Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 86103 keer)

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Dagboek Mol
« Reactie #160 Gepost op: 2-02-2017, 22:53:19 »
Voor wat het waard is: "Where the fun never ends!" is de enige uitdrukking die ook letterlijk zo in die desbetreffende uitzending genoemd wordt.... door Art.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 2-02-2017, 23:44:52 »
Laat ik het eens over een andere boeg gooien:

Op Twitter noemt Sanne Wallis de Vries zich: @SanneWallis.

In dagboek 1 van de Mol staat de eerste opvallende Engelse (lied-) tekst:

Shame on me.  Met direct erachter: We rijden verder.

In dagboek 2: is de laatste zin: So don't try this at home.

Middenin staat het Engelse zinnetje: Where the fun never ends.

(In omgekeerde volgorde, dat wel.)

Ik heb nog even gekeken in dagboek 3 en 4, maar daar vind ik geen met elkaar te verbinden hoofdletters 'S' en 'W '.

EDIT: Zou dit - desondanks - niet een, mooi simpel uit te leggen, aanwijzing kunnen zijn?

Zie verder in topic kandidaat Sanne.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 03:40:09 door Marisa »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #162 Gepost op: 2-02-2017, 23:48:44 »
(In omgekeerde volgorde, dat wel.)

Ik heb nog even gekeken in dagboek 3 en 4, maar daar vind ik geen met elkaar te verbinden hoofdletters 'W' en 'V '.

Zou dit niet een (volgens mij mooi simpel uit te leggen) hint kunnen zijn?

Het idee is goed, maar die 2 redenen die je aanhaalt, zijn net argumenten waarom het geen hint is.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 2-02-2017, 23:52:32 »
Het idee is goed, maar die 2 redenen die je aanhaalt, zijn net argumenten waarom het geen hint is.

Zou de redactie niet kunnen denken, dat (in dit geval) tweemaal scheepsrecht is? Zodat e.e.a. wat minder snel opvalt?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 2-02-2017, 23:53:44 »
Zou de redactie niet kunnen denken, dat (in dit geval) tweemaal scheepsrecht is? Zodat e.e.a. wat minder snel opvalt?

Ik hou niet van onafgewerkte dingen. ;D Ik heb closure nodig. Ik heb liever een hint die opbouwt naar aflevering 9 toe.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 2-02-2017, 23:59:31 »
Ik hou niet van onafgewerkte dingen. ;D Ik heb closure nodig. Ik heb liever een hint die opbouwt naar aflevering 9 toe.

O, ja, ik ook.
Maar het lijkt erop dat we dit jaar nog niet echt verwend worden op dit gebied.

En ik vond het voor mezelf tijd worden om op zoek te gaan naar iets eenvoudigs en tegelijkertijd (gezien de kandidaat) wellicht naar iets wat minder voor de hand ligt.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2017, 00:06:12 »
O, ja, ik ook.
Maar het lijkt erop dat we dit jaar nog niet echt verwend worden op dit gebied.

En ik vond het voor mezelf tijd worden om op zoek te gaan naar iets eenvoudigs en tegelijkertijd (gezien de kandidaat) wellicht naar iets wat minder voor de hand ligt.

Wel, ik apprecieer de moeite. ::ok::

Al hoop ik stiekem dat de Engelse boodschappen toch gewoon de naam gaan spellen op 1 of andere manier of de betekenis van de naam (zoals de 'onschuldig' van Margriet)

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 3-02-2017, 00:10:47 »
Wel, ik apprecieer de moeite. ::ok::

Al hoop ik stiekem dat de Engelse boodschappen toch gewoon de naam gaan spellen op 1 of andere manier of de betekenis van de naam (zoals de 'onschuldig' van Margriet)

Dat laatste heb ik nog even teruggezien, was een aardig bedachte puzzel, hoewel al die bloemetjes die steeds in beeld werden gebracht er een beetje afbreuk aan deden...

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #168 Gepost op: 3-02-2017, 23:47:51 »
Even over de theorie dat de productie (of de mol, want wie nou de dagboeken schrijft, is niet helemaal duidelijk) bewust dingen in het mol-dagboek zet om andere kandidaten verdacht te maken: wel, het lijkt er wel op te wijzen nu, dat ze dat doen. In het eerste mol-dagboek stond het volgende (over de perspresentatie) "En of de mol erbij was? Ik weet niet of jullie doen aan goede voornemens maar die van mij is om zo lang mogelijk ondergronds te blijven." lijkt op een poging om Sigrid verdacht te maken. Op de perspresentatie was er maar één iemand niet aanwezig van alle kandidaten, en dat was Sigrid, de rest was er wel. Dus het lijkt me nu wel duidelijk dat ze dus écht bewust dingen in het moldagboek schrijven om andere kandidaten verdacht te maken. Ze weten dondersgoed dat het publiek er vanalles probeert uit te halen. Al zal er wellicht ook wel eens écht iets tussen staan wat naar de mol kan wijzen, daar niet van.

Verder vond ik de eerste 2 dagboeken véél persoonlijker beschreven dan voorgaande jaren. En daardoor leuker! Maar goed, ze willen natuurlijk niks erin weggeven, vandaar dus dat het nooit té persoonlijk geschreven mag worden. Naarmate de afleveringen vorderen lijkt de overvloeiende verhaallijn (zoals in de eerste 2 afleveringen) trouwens opeens weg te zijn. Jammer, vond het daardoor veel mysterieuzer en spannender. Van mij hadden ze dat in alle afleveringen mogen doen.

komt dat niet héél toevallig overeen met de structuur van de afleveringen?
aflevering 1 en 2 hadden overlopende opdrachten en het dagboek van de mol dus ook.
en in aflevering 3 en 4 waren het losse opdrachten en is het dagboek ineens dezelfde flow gaan volgen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 4-02-2017, 05:27:47 »
komt dat niet héél toevallig overeen met de structuur van de afleveringen?
aflevering 1 en 2 hadden overlopende opdrachten en het dagboek van de mol dus ook.
en in aflevering 3 en 4 waren het losse opdrachten en is het dagboek ineens dezelfde flow gaan volgen.

Ja, dat klinkt mij goed in de oren! Al is er geen hint van te maken  ;)

Vroeg me verder af niet alleen opdrachten maar ook dagboeken in elkaar overlopen. Valt me op dat veel uitspraken uit de dagboeken in weer andere afleveringen terug komen bij verschillende deelnemers. Soort crossover verwijzingen, niet naar een mol maar naar elke deelnemer van het programma.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #170 Gepost op: 4-02-2017, 23:24:00 »
Ik probeer voort te borduren op het idee dat er liedtitels in de dagboeken genoemd worden.
De liedjes slaan in elk geval niet meer op Jeroen als radio-DJ. Wordt Thomas weer een stukje waarschijnlijker?
Tell me what your telescope says

Offline Lumos

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2017, 00:35:30 »
Naarmate de afleveringen vorderen lijkt de overvloeiende verhaallijn (zoals in de eerste 2 afleveringen) trouwens opeens weg te zijn. Jammer, vond het daardoor veel mysterieuzer en spannender. Van mij hadden ze dat in alle afleveringen mogen doen.

Dan ben je na vandaag denk ik vast weer blij, aangezien de aflevering bijna een hele opdracht in zijn geheel was.  ;)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2017, 09:57:46 »
Mole Trail
Ik blader door de aantekeningen die ik heb gemaakt tijdens mijn Mole Trail en lees terug over de Oregon Trail. Wat een bijzondere en avontuurlijke tocht dat was. Dat meer dan 400.000 families, boeren, goudzoekers en kolonisten halverwege de 19e eeuw ongeveer 3200 kilometer trotseerden, van het oosten naar het westen van Amerika, op zoek naar een beter bestaan. Dat de tocht van Independence, Missouri helemaal naar Oregon City ging en zo’n vijf maanden duurde. En dat één op de tien reizigers het niet overleefde.
Ik trek gelijkenissen met vandaag de dag. Actueel is het nieuws over mensen die op zoek zijn naar een beter bestaan. We weten waar ze vandaan komen. Wat de ontberingen zijn geweest. En bepalen of ze zich mogen settelen of niet…

We traden met de Mol in de voetsporen van de settlers. Een droom uit een jongensboek werd werkelijkheid. We reden zo’n zestien kilometer van de Oregon Trail. En het was echt meer dan fantastisch. Een mooie en zware tocht. De geschiedenis herhaalde zich, in een moderne vorm weliswaar. Maar ik voelde hoe het was, omdat ik ervoer dat het bestond. En wat de toekomst zou brengen? We hadden een missie! We waren op avontuur! Onderweg deden we opdrachten. Niemand hield ons tegen. En Art zouden we weer zien in het beloofde land. Een geruststellende gedachte. Zeker nu.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2017, 10:01:59 »
Leuk reisverslag. Iedereen die op wikipedia gaat, kan het schrijven.

'Onderweg deden we opdrachten. Niemand hield ons tegen.'
De Mol heeft dus niets gedaan.

Wat betreft de mogelijke hint:

- 'Mole Trail'
- 'settlers'

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2017, 10:04:54 »
De laatste woorden theorie kan nu ook de prullenbak in...

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 6-02-2017, 10:10:01 »

Ik trek gelijkenissen met vandaag de dag. Actueel is het nieuws over mensen die op zoek zijn naar een beter bestaan. We weten waar ze vandaan komen. Wat de ontberingen zijn geweest. En bepalen of ze zich mogen settelen of niet…
Zelfs een spelprogramma als WIDM wordt nu gepoliticeerd.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2017, 10:12:47 »
Uhhmmm de dagboeken wordt met de aflevering saaier  ::rofl:: ::rofl::

Is er ook niets te maken met de begin letters zoals met de tweets enz. ?

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #177 Gepost op: 6-02-2017, 10:20:21 »
De missie van de mol was natuurlijk jokers maken.
Zei hij niet: " Dit moét lukken".

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 6-02-2017, 11:10:19 »
Zelfs een spelprogramma als WIDM wordt nu gepoliticeerd.

Ja, dat valt mij ook echt op. Ik krijg er een beetje een nare smaak van in mijn mond, als ik eerlijk ben. 16 kilometer hobbelen vergelijken met duizenden bootvluchtelingen die de ergste ontberingen moeten doorstaan? Tja, van mij had dat niet gehoeven als ik eerlijk ben.

Terug naar het dagboek: de dagboeken worden duidelijk vele maanden na de opnames geschreven, jammer dat de persoonlijke stijl van de eerste paar dagboeken weer is losgelaten. Ik vond het juist zo fijn om (hoewel natuurlijk zwaar geredigeerd) iets te lezen van de belevenissen van de mol zelf. Nu heeft het dagboek weinig meerwaarde, jammer!

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 6-02-2017, 11:15:15 »
"Wat een bijzondere en avontuurlijke tocht dat was."

"Actueel is het nieuws over mensen die op zoek zijn naar een beter bestaan. We weten waar ze vandaan komen. Wat de ontberingen zijn geweest. En bepalen of ze zich mogen settelen of niet."

Wat een gemartelde zinsconstructies en storende fouten. Hebben ze Diederik een stuk Engelse tekst laten vertalen à la Dorpse Weg?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison