofd). Wie weet wijzen de tweets toch naar een Mol?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2017, 17:39:01 »
Thomas in een biecht als de groep van vier overlegt over de vrijstellingen.

En toen hadden we  besloten om te liegen over de vrijstellingen. En dat was niet echt mijn idee want ik begreep niet meteen waarom moeten we dat gaan doen. We hebben gewoon een vrijstelling zijn safe, klaar.

Thomas was bereid zich aan te passen aan de anderen....


Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2017, 17:56:02 »
Thomas in een biecht als de groep van vier overlegt over de vrijstellingen.

En toen hadden we  besloten om te liegen over de vrijstellingen. En dat was niet echt mijn idee want ik begreep niet meteen waarom moeten we dat gaan doen. We hebben gewoon een vrijstelling zijn safe, klaar.

Thomas was bereid zich aan te passen aan de anderen....



Ik denk eigenlijk dat iedereen wel ergens 'meegaand' is geweest. Ik bedoel, Roos, Thomas en Jeroen claimden allemaal dat het handiger was om de vrijstelling in te leveren voor de groepsvrijstelling maar 'gingen' er ook alledrie in 'mee' omdat toch niet te doen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2017, 18:03:12 »
In het Molboekje komen de 12 sterrenbeelden aan bod, met een korte beschrijving van ieder sterrenbeeld.

Sterrenbeelden zeggen mij normaal gesproken niet zo veel, maar in dit geval is het misschien toch handig om er naar te kijken.

Even googlen levert op dat bij drie sterrenbeelden gesproken wordt van : "meegaand type": bij vissen, weegschaal en kreeft.
Bij de kandidaten bevinden zich geen weegschalen en ook geen vissen, als ik goed gekeken heb.

Wel één kreeft, jarig 22 juni, de eerste dag van dat sterrenbeeld: Diederik.


Verhip, en dan ook nog die twee tweetjes......





Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2017, 18:44:01 »
Wat goed gevonden zeg!
Net een rondje wezen lopen en er viel me iets in:
meegaand -> gaat iedereen mee naar de volgende aflevering?

Die vind ik ook sterk! Toch maar daarvoor gaan dan.
Ook omdat ik de hint naar Vincent sterker vind dan de hint die nu naar Sigrid of Roos zou wijzen. Vraag me wel af hoe ze die groepsvrijstelling dan gaan organiseren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2017, 18:55:11 »
Die vind ik ook sterk! Toch maar daarvoor gaan dan.
Ook omdat ik de hint naar Vincent sterker vind dan de hint die nu naar Sigrid of Roos zou wijzen. Vraag me wel af hoe ze die groepsvrijstelling dan gaan organiseren.

De laseropdracht en de verlaten fabriek lijken me niets te worden, maar ik kan me voorstellen dat je in dat gerechtsgebouw wel een opdracht kan bedenken met liegen en waarheid vertellen opdat de groep een vrijstelling zou krijgen of die met het rode scherm zijn/haar scherm niet hoeft te zien.

Offline molloot33

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2017, 19:02:47 »
In het Molboekje komen de 12 sterrenbeelden aan bod, met een korte beschrijving van ieder sterrenbeeld.

Sterrenbeelden zeggen mij normaal gesproken niet zo veel, maar in dit geval is het misschien toch handig om er naar te kijken.

Even googlen levert op dat bij drie sterrenbeelden gesproken wordt van : "meegaand type": bij vissen, weegschaal en kreeft.
Bij de kandidaten bevinden zich geen weegschalen en ook geen vissen, als ik goed gekeken heb.

Wel één kreeft, jarig 22 juni, de eerste dag van dat sterrenbeeld: Diederik.

Sigrid is op 19 februari jarig. En deeld dus de sterrenbeelden: waterman en vissen.

Overigens na nog even gekeken te hebben is het sterrenbeeld maagd ook meegaand

Edit:na nogmaals gekeken te hebben heeft ook het sterrenbeeld tweeling als eigenschap meegaand. Dus volgensmij kunnen we deze theorie wel wegstrepen
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 19:09:28 door molloot33 »

Offline pellertje

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2017, 19:56:11 »
Ik denk eigenlijk dat iedereen wel ergens 'meegaand' is geweest. Ik bedoel, Roos, Thomas en Jeroen claimden allemaal dat het handiger was om de vrijstelling in te leveren voor de groepsvrijstelling maar 'gingen' er ook alledrie in 'mee' omdat toch niet te doen.

In dat geval zijn ze toch alledrie juist niet meegaand geweest?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2017, 20:18:56 »
Sigrid is op 19 februari jarig. En deeld dus de sterrenbeelden: waterman en vissen.

Overigens na nog even gekeken te hebben is het sterrenbeeld maagd ook meegaand

Edit:na nogmaals gekeken te hebben heeft ook het sterrenbeeld tweeling als eigenschap meegaand. Dus volgens mij kunnen we deze theorie wel wegstrepen


Ah, dus toch een vissen sterrenbeeld erbij! Merci. Ik dacht dat "vissen" pas vanaf 20 februari gold.
Tussen de kandidaten zitten echt geen maagden, heb ik net nog even gecheckt.

En tweelingen meegaand? Hm. De visie van de ene astroloog is de andere niet.

Een van de voorbeelden die ik vond, is wel interessant: "Mensen die geboren zijn onder het sterrenbeeld Tweelingen hebben een tweeledige persoonlijkheid, zijn complex, tegenstrijdig en moeilijk te definiëren. Het positieve hiervan is dat ze zich makkelijk kunnen aanpassen, maar aan de andere kant hebben ze hierdoor twee aangezichten en zijn ze wispelturig."

Vooral die "twee aangezichten"!

Maar al met al kan het best dat die uitgebreide sterrenbeelden-uitleg in het Molboekje slechts een fijn rookgordijn is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2017, 01:53:32 »
Hmmm.. Nu achteraf gezien kan ik de tweet niet helemaal plaatsen bij Yvonne. Jullie?!

Misschien toch geen hint naar de afvallers?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2017, 02:10:00 »
Ik zie hier ook geen afvaller in, Hoelahoep.
Misschien valt er uit de volgende Moltweet ook weer een verwijzing naar de volgende afleveringstitel te halen, zodat we degene met voorkennis niet zo snel in de gaten krijgen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2017, 02:21:49 »
Ik zie hier ook geen afvaller in, Hoelahoep.
Misschien valt er uit de volgende Moltweet ook weer een verwijzing naar de volgende afleveringstitel te halen, zodat we degene met voorkennis niet zo snel in de gaten krijgen.

Nadat we de afleveringtitel zo letterlijk hebben kunnen bepalen aan de hand van de tweet moet het haast wel zo zijn dat dat ook de bedoeling was.

De 3 puntjes van vorige week in de tweet kunnen ook gekoppeld worden aan de 3 puntjes uit de afleveringtitel van vorige week. Al is het verband met de woorden me dan nog niet duidelijk.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2017, 09:50:38 »
De 3 puntjes van vorige week in de tweet kunnen ook gekoppeld worden aan de 3 puntjes uit de afleveringtitel van vorige week. Al is het verband met de woorden me dan nog niet duidelijk.
Dat was ook mijn idee en ik kan er ook nog niet veel van maken. Dat "jagen" uit de eerste tweet kan ik nog nergens aan koppelen uit aflevering 1. Misschien is de mol diegene die als eerste in beeld komt (om 20.25 uur). De eerste kandidaat die in beeld komt zien we van boven in het bos. Maar wie het is? Jochem, Diederik, Sanne?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2017, 13:05:16 »
Hmmm.. Nu achteraf gezien kan ik de tweet niet helemaal plaatsen bij Yvonne. Jullie?!

Misschien toch geen hint naar de afvallers?

Ik twijfel er ook aan. Schrok er gewoon een beetje van de dat aflevering ook 'meegaand' heette :)

De enige koppeling met Yvonne die ik zie is dat ze 'mee gaat' (naar huis) met haar mol Vincent.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2017, 13:21:44 »
Dat was ook mijn idee en ik kan er ook nog niet veel van maken. Dat "jagen" uit de eerste tweet kan ik nog nergens aan koppelen uit aflevering 1. Misschien is de mol diegene die als eerste in beeld komt (om 20.25 uur). De eerste kandidaat die in beeld komt zien we van boven in het bos. Maar wie het is? Jochem, Diederik, Sanne?

Begin van aflevering 1 nog eens gekeken. Art zegt : "Hier en nu begint de jacht op de mol".
Voordat de kandidaten gaan zoeken naar de helitickets zien we kort een aantal kandidaten in beeld in het bos, achtereenvolgens :
Vincent, Roos, Sanne, Jeroen, Yvonne, Sigrid, Diederik.
Thomas, Immanuelle en Jochem komen niet voorbij, die zien we pas in het bos als de opdracht begonnen is. De 3 finalisten?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2017, 16:56:17 »
Begin van aflevering 1 nog eens gekeken. Art zegt : "Hier en nu begint de jacht op de mol".
Voordat de kandidaten gaan zoeken naar de helitickets zien we kort een aantal kandidaten in beeld in het bos, achtereenvolgens :
Vincent, Roos, Sanne, Jeroen, Yvonne, Sigrid, Diederik.
Thomas, Immanuelle en Jochem komen niet voorbij, die zien we pas in het bos als de opdracht begonnen is. De 3 finalisten?

Ik heb daar een klein theorietje over in het Wie wordt de afvaller? topic.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60007.msg1991450#msg1991450
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2017, 15:23:39 »
"bereid je aan te passen aan anderen" #widm
Ik ga weer voor de letterlijke interpretatie.  ::tandpastasmiley::

Volgens mij is de enige die letterlijk iets 'aanpast' Jeroen, die vrij uitgebreid in beeld komt terwijl hij zich verkleedt als Elvis. Hij past iets aan, en wordt een 'ander'.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2017, 15:27:37 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison