Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 86111 keer)

Offline Jayq

• Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2017, 13:37:30 »
Link is toegevoegd.

Misschien moet er iets gedaan worden met de Engelse uitspraken uit de dagboeken?

- Game on! (afl 1)
- where the fun never ends! (afl 2)
- So don't try this at home! (afl 2)
- There's No Pity In The Rose City (afl 3)
- Catch me if you can! (afl 3)

Je vergeet er een.

- Shame on me (afl 1)

Offline R. Kipling

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2017, 13:51:43 »
Wat me opvalt is de overdaad aan hoofdletters in  There's No Pity In The Rose City net zoals in Game On.  Terwijl in de rest van de Engelse uitspraken deze hoofdletters er niet zijn tenzij in het begin van een zin.  Kan iemand daar iets mee?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2017, 13:58:14 door NightElf »

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2017, 13:56:20 »
Dat komt denk ik omdat There's No Pity In The Rose City een songtitel is.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2017, 14:39:18 »
Je vergeet er een.

- Shame on me (afl 1)

Bedankt, ondertussen aangepast. ;)

Nu ze in koppels voorkomen, ben ik eigenlijk nog meer geneigd om te zeggen: Hier zit iets.

Offline Sinnedar83

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2017, 14:55:22 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 3

De rit naar de volgende opdracht duurt zeker drie en een half uur. Ik zet een muziekje op. Beetje naar buiten turen. Blijer kun je me niet maken.

In Aflevering 1 zegt Jeroen zoiets vergelijkbaars als ze na de allereerste opdracht in de busjes naar Portland worden gebracht. Weet even niet uit mijn hoofd op welke minuut/seconde van de aflevering, maar bij het lezen van deze zin moest ik meteen aan Jeroen denken. Probeert de Mol ons hier op het verkeerde been te zetten of is mijn verdenking van Jeroen juist?

Misschien dat een van de knappe koppen op het forum de zin kan terugzoeken in Aflevering 1 waar ik het over heb? Anders zoek ik vanavond zelf nog even terug.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2017, 15:00:29 »
Link is toegevoegd.

Misschien moet er iets gedaan worden met de Engelse uitspraken uit de dagboeken?

- Game on! (afl 1)
- Shame on me (afl 1)

Googelend hierop kom ik erachter dat dit allemaal LIEDJES zijn! Ik kan er vooralsnog niet zo veel mee, maar dit kan wel een aanwijzing zijn natuurlijk. Jeroen met radio, Thomas de musicalster?

Offline Grover

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2017, 17:47:04 »
Zijn er kandidaten gelovig? Of kandidaten die in een gelovig dorp wonen? Biblebelt? Ik vind de "Het lijkt wel zondag." een uitspraak die je veel tegenkomt in de kleinere dorpen waar het geloof nog de boventoon voert.

Imanuelle: geboren in Rotterdam. Nu Rotterdam
Sanne: geboren in Amsterdam. Nu Amsterdam
Jochem: geboren in Beneden-Leeuwen. Nu Beneden-Leeuwen (katholiek)
Diederik: geboren in Bilthoven. Nu Amsterdam
Jeroen: geboren in Emmeloord (christelijk). Nu Antwerpen
Sigird: geboren in Lekkerkerk.(Klein dorp en sgp 2e partij) Nu? Amsterdam
Thomas: geboren in Ekeren (onderdeel van Antwerpen). Nu Amsterdam

« Laatst bewerkt op: 23-01-2017, 18:03:53 door Grover »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2017, 17:54:39 »
Googelend hierop kom ik erachter dat dit allemaal LIEDJES zijn! Ik kan er vooralsnog niet zo veel mee, maar dit kan wel een aanwijzing zijn natuurlijk. Jeroen met radio, Thomas de musicalster?

Goede ontdekking, Hulpmol en tureluurs. Hier zit vast iets in. ::jaja::

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2017, 17:56:03 »
"Verdeel en heers"

Het Molboekje van Jochem...

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2017, 18:14:53 »
Op Facebook zag ik iemand posten dat alle hoofdletters uit de titels van de dagboeken iets kan betekenen. Game On. Verdeel en heers. Catch me if you can.

G O V C. Kan dus Jochem van Gelder worden

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2017, 18:31:43 »

Jeroen, denk ik.
Zie mijn post van 10:38 u. over de drie dagboeken van de Mol, als je zin hebt. Daarin staan meerdere mogelijke verwijzingen naar Jeroen, die m.i. met elkaar in verband staan. En nee, geen 'tweelinggetallen' of iets dergelijks. ;)

Dit rijtje songteksten bevestigt mijn vermoeden.

Merci, Hulpmol en Tureluurs.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2017, 18:38:56 door Marisa »

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2017, 21:48:10 »
"Dat zag je vorige week nog bij Yvonne. Die sprak zelfs uit wie zij dacht dat de Mol is en vinkte Roos aan als antwoord op vraag 20."

Maar Yvonne noemde Thomas. Dus dan zal de mol inderdaad wel blij zijn geweest met Roos.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2017, 21:56:13 »
Zijn er kandidaten gelovig? Of kandidaten die in een gelovig dorp wonen? Biblebelt? Ik vind de "Het lijkt wel zondag." een uitspraak die je veel tegenkomt in de kleinere dorpen waar het geloof nog de boventoon voert.

Buiten Amsterdam is het op zondag vrijwel overal rustig(er), hoor. Al was het maar vanwege het ontbreken van het reguliere woon-werkverkeer. Met religie heeft dat (gelukkig) in directe zin niet zo veel meer te maken. Maar scherp opgemerkt!
Woosie down?

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 24-01-2017, 22:23:28 »
::ok::
Omnia vincit amor

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 24-01-2017, 23:42:18 »
Het busje waarin ze zaten op weg naar de allereerste opdracht in het bos.

Maar welk busje dan? De eerste of de tweede?

Offline Marcoach

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2017, 11:37:57 »
Op Facebook zag ik iemand posten dat alle hoofdletters uit de titels van de dagboeken iets kan betekenen. Game On. Verdeel en heers. Catch me if you can.

G O V C. Kan dus Jochem van Gelder worden
Beetje veel dagboeken dan..

Alle dagboeken hebben een titel. Slaat dit dan toch op een schrijver, dus Diederik
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2017, 13:10:40 »
Link is toegevoegd.

- Game on! (afl 1)
- Shame on me (afl 1)

In afl. 1 heeft de Mol het over Bruce Sprinsteen, Born in the USA.
Hebben wij mogelijk dan B U S A ook nodig om de mogelijke hint op te lossen?
En tellen de hoofdletters van de plaatsnamen mee? Of houden wij ons bij Songteksten?
En gebruiken wij dan iedere letter 1x?
Even over nadenken allemaal.

Offline Shenzi26

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2017, 22:37:58 »
Bestaan al langer maar nu op het punt van doorbreken: het Canadese singer/songwriter duo "Leaving Thomas".

De songs "Shame on me" en "Catch me if you can" zijn de moeite van het beluisteren zeker waard, net zoals de rest van hun repertoire.

Maar goed, dit zijn natuurlijk maar 2 songs...

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 26-01-2017, 02:07:12 »
Aangezien Wie is de Mol zich op de zaterdag richt op mainstream publiek, ligt de link muziek en Jeroen het meest voor de hand.

Maar... Diederik lijkt alles in zijn pakket te hebben. Naast het op alle manieren schrijven, doet hij ook radio, theater, heeft hij op Lowlands gestaan, muziek schijnt veel voor hem betekend te hebben toen hij opgroeide en hij loopt hard met muziek. In aflevering 3 zingt hij met Roos een liedje waar hij in aflevering 1 ook al naar verwijst.

Ik geef toe, vanuit mijn tunnel gedacht. De radio cab en neonletters Jockey club (waar ze niet binnen zijn dus waarom kwam het in beeld) wijzen eveneens naar Jeroen.

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #119 Gepost op: 26-01-2017, 09:58:51 »
Jochem heeft ook heel veel met muziek gedaan, Lees maar http://m.burovoormuziek.nl/?url=http%3A%2F%2Fwww.burovoormuziek.nl%2Fact%2F83%2FJochem_van_Gelder&utm_referrer=#2827
En dat in combinatie met de hoofdletters uit de titels van de dagboeken..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 10:02:03 door evelienh1986 »