Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89204 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2017, 12:58:21 »
we zien in de test wel dat Sigrid aanklikt dat de mol niet gevangen is. Dat sluit in ieder geval Jochem en Thomas uit als degenen op wie ze de test ingevuld heeft. Omdat ze Jeroen al eerder verdacht vermoed ik toch dat ze op hem ging.

Het zou ook op Diederik kunnen slaan. Jochem's inzet was immers Diederik verdacht te maken. Sigrid: "2.700! Wie heeft er gewonnen?" Jochem: "Ja, wie denk je...". Knikkend naar Diederik. Als Sigrid heeft besloten Jochem te blijven vertrouwen ondanks haar verwarring, is haar boosheid op Jochem bij haar vertrek heel wel te begrijpen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2017, 13:10:52 »
Het zou ook op Diederik kunnen slaan. Jochem's inzet was immers Diederik verdacht te maken. Sigrid: "2.700! Wie heeft er gewonnen?" Jochem: "Ja, wie denk je...". Knikkend naar Diederik. Als Sigrid heeft besloten Jochem te blijven vertrouwen ondanks haar verwarring, is haar boosheid op Jochem bij haar vertrek heel wel te begrijpen.

Maar Jochem zegt in biechten echt Diederik te verdenken. Als Jochem niet de Mol is heeft hij zijn verdenking aangaande Diederik gewoon met Sigrid gedeeld. Als Jochem wel de Mol is is het logisch dat hij Sigrid om de tuin geleid heeft maar daar kan ze niet kwaad op Jochem over zijn toch?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2017, 14:18:10 »
Maar Jochem zegt in biechten echt Diederik te verdenken. Als Jochem niet de Mol is heeft hij zijn verdenking aangaande Diederik gewoon met Sigrid gedeeld. Als Jochem wel de Mol is is het logisch dat hij Sigrid om de tuin geleid heeft maar daar kan ze niet kwaad op Jochem over zijn toch?

Ik vind het zelf erg lastig om te ontdekken wie Jochem nou écht verdenkt. Zelfs in de biechten laat hij het achterste van zijn tong niet zien, draait weg met zijn ogen voor een dramatisch effect, etc. Dus ik heb het idee dat hij niet alleen met zijn medekandidaten speelt, maar ook met de kijkers. Hij strooit ook voortdurend met verdenkingen naar anderen, zelfs naar zijn bondje Sigrid. Zoals in de biecht over het vinden van geld in de hooiberg: Sigrid vindt 500 euro, "die natuurlijk ook hartstikke blij was, om (veelbetekenend kijkend) een keer een bijdrage te leveren". Leuke show al met al, maar heel manipulerend natuurlijk, en moeilijk hoogte van te krijgen. Het enige wat me wel duidelijk is, is dat Jochem tegenover Sigrid Diederik verdenkt.

Sigrid heeft heel sterke behoefte om iemand te vertrouwen (zie afvallersdagboek). Dus ik vermoed dat zij om die duidelijkheid in haar hoofd te krijgen toch Jochem is blijven vertrouwen, en vol op Diederik heeft ingezet. Als ze daar vanaf was geweken had ze het vooral zichzelf kwalijk kunnen nemen, en was haar reactie bij vertrek misschien minder emotioneel geweest.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2017, 14:27:42 »
Ja, ik ben het met je eens op beide punten. Het zou zeker kunnen dat Sigrid op Diederik heeft gestemd en dat hij dus niet de Mol is. Maar of ze daarom terecht boos is geweest op Jochem is nog maar de vraag.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2017, 15:08:53 »
Ik kreeg de indruk dat Sigrid boos op Jochem was omdat ze nu denkt dat hij de Mol is.

Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. ::hypocriet::
🜃

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2017, 15:36:18 »
Ik denk dat Sigrid dacht "samen" met Jochem, Diederik te verdenken.

Na het gesprekje met Jochem (en Jochem bezig te zien zijn) kwam ze erachter dat Jochem over alles liegt. Waarschijnlijk ook over Diederik... en dus zaten ze niet "samen" op Diederik, maar probeerde Jochem haar die kant op te sturen, omdat hij hem niet verdacht. Zij was degene die bespeelt werd in dit "verbondje". Daar boven op had Jochem genoeg van haar, omdat ze niet meebood tijdens de veiling en zo gesnapt was als kandidaat. En verliet haar met haar gegevens voor z'n volgende slachtoffer, Imanuelle.

Dus dat betekende voor Sigrid dat Diederik het dus waarschijnlijk niet was, en dat alles wat ze dacht te weten, misschien allemaal gelogen was. Dat is het recept voor een slechte test. Ik denk dat ze eruit ging met geen verdachte in haar hoofd. Slechts het gevoel van verraad en verwarring. Misschien had ze op vraag 20, Jochem ingevuld, gewoon omdat het kon.

Ja, Jochem heeft haar bespeeld. En dat is natuurlijk haar eigen naiviteit geweest. Ik snap haar boosheid op dat moment, maar het is volkomen terecht dat ze eruit ligt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2017, 16:27:41 »
Ik denk dat ze eruit ging met geen verdachte in haar hoofd. Slechts het gevoel van verraad en verwarring. Misschien had ze op vraag 20, Jochem ingevuld, gewoon omdat het kon.

Ja, ze voelde zich zeker verraden en in de war. Toch moet ze wel degelijk een verdachte in haar hoofd hebben geplant bij het invullen van de test. "om te overleven moest ik op zoek naar houvast. Houvast die enkel gelegen was in de waarheid, in het antwoord op de vraag Wie is de Mol? Oftewel, ik zag geen andere oplossing dan al m'n kogels af te vuren op één iemand en één iemand alleen" (afvallersdagboek). Als dat Jochem was, moet ze hem dus ook op vraag 1-19 hebben aangevinkt. Maar bij vraag 6 over de lasso-opdracht klikt ze aan: "De Mol werd niet gevangen", terwijl Jochem wel gevangen werd. Bovendien in de biecht: "Ik wil zo graag niet op Jochem stemmen, want dat zou voor zoveel onduidelijkheid in mijn hoofd zorgen". Dus Jochem heeft ze zeker niet ingevuld, lijkt me.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2017, 16:37:14 »
Ja, ze voelde zich zeker verraden en in de war. Toch moet ze wel degelijk een verdachte in haar hoofd hebben geplant bij het invullen van de test. "om te overleven moest ik op zoek naar houvast. Houvast die enkel gelegen was in de waarheid, in het antwoord op de vraag Wie is de Mol? Oftewel, ik zag geen andere oplossing dan al m'n kogels af te vuren op één iemand en één iemand alleen" (afvallersdagboek). Als dat Jochem was, moet ze hem dus ook op vraag 1-19 hebben aangevinkt. Maar bij vraag 6 over de lasso-opdracht klikt ze aan: "De Mol werd niet gevangen", terwijl Jochem wel gevangen werd. Bovendien in de biecht: "Ik wil zo graag niet op Jochem stemmen, want dat zou voor zoveel onduidelijkheid in mijn hoofd zorgen". Dus Jochem heeft ze zeker niet ingevuld, lijkt me.

Ok, eens. Diederik dan, toch?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2017, 16:48:15 »
Imanuelle zei toch tegen Sigrid dat Roos er vol op Jochem uit was gegaan. Kan t niet zijn dat ze kwaad was op Ima, omdat ze nu niet op Jochem had gestemd en Ima dus gelogen zou hebben over de stem van Roos?

edit , nee uit het artikel in sigid topic blijkt het toch jochem te zijn
« Laatst bewerkt op: 30-01-2017, 17:30:47 door Jcw »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2017, 16:57:24 »
Als we de beelden van het invullen mogen geloven heeft Sigrid op Diederik, Jeroen, Sanne of Ima gestemd. Dat zijn de 4 die niet gevangen zijn. Diederik en Jeroen liggen vanwege eerdere verdenkingen het meest voor de hand. Ima zou ook kunnen, uit rancune. Maar 't blijft gissen, echt helder denken kon ze op dat moment duidelijk niet meer.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2017, 21:26:00 »
Diederik -> Jochem
Imanuelle -> Diederik
Jeroen -> Diederik, Sanne, Jochem
Jochem -> Diederik
Sanne -> NIET Imanuelle
Thomas -> Jeroen
Frankje Lapi

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 4-02-2017, 21:51:35 »
Diederik -> Jochem
Imanuelle -> Diederik
Jeroen -> Diederik, Sanne, Jochem
Jochem -> Diederik
Sanne -> NIET Imanuelle
Thomas -> Jeroen
Niemand op Thomas! Maar Thomas wel op de afvaller. Ben trouwens benieuwd op wie Sanne zit, nadat haar mol Sigrid is afgevallen.
Tell me what your telescope says

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 4-02-2017, 22:41:41 »
Echt raar dat je van niemand te zien krijgt dat ze op Thomas zitten. Echt heel raar.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 4-02-2017, 22:43:05 »
Echt raar dat je van niemand te zien krijgt dat ze op Thomas zitten. Echt heel raar.

Sterker: Het enige geluid over Thomas dat we horen is 'Nee die is het niet'.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 4-02-2017, 22:49:23 »
Echt raar dat je van niemand te zien krijgt dat ze op Thomas zitten. Echt heel raar.

Misschien zitten ze echt niet op Thomas?
Frankje Lapi

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 4-02-2017, 23:02:13 »
Zou theoretisch kunnen. Of ELKE verdenking is er uit geknipt (waarom?). Of de kandidaten zitten wel op Thomas, maar ze houden elkaar voor de gek, en het thuispubliek ook.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2017, 00:48:37 »
Diederik -> Jochem
Imanuelle -> Diederik
Jeroen -> Diederik, Sanne, Jochem
Jochem -> Diederik
Sanne -> NIET Imanuelle
Thomas -> Jeroen

Kan dit gewoonweg niet geloven. Thomas haalt zo het een en ander uit onder hun neus. En dat zou niemand opvallen? In het gewone dagelijkse leven zou ik ze allen hoger aanslaan.
Geloof niet dat Ima Diederik verdenkt, ze zegt dat waarschijnlijk om Jochem om de tuin te leiden. Van Sanne weten wij het niet.
Kan het niet zijn dat wij om de tuin worden geleid?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2017, 00:58:54 »
Kan het niet zijn dat wij om de tuin worden geleid?

Dat is niet eens een vraag. Dat is gewoon zo. Die verdenkingen zijn 90% montage taferelen

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2017, 06:35:17 »
Jochem antwoord dat de mol zijn handen los langs zijn zij had op de groepsfoto van aflevering 5. En nu kan ik de bewuste groepsfoto toch niet gevonden krijgen. Vermoed ook dat hij niet op Diederik zit maar op twee paarden wed, dat medekandidaten of op Diederik stemmen om wat hij vertelt of op hem stemmen.

Geloof Imanuelle ook niet, waarom zou ze aan Jochem en in beeld vertellen dat ze kamikaze op Diederik is gegaan. Lekker verbondje dus tussen die twee  ::rofl::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2017, 09:37:07 »
Imanuelle zit volgens mij echt op Diederik  ::jaja::
Frankje Lapi