Auteur Topic: Tweets van de Mol  (gelezen 77905 keer)

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2017, 15:37:18 »
"bereid je aan te passen" kan natuurlijk ook slaan op Jeroen of Roos, als een van hen de mol zou zijn wn ze vertelden de waarheid in plaats van een leugen (want de mol liegt) gaan ze dus 'mee' in het kandidaatgedrag.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2017, 16:34:21 »
Ik ga weer voor de letterlijke interpretatie.  ::tandpastasmiley::

Volgens mij is de enige die letterlijk iets 'aanpast' Jeroen, die vrij uitgebreid in beeld komt terwijl hij zich verkleedt als Elvis. Hij past iets aan, en wordt een 'ander'.

Dan zou er moeten staan 'bereid iets aan te passen'. 'Jezelf aanpassen' klopt niet met jouw definitie.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2017, 17:38:02 »
Klopt, maar als ik 'm zó letterlijk interpreteer slaat ie m.i. niet echt ergens meer op. Waarschijnlijk zit ik er sowieso naast.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2017, 14:07:43 »
"Conclusie"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2017, 14:12:57 »
De tijdstippen worden interessant.

Aflevering 1: 15u00
Aflevering 2: 14u30
Aflevering 3: 14u01

Om en bij een halfuur vroeger iedere keer. Misschien is het volgende keer 28 minuten eerder? Om 13u33. Dan krijg je

Aflevering 4: 13u33
Aflevering 5: 13u06
Aflevering 6: 12u40
Aflevering 7: 12u15
Aflevering 8: 11u51
Aflevering 9: 11u28
Aflevering 10: 11u06
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 14:15:53 door Hulpmol »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2017, 14:27:53 »
De tijdstippen worden interessant.

Aflevering 1: 15u00
Aflevering 2: 14u30
Aflevering 3: 14u01

Om en bij een halfuur vroeger iedere keer. Misschien is het volgende keer 28 minuten eerder? Om 13u33. Dan krijg je

Aflevering 4: 13u33
Aflevering 5: 13u06
Aflevering 6: 12u40
Aflevering 7: 12u15
Aflevering 8: 11u51
Aflevering 9: 11u28
Aflevering 10: 11u06

Leuk, maar wat kunnen we hiermee ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2017, 14:35:25 »
Leuk, maar wat kunnen we hiermee ;D

Niets. ::rofl:: Maar de wiskundige in mij zag een reeks ontstaan en dan typte ik hem even uit. ::rits::

Sowieso zijn de tweets in het begin altijd een beetje lastig te ontcijferen, maar misschien wordt het na aflevering 5 wel iets?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2017, 14:43:43 »
De vorige tweet koppelden we aan Meegaand via het woordenboek. 'Bereid je aan te passen', is de exacte omschrijving in het woordenboek. Ik heb dat ook voor 'Conclusie' gedaan:

Conclusie: besluit na onderzoek of goed nadenken
Synoniem: slotsom

Ik zie er nog geen duidelijke hint of vingerwijzing in. Misschien anderen?

Sowieso vraag ik me nog altijd af of de tweets nu wijzen of de mol of op de afvaller.
Als ik m'n 'de jacht is begonnen-afvallerstheorietje' volg zou Diederik er vanavond uitgaan. Mocht de tweet de afvaller aanwijzen, zou dat best uit te leggen zijn aangezien Diederik een wetenschapper/onderzoeker is.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2017, 14:49:05 »
Sowieso vraag ik me nog altijd af of de tweets nu wijzen of de mol of op de afvaller.
Als ik m'n 'de jacht is begonnen-afvallerstheorietje' volg zou Diederik er vanavond uitgaan. Mocht de tweet de afvaller aanwijzen, zou dat best uit te leggen zijn aangezien Diederik een wetenschapper/onderzoeker is.

Als de tweets naar de afvaller wijzen, dan zou het inderdaad Diederik kunnen zijn. Anderzijds hebben we vorige week niet Yvonne, maar de afleveringtitel er uit gehaald en die titels zouden toch echt naar de Mol moeten wijzen.

Ik heb dus het idee dat de tweets ook de Mol zullen aanduiden, maar dat we er nog niet achtergekomen zijn hoe.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2017, 14:50:15 »
Sowieso vraag ik me nog altijd af of de tweets nu wijzen of de mol of op de afvaller.
Als ik m'n 'de jacht is begonnen-afvallerstheorietje' volg zou Diederik er vanavond uitgaan. Mocht de tweet de afvaller aanwijzen, zou dat best uit te leggen zijn aangezien Diederik een wetenschapper/onderzoeker is.

Ik zou het ook niet meer weten, maar er kwam wel gelijk een liedje in m'n hoofd op:
Eén keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie...
Een bondje dat weer eens niets waard bleek...?
(denk ook aan Roos & Immanuelle, Roos mag in haar boekje lezen maar dat kan best valse info zijn, maar ook aan het bondje tussen Diederik & Thomas natuurlijk)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2017, 15:13:55 »
De vorige tweet koppelden we aan Meegaand via het woordenboek. 'Bereid je aan te passen', is de exacte omschrijving in het woordenboek. Ik heb dat ook voor 'Conclusie' gedaan:

Conclusie: besluit na onderzoek of goed nadenken
Synoniem: slotsom

Ik zie er nog geen duidelijke hint of vingerwijzing in. Misschien anderen?

Sowieso vraag ik me nog altijd af of de tweets nu wijzen of de mol of op de afvaller.
Als ik m'n 'de jacht is begonnen-afvallerstheorietje' volg zou Diederik er vanavond uitgaan. Mocht de tweet de afvaller aanwijzen, zou dat best uit te leggen zijn aangezien Diederik een wetenschapper/onderzoeker is.

Een ander synoniem is uitkomst. Dit heeft weer 8 letters. En past wat dat betreft in de puzzel die we waren begonnen. Misschien dat dit de afleveringstitel is vanavond

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2017, 15:20:05 »
Als in een gerechtelijke conclusie: Roos is schuldig bevonden.

Roos naar huis?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2017, 15:22:34 »
Een ander synoniem is uitkomst. Dit heeft weer 8 letters. En past wat dat betreft in de puzzel die we waren begonnen. Misschien dat dit de afleveringstitel is vanavond

Welke puzzel?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2017, 15:24:51 »
Welke puzzel?

Er is een theorie ontstaan na de vorige twee titels dat alle titels de letters van 'gedaan' bevatten en dat de overige 2 letters gebruikt moeten worden voor een puzzel.

zo GEDAAN
meEGAAND

Dat zou met uitkomst uiteraard niet meer lukken.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2017, 17:24:32 »
Er is een theorie ontstaan na de vorige twee titels dat alle titels de letters van 'gedaan' bevatten en dat de overige 2 letters gebruikt moeten worden voor een puzzel.

zo GEDAAN
meEGAAND

Dat zou met uitkomst uiteraard niet meer lukken.

De theorie was inmiddels dat er steeds 2 letters zouden veranderen, niet perse telkens dezelfde. maar ook dat zal dan niet lukken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2017, 17:25:40 »
De theorie was inmiddels dat er steeds 2 letters zouden veranderen, niet perse telkens dezelfde. maar ook dat zal dan niet lukken.

Tenzij we een synoniem over het hoofd zien. Ik ben toch benieuwd naar de uiteindelijke titel om 20u30. ;)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2017, 17:35:34 »
het dichtste bij dat ik kom tot een ver afstaand relatie is
eindmaat
als in een ''eind'' maat, een conclusie trekken
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2017, 18:01:09 »
Tenzij we een synoniem over het hoofd zien. Ik ben toch benieuwd naar de uiteindelijke titel om 20u30. ;)

Aflevering 1 was ook geen synoniem, misschien wel een totaap ander woord wat op een andere manier in verband staat met de titel

Offline SjaakL

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2017, 18:25:19 »
Dageinde?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Tweets van de Mol
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2017, 18:30:49 »
m e e g a a n d
e n d a a r o m

de e en de g veranderen in de r en de o

en dan krijg je
en daarom...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?